Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпроси за ван-ове


Logrus

Recommended Posts

Колеги, насочил съм се да си взимам ван - трябва ми голям автомобил (5 души и голям пес) с висока седалка - по здравословни причини ми е трудно да се сгъвам и да влизам в леки коли.

Лимитът ми е около 3000лв.. В тази ценова граница гледах Фолсваген Шаран (и производните му Форд и Сеат), Крайслер Вояджър и в краен случай Рено Еспас. Става дума само за бензинови с ръчна скоростна кутия. Засега клоня най-вече към Крайслер-а и то към модела до 1997г. (нещо такова http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11471684615945848&slink=fhosfk).

 

Някой има ли преки наблюдения върху гореописаните автомобили? Интересуват ме слаби страни на двигатели, скорости и ходова част, също така в частност за Крайслер - сервизи и резервни части.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изключително тромав, позицията на седене не е толкова висока, колкото се очаква за ван, гори доста. Предните седалки са удобни, но лоста на скоростите е доста ниско. Задните седалки са отвратителни, къса облегалка, къса площ за седене - все едно тапицирана пейка, на 3-тия ред се влиза/излиза много трудно, плъзгащата врата е склонна да се затваря трудно и да се откача от време-на-време. Вече се намират по-трудно и не са много познати на майсторите, но пък са прости без излишни възли и агрегати. Това за австрийския американец.

Сякаш най-добър вариант е Шаран 2.0 бензин/Алхамбра или Форд 2.3. Пежо 806 и съответния модел Ситроен не са лоши варианти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чаво, приятел имат Форд Галакси, мисля че 2.0 на газ и 2 или 3 поредни лета дърпат (2-3) каравани от София до Градина, както и през целия летен сезон пътуват много до морето и не съм чул да имат големи проблеми. Последно което сме си говорили, е че е доста кораво животно, а и мисля че е с верига. Поздрави и дано до някаква степен ти е полезно моето писание! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, защо отбягваш дизел?! Еврован 1 и по специално Фиат е добър вариант и в бюджетната рамка. Евтин за поддръжка и относително здрав.

Редактирано от joropet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрави за Крайслера - чуплив и СКЪП за ремонтиране. Може да ме наплюят колегите, но Еспас от тези години е здраво добиче. Един от бившите ни шофьори имаше такъв на метан и беше супер доволен от него. Не гние. Не е скъп за ремонти по ходовата част. Освен това ми се струва малко по-просторен от Шарана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам прекрасни впечатления от Вояджър - и в семейството, и от приятели!

Здрав /идиотоустойчиви/, с проста и надеждна механика, евтин /на фона на другите посочени/ за ремонт..

Далеч не е непознат на българските сервизи.

А, седалките от тези години, са по-удобни от тези на по-новите издания.

Впрочем, "патерицата" на волана, е страшно удобна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, защо отбягваш дизел?! Еврован 1 и по специално Фиат е добър вариант и в бюджетната рамка. Евтин за поддръжка и относително здрав.

Защото не обичам дизели, освен това са по-скъпи за обслужване от бензинките, а и не се газифицират. Отделно от това италиански дизел.......ами имам наблюдения над по-старите, а съдейки по това какви са цените на дизеловите Добло около 2006, да кажем - ми не  :nea:

 

Благодаря на всички за мненията и коментарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mitsubishi Space Wagon? виждам, не е споменат до момента, баща ми караше такъв 6-7 години някъде. 2.4 бензин, ръчка, караше го без алтернативни горива. Обиколили сме половин България и някаква част от Европа също, за тези години не помня да е имало някакви драми. Беше 7 местен, като задния ред седалки се маха, ние возихме каракачанката отзад, когато се е налагало. Останали сме с добри впечатления от тази кола, а имаше и вариант 4х4. Разхода беше към 10-11 в града, сега не знам дали е проблем със сервизите, едно време като я караше преди 6-7(10) години, бяха само 2-3 такива коли в града, сега гледам има повече, но не е имало проблем с части или прекалено високи цени. Говоря за модела около 2000-2002 година

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за Шарана или Галакси. Малко ги гони ръждата, ама друго кьопаво май няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рено Еспейс не е лоша идея,а както отбеляза един от колегите по-горе,не гние.

Защото има доста пластмаса по него.

Тия ванове от VW групата,за 3000лв,ще са тотална скраб.

2.0 ще е слабичък,но е за предпочитане пред 2.3.

2.3 е фордовска работа,и е по-жаден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 глас за Евровановете- Фиат Улис, Ланчия Федра, Пежо 807 и Ситроен С8 .Всичко това е т.нар. Еврован.Т.е. през тези години цитираните марки правят един ван върху едно шаси с един двигател и една електроника.Единствената разлика тук е в табелката. Двигателят не е италиански /за жалост/ както е писал един колега по-горе а е Френският на Пефо. Силно препоръчвам Фиат Улис заради ниската цена защото хората не знаят, че останалите от изброените са същите и дори всички части са взаимозаменяеми. Много здрав , евтин за подръжка и части Бол да не говорим за мясотот.Лошото е ако на харесваш дизел че бензин няма. Дизела очаквай разход във Варна само истинско градско около 10-11 ръчна скоростна кутия, извън града около 6.5-7 с максимална газ. Това е имал съм карал съм  ако искаш нещо питай на лични.

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам,че с 3000лв колегата може да избира от първото поколение на Еврован.

А там има бензинови двигатели.

Че даже и 2.0Т.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих споменал Опел Зафира.Мисля,че вече трябва да има бензинови на тая цена.Имах Зафира в продължение на две години,но дизел.Проблеми с нея не съм имал.Пътувал съм доста с нея по Европа.Единственото според мен е,че си мислех,че е много удобна за дълъг път,а се оказа,че в комбито се уморявам по-малко...А,и щях да забравя:вторият недостатък е,че е Опел :-)

Моята мечта от преди Зафирата беше Тойота Превия,но така и не се сдобих с такава.За мен това е един прекрасен ван,слабо популярен,обаче на европейския пазар.Бих препоръчал на колегата да я разгледа като вариянт.

Успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зафирата е хлОпел  :nea:  - една причина да я отбягвам. Другата е, че 1,6 мотора е много слаб, а с 1,8 има проблеми с бубини, които струват около 1000лв.

Тойота Превия - бях влюбен в този ван, когато излезна, а и все още смятам, че е с едно от най-готините купета.. Проблеми - много редки, скъпа подръжка (поради което повечето са бараки), много гният, доста висок разход и нулево ниво на шумоизолация - на практика моторът е м/у водача и пасажера до него и е доста шумничко.

 

Еврован 1-ва генерация или Рено Еспас 2 (3)....май натам отиват нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъщата от 2 години кара Рено Спас III 2,0 бензин, 8-клапановия мотор на газ. На бензин е висок разхода.

Карал съм я, добре е. Няма ряз, няма тяга, но е добре за спокойно шофиране.

Само скоростите и съединителят не ми харесаха, но кой знае .... може и да е оригиналния още  :P

Щом тази кола издържа 2 години на нейното каране и с пълен багажник и махнати задните два реда на седалките, значи тази кола е много издръжлива ..... :D

16-клапановия мотор 2,0 сякаш е по-неиздръжлив ....... Поне това си спомням като четох Рено-форума преди 2 години.

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 а с 1,8 има проблеми с бубини, които струват около 1000лв.

 

Не е вярно това.

https://www.autopower.bg/%D0%B1%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B0-opel-zafira-f75-1.8-16v-d13472c35.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.