Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на асансьор


mishoo

Recommended Posts

Хора ударете едно рамо

Трябва да избера и монтирам асансор за нова 5 етажна жилищна кооперация. Нямам познания и допир с асансьорите.И трябва да взема решение.

Така е направен проекта и сградата че пасва на почти всякакъв вид може хидравличен може и електрически с мотор.

Много ми харесаха асансьорите на ИЗАМЕТ. Стилен дизайн прецизно управление на мотора полиреутанови ремъци безшумен честотно управление лесно обслужване ниска консумация абе мисля че натам е бъдещето. Обаче много се смутих от лошите отзиви за хората там.Кофти заплащане голямо текучество никаква мотивация.Питам нещо по офертата като например 220 или 380 волта ми трябва и ми се отвръща чакай да питам.Кофти.Веднага разбирам че няма кадърни хора там.

Това нещо мен ме касае защото имам и монтаж.И все по често се случва да платя на фирмата една торба пари а тя ми изпраща полуграмотни хора дет си оставят ръцете и аз като видя такива се изнервям и сам се оправям.Това нещо хич не ми харесва.Отделно много неприятни работи чувам и за шефа примерно младия.Това също ме касае защото все пак се надявам да пазаря често и ако се случи неприятност трябва да има отзивчивост от страна на продавача а не масовото "оправяй се сам"

Лифтком Шумен пък са отзивчиви коректни имат голяма сервизна база ама предлагат хидравличен асансьор за 6 спирки?!?

Съвсем се обърках.Ще се връщаме към стари технологии ли?! и допълнително излиза доста по скъпо защото трябва машинно това онова.Хич не е малко.

Ама пък са от Шумен.

А това е сериозен коз защото практиката е показала че софиянци винаги вземат парите и казват (ЩЕ ВИДИМ) докато шуменци се отнасят с уважение към клиентите си.

Има ли асансьорни техници сред вас? или хора познаващи производител? Или съществена информация за производител?

Или нещо което ми е от помощ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, което мога да споделя, е някакъв потребителски опит, с хидравлични асансьори на "Изамет"...

Единият от тях, е на 13 години. Нищо съществено и скъпо, не се е чупило, но поне 3-5 пъти годишно блокира без причина /не претоварван или нещо друго/, просто блокира; 5-10 пъти годишно, му се разкача, или увисва, или блокира, някоя от вътрешните /плъзгащите/ врати; на външната пък, са и слаби забавителите - постоянно на някой от етажите, изпускат и вратата ако не я придържаш, се затваря със страшна сила и скорост, а трясъка се чува и в отвъдното...

Втория, е на около 9 години - няма проблемите на първия /е, блокира 1-3 пъти годишно/, доста по-тих е, почти не се чува, ноооо - преди 3 месеца, по незнайни причини, изгори ел.мотора на помпата, препече и изхвърли 200 литра хидравлично масло и половината управляващ блок!

Срещу 2400 лева, ремонтираха ел.мотора, смениха маслото и половината платки /опечените/.

За първия, дори вече няма всички части за ремонт, дори бутони нямат - бутона за звънеца го размениха с този за петия етаж, респективно, сега нама звънец, за 5-ти етаж натискаш камбанка, а стоп-бутона не работи по рождение - така и не откриха защо...

Та, така с Изамет.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не харесвам много Изамет. Ако видиш вече поостарели такива из хотели и сгради - ще разбереш за какво говоря. 

Виж Kone - 100% са по-скъпи, но разликата не е само в цената. 

Единственото, което мога да споделя, е някакъв потребителски опит, с хидравлични асансьори на "Изамет"...
Единият от тях, е на 13 години. Нищо съществено и скъпо, не се е чупило, но поне 3-5 пъти годишно блокира без причина /не претоварван или нещо друго/, просто блокира; 5-10 пъти годишно, му се разкача, или увисва, или блокира, някоя от вътрешните /плъзгащите/ врати; на външната пък, са и слаби забавителите - постоянно на някой от етажите, изпускат и вратата ако не я придържаш, се затваря със страшна сила и скорост, а трясъка се чува и в отвъдното...
Втория, е на около 9 години - няма проблемите на първия /е, блокира 1-3 пъти годишно/, доста по-тих е, почти не се чува, ноооо - преди 3 месеца, по незнайни причини, изгори ел.мотора на помпата, препече и изхвърли 200 литра хидравлично масло и половината управляващ блок!
Срещу 2400 лева, ремонтираха ел.мотора, смениха маслото и половината платки /опечените/.
За първия, дори вече няма всички части за ремонт, дори бутони нямат - бутона за звънеца го размениха с този за петия етаж, респективно, сега нама звънец, за 5-ти етаж натискаш камбанка, а стоп-бутона не работи по рождение - така и не откриха защо...
Та, така с Изамет.
Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.prolift.bg

Производители са. Имаме голям клиент, който им се довери за два хидравлични асансьора - пътнически за 4лица и товарен 4 тона. Уви не зная как са с поддръжката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще говоря с брат ми - той е асансьораджия - да сподели наблюдения от първа ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 вратата ако не я придържаш, се затваря със страшна сила и скорост, а трясъка се чува и в отвъдното...

 

Прав си но това вече е отстранено с новите врати които се плъзгат

Втория, е на около 9 години - няма проблемите на първия /е, блокира 1-3 пъти годишно/, доста по-тих е, почти не се чува, ноооо - преди 3 месеца, по незнайни причини, изгори ел.мотора на помпата, препече и изхвърли 200 литра хидравлично масло и половината управляващ блок

 

Убеден съм че има причина ама не са я открили

За първия, дори вече няма всички части за ремонт, дори бутони нямат - бутона за звънеца го размениха с този за петия етаж, респективно, сега нама звънец, за 5-ти етаж натискаш камбанка, а стоп-бутона не работи по рождение - така и не откриха защо...

Та, така с Изамет.

Поздрави

 

Ами това е още при монтажа..Калпав монтаж.

 

http://www.prolift.bg

Производители са. Имаме голям клиент, който им се довери за два хидравлични асансьора - пътнически за 4лица и товарен 4 тона. Уви не зная как са с поддръжката.

Ники може ли да ми пишеш на лично кой е контактувал с производителя?

Освен това явно мойто мислене е по различно.По начало като се запознах с технологиите считам че хидравликата е удобна и се препоръчва при къс ход и малко етажи. Тя има други предимства.Но сегашните мотори са различни.Те имат голяма мощност малки размери точно се управляват от електронните блокове.Въжетата са заменени с поуретанови ремъци.Всичко това води до лесно обслужване и по малък брой повреди.А и отпада машинно и прочие.Според мен хидравликата постепенно ще отпадне.Твърде много минуси има

Хм явно аз нещо не съм в час и още трябва да чета :book_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще говоря с брат ми - той е асансьораджия - да сподели наблюдения от първа ръка.

 ако не прекалявам може ли тел на лично да го чуя аз лично брата? :banger_2:че имам въпроси и не могат да ми отговорят...

Редактирано от mishoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

После е добре да понапишеш изводите и съветите тук, че ми стана интересно. Живот и здраве и аз ще съм пред подобни дилеми след време :banana_beer: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Асансьора е като колата, зависи за колко пари какво искаш.Електрическите са  с по-ниска консумация на ток по правило.На повечето електически им е нужно машинно помещение, което се намира над плочата на шахтата.Т.н "без машинни изпълнения" са по-скъпи , при тях задвижващия електродвигател е монтиран върху рама положена в най горния край на  самата шахта върху направляващите релси.Най-сложно и ненадеждно а и най-скъпо е да монтираш електрически асансъор с долно маш.помещение, то са едни отклонителни ролки, полиспасти и .т.н.Тоест според това дали има маш.помещение и къде се намира то трябва да се избере най-удачния вариант ел. или електрохидр, според бюджета.Иначе българските фирми общо взето окомлектоват асансьори с основни части от Китай, Турция и Италия .Виж Отис, Коне както и Шиндлер са нещо друго ама цифрите са им други.

А и забравих да спомена че е възможен и монтаж на електрохидр. асансъор без машинно, ама не те съветвам.При него помпата с резервоара  се монтират в дъното на шахтата, което води до куп допълнителни  обезопасявания за да се узакони.Най-добрия вариант е електрически, когато маш помещение е над шахтата, и електрохидр. когато машиноото е някъде долу от страни на шахтата.При липса на машинно, само електрически с "без машинно изпълнение".Избери тази фирма със по сериозен следмонтажен сервиз игаранция където живееш.Един БГ асансьор спира  в 70% от случаите поради немърливо поддържане,  15% поради калпава електроника, 10% поради лош монтаж, и само 5% поради некоректна експлоатация.

 

П.П.Проектирах  асансьори и решавах сложни казуси по-тях доста време.

Дано да съм бил полезен.

Редактирано от jeniro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кой е най-добрия вид като качество-цена-разход на асансьор ако можеш да избираш разположението и наличието на машинно отделение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото.

Това подкрепя мойте основни изводи.Накратко търсим асансьор с горно машинно и 4 въжета.Опростен.

Няма да се занимавам с "големите" отис мотис и прочие защото има сериозна цифра а аз казах че асансьора ще се ползва от 3 семейства реално.

Затова давайте конкретни варианти за опростен асансьор с горно машинно от български производител да има качествени хора за монтаж или да е ефтин че тогаз аз за разликата от парите да си дооправя монтажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време правих обстойно проучване за доставка и монтаж на асансьор в соц блок и останах изумен от цените на ш....ните асансьори. Най ефтиния асансьор с 6 спирки беше 25К без ДДС. Направо ми се струва и в момента ужасно скъп продукт. Какво толкова има в един асансьор и до ден днешен не мога да си обисня... Най интересното е, че дори втора употреба ме устройва и няма 1 бр. да се продава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега пусни запитвания към фирмите на БГ пазара и после сравнявай.На повечето сайтове има онлайн бланка за попълване с размери на шахтата и т.н, Ако ти е трудно може да им се обадиш.Най важните размери са размерите на шахтата(сеченията по Х и У) броя спирки, хода, дълбочината на ямата( това е дълбочината под входната врата на 1-ва сп) и т.н мъртъв ход( височината от плочата на последна спирка до тавана на шахтата).Избери стандартна скорост за пътнически асансъор - 0,63 м/сек (като най-ефтин вариант).Базова кабина и базови врати са най-евтините предложения на всяка фирма(имат ги на склад). Фирмите с история в БГ са Изамет, Лифтком и Мултилифт(За София Мултилифт се представлява от Мейсън).А текучество има и в трите фирми(след краха в строителния бранш).А и трябва да опишеш стените бетон ли са или тухла (има значение за закрепването на носещите релси).За една и съща шахта може да ти предложат кабина за различен брой лица в зависимост от цената....Естсествено при една и съща цена избери по-голямата кабина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега пусни запитвания към фирмите на БГ пазара и после сравнявай.На повечето сайтове има онлайн бланка за попълване с размери на шахтата и т.н, Ако ти е трудно може да им се обадиш.Най важните размери са размерите на шахтата(сеченията по Х и У) броя спирки, хода, дълбочината на ямата( това е дълбочината под входната врата на 1-ва сп) и т.н мъртъв ход( височината от плочата на последна спирка до тавана на шахтата).Избери стандартна скорост за пътнически асансъор - 0,63 м/сек (като най-ефтин вариант).Базова кабина и базови врати са най-евтините предложения на всяка фирма(имат ги на склад). Фирмите с история в БГ са Изамет, Лифтком и Мултилифт(За София Мултилифт се представлява от Мейсън).А текучество има и в трите фирми(след краха в строителния бранш).А и трябва да опишеш стените бетон ли са или тухла (има значение за закрепването на носещите релси).За една и съща шахта може да ти предложат кабина за различен брой лица в зависимост от цената....Естсествено при една и съща цена избери по-голямата кабина.

Приятелю...

Отдавна минахме този общ подготвителен етап.Коментира се за КОНКРЕТЕН модел мотор управляващо табло примерно те са инверторни обаче като изпукат крайните транзистори НЕ ПРАВЯТ ремонт на таблото който струва да речем 100 лв ами дават ново табло за 1200...

Давайте конкретни насоки примерно кое е ремонтопригодно или нещо което специфично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси фирма Уникен. Предлагат среден клас асансьори, по-евтини от класа Мерцедес - Отис, Шиндлер и тн, но по-добри от Изамет и компания. Нещо като Шкода :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.