Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фаворит любимец


krasipask

Recommended Posts

Първо стискаш леко втулката да я затвориш , и трябва да влезе "трудно" с леко съпротивление и да остане малка хлабина. 

За колелцето вече водя преговори с Иво (smirnoff) да започне производство , но трябва да прескоча до Банкя да му намеря мостра , че по спомен са с по-голям вътрешен диаметър от на 120 ка , а той има само такива .. даже ако не бъркам при Фаворит са минимум два вида червяците и трети продаван на Острова и Канада с месингови колелца .. лудница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Знам, че са два вида.Ако не е много нахално говори за двама. Бих взел поне две комплектчета зъбни колелца. 

 Винаги съм се чудил защо не са метални(месингови). А, то имало! 

 Тези от снимката са спукани без едното което не е за моя модел. 

16695837420921595752453841623009.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

 Да драсна за нещо странно. След зареждане на гориво почти до горе, забелязах че има едно почукване от към резервоара при разклащане на колата.  

 Поплавъка ли се опира някъде, незнам. Идва откъм резервоара, така смятам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

 Привет колеги! Продължавам с писането ло-горе за километража.От двата скоростомера сглобих един работещ. Свалих този от колата и се оказа, че третия ред зъбчета по някаква причина въобще ги няма (снимка) на дневния. 

 Затова от резервния взех само колелцата и сглобих всичко. 

  Километража работи. Единствено понеже махах стрелката и сега отчита с 10-15км.под реалната скорост. Вероятно съм затегнал повечко пружинката на стрелката.. Проблем ли ще е да карам така до следващото разглобяване(имам предвид да не натоварва повече зъбните колелца и т. н. 

 Всичко е монтирано на колата! 

IMG_20230804_122949.jpg

IMG_20230803_131542.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пружината няма никаква опастност .. единствено за книжката (ако не знаеш с колко точно бърка).

Зацепил си стрелката много под ограничителя .. за да е приблизително точен е необходимо да я зацепиш плътно под ограничителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече го направих! 

Точно както казваш. Този път сам си разбрах грешката и затова го махах два пъти за късмет. :)

 Сега вече ми дава 2-3км разлика с GPS са на телефона, което е  много добре. После ще направя още един тест -и се надявам всичко да е както трябва. 

И десет скоростомера да имах без твоите насоки и напътствия нямаше да се справя. Благодаря! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Тествах при сглобено табло и всичко е наред. Надявам се   да  функционира с години напред. 

 Стрелката отчита както по горе писах с 4км над GPS - са на телефона. Единствено има леко играене на стрелката при 30км., но това е от жилото и смятам че не е проблем. 

  Това е засега! Поздрави! 

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

 Привет! 

От много време съм замислил монтаж на дневни светлини" led" (позакъснях след един фиш).Така че, много искам да го направя, а и не ми допада всичко да свети през деня(табло, габарит, къси).

 Първото нещо което ме вълнува е къде бих могъл да ги монтирам без да развалям много оригиналния вид на колата(на снимките съм позиционирал с хартиена лента, но върху капачките на халогените не става,защото и на тях ще им дойде времето)?

 Следва какви "led светлини" да си купя?Който е слагал нека каже марка, модел, цена и т. н. Има на  Osram.,но цената е височка. Ще имам въпроси и за връзването ! 

 

 

 

IMG_20231105_114743.jpg

IMG_20231105_114519.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ако съм, слагам едни халогени с подходящи крушки и ги ползвам за дневни.

Не виждам по-удачен вариант от естетична гледна точка.

 

Skoda_favorit_lxi.jpg.43bb5703f84a721952c226bfc5949bc5.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е вариант, който ще обмисля!Допада ми. Единствено халогенките са вързани към габарита заводски. 

 Имам три броя халогени и трите са различни(оригинален, менте и бош) Общо три - не чифт. :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ментето не е за предпочитане. Оригинални най-добре. Или наличните. Комбинация от оригинален и бош. :)

Ще трябва да се направи само отделно захранване на ключа за халогените, за да не е зависим от габарита. Аз предлагам захранване след контактния ключ. Така няма да ги забравяш дали са светнати или изгасени и няма постоянно да ръчкаш ключа. Оставяш го включен и толкоз.

Гената  @The Best Forman  е спец по тоците. Още повече, че тези автомобили са му познати и може да ти помогне в детайли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, joro-120L написа:

Аз ако съм, слагам едни халогени с подходящи крушки и ги ползвам за дневни.

Ако ги ползва тях за дневни рискува пак фишове от някой пренатегнат "орган"

 

Преди 7 часа, krasipask написа:

на снимките съм позиционирал с хартиена лента, но върху капачките на халогените не става,защото и на тях ще им дойде времето

И втората снимка не става, защото разстоянието между двете светлини трябва да е не по-малко от 60 см и не трябва да са на повече от 40 см от крайния външен ръб на колата.

За мен вариант е вертикален от вътре или от вън до фара за мъгла.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ще го мислим! 

Преди 4 часа, Izolini написа:

 

И втората снимка не става, защото разстоянието между двете светлини трябва да е не по-малко от 60 см и не трябва да са на повече от 40 см от крайния външен ръб на колата

 Така е! Което много ме затруднява. 

 Вградени във фара ми звучи готино, но и сложничко (макар, че пак някой може да каже че не е заводско). Евгени реставрира чифт фаеове и ще каже дали могат някъде да се вградят "led светлини". 

 Гледал съм и гъвкави ледове, които се лепят по-периферията на фара (от горе). 

 Ето и халогенките по-реда на изписване! :)

IMG_20231107_113044.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стъклото на ментето е съвсем различно. Взимай му рамката и останалото го скрий за последна резерва.

 

Не съм видял на снимката на Жоро, че отстрани на рамката, (където предлагам да се сложи вертикално тялото) са винтовете. Значи и тази идея не става.

 

преди 7 минути, krasipask написа:

 Гледал съм и гъвкави ледове, които се лепят по-периферията на фара (от горе). 

И аз съм ги гледал. По едно време непрекъснато ми излизаше реклама за тях, въпреки че не ми трябва такова нещо. Даже имат привръзване и към мигачите, та да мигат. Но малко ми циганеят, пък на правоъгълен фар изобщо не си ги представям.

И да не забравя - връзването трябва да е направено така, че когато включиш фаровете дневните трябва да загаснат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Izolini написа:

Ако ги ползва тях за дневни рискува пак фишове от някой пренатегнат "орган"

Да, сега разбрах това и проверих. Фарове за мъгла не могат да се използват самостоятелно.

 

Преди 1 час, krasipask написа:

Вградени във фара ми звучи готино, но и сложничко (макар, че пак някой може да каже че не е заводско). Евгени реставрира чифт фаеове и ще каже дали могат някъде да се вградят "led светлини". 

Лед, цяла лента долу в ъгъла, хоризонтално, по цялата ширина на фара. Лента с отделни лампички не стои добре. Не знам дали си струва усилията. Незнайно как ще стои, трябва да се отлепва стъклото, после може да започне да прави конденз във фара, инсталация във фара, закрепване на лентата, пък колко време ще държи и свети и т.н.

Иво  @__smirnoff__ е правил нещо подобно. Може да даде някакви идеи.

 

20191102_141456.jpg.d4179a48b164381b49bd4c1ac73f6f1d.thumb.jpg.9d0fbaf5848fc5991f6f9637893fd3cb.jpg

 

Друг вариант е да се направят да светят само късите. /без табло и заден габарит/

След като с халогени не може, бих го решил така въпроса.

 

Преди 1 час, krasipask написа:

 Ето и халогенките по-реда на изписване! :)

Значи, комбинацията е ментето и боша, че са близки по "мътност" и стъкла, ако рамката се сваля и може да се ползва от оригинала... Оригинала! ако си взискателен. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://flexzon.com/led-svetodiodna-dnevna-svetlina-za-avtomobil-12v-cob-drl-17sm-sinya-587

Нещо такова, с двойно лепяща, в двата края на бронята, под основните фарове. 

https://flexzon.com/universalno-rele-za-avtomatichno-vkluchvane-na-svetlinite-na-avtomobili-4900?rlv_rid=48dd29f3-8f16-4d19-b1e1-3e650e29534d&rlv_rpid=4900&rlv_rpos=1

Добавяш и едно такова (или подобно) реле.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 44 минути, Logrus написа:

https://flexzon.com/led-svetodiodna-dnevna-svetlina-za-avtomobil-12v-cob-drl-17sm-sinya-587

Нещо такова, с двойно лепяща, в двата края на бронята, под основните фарове. 

https://flexzon.com/universalno-rele-za-avtomatichno-vkluchvane-na-svetlinite-na-avtomobili-4900?rlv_rid=48dd29f3-8f16-4d19-b1e1-3e650e29534d&rlv_rpid=4900&rlv_rpos=1

Добавяш и едно такова (или подобно) реле.

 

 

Toчно такива бях монтирал и аз, но имай впредвид, че двойнолепещата лента на втория ден пада. Аз в последствие ги лепих с полиуретан и стана супер здраво, като махнах колата не можах да ги отлепя. Допълнителна инсталация не слагах - вързах ги към габарит, защото исках да свети и отзад. Иначе ето още една снимка на втория ми вариант, ако се направи на фаворита, мисля ще стои добре: 

 

84221706_10218090384303805_109546482369036288_n.jpg.3374d0b895dcaf19a28ae9845c2bc127.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Залепил си ги върху стъклото на фара ли? От снимката не мога да преценя отвън или отвътре са. Не е проблем да ги залепя, а и вързани към габарита е лесно, като за мене. Нали нямат отделен модул или нещо подобно-връзваш към габарита. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, krasipask написа:

... вързани към габарита е лесно, като за мене.

В този случай ще свети таблото и задните светлини.

 

Преди 16 часа, krasipask написа:

не ми допада всичко да свети през деня(табло, габарит, къси).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Да! Разбирам противоречието! Затова написах, че е лесно като вариант. 

 Другия тип връзване иска повече знания с ел. схеми и ще ми трябва подсказване. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, krasipask написа:

Другия тип връзване иска повече знания с ел. схеми и ще ми трябва подсказване. :)

Е, надявам се, че ще получиш помощ. :)

С габарита, просто си губи смисъла.

п.п. Ако се лишиш от халогени, или ги ползваш само за красота, може да се използва тяхната инсталация, като най-лесен вариант. Иначе, монтиране на ключ някъде по таблото, пускане на кабел от предпазител, който се захранва след "контакт", през ключа и до дневните. И това не е толкова сложно.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

...Иначе, монтиране на ключ някъде по таблото, пускане на кабел от предпазител, който се захранва след "контакт", през ключа и до дневните....

Жоре, релето което предложих даже няма нужда от ключ, а си има и предпазител. Честно казано по-проста схема и по-лесно връзване е трудно да се измисли.
Ако не се лъжа второто черно кабелче служи да ги изключва когато се запалят основните светлини, ама не съм убеден. А и да не ги спира нощем та какво - говорим за 30W допълнителна консумация и то само ако алтернаторът зарежда в момента - .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Logrus написа:

Жоре, релето което предложих даже няма нужда от ключ, а си има и предпазител. Честно казано по-проста схема и по-лесно връзване е трудно да се измисли.

Аз съм го измислил! :)? 

 За без пари. Надеждно. Без релета. Ползва си предпазител от таблото/ако ви се вижда техн. неиздържано, може да се сложи предпазител на кабела/, пуска си едно кабелче, прави разклонение от него към другия фар, намира си "маса" от купето в близост до фара и това е. Преди всичко се съобразявам с техн. възможности на колегата. Пали - светят, гаси - гаснат. Ключът, който съм посочил във веригата е, за да си има опция, или екстра да ги гаси, без да се съобразява с контакта, ако се наложи.

Може да се изпълни и твоята схема. Няма лошо. Въпрос на преценка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Logrus написа:

Ако не се лъжа второто черно кабелче служи да ги изключва когато се запалят основните светлини, ама не съм убеден. А и да не ги спира нощем та какво - говорим за 30W допълнителна консумация и то само ако алтернаторът зарежда в момента.

Сега го разгледах по-подробно релето.

Пак ще трябва да се прави отделна ел. инсталация. И захранването му трябва да е пак от контактния ключ. Все едно каквото съм писал по-горе + релето поставено някъде по трасето. Кабелите му са: захранване + - , изход към дневните + -

Остава един черен свободен кабел в средата, който не го разбирам. Пише нещо за осветление на таблото.

Предназначението на това реле е да включи дневните, след като двигателя запали. Със закъснение.

Това е добре, ако имаме сериозен консуматор. Ледовете не са такъв и честно не виждам смисъл от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.