Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор


Chochare

Recommended Posts

Да дам малко инфо и аз.

До скоро карах със Starline 74Ah/680A ~9 години някъде. Като колата имаше периоди (7 години от тези 9) в които седеше по 3-4 месеца без да се пали изобщо. След подаване на ток и едни 50 км. по Околовръстното - нямаше никакви грижи. Никога не е свалян за дозареждане или каквато и да е профилактика. Преди 2-3 седмици, като беше хладно, бях оставил колата за седмица без палене и малко трудно, но успях да запаля. Покарах я малко с няколко паленията и на следващия ден - нямаше достатъчно сила да завърти. Метнах го на зарядно и го покарах още седмица, но реших да взема нов, предвид възрастта на този. Не открих Starline, но попаднах на промоционални Монбат Formula SMF 75Ah/700A за 125 лева/брой, че и с безплатна доставка! Мислех, че е някаква грешка, но хората се обадиха да потвърдят поръчката на следващия ден (поръчах го в неделя през нет-а) и във вторник беше при мен. Бързи и коректни! Ще си позволя да пусна линк към мястото, защтото съм абсолютно удовлетворен от търговеца (вече е на друга цена конкретния акумулатор, но все още доста конкурентна на фона на показателите) >>> http://akumulatori.bg/140/Product/89/Monbat 75Ah Formula#info

Та, ако на някой му трябва акумулатор - препоръчвам мястото :)

Редактирано от zloQQ
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://dikar.bg/monbat-formula-smf-75ah-700a-d-monbat-formula-smf-575-012-070

Всъщност, т'ва е точният линк (към акумулатора, който взех). Объркал съм фирмата. Не мога да си редактирам мнението, та ако има възможност - нека модератор ( @The Best Forman ) да смени линка в горното ми мнение с този тук, за да е коректна информацията. Благодаря предварително за отделеното време

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми се обадиха колеги, че акумулатора на едната баница нещо сеца. Нищо неочаквано, все пак е на нейната възраст - Февруари 2015г. Почти седем години. Засилих ги до магазина, който съм коментирал по-напред в темата. Замерили са го и е имал някакъв хляб, но като цяло в края на живота си. Варта, брандирана с Рено-Нисан, произведен в Испания. Седем години живот. Доста добре! Тая баница специално е карана честичко на къси разстояния и със студени стартове. Така че евалата за дългия живот.

 

преди 41 минути, zloQQ написа:

https://dikar.bg/monbat-formula-smf-75ah-700a-d-monbat-formula-smf-575-012-070

Всъщност, т'ва е точният линк (към акумулатора, който взех). Объркал съм фирмата. Не мога да си редактирам мнението, та ако има възможност - нека модератор ( @The Best Forman ) да смени линка в горното ми мнение с този тук, за да е коректна информацията. Благодаря предварително за отделеното време

 

За 140 лв. взех Бош на Супърба с тия спецификации.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, от по "марковите" така да ги нарека, акумулатори нямам познат, който да не се е оплакал. За т'ва и предния беше Starline - нищо особено като марка, ама ей го на, ~9 години изкара при неприятна експлоатация без грам внимание. За т'ва и търсих пак такъв, но понеже не открих, взех въпросния Монбат. Бош, признавам си, дори не съм ги погледнал. А и не ползвам никакви отстъпки - пазарувам си баш като обикновен клиент, на цените от сайта :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Аз, от по "марковите" така да ги нарека, акумулатори нямам познат, който да не се е оплакал. За т'ва и предния беше Starline - нищо особено като марка, ама ей го на, ~9 години изкара при неприятна експлоатация без грам внимание. За т'ва и търсих пак такъв, но понеже не открих, взех въпросния Монбат. Бош, признавам си, дори не съм ги погледнал. А и не ползвам никакви отстъпки - пазарувам си баш като обикновен клиент, на цените от сайта :)

 

Аз не съм имал проблем с никоя марка. Банер, Варта, Делко, Бош... Дано да не си прав. Иначе и аз не ползвам някакви преференции. Нормално е 200 лв примерно, като им оставиш стариянправят някаква топ цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как става тази топ цена при положение, че за такъв акумулатор (като размер) на вторичните дават 23 лв.? И то тези с най-добри цени. Далеч не се връзва с 60 лв. отстъпка, може просто да е имало промоция. 

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам. Акумулатора, който купих, в сайта на фирмата е 250 лв. Отидох, избрах го, върнах стария и ми казаха 145 лв.

Междудругото, мисля, че на повече изкупуват. Защото колегите ми казаха, че като сменяли на баницата са им казали нещо от сорта на "155лв, ако оставите стария 110 лв.". Ма малко по спомен и грубо цитирам.

Може и да има някаква отстъпка, но абсолютно никой не ми е казал за нея, нито съм питал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Аз ударих на камък с намирането на Hankook за октавията и се доверих на майстора ми.

Стария го сменям превантивно, защото според мен не е удачен за дизелова кола (62Ah/540A).

Заложихме на три години гаранция (72Ah/680A) за поносима цена според мен - 145 лева с доставка до врата и монтаж на място.

 

Сега, тъй като според мен старият е още ок да бута някоя малолитражна бензинка - ако някой има нужда да свирка (според мен не е за кофата още).

Ще ми се да има тема "Подарявам" и да е видима само за участници с определен стаж и мнения във форума, за да отсеем схемите.

Бих го подарил на колега в нужда с чиста съвест, ако има наистина нужда от него а не с цел продажба след това в продавалника.

 

Вие на какво мнение сте?

 

п.с

това е производителя на акумулатора

https://www.eurorepar.com/GB-en/p/516/Our-range/Starting-ignition/Standard-battery

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като успях по един или друг начин да унищожа акумулатор на 5 месеца, се наложи за купя нов за гоуфо. Взех Moll M3 plus 75ah Xtra charge. Произведен в Германия. Да се надяваме да се представи добре. 

 https://maxcar.bg/akumulatori/moll-m3-plus-75ah-660a-r

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте,

Интересува ме собствениците на 1,6tdi с какви акумулатори сте? Моят оригинален беше Варта 61Ah. Изкара 9 зими и на 10-тата се предаде. Сложих същия като ампераж и стартов ток, но някаква незнайна марка с 2 години гаранция, която изтича след няколко дни. Днес се предаде и трябваше да ми дадат ток, за да запаля. Отидох за рекламация, дадоха ми един оборотен да карам докато проверят моя дали се е предал или само има нужда от зареждане и ми казаха, че този акумулатор бил малък за този мотор. Предполагам, че ще го сменят, но ми е интересно вие с какви карате като ампераж на 1,6tdi?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 при дизелите най-добрият е най-големият,който мже да влезе, мисля че влиза до 74 Ah ,мараката не от значение опитът ми показва по-евтини марки карат повече от такива който са почти двойно по скъпи 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, winrg написа:

Моят оригинален беше Варта 61Ah.

 

Да разбирам, че си първи собственик на колата и тези Ач. са по предписание от завода.

 

Преди 1 час, winrg написа:

Сложих същия като ампераж и стартов ток, но някаква незнайна марка с 2 години гаранция, която изтича след няколко дни. Днес се предаде и трябваше да ми дадат ток, за да запаля. Отидох за рекламация, дадоха ми един оборотен да карам докато проверят моя дали се е предал или само има нужда от зареждане

 

И ми казаха, че този акумулатор бил малък за този мотор.

 

Не се оставяй да те "премятат" по гаранция, ако това им е аргумента да не я признаят.

Няма как акумулатор на 2 г. да иска дозареждане. Мисля, ще го заредят/закрепят/ колкото да мине гаранцията и така.

Иначе, колкото повече, толкова повече Ач. Не трябва да са под заводските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналният наистина е 61Ah. В последствие, може да се смени с подобен или по-голям. 80Ah “влиза” в отреденото му място. Ако сдуха сегашният - взимай този с най-голямата гаранция. Имай предвид, че тези за първоначално вграждане нямат нищо общо като издръжливост със сегашните, които можеш да вземеш от магазина. Времето го е доказало нееднократно. Аз също на старата О1 смених орогиналния след 9 години служба. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Върнаха ми акумулатора зареден и казаха, че може да кара още. Човекът закачи един уред за диагностика пред мен, изкара една бележка, на която пише, че акумулаторът е на 83% от капацитета си. Гаранционно ги сменяли като падне под 80%. Препоръча следващият да е с по-голям капацитет, понеже вече не ги правели като едно време, а се гони само цена. Ще видим още колко ще изкара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, skodafen написа:

за всеки случай провери как зарежда алтернатора с включени консуматори 

 

Аз мисля, че гаранционния сервиз трябваше да започнат от там. Или, задължително да го направят това замерване.

Не се съобщава за нередности, освен в акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, winrg написа:

Върнаха ми акумулатора зареден и казаха, че може да кара още. Човекът закачи един уред за диагностика пред мен, изкара една бележка, на която пише, че акумулаторът е на 83% от капацитета си. Гаранционно ги сменяли като падне под 80%. Препоръча следващият да е с по-голям капацитет, понеже вече не ги правели като едно време, а се гони само цена. Ще видим още колко ще изкара.

Вероятно няма да е дълго .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.12.2021 г. at 14:26, ohboli19 написа:

Вероятно няма да е дълго .

Колко км извънградско преминаваш средно на месец? Ако караш колата рядко и то предимно градско, е нужно да си зареждаш акумулатора по интервално (зависи от пробега), особенно през зимата. А пък ако колата е на открито, по зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.12.2021 г. at 18:47, winrg написа:

Здравейте,

Интересува ме собствениците на 1,6tdi с какви акумулатори сте? Моят оригинален беше Варта 61Ah. Изкара 9 зими и на 10-тата се предаде. Сложих същия като ампераж и стартов ток, но някаква незнайна марка с 2 години гаранция, която изтича след няколко дни. Днес се предаде и трябваше да ми дадат ток, за да запаля. Отидох за рекламация, дадоха ми един оборотен да карам докато проверят моя дали се е предал или само има нужда от зареждане и ми казаха, че този акумулатор бил малък за този мотор. Предполагам, че ще го сменят, но ми е интересно вие с какви карате като ампераж на 1,6tdi?

Оригиналния ми беше Варта тип АГМ. Изкара 6 пълни години и имаше още хляб в него. Колата я карам доста рядко, и въпреки това Варта тип АГМ палеше дори след 2 месеца покой на колата.

Преди две години го замених със същия. Варта АГМ 61 АH.

Имай в предвид че пробега е много важен за живота на акумулатора. Ако не караш колата=не се зарежда акумулатора, какъвто стандартен акумулатор да си вземеш ще мре бързо. АГМ е точно за такива нужди, държи ток по вече, и е сходен да дълбоко източване-разреждане.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, Levcho написа:

Колко км извънградско преминаваш средно на месец? Ако караш колата рядко и то предимно градско, е нужно да си зареждаш акумулатора по интервално (зависи от пробега), особенно през зимата. А пък ако колата е на открито, по зле.

На 17.12.2021 г. at 21:00, winrg написа:

 

За последните 10 месеца имам 13 000 км. ( смесено около 40:60 градско / извънградско ).

От момента в който акумулатора започна да прави " проблем " до смяната му минаха около две седмици .

Зареждаше , почти до пълен капацитет , но много бързо се разреждаше и ако колата не се кара два последователни дни вероятността да не запали беше голяма и затова го смених.

Въпросния акумулатор беше закупен нов , по спецификация за колата и изкара 47 месеца .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ohboli19 написа:

За последните 10 месеца имам 13 000 км. ( смесено около 40:60 градско / извънградско ).

От момента в който акумулатора започна да прави " проблем " до смяната му минаха около две седмици .

Зареждаше , почти до пълен капацитет , но много бързо се разреждаше и ако колата не се кара два последователни дни вероятността да не запали беше голяма и затова го смених.

Въпросния акумулатор беше закупен нов , по спецификация за колата и изкара 47 месеца .

:)

Прощавай, май съм цитирал погрешно теб, вместо собственника на твоя отговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен градско:извънградско е 30:70. Минавам между 15 000 и 20 000 км на година. Като започне пак да се предава този, ще си взема малко по-голям акумулатор и ще се надявам да изкара поне 3 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, winrg написа:

При мен градско:извънградско е 30:70. Минавам между 15 000 и 20 000 км на година. Като започне пак да се предава този, ще си взема малко по-голям акумулатор и ще се надявам да изкара поне 3 години.

Какво друго може да иска един акумулатор от като такъв пробег.... :)

Мисля че ако си купиш някой акумулатор марка, с такъв пробег би трябвало да ти изкара поне 7-8 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе хора, как така трепете акумулатори за 2-3г. ? Писал съм и по-назад в темата. Моя преобладаващ стил на шофиране е убийствен за акумулатора. Студен старт пред нас, детска градина, офис (общо 2 км.). По обяд или вечерта студен старт пред офиса, фитнес (пак около 1км.). После пак старт, от фитнеса до офиса или ДГ и прибиране (пак 1-2 км.). Почти всеки ден. Въртя 20К на година с тая кола, но пиково. Например сега по празниците ще направя 3К. Но през 99% от времето, реално мамата му таковам на акумулатора. И въпреки това, най-бързо умрелият беше на 3г., КАТО... Взех Супърба с него, беше Банер и никой не знае колко е каран преди това на друга кола. Масово ги убивам за 5 или 6 години. Вие как по-точно ги трепете за половината време, при положение, че едва ли ви е толкова "вреден" тертипа на употреба?

 

п.с. - Никога не съм зареждал акумулатор, нито за да го съживя, нито за поддръжка. Няма и да почна да го правя.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.