Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте!

 

Отварям следната тема, за да може всеки желаещ да напише от кой двигател (бензинов или дизелов) на конкретния си модел Шкода е най-доволен, като напише точното му наименование, литраж и конски сили, според завода производител. По отношение на здравина, надеждност, икономичност и т.н.

Редактирано от Fabia
Публикувано

Аз съм много доволен от моя - 1.8 125hp 20v бензин, код AGN 

 

Мотора по километраж е на 230 000. Дали е на талкова реално не е ясно (по-вероятно не), но е вече на почти 20 години. От три години го жуля жестоко и нищо не се е обадило по него. Единствените "ремонти" свързани с двигателя, които съм правил са ангренаж, филтри и масло.

Извън града рядко работи на по-малко от 4000 оборота. Отделно от това мога да кажа, че върви предостатъчно добре. Харченето му е като на всеки мотор с подобна характеристика до 2005-2006г.

Публикувано

1.9 TDI (AGR, ALH, AHF, AFN). Роторна помпа.

Тия мотори са чук! Корави и нечупливи железа, мелят всякакво масло и нафта. Пъргави и икономични и при правилна подръжка-надживяват купето. Носят на бой и тунинг, а подръжката им е относително евтина.

Публикувано (Редактирано)

А, за 1.9 SDI какво бихте казали? Не е ли бил по-надежден и здрав от 1.9 TDI? И двата мотора са на Фолксваген.

Редактирано от Fabia
Публикувано

Имаше един колега със "SDI",дето наскоро прехвърли милион километра и километража му след този пробег,показваше само едни черти.Човека питаше как да го занули за да си прави обслужването редовно ,според него.Не съм карал такъв,но си мисля,че е много здрав и надежден!

Публикувано

Колега,

Те всички мотори на Шкода са на Фолксваген. SDI е същия като TDI, но без турбината. Да, естествено, че като работи на по-ниско налягане и има един сериозен компонент по-малко е по-надежден. Но за сметка на това е близко до мъртъв. За града е чуден де! Както и 2.0 SDI =)

Публикувано

Ами 1.4 мпи 60коня при фабията добър ли е? Доколкото знам не е с директно впръскване и е с един разпределителен вал.

Публикувано

Искам да попитам и следния въпрос...Да вземем примерно двигателя TDI. Задължително ли е той да е точно 1.9, за да бъде здрав и надежден или може да се вземе TDI и с по-малък литраж, като 1.4 или 1.6, съответно с по-малко конски сили? Точно конкретно 1.9 TDI ли е най-добрия в сравнение с 1.4 и 1.6, които са пак TDI, но с други конски сили?

Публикувано (Редактирано)

Отговора е - за 1.9 е доказано здрав. 1.6 тепърва ще се доказва (може и да е, а може и да не е), а 1.4 е три цилиндров, т.е няма място за сравнение.

С уточнението че под 1.9 говорим за класическия мотор TDI, който се търкаля мисля от 20 години вече. Това е достатъчна атестация за здравина.;)

Редактирано от Цецо75
Публикувано

1.9 TDI също така има варианти с различни конски сили. С колко коня точно да е, за да е най-здравия? Или тука конете не играят, важното да е просто 1.9 TDI, така ли?

Публикувано

Вариантите са 2 броя - 90 и 110. И двата са еднакво корави.

Публикувано

Двигателят 1.9 TDI има вариант с 98 коня, както и със 101 коня - това е за Фабия-та първо поколение.

За второ поколение Фабия, този двигател 1.9 TDI има вариант със 105 коня.

Публикувано (Редактирано)

1.9 TDI (AGR, ALH, AHF, AFN). Роторна помпа.

 

А ASV защо го забрави? :tongue_1:

Редактирано от johnnie213
Публикувано (Редактирано)

Двигателят 1.9 TDI има вариант с 98 коня, както и със 101 коня - това е за Фабия-та първо поколение.

За второ поколение Фабия, този двигател 1.9 TDI има вариант със 105 коня.

Това са помпи дюзи, не роторна помпа. Не са лоши, но са с 10 години по-млади. Имат някой болежки, т.е. не са чак толкова корави. Не че са лоши де, модификациите 131/150/160 коня са класики в жанра на дизеловите бегачки.

 

А ASV защо го забрави? :tongue_1:

Щото е доста рядък и му забравих буквите. Иначе е част от класиците, май е подледната роторна помпа излязла от VAG Редактирано от Цецо75
Публикувано

ASV до кога се слага? Защото има Октавия 1 тур до 2007-2008 с ALH.

 

1.6тди комън-рейл е отличен двигател, малко по-приятен от 1.9тди помпа-дюза като поведение(по мое мнение). Имам наблюдение над Октавия 2 фейс с такъв двигател на почти 300 000км, без проблеми до сега.

Публикувано (Редактирано)

До 2010 май. Имах предвид последната разработка на Vag.

 

При бензиновите е редно да сложим 1.8T, много корав мотор, който при тунинг позволява достигне на невероятни показатели. Признат за класика на драг пистите. Реално е мотора който доказа, че турбо бензин е възможен и в масовите автомобили.

Редактирано от Цецо75
Публикувано

1.9 TDI също така има варианти с различни конски сили. С колко коня точно да е, за да е най-здравия? Или тука конете не играят, важното да е просто 1.9 TDI, така ли?

За мен агр(90 к.с.) е най - корав и не само защото аз карам такъв, а е факт, че турбото не е с геометрия и както и да го караш, като излезеш на магистралата няма да ти влезе в авариен режим, заради спекла геометрия. Може да се каже, че е най - безпроблемен. 

Публикувано

Имах АГР октавия, миналата седмица го видях 4тия след мен собственик. На 700х км е строшила мотора... Сега е на 900х км и 19год. Аз я продадох на 9год и 150х км. Хората ги вземат за каране тия коли, не като следващата ми октавия -9год и 100х км.

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

1Z - 1.9 tdi 90кс, предполагам че се среща при октавия 1, аз съм го карал на голф3, макар и само 100 хиляди да съм минал с него, мога да кажа че е много непретенциозен от към гориво и много безотказен мотор, сигурно беше милионник ако съдя по състоянието на колата. върви на олио, оцет, нафта смесена с кал и пикн@ с извинение, общо взето само на боза може и да се озори, че не е много калорична, само tdi-тата с роторна помпа могат да се похвалят с толкова непретенциозно отношение към горивото

 

и е изключително окономичен, падаше редовно под 5/100, при положение че е мотор от 91ва година е доста впечатляващо

Редактирано от danny
Публикувано

1Z - 1.9 tdi 90кс, предполагам че се среща при октавия 1, аз съм го карал на голф3, макар и само 100 хиляди да съм минал с него, мога да кажа че е много непретенциозен от към гориво и много безотказен мотор, сигурно беше милионник ако съдя по състоянието на колата. върви на олио, оцет, нафта смесена с кал и пикн@ с извинение, общо взето само на боза може и да се озори, че не е много калорична, само tdi-тата с роторна помпа могат да се похвалят с толкова непретенциозно отношение към горивото

 

и е изключително окономичен, падаше редовно под 5/100, при положение че е мотор от 91ва година е доста впечатляващо

Свалял съм го до 3.8 на сто от София към Бургас на Сеат Толедо. Страшно здрава машинка. Мой приятел се кълне че на тъст му е на над милион километра на Ауди 80 В4.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.