Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Три проблема с Октавията (ASZ) 1.9Tdi


dejoo

Recommended Posts

Здравейте, искам да споделя три проблема, които забелязах при моята Октавия и моля, ако някой се е зблъсквал с тя да даде съвет.

1. Сутрин, като запаля колата и я подкарам,забелязах , че на около 40-50 градуса на антифриза(по табло) стрелката за температурата пада до нула за около 10-20 сек. и след това се вдига нормално.

2. Когато тръгвам да паля на не нпълно студен мотор, понякога индикацията за подгрева не изгасва след 2-5 сек. а по скороо тайм-аутва(явно има определено време, след което се гаси, без значение подгряло ли е достатъчно.

3. Когато си карам, основно в задръстване, колата сама си вдига оборотите за извастно време и след това си ги нормализира(мажду 30 сек. и 5 мин.).

Днес уж са я гледали на ВАГ ком и е имало нямаква гешка свързана с температурен датчик. Според майстора е свързано с т.1 (проблем между комуникацията датчик-компютър. Изчистил беше грешката, но проблема с стрелката пак се появи.

 

Благодаря Ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е датчкиа за температурата на антифриза. Струва няма и 20лв и имай впредвид,че при смяната ще ти трябват и 1-2 литра антифриз. На моята ALH  се намираше някъде под тандем помпата и самия датчик е с 4 крачета, 2 за таблото и 2 за компютъра :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е датчкиа за температурата на антифриза. Струва няма и 20лв и имай впредвид,че при смяната ще ти трябват и 1-2 литра антифриз. На моята ALH  се намираше някъде под тандем помпата и самия датчик е с 4 крачета, 2 за таблото и 2 за компютъра :)

+1 

ALH има ГНП, а не тандем помпа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви, за бързият отговор. Не сме я закачали на диагностика пак, защото нямам възможност да отида до сервиза. Майстора ми каза, че ако пак се появи проблема варянтите са два (букса или датчик). Според вас, възможно ли ако датчика или буксата са заминали, това да причинява и трите описани в първия пост проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да смениш датчика, няма да е лошо да провериш дали е в ред и  термостата.

Преди да загрее на пълно/на около 50-60 градуса/, провери изходящия от термостата маркуч. Ако всичко е наред трябва да е студен.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята прави абсолютно същото. Малко се вдигат оборотите на празен ход и то винаги до едно и също място до 1вата чертичка след 1000об. Както и стрелката на темп. Пада и от веснъж се вдига добтам където сие била.карам я така вече 2год. Не ми прави проблеми. Лампата за подгрева и тя дълго свети понякога но аз нея чакам паля си. Също така ако завъртя ключа веднага след подаване на контакт и запаля колата се изфорсира със самото паленето . трябва да го сменям датчика. Ама все не се наканвам . имам един от венто 1.8mi с 4крачета ама да ли е същия незнам . незнам дали влиае на разхода този датчик (гори ми 5-5,5л/100км извън града в града между 6-7л/100)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобен проблем и след смяна на температурния датчик проблема се реши за сега.

Преди да купите нов датчик вижте какъв е стария - кръгъл или квадратен,син или зелен или друг цвят и с колко крачета. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.