Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фаворит любимец


krasipask

Recommended Posts

 Ако се получи така би било много добре! Незнам навремето колко съм превъртял колелцата за да седят в средно положение. 

 Ще си поиграя с резервния да видя кое как функционира и после ще разглобявам този на колата. 

  Резервния също не функционира правилно. Мисля, че точно зъбчетата на оста са отишли (ако са пластмасови). Ще видя като извадя оста. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, krasipask написа:

Ако се получи така би било много добре!

 

При 120 се получава. Затова ти казвам лесния начин. При 120 осичката със зъбчетата се вади само в една посока и от изваждане я ограничава планката с червяка, която в този случай трябва да се свали.

Като ти гледам снимката, при теб май не е точно така, но на място ще прецениш :

 

IMG_20221119_231401.jpg.a05abecaf035589a5b39c0001210164e.thumb.jpg.49e1e0ce826ee06e130a99084419d961.jpg

 

преди 56 минути, krasipask написа:

Незнам навремето колко съм превъртял колелцата за да седят в средно положение.

 

Съвсем малко им трябва, за да мръднат. Едно докосване. 1-2 мм.

 

преди 56 минути, krasipask написа:

Резервния също не функционира правилно. Мисля, че точно зъбчетата на оста са отишли (ако са пластмасови).

 

Не е там проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката се сваля където и да е , а я зацепваш както ти описах по-горе .. не е неврохирургия спокойно :)

Не може да се манипулира отзад , защото редуктора пречи , а болтовете му са под циферблата.

Имам един на части и ще го намеря и ще ти направя ръководство .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре! Ще ме извиниш но какво имаш предвид под "зацепваш я"? 

 Доколкото те разбирам повдигам стрелката над ограничителя и я махам. След това я монтирам и я прехвърлям пак. 

  Маха се като я дръпна с пръсти.

 И аз като гледам отзад нестава. Пробвах да извадя оста, както казва колегата joro-120L, но оста излиза 5мм. и толкова. Като излезе обаче зацепва и върти колелцата(това за рвзервния говоря). Иначе не! 

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Имам един на части и ще го намеря и ще ти направя ръководство

    Добре че даваш напътствия и насока. Сега решавам проблем който оплесках сам преди години. 

 Тогава помня че сменях зъбните колелца с нови, защото не въртеше въобще. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, krasipask написа:

И аз като гледам отзад нестава. Пробвах да извадя оста, както казва колегата joro-120L, но оста излиза 5мм. и толкова. Като излезе обаче зацепва и върти колелцата(това за рвзервния говоря). Иначе не! 

 

какво значи, "излиза 5мм"?  От леглото? Това е достатъчно, за да я повдигнеш нагоре и да нагласиш километража.

Досега никъде не съм казал, че трябва да се вади цялата ос. Повдигаш я от извадената страна колкото зъбците да освободят километража.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Да така има вариант. Дърпаш оста и трябва леко да падне. 

Преди 7 часа, joro-120L написа:

Съвсем малко им трябва, за да мръднат. Едно докосване. 1-2 мм

  Макар, че за най-крайните цифри ще е трудно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, krasipask написа:

Да така има вариант. Дърпаш оста и трябва леко да падне. 

 

Да, търси начин да освободят колелата. При мен е нагоре, повдигам я.

 

преди 3 минути, krasipask написа:

Макар, че за най-крайните цифри ще е трудно. 

 

Постарай се. Трябва да стане. Иначе, оста вън и после не ми се мисли как ще подредиш зъбците без да разместиш километража.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Досега никъде не съм казал, че трябва да се вади цялата ос. Повдигаш я от извадената страна колкото зъбците да освободят километража

 Разбрах какво имаш предвид. Ще пиша утре дали се получава. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, joro-120L написа:

Постарай се. Трябва да стане. Иначе, оста вън и после не ми се мисли как ще подредиш зъбците без да разместиш километража.

  Навремето точно така съм го разместил. Не съм махал оста, само от едната страна е извадена от леглото при което разместване на цифрите някак и съм го сглобил. Нещо такова помня!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Само едно докосване без да искаш им е достатъчно. Напълно е възможно и при поставянето самите зъбци да са преместили цифрите. Щом така си го развалил, така и трябва да се оправи. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Така колеги! По метода който обсъждахме с joro-120L :днес си поиграх и мога да кажа, че е доста тегаво за манипулация. Смятах, че ще е една идея по-лесно но не се получава както исках. Все пак този километраж(резерва) човека, който ми го даде го е превъртал с отвертка и може да има нещо счупено.

 Този на колата е откачил зъбчетата повечко според мен за да превърти чак до шестица за първа цифра. Като го сваля(километража от колата) ще пробвам този вариант. И дано мога да прехвърля първата цифра на нула. И да изравня цифрите по този начин. 

 За резервния предлагам да го отворя целия. И без това не работи. 

 Ако на Евгени му се занимава с мене и да дава инструкции може и да се справя по-доста пипкавия вариант-стига да не му писне от въпроси. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отивам да търся стария и ще правя снимки .. ако продължи да те ядосва , донеси ми ги и ще всички ще тръгнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ще опитам с твоя помощ на резервата и евентуално ако не схвана как стават нещата ще ти донеса този от колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тук се започва 

IMG_20221125_204328.thumb.jpg.3190f4e26fbf340ea5e61bd682a22455.jpgIMG_20221125_204313.thumb.jpg.ee478e0638ae211e206dab0c45d2de3d.jpg

и се свършва тук

IMG_20221125_213417.thumb.jpg.49d89771b0153837c16635da3c63cd03.jpg

Сега ще се опитам да го сглобя и ще опиша тънкостите.

IMG_20221125_205212.thumb.jpg.340043e0a7c908daf7733c32fb567916.jpg

стандартния проблем ?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започваме със сваляне на стрелката

IMG_20221125_205546.thumb.jpg.9221b71cf5a09205e24959e0f99085c4.jpg

Задължително се подлага мека кърпа , инак плаката отива на боклука.

IMG_20221125_205743.thumb.jpg.4015f1ffc932d12aa2d8c597d9b01853.jpg

Идва тънкия момент с пружината и месинговата втулка на оста на стрелката .. самата пружина се държи към напречната гредичка с месингово клинче , вади се клинчето и се освобождава пружината от външния край. Месинговата втулка има процеп в който аз първо вкарвам макетен нож и после тънка отвертка. След като е отворена я вадя от оста на стрелката и махам напречната планка.

IMG_20221126_152437.thumb.jpg.e172a7f2c41b243b3d78270302572cb4.jpg

 

IMG_20221125_212800.thumb.jpg.24d3b3a3495edbd2f4cafbf7a7261f1f.jpg

Дистанционната шайба е важна и трябва да се внимава да не изхвръкне.

IMG_20221125_213050.thumb.jpg.3c166f4f01570ba01d99259754c02054.jpg

Това е блокиращия механизъм с широки и тесни зъбчета .. забелязах , че при подравнен механизъм , тесните зъбчета са в една редица.

Самия механизъм се освобождава с изтегляне на оста , след като е свален привода.

IMG_20221125_213417.thumb.jpg.4edc1641bc1c4ffef0c7bfa18f0bd349.jpg

Крайния резултат.

Утре ще го сглобя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, едно нещо не мога да разбера. Виж тази снимка:

 

IMG_20221125_213050.thumb.jpg.3c166f4f01570ba01d99259754c02054.jpg.24afde6a74d060e08125e02d3517e877.jpg

 

Не може ли, без повече да пипаш нищо, да извадиш малко оста със зъбците, която е отгоре /без да я вадиш цялата!/ и повдигнеш от извадената й страна, за да освободи километража и да се нагласят цифрите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Занитена е .. пробвах само с накланяне на оста с колелата , но е много пипкаво да се нагодят колелата в точна позиция.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Следобеда сядам и започвам снимка по снимка. 

 Тази стрелка с дълги клещи я дърпам при ограничителя (тя ме притеснява). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, The Best Forman написа:

Занитена е .. пробвах само с накланяне на оста с колелата , но е много пипкаво да се нагодят колелата в точна позиция.

 

На 120 от едната страна не е занитена и от самоизваждане я ограничава планката с червяка, която стои върху нея. Като се свали тази планка, вече оста е свободна за вадене.

Аз така действам - повдигам кавала със сите зъбци от едната страна и цифрите се освобождават. Без сваляне на стрелки, циферблати и др....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro-120L написа:

 

На 120 от едната страна не е занитена и от самоизваждане я ограничава планката с червяка, която стои върху нея. Като се свали тази планка, вече оста е свободна за вадене.

Аз така действам - повдигам кавала със сите зъбци от едната страна и цифрите се освобождават. Без сваляне на стрелки, циферблати и др....

Тук червяка е далече и нищо не огранива оста да се вади .. сега мисля начин за блокиране на колелцата и цифрите , че едно по едно се редят и подравняват мнооого пипкаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Тука не може да вдигнеш кавала със сите зъбци,  те са зацепени в колелцата и не ги освобождават. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, The Best Forman написа:

Тук червяка е далече и нищо не ограничава оста да се вади ..

 

Тук нещо ме усъмни работата, че май няма да стане, както мисля, но скрито се надявах тази ос да се вади:

 

На 24.11.2022 г. at 13:13, joro-120L написа:

 

При 120 осичката със зъбчетата се вади само в една посока и от изваждане я ограничава планката с червяка, която в този случай трябва да се свали. Като ти гледам снимката, при теб май не е точно така, но на място ще прецениш :

 

IMG_20221119_231401.jpg.a05abecaf035589a5b39c0001210164e.thumb.jpg.49e1e0ce826ee06e130a99084419d961.jpg

 

преди 16 минути, The Best Forman написа:

 .. сега мисля начин за блокиране на колелцата и цифрите , че едно по едно се редят и подравняват мнооого пипкаво.

 

Лепни ги всички с едно тиксо да не мърдат.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20221126_143747.thumb.jpg.5b0f96c6146adfb72b660bde7d7cf90f.jpg

Воала , всичко е подравнено :)

Ето и един джокер за един стар проблем , заради който много километражи са отишли в кофата , а решението е толкова просто. 

Проблема е , че след време алуминиевото колело започва да боксува върху оста и спира да отчита пробега. Решението - няколко удара с чук върху малка отвертка по периферията на задния край на колелото (края с многото зъби) 

IMG_20221126_143326.thumb.jpg.0246e82af7d4cf6114477646536022b2.jpg

За да е по-лесно събирането на брояча , свалих редуктора и стана за около 5 мин. без да блокирам нищо. Снощи се мъчих около 3 часа и все нещо бягаше.

Позицията на монтиране на стрелката.

IMG_20221126_144548.thumb.jpg.5dfd9df6da92aea19992d6b107183db7.jpg

Всичко останало по обратния ред.

Успех на ентусиастите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Има ли тънкост при сваляне на стрелката, защото я закривих и пак не излиза. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаш една кърпа върху плаката , хващаш главинката с едни извити клещи и натискаш нагоре.

 

IMG_20221125_205546.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.