Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Къде е маслото???


Mitko_Skoda

Recommended Posts

Здравейте. Ето какво ми се случи на мен. Преди два месеца си купих skoda octavia- 2.0 TDI-automatic година 2014. Колата беше беше на 9800 мили когато я купих, сега е на 17800. Закупих я директно от представителство на skoda откъдето ми казаха, че колата е обслужена и маслото трябва да се смени след още 10 000мили. Когато го проверих още тогава беше на минимума. Но то така на минимума си е и антифриза, не знам тея от консумативи ли пестят или какво?!?! Както и да е. Колата е подложена на голямо натоварване и работи непрекъснато по 12 часа на ден. Вчера на таблото ми се появи индикация да проверя нивото на маслото. Беше под минимума, много черно. Долях около половин литър. Няма теч, колата работи перфектно, не пуши и ауспуха не е омаслен. Моля за вашето компетентно мнение по въпроса и възможо ли е това да е от некачествено масло и също ако е така моля препоръчайте ми точно каква марка и какъв вид масло да се слага за този модел който се кара и работи по гореописаните от мен условия. Колата е все още в гаранция до юли 2017, но все пак дали има причина да се притеснявам за нещо сериозно?? Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заводско дават разход на масло на всички - допуск, който до 1л на 10-15х км се счита за нормален.Твоят не е висок, не се притеснявай, колата е в гаранция! Карай я с ниво над средата на щеката, грешно е било да седи на минимум, но нищо фатално. По-принцип е по-добре да се кара с масло за нормален интервал на смяна според спецификациите на завода(отвори си книжката) - не "лонг лаиф", пази се мотора чист. На дизел винаги е черно, това не е критерии! В България на всички марки има ментета(или почти всички), за най-сигурно - от официален представител на Шкода(но бутилирано) или оторизиран вносител на марка масла. Аз карам с Мотул в момента, доволен съм и продуктите им за нашия пазар са добри.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, заводско даже дават разход на масло до 1 литър на 1 000км (хиляда!!!), за нормално. Мога да го цитирам в книжката... Винаги ме е хвърляло в тъч това нещо... Още се чудя, дали не са сбъркали нещо, или гащите са си ги вързали с корабно въже...

 

Ама, като се има предвид колко е скапано шелското масло, което пробутват в Шкода, може да се постигне това нещо без проблеми, особено ако се натоварва много здраво агрегатът...харчи го доста.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и в моята така пише, но това е за тяхна пре-пре-застраховка. Питал съм и в ЕТ за статистика и мотори с до 1л на 10х км харч в дългосрочен план не са проблемни! Поздрави, Венци!

 

пс. Иначе Шелът от ЕТ кърти :Д! 

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за навременните и точни отговори. Аз съм долял половин литър Castrol 5w40 и се вдигна нивото дори малко над средното. Проверявам го сега редовно, няма проблеми, а и скоро предстои смяна. Само да попитам още нещо- При всяка смяна на масло ли е задължително да се сменят всички филтри- маслен, въздушен, филтър на купето и горивен??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста добри отзиви чувам за маслата Fuchs, но за препоръчване е да се взема от официалния вносител. Не се знае както каза Иво на кое няма менте. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за навременните и точни отговори. Аз съм долял половин литър Castrol 5w40 и се вдигна нивото дори малко над средното. Проверявам го сега редовно, няма проблеми, а и скоро предстои смяна. Само да попитам още нещо- При всяка смяна на масло ли е задължително да се сменят всички филтри- маслен, въздушен, филтър на купето и горивен??

Масления е ясен,въздушния и той е добре да се смени,горивния на 90-100 000 км се сменява а на купето когато прецениш,че се наблъскал с прах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масления е ясен,въздушния и той е добре да се смени,горивния на 90-100 000 км се сменява а на купето когато прецениш,че се наблъскал с прах.

Леле, тоя горивен на 90-100 000 искам да го видя как изглежда, ако изобщо има и 0.1% шанс да стигне толкова километри... Изобщо, като го чета това, смея да твърдя, че описваш държавна или служебна кола, за която изобщо не ти пука...

 

Лично аз, ако използвам под такова здраво натоварване колата (12ч на ден да не се гаси /такси?/) повече от 15 000 км никой филтър не бих оставил в нея да отлежава /50-60лв са абсолютно всички 4 филтъра на Хенгст/, но горивен на около 25-30 000км е хубаво да се сменя. Лично аз съм видял, че когато сменя горивен през една смяна на масло - тоест на 25-30 000км - разходът е леко завишен, затова сменям всичко накуп и изненади липсват.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

60x е смяната на горивня на о2 и на Йетито ми. Не вярвам да е 120х, но и така да е за мен е глупост и бих го сменил, а и ги сменям на 40тина(4ри масла)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки е свободен да си харчи парите си както намери за добре.Да се сменява синтетично масло на 10 000км според мен също са пари на вятъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да се включа в дискусията но ще изчакам да разбера за какво става въпрос.Автора явно се интересува от пазара на моторни масла

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки е свободен да си харчи парите си както намери за добре.Да се сменява синтетично масло на 10 000км според мен също са пари на вятъра.

 

Повечето марки синтетично масло препоръчват да се сменя на до 1год и 15х км. Но като я караш повече градско - тя работи по-дълго време за тия км и маслото се скапва по-бързо! Ако държиш на мотора си и искаш да е чист, турбото да не се разваля, синтетика на 1год или 10х км. Говориш за 100лв на 10х км. или 1ст на км!

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Исках да се включа в дискусията но ще изчакам да разбера за какво става въпрос.Автора явно се интересува от пазара на моторни масла

Споко, въобще не съм в тази индустрия и дори не живея в България. Но тук във Великобритания форумите са само за кой доволен и кой недоволен от колата и затова се регистрирах в този форум където мненията са далеч по компетентни и пълни. Колата ми е нова и никак не е евтина и затова се притесних в началото за маслото, но сега съм вече доста по спокоен. Благодаря и на всички за отговорите. Въздушният филтър ще го сменям на всяка смяна, а горивният през смяна на масло. Така мисля ще е най-добре, защото колата тук така или иначе 10 000 мили, което си е около 16 000км. си ги изминава за малко повече от два месеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Аз в общи линии ,практикувам със смяната на всички филтри и маслото на 10к км.и почти всяка година.Може би е малко пресилено от моя страна,но се надявам самия двигател да ми се "отблагодари"подобаващо,пък и да ми е мирна главата:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.