Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Рециклиране на дизелова помпа на 1.6тди комън-рейл


DGSTN

Recommended Posts

Сменихме помпата на Октавия 2 фейс 1.6тди, понеже старата се предаде. Няма стружки или видими проблеми по помпата, но вдига налягане само 12 бара, при искани 300+. Тези помпи подлежат ли на някакъв ремонт/рециклиране, или решението е само нова?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно съм. Четох из чужди форуми за сервизни акции през 2010 и 2011г. за смяна на помпите, но никъде не се споменава в какво точно се състои проблема, или кой е дефектният елемент. Колата вече подминава 300 000км, около 70 000 от които в България и силно се съмнявам че нашите горива са помогнали за тази случка. Също и никакви симптоми не е имало, колата си вървеше перфектно, една сутрин придърпа и угасна и това беше. След това пали, работи 2-3 секунди и гасне, а накрая даже спря и да пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам нищо странно в това.

Помпата си има ресурс.

300000км си изминал.

При бензиновите е същото,изведнъж умира/изгаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2000лв. оригинал, за заместител не знам. Аз сложих 2-ра ръка за 1/5 от цената на новата.

Мисълта ми беше, нали помпа-дюза се рециклират успешно в някои случаи, дали е възможно да се рециклира старата помпа и евентуално къде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се пита при тях : http://sofia-diesel-center.com/

Препоръча ми ги приятел който е правил помпа на Делфи.

Аз рециклирах дюзи на комънрейл мотор и съм доволен .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

На един друг модел кола бившата ми BMW 320d, E46 една сутрин по подобен начин изведнж умря по-малкото зло от двете помпи: подкачващата помпа за дизела, тази която е в резервоара (при този модел са две помпи тази и ГНП-то). Мислих и хвърлих 450 лв. за чисто нова, вярно не е толкова скъпа като твоята за комън рейла, но ги дадох. Това е чара и проклятето на дизела с Комън рейл: много нисък разход на дизел, и много скъпа помпа за ремонт, но това е една от най-важните и най-натоварени части на двигателя и в колата изобщо, и обикновено се разваля след 250 000 км пробег. Моят съвет е да ги дадеш парите за чисто нова, вярно е че са много, но поне ще знаеш и ще бъдеш сигурен че още 300 000 км пробег най-малко ще изкараш без проблем. Другият вариант да дадеш приблизително една хилядарка за рециклиране, и зависи къде е проблема с твоята помпа, и след това като я рециклираш можеш ли да бъдеш сигурен колко км пробег ще направиш още?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

На един друг модел кола бившата ми BMW 320d, E46 една сутрин по подобен начин изведнж умря по-малкото зло от двете помпи: подкачващата помпа за дизела, тази която е в резервоара (при този модел са две помпи тази и ГНП-то). Мислих и хвърлих 450 лв. за чисто нова, вярно не е толкова скъпа като твоята за комън рейла, но ги дадох. Това е чара и проклятето на дизела с Комън рейл: много нисък разход на дизел, и много скъпа помпа за ремонт, но това е една от най-важните и най-натоварени части на двигателя и в колата изобщо, и обикновено се разваля след 250 000 км пробег. Моят съвет е да ги дадеш парите за чисто нова, вярно е че са много, но поне ще знаеш и ще бъдеш сигурен че още 300 000 км пробег най-малко ще изкараш без проблем. Другият вариант да дадеш приблизително една хилядарка за рециклиране, и зависи къде е проблема с твоята помпа, и след това като я рециклираш можеш ли да бъдеш сигурен колко км пробег ще направиш още?

Подкрепям мнението и съм съгласен ,че е по-добре новата отколкото рециклираната.Доста са ги изследвали и така не са намерили проблема им(или ако са го открили не са споделили).Според мен една от причините е липсата на достатъчно мазане на въпросната помпа,оттам се дължи и намирането на стружки(не се касае за конкретния случай)във горивните помпи и оттам самоунищожаването им.И тези неща за мен се дължат в използването на горива със ниско съдържание на сяра в наше време.Обаче ако вземем да добавяме пък двутактово масло във нафтата има опасност да се случи нещо на ДПФ-а ,макар че въпросните масла са с ниско отделяне на пепел и тн.И стигаме накрая до извода от по-горните постове,че всичко си има заложен ресурс и след това е въпрос на късмет в кой слънчев ден помпата ще "хлъцне" и колата няма да запали :(

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж потърси някой познат който ходи до Турция да я занесе там да ти я рециклират. Да дадеш 2000лв за нова на мен ми се вижда несериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези помпи на CR-те нямат мазане с масло от двигателя, нали?

Дефектиралата помпа предимно с каква нафта е ползвана?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се маже от двигателя и разчита единствено на мазането от горивото преминаващо през нея,като същото е нищожно.Особено пък със съвременната нафта,която има много ниско съдържание на сяра.И на мен ми е интересно каква е била нафтата,с добавки ли е карана и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е какво го питате за нафтата бе хора, помпата е работила 300 000км. Да не мислите, че някой е водил статистика? :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е внесена на около 240 000км от Германия миналото лято и нямам представа с каква нафта е карана там. Останалите километри са навъртени тук, предимно с нафта от големите вериги, добавки не са слагани. За такава кола, да се дадат 2000лв. за нова помпа е безмислено за мен, при положение че това са 20% от стойността й. Надявам се повече да нямам проблеми след смяната на помпата, поне докато колата е в мен, но с части 2-ра ръка никога не се знае. Ще разпитам за рециклирането в Турция, чувал съм и преди за евтино рециклиране на помпа-дюза елементи там, ако има някакво развитие по темата, ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че е трудно решение да изберем нова или ползвана помпа. Избираш едното и действащ, не може да зарежеш колата така. Техника е и рано или късно отказва. Пожелавам ти успех и късмет. Ще следим темата.

Защо мислите, че ниското съдържание на сяра в нафтата е причина за проблеми в помпи и дюзи? Тя ли е единствената съставка, която смазва? Изобретателят на тези помпи е бил съвсем наясно с каква нафта ще се ползва. Или просто е консуматив с гарантирани 250-300хил.км, които на запад си ги навъртат за 3-5г. и си купуват отново нов автомобил.

Редактирано от stocher
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че е трудно решение да изберем нова или ползвана помпа. Избираш едното и действащ, не може да зарежеш колата така. Техника е и рано или късно отказва. Пожелавам ти успех и късмет. Ще следим темата.

Защо мислите, че ниското съдържание на сяра в нафтата е причина за проблеми в помпи и дюзи? Тя ли е единствената съставка, която смазва? Изобретателят на тези помпи е бил съвсем наясно с каква нафта ще се ползва. Или просто е консуматив с гарантирани 250-300хил.км, които на запад си ги навъртат за 3-5г. и си купуват отново нов автомобил.

Не е единствената причина ,но е една от многото вероятни!"Единствена" не съм споменавал в нито един от постовете си :) Абсолютно съгласен съм и с теб за това ,че са го заложили като консуматив,защото както бях писал преди време по друга тема:Съвременните автомобили не са разработени толкова от инженери ,колкото  от икономисти.

Редактирано от zar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

За да не седи темата незавършена, конкретен отговор относно рециклиране на помпата не получих, казаха ми, че е възможно да се рециклира, но първо трябва да се прати помпата, за да се провери доколко е повредена и да се тръгне оттам. В крайна сметка рециклирането би ми излязло по-скъпо отколкото струва помпа 2-ра ръка.

Ако се случи повреда в помпата и колата е от моделите 2010-2011г с дефектните помпи, за мен най-правилното решение е да се търси 2-ра ръка помпа от 2012г. модели и нагоре, за да се избегне евентуално попадане на друга помпа от дефектната серия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с обикновена помпа на октавия 1. Купих я на 224х и започнах да и слагам двутактово масло на всеки литър нафта. Вече 2 години и 70х км,без проблем,по тиха работа на двг на място,пушека който го имаше когато я купих постепенно изчезна,само сутрин при палене си изпушва нормалното.Започнах да слагам масло в нафтата именно заради по доброто смазване на помпата,колко това ще помогне само времето ще покаже.Останете си със здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с обикновена помпа на октавия 1. Купих я на 224х и започнах да и слагам двутактово масло на всеки литър нафта. Вече 2 години и 70х км,без проблем,по тиха работа на двг на място,пушека който го имаше когато я купих постепенно изчезна,само сутрин при палене си изпушва нормалното.Започнах да слагам масло в нафтата именно заради по доброто смазване на помпата,колко това ще помогне само времето ще покаже.Останете си със здраве.

Не знам, дали е удачно ползването на това масло на съвременен комънрейл дизел с неговата помпи и дюзи!?

Аз не бих ползвал. За старите двигатели е ясно, за съжаление ги няма вече и с годините ще изчезват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е,всеки си решава сам,незнам дали 5грама двутактово масло пълна синтетика на 1 литър нафта би навредило на новите дизелови системи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При новите дизели няма да навреди на двигателя, ще навреди на филтъра за твърди частици. Неслучайно за тях се препоръчва дизелово гориво със стандарт EN590, което е с намалено съдържание на сяра. Колкото по-малко мажещи свойства има горивото, толкова по-добре за DPF-а. Затова на пазара вече има много добавки за тези двигатели, които от една страна мажат горивната система, от друга не вредят на филтъра. Старите дизели не са проектирани да работят с дизел EN590, затова при тях е добре да се слага масло, както е писал колегата по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колонките на ОМВ го има като надпис на обикновенната и на скъпата нафта. На другите вериги бензиностанции не съм се заглеждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.