Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Преминаване от барабани към задни дискови спирачки


Ivo_Dinkov

Recommended Posts

Такам, след като днес два пъти ми се наложи да спирам от 120-130 до 50 и като имам база за сравнение А8- цата, най- накрая се реших да направя тази конверсия.

На този етап съм намерил жила и спирачни маркучи, както дискове и накладки (нови по обясними причини).

Питанките ми са:

  • освен маркучи, жила и шенкели с апаратите, друго трябва ли ми?
  • освен от Ф1, от Поло или Голф 4 стават ли апаратите със шенкелите?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е съотношението на предни - задни? По-добре смени предните дискове и апарати с по-големи, според мен така ще има по-голям ефект!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпред съм с АТЕ Пауър диск и отпред забележки нямам. Усещам я, че отзад и идва слабо спирането при високи скорости.

Намерил съм това, засега:

 

http://shop.zedperformance.co.uk/VOLKSWAGEN-POLO-1.2-1.4-1.6-1.9-TDI-REAR-BRAKE-DRUM-DISCS-CONVERSION

 

Отпред сме така в момента:

 

1458551_10151754502033616_1449567459_n.j

1424522_10151754502038616_303247103_n.jp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм в средата на някакви сродни спирачни ъпгрейди. Моята кола оригинално е с барабани отзад и 280 мм FS3 отпред. Предните съм ги сменил с 288 мм с апарат ате 54 от Голф 4 ГТИ. Спирането е по-добро, но усещам нуждата и от задни спирачки. Едно време голфа ми му сложих дискови отзад, а отпред беше с 256 мм и имаше подобрение в спирането. По този повод мисля, че правилно си се насочил за смяна на барабаните, а ако ефекта не е достатъчен може да променяш и отпред. Така или иначе с тази мощност и фабричните спирачки на фабията не са хич лоши. Апаратите мисля са същите като на голф 4. Аз имам цял комплект за отзад от голф 4, но не знам дали главините са същите с тези на фабия. Явно не са съвсем същите според твоя линк. На голф 4 са с 38 мм бутало задните апарати. Даже на голф 4 комби апаратите са с 40 мм бутало. Мога да ти услужа за тест с моите.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За града е перфектно спирането, просто няколко пъти извънградско заради дебили ми се налага да издевателствам над колата, а за 400-500 лв не си струва да се претрепвам.

Ще вззема да сравня номерата на апаратите и маркучите за Поло с тези за Фабия да видим еднакви ли ще излязат :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно захващанията на апаратите се преправят с планки, виждал съм доста конверсии. Според мен с леко преправяне от всякакъв ВАГ ще може да сложи задни дискове и апарати. Бяха ми направили нещата - предните дискове 288мм да минат за задни с апаратите, но смених колата и така си остана. Не вярвам да има особен ефект само със задни дискове - по-скоро ще е психологически. Отпред, ако е на 14ки мисля, че макс 270-80мм ще могат да са. Като цяло 80-20% е усилието при спиране предни - задни. Ако ще го правиш направи един тест преди и един след това при равни условия - температура, гуми, влага и тн и сподели! Успех

 

ПС. Погледни си буталцата на предните апарати да няма някое запекло и затова да не ти спира добре!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-важното е да имаш по две уши на всяко колело на задния мост, иначе и заден мост трябва да сменяш. Виждат се от вътрешната страна, дори когато колата не е вдигната. На тях се хващат задните спирачни апарати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво дано не съм прав, но може би нямаш уши. Аз също смених барабани => дискове. Като проучвах нещата стигнах до следния извод - фабиите освен ако не са поръчвани с допълнително задни дискове нямат уши и трябва да се сменя моста(вкл. и Ф2 преди фейс). Докато обаче фв поло с всичките си двигатели задължително имат уши, дори и да излязат от завода със задни барабанни спирачки. Странна работа, но това открих аз. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво дано не съм прав, но може би нямаш уши. Аз също смених барабани => дискове. Като проучвах нещата стигнах до следния извод - фабиите освен ако не са поръчвани с допълнително задни дискове нямат уши и трябва да се сменя моста(вкл. и Ф2 преди фейс). Докато обаче фв поло с всичките си двигатели задължително имат уши, дори и да излязат от завода със задни барабанни спирачки. Странна работа, но това открих аз. Поздрави!

Мони , не си прав Ф1 е стандартно с мост с уши , независимо с какви спирачки е отзад , а за Ф2 ... е малко сте прецакани :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега прегледах снимките ми и забелязвам, че при мен ги няма "ушите".

 

Снимано е отгоре.

 

Фабия 1, 2006 г.

 

8534230N.jpg

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доволен съм, има разлика, но не е чак толкова голяма.
Гена може и така да е, аз търсих в разни сайтове по номера на моста и така ми излизаше. Може пък и да зависи за коя страна е производството.
Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Самата тежест в момент на спиране на шасито се променя от ъгъла на амортесьорите. Задните спомагат да не се вдига задницата. Все едно да тичайки да спираш на пръсти, не на пети, а наведен напред. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Моя мост изглежда така и има уши. Сега се търсят апарати и дискове отзад. Ще запазваме цолажа на джантите, че с тия 60 коня :)

 

DSCN46181452581346.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.