Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

шкода фабия 1.9дизел 2000г. мога ли да изключа ABS


lari1964

Recommended Posts

На няколко пъти ми се наложи да спра по-рязко а колата не спира и разстоянието на спирачния път се увеличава. Че мисълта ми е да ли мога да изключа ABS

Редактирано от lari1964
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай си спирачките - накладки, дискове, спирачна течност, сложи си свестни гуми и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 ОТ АВТОРА.     Колеги гумите са ми много добри а също и накладките и спирачните дискове когато купих колата преди две години всички подмених с нови а миналата година есента смених и задните като барабаните имаха леко ръб в края и на струг го отнеха         /самия ръб/. Но при рязко натискане на спирачката се включва ABS и педала ме удря в крака колелата не потътрят и имам чувството, че спирачния път се удължава. Иначе при нормално спиране спира перфектно. Имам и друга кола без ABS като натисна спирачката заковава и спира,по този повод съм запитал.

Редактирано от lari1964
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ABS-а сработва при всяко натискане имаш проблем с него. Може да извадиш 5А предпазител и ще се изключи, но най-вероятно имаш изкривен сензорен диск на някое колело и ABS-а се лъже, че имаш блокирало колело и сработва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ама той пише, че при рязко натискане му сработва абс което е нормално. Колега, може да нямаш навик на кола с абс. Направи директно сравнение с другата кола която ти е без абс за проба. Карай с някого успоредно един до друг с еднаква скорост и натиснете едновременно и рязко спирачките. Сравнете коя кола ще спре първа. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е кола с ABS да спира малко по бавно от нормална кола.

В ръцете на опитен шофьор колата без ABS се държи по добре и спира за по кратко време, но ABS-а те предпазва в много ситуации ако инстинктивно набиеш спирачката, колелата блокират и колата поднесе или стане неуправляема.

 

Може би трябва да обясниш по подробно какво визираш като проблем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо. Преди да блокира колело всяка кола си спира, като кола без ABS. С четириканален ABS няма разлика дали спираш направо или в завой, защото преразпределя спирачното усилие без още да се е включила помпата. Проблем е единствено при ниска скорост ако стъпиш на хлъзгава повърхност и се задейства помпата. Тогава е по-добре да пуснеш спирачката за момент и пак да я натиснеш до момента на блокиране на колелата, защото иначе наистина се удължава спирачния път. При 30к км годишно, ABS ми сработва сигурно под 20 пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

удължава се спирачният път с абс, и аз така мисляя, но и идеята му е друга, не е да спира по-добре от кола без абс, ами да се подобри контрола над колата след силно натиснати спирачки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз съм се удрял с червената фелиция на снимката, която е без АБС в предната кола която е с АБС на леко наръсен от дъжд път, точно когато е най хубаво хлъзгав! Блъснах се, при положение, че имах достатъчна дистанция и време за реакция, натисках спирачката и усещах как тръгва като шейна, пак я отпусках, пак я натисках, осъзнавах какво става съвсем ясно и се опитвах да овладея колата, но на прясно намокрения път в смес с прахта нямах шанс. Зад мен нямаше друга кола, пред мен имаше две коли с АБС и те не се удариха една в друга, само аз се ударих във втората от тях. НЕ си правете майтап с АБС-а! Хората са го измислили и тествали преди да го монтират. Дори да си мислите, че сте опитини и ще сперте на време без АБС, ще се окаже, че не е точно така. Имам поне 3 случая само от последните 2 години, където без АБС съм щял да се блъсна на 100%. Ако се наложи рязко спиране и предната кола е с, а вие сте без АБС резултата е ясен предварително.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От АВТОРА. Благодаря на всички писали досега по темата. Ще ви опиша конкретния случай поради който, пуснах темата. Първия път когато се включи ABS беше. Бях се поразсеял малко и колата пред мене намали натиснах спирачката но тя не спря усетих удари от ABS в краката добре, че колата пред мене тръгна иначе я бях блъснал. Втория път беше тъмно карам в града и на една пешеходна пътека пред мен група младежи решиха рязко да пребягат по пешеходната пътека. Натиснах спирачката и отново педала на спирачката започна да ме чука в краката спрях но на средата на пътеката, едно чудо е че на ударих някой. По този повод мисля и съм убеден че, спирачния път е по-голям. Вярно е че ABS помага колата да не поднесе но при по-малка скорост 40-60км. и за градско шофиране не помага. За това попитах как да го деактивирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да запитам колегата,който ми дава отговор да изключа 5А предпазител. Това ще даде ли грешка в компютъра и лампата за ABS на таблото ще светне ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, за лампата и грешката! Но при пулсиране на педала на спирачката, не трябва да го отпускаш. Прегледай си спирачките, ABS-a трябва да сработва само при блокирали колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.