Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Поставяне на амортисьор на предния капак на Октавия 2


Izolini

Recommended Posts

Операцията беше извършена доста отдавна, но двамата с Юли (който всъщност осъществи монтажа) все не намирахме време да го опишем в тема.

Идеята възникна на един НИМ, когато Юли ми каза, че е решил да си поръча този комплект от Superskoda за 40 евро без доставката. Понеже и аз го бях разглеждал подскочих метър във въздуха заради оградените в кръгчета притискания на снимките, които са публикувани в сайта на Superskoda:

post-235-0-90572200-1475918870_thumb.jpgpost-235-0-99629500-1475918871_thumb.jpg

Бях намерил ето това Упътване от братята руснаци :book_2: и го убедих да доставя частите. Те се продават по принцип в ЕТ, без позиции 4 и 5:

  1. Ябълката се води ДЪРЖАЧ АМОРТИСЬОР 5-ТА ВРАТА с парт №  1U6827439B (8,20 лв);
  2. Планката се води ДЪРЖАЧ с парт. № 1K0823402A (12,84 лв);
  3. Амортисьора е от Супърб - АМОРТИСЬОР ПРЕДЕН КАПАК с парт № 3U0823359 (80,63 лв);
  4. Гайка за монтаж на ябълката към капака по размер;
  5. Две рапидки за монтаж на позиция 2 - държача - към ботуша на десния амортисьор.

Позиции 1 и 2 ги поръчах от Еуратек, въпреки че първата позиция я има по всички магазини по 2-3 лева. За амортисьора обаче ме заболя сърцето и го поръчах ето от тук, в момента е около 22 левчета, зависи каква отстъпка ползвате.

Ето снимки на частите, няма я контра гайката за капака и двете рапидки, с които хванахме планката:

1 - post-235-0-86236300-1475922061_thumb.jpg 2 - post-235-0-47963000-1475922075_thumb.jpg 3 - post-235-0-42194800-1475922083_thumb.jpg

 

Купих първите 3 неща, метнах ги на Юли, който намери гайки и специални рапидки. Оказа се, че не можал да заспи и още същата вечер монтирал всичко на неговата Октавия. Няколко дни по-късно направи и моята.

 

Как става монтажа с думи прости:

  • Махате шумоизолационната кора на капака (ако има), натиквате един парцал под нивото на дупката, че ако изтървеш гайката няма вадене, и завивате 1. 1U6827439B с 4. контра гайка, която трябва да се купи отделно по размера на винта на ябълката. При Юли се е самонатегнала, докато при мен се наложи да се държи контра до края. Вадите парцала, връщате кората. Резултата трябва да е това: 
    post-235-0-82966400-1475922997_thumb.jpg
  • Дърпа се изолацията под прозореца, надига се решетката и се развива винта, посочен на снимката: 
    post-235-0-76068500-1475923016_thumb.jpg
    От долната страна този винт е завит в заварена на място гайка. Тя пречи на захващането на големия държач и трябва да се махне
  • После внимателно отрязвате гайката с флекс (според руснаците, аз бих го направил с осцилиращ инструмент като този). Юли го направи с мултишлайф, като не я отряза, а я изпили с главата за шлайфане. Ето го тук как се гъзурчи: 
    post-235-0-38684200-1475923163_thumb.jpg
  • Взимате планката 1K0823402A и пробивате две дупки в долната част, там където ще се опре на ботуша на амортисьора. Въпросната планка при Супърба оригинално е заварена за ботуша: 
    post-235-0-04399300-1475923343_thumb.jpg
  • На мястото на махнатата гайка слагате 1K0823402A и я притягте на място със сваления преди това винт. Маркирате през отворите местата на ботуша. Сваляте планката и тук идва кофти момента - ДУПЧИТЕ ботуша на белязаните места.
  • Мацвате с боя мястото, от което е изпилена гайката, както и двете нови дупчици за да не ръждясат. Обезмаслявате планката и я пръскате с боя цвят по свой избор, тя оригинално идва обикновен метално-сив цвят: 
    post-235-0-77977600-1475923631_thumb.jpg
  • Фиксирате я на място с винта, след което за долната част има два варианта - Сами на колата на Цонко я е хванал с нитачката. На нас с Юли не ни хареса и си ги закрепихме с рапидки от Вюрт, с едни много готини гумени шайби, които поеха натягането и стана много красиво, но баш на тях нямам снимка. Хубаво е да се наплескат рапидките и с грес, като допълнителна застраховка против ръжда.
  • Амортисьора го закрепяте първо за капака, защото там застава под малко шантав ъгъл. След това се набива и  ябълката на планката: 
    post-235-0-68612500-1475923773_thumb.jpg
  • Започвате да се радвате на новата придобивка: 
    post-235-0-48641800-1475923808_thumb.jpg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Ето го и нагледно, с видео, крайния резултат. При мен планката я пръснах в цвета на колата, че на тебе черното ти ходи, ама на мен не :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

И аз мога да се похваля с тази придобивка , благодарности на колегата Izolini за номерата на частите.

И едно допълнение от мен гайката може да се махне и без рязане (поне при мен стана). Гайката е квадрат с размери 10х10mm. хванат с точкова заварка за купето с ключе 10 с малко по сериозен напън се къса с едно условие ключето да не е износено за да не изплесва.

Отново благодарности трябва да почерпя страшно удобство е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.