Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фаворит любимец


krasipask

Recommended Posts

 Отделна ел. инсалация. Няма как!  Това явно искам за "лед светлини". Трябва при включени габарит и къси да се гасят, а без тях да светят. Бих им монтирал и ключ, когато не желая да не свети нищо. Това на теория - на практика, реализация и краен рвзултат ще пиша отново.И то ако съм сигурен че ще се справя.Няма да импровизирам:) Благодаря! Темата остава отворена:) 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

@krasipask

Незнам защо се мъчиш с т.нар. ромски неща (ленти).

Можеш спокойно да си поръчаш елементарно модулче за "дневни" , което включва късите от 30% до 100% (според желанието) след запалване на двигателя. Супер удобно и неангажиращо с излишни преправяния. Светят само късите , без габарити отпред и отзад и без таблото. Има си плавно палене и плавно гасене и други екстрички.

Имал съм такова на почти всички коли , вкл. и на всеизвестния Франко ( R.I.P.)

Като цени , последно (преди 1 година) беше около 40-50 лв .

Чичи ( @The Best Forman) е доста наясно с това от къде се поръчват и как точно се монтира. ? (ако си е пил Гинко билобата)?

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, krasipask написа:

  Залепил си ги върху стъклото на фара ли? От снимката не мога да преценя отвън или отвътре са. Не е проблем да ги залепя, а и вързани към габарита е лесно, като за мене. Нали нямат отделен модул или нещо подобно-връзваш към габарита. 

 

Вътре във фара са, зад стъклото. Отварях фаровете, и си направих една малка планчица, на която ги залепих. Планката сама по себе си е залепена за горната част на фара. Стъклото се поставя най-накрая, и всичко си е зад него, бях оставил 5мм разстояние между стъклото и лентата, да не се допират. 

 

За варианта на Марто съм съгласен, единствено ако се постави въпросният модул на късите. Но много хора ги слагат на дългите, и въпреки, че светят на 30%, пак заслепяват, поради различната насоченост на рефлекторите на дългите светлини. И става много неприятно за насрещщното движение.

А сега се сетих за още един вариант, който също е доста лесен за монтаж, а и е доста ефективен. Не знам защо не се сетих по-рано, аз лично този вариант го използвам последните 10 години в най-различни коли. Има едни комплекти, комбинирана крушка мигач с дневни. Монтира се на мястото на старата крушка в мигача, и свети бяла светлина, и като се пусне мигача си свети оранжево. Светлината е доста силна, и напълно достатъчна за дневна светлина. Навързването е доста лесно, пак може да се върже отделно, може и на габарит - кой както си иска. Сега ще си поровя архивите да потърся снимки на различни коли как стои и как свети, и ще покажа в отделен пост. 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позагледах се във Фаворита, и мисля, че това няма да е лош вариант, и би светило доста готино и приятно. Ето няколко снимки на такива дневни, не успях да намеря повече, минали са годинки и архива не пази много :D

 

Ето на последната ми кола, тук е още прясно, става дума за малките мигачи в бронята:

viber_image_2023-11-08_09-01-57-668.jpg.c7ad10f78b3bcf10a768e34b2a2cf2cc.jpg

viber_image_2023-05-14_21-08-38-401.jpg.ff2970be95e991f990b432bd8e78eb63.jpg

 

Тук е на предишната:

20180814_200922_small.jpg.9411f6f72387298d5ccefe713e689d27.jpg

20180814_200853_small.jpg.4590e888edabdedc629a68a04bc37a52.jpg

 

Ето как изглежда комплекта за монтаж - монтира се директно във фасунката на мигача, и си има модулче, връзва се към буксата на старата крушка, и допълнително се пуска само сигнал за дневните, който вече е по желание на ползвателя откъде да е :)

7802089_119271724_big.thumb.jpg.e388803e102731e129d7b2911e65bffd.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, mRt написа:

Можеш спокойно да си поръчаш елементарно модулче за "дневни" , което включва късите от 30% до 100% (според желанието) след запалване на двигателя.

От това модулче бях много доволен.

 

Преди много години, когато излезе наредбата за задължителни светлини през деня, от форума, със съдействието на колега, направихме групова поръчка на тази благина.

Цената беше точно в диапазона 40-50 лв.

 

Имаше опция да се монтира, по спомен, да светят 30% от дългите или 100% от късите.

 

На Октавия 1 Тур 2007 с обикновени фарове ми ги монтира друг колега тогава, Здраве на ръцете му, с включване на късите на 100% при стартиране на двигателя.

Редактирано от РусенскоВарено
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, __smirnoff__ написа:

... сигнал за дневните, който вече е по желание на ползвателя откъде да е :)

Не е баш така.

 

Иво, много добра идея! Стига някой пренатегнат служител на реда да не каже, че това е място за мигач.

Знаех си, че обичаш да се заиграваш с такива неща и ще изкараш коз от ръкава.? Тези крушки си ми ги показвал, ама кой да помни. На Марто предложението за късите също е добро. Това са интелигентни решения според мен.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Благодаря много!  Има варианти и ще видим какво ще избера. Затова и пиша във форума. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм +1 за модулите, най-вече защото по този начин си запазваш възможно най-голяма част от оригиналния вид и няма да режеш броня или да се мъчиш да отваряш фарове. Колегата @Атанас пък е със залепени ленти на фаровете на октавията и може да сподели опит, но на фаворита сякаш няма да отива толкова.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, Logrus написа:

Ако не се лъжа второто черно кабелче служи да ги изключва когато се запалят основните светлини, ама не съм убеден. А и да не ги спира нощем та какво - говорим за 30W допълнителна консумация и то само ако алтернаторът зарежда в момента - .

 

Преди 17 часа, joro-120L написа:

Сега го разгледах по-подробно релето.

Пак ще трябва да се прави отделна ел. инсталация. И захранването му трябва да е пак от контактния ключ. Все едно каквото съм писал по-горе + релето поставено някъде по трасето. Кабелите му са: захранване + - , изход към дневните + -

Остава един черен свободен кабел в средата, който не го разбирам. Пише нещо за осветление на таблото.

Предназначението на това реле е да включи дневните, след като двигателя запали. Със закъснение.

Това е добре, ако имаме сериозен консуматор. Ледовете не са такъв и честно не виждам смисъл от него.

Да не си оставям магарето в калта. След кратки размишления, които ми идват отпосле, загрях за какво е въпросния кабел.

Това е оперативната верига на релето и там се връзва кабела от конт. ключ. Останалите връзки са си така. Те са на силовата верига, като там трябва да е отделен, постоянен плюс.

Извинявам се за лекото претоварване на темата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще си позволя да не се съглася с мнението на Иво, за свързването на модула към къси светлини, които да светят на 100%. И веднага казвам защо. През деня дълги на 30% и повече дори, не заслепяват, защото околната светлина е много по силна. Може би само по здрач, ако все още не е превключено на къси може да се получи леко заслепяване. Предвид рядката употреба на круките за дълги светлини е добра идея именно те да се използват за дневните и особено при ресуцирането на 30% греенето е много по-малко, съответно запазваме рефлектора и стъклото, от прегряване/разтапяне и опушване, което пък при късите на 100% е почти 100% сигурно че ще се случи ако светят постоянно. Съответно запазваме и живота на крушките за къси, които неминуемо се използват при нощно шофиране. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Rosen Raychev написа:

И аз съм +1 за модулите, най-вече защото по този начин си запазваш възможно най-голяма част от оригиналния вид и няма да режеш броня или да се мъчиш да отваряш фарове. Колегата @Атанас пък е със залепени ленти на фаровете на октавията и може да сподели опит, но на фаворита сякаш няма да отива толкова.

@Rosen RaychevРоска, моите ленти са във фаровете. Отварял съм ги вече  няколко пъти. С модул за дневни са и са вързани към реле в таблото с бушоните в двигателния отсек.

Фаровете на Фаворит са доста различни, но ако някой прояви интерес, мога да споделя повече инфо.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

cardrl.eu е новия адрес , който се интересува от тез джаджи.

П.П. И са пловдивчани .. не знам , защо всички пловдивчани се занимават с глупости ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

 Така! Да споделя  докъде стигнахме с дневните светлини, които коментирахме и обсъждахме като идеи и решение. 

 Тази събота Евгени ми достави едно модулче за което му Благодарих лично :)! Мога да кажа, че покрива нещата които исках. А именно да не светят габарит и  табло. Късите ще светят процентно да речем на 40 %~48W и това е.  Да поясня че модула не е вързан към колата все още, но това е въпрос на времв. 

 Благодаря на всички за идеи, насоки, коментари и помощ ! 

 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

 Модула за дневни светлини вече е свързан! Имаме дневни:) 

 На снимката късите са на 35% и под определен ъгъл си светят, но е слабичко. Но това вече е до настройка! 

 Без помоща на Евгени е The Best  нямаше как да стане! Благодаря! Поздрави на всички :)

 

IMG_20240501_185744.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, maxrpm написа:

Аз се мъча да убия дневните , ти ги слагаш . Щом те кефи ... :)

 Кажи го на тези, които го въведоха.! 

 Ще махнеш дневните и ще минеш на абонамент към КАТ!. 

 :) Не става! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам навик и винаги си ги пускам , дори и сега на фабията , като имам дневни , пак си пускам фаровете , за да не отвикна от навика. Каня всеки от Шкода клуб България , който смята себе си за достатъчно кадърен , да махме дневните ми светлини. Един човек се опита и каза че не знае как.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ако поясниш, защо искаш да махнеш дневните  при положение, че  са заводски. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо и най - важно губи се навика да ги пускаш, после заводски би трябвало да се запалят 2-3 седунди след палене , а мойте се палят веднага , което би било проблем зимата при слаб акумулатор , но все още не мога да намеря къде е модула и да го изскубя. Имам схемата на колата и мога да пусна и заводските , макар че нямам ключе , и пак никога не бих го направил. Ако искам да карам без фарове, трябва да съм на габарити и пак колата се вижда. Ако искам да съм stealth , няма как...

 

Представи си зимата колата е седяла 1 седмица навън на -8 ти се качваш , в моя случай , ако искам минимална консумация, отключил съм я , съответно комфорт модула е буден , хаби ток, пускаш габарити 4х5W плюс плафона в купето 20W плюс ток за ЕСU то , плюс осветлението на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Това което казваш го разбирам. Само кажи при твоята Фабия дневните имат ли проценти. 

 Защото при мене в момента с модула между 35% и 50% консумацията е към 50W максимум. Докато преди габарит 37.2 +къси 2х55W стават 150W.

 Така, че определено ел. инсталацията се разтоварва. А това за акумулатора е в плюс . 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоково късите са на 100% 3сек след палене ,с бутон до бушоните, на някой коли го няма , както е и при мен, но са 2 пина , ако имаш книгата можеш да си го вържеш , а иначе при  мен някъде има модул и пак е 100% но е веднага с контакта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Да, да разбирам защо искаш да го махнеш. В твоя случай, както си обяснил по-горе, има логика на това което казваш. 

Но  при мене както ти обясних (с проценти) смятам, че има  предимства. Не карам на максимална мощност, както и не свети арматурното табло (да сменям подсветки на парно, бутони и т. н.). Така, че говорим за различна функционалност на дневни светлини!

   

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , и някои път ще се качиш в колата на приятел , да го закараш някъде и ще забравиш да си пуснеш фаровете :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

 Привет! След скъсано жило на капака (на мотора) имам два въпроса за смяната. 

 Купих от autokelly, но жилото е vika(китайско). Поръчах и от Симеоновско шосе и дойде същото:) Проблема който виждам е че бронята е по-дълга. Затова смятам да подпъхна само жилото откъм дръжката за отваряне без да махам бронята на жилото от колата, тя си е здрава.

 И другото е че пломбата на новото жило е с цилиндрична форма, което се различава от оригиналното. Дали ще е проблем, защото оригиналното си ляга плътно в легълце на дръжката. С новото да не я спука ако не ляга както трябва?  Ще го направя някак, но да питам за повече инфо, че с тези не оригинални части не е сваляш и монтираш новото. Все иска преправяне. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измери с колко точно е по-дълга бронята , отрежи излишъка и го смени цялото , защото ако тръгне да се разплита при намушкването ще ти е много тругно. Ако искаш накрайник с топче , отрежи цилиндричния и отиди в Микрон Доцев да ти карбоват сверичен .. инак ако е същия диаметър , няма да има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.