Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с двигателя


Петър Киримов

Recommended Posts

Първо здравейте на всички, нов съм във форума. А сега за проблема. Колата е Фабия , 2000 г. ,1.4 MPI AZE най- малкия мотор, купето е класик, закупена от ЕТ, един собственик на реални 150 000 км. Появи се едно чукане в мотора, на студено палене, което изчезваше след 1-2 мин., но преди две седмици започна и на топъл и на студен мотор да си чука зверски, посъветваха ме да сменя маслото, което беше някакво гръцко на около 5-6 хил. км., смених го с Кастрол 10W40, чак не ми се вярваше, но тракането изчезна напълно. Минах около 600-700 км. и пак се появи. Незнам какво да правя някой, ако е имал същия проблем или просто да даде съвет. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честит автомобил! Със здраве да си я ползваш!

Моят съвет е - проучи за свестен майстор, сервиз... Може да е нещо дребно, но по-добре да я види и преслуша специалист!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се чува подобно чукане, нещо като все едно има дупчица в изпускателния колектор, като все едно е от дизел... Не знам от какво е ще ми е интересно да чуя твоето решение. Мислех си за изкривен прът на повдигачите, но не съм ги гледал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още нямам становище относно проблема, чакам още отзиви и препоръки от съфорумници , нямам възможност в момента да предприема каквото и да било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес на тръгване от работа, се заслушах, че най - вече чука при ускорение но всякаш се чува и от ауспуха. Прочети твоята за грешки, да видим какво ще излезе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има чисто механичен проблем в мотора,диагностиката няма да го хване.

С разглобяване проблема ще лъсне.

Но първо колегата да намери читав сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа , че и двамата сте прави - и на осем и на шестнадесет клапановия мотор повдигачите са хидравлични , само че на осем клапановия има и пръти ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го знаех...за първи път ремонтирам шкодов мотор  :derisive:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, ще трябва да се отваря мотора за да се види, иначе е само гадаене. Благодаря на всички за мненията и коментарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си звучи като повдигач. Щом му е повлияла смяната на маслото значи може да пробваш с по тънко.

Преди години имах едно Ауди 80 1.8s не си знаеше километрите и му чукаше не идин а може би всички повдигачи! :)

Бях му хванал цаката и като го запаля сутрин и започне да чука го гасях и пак го палех и край с чукането! Пробвай така дали ще стане при теб.

Иначе ако не го загасях след палене постепенно намаляваха чукащите повдигачи , но пак оставаха да си чукат един два. Така го продаох и го караха още сума години. Не се стряскай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за успокоението, а какво масло да сложа аз я карам с 10W40, на този мотор може ли да се сложи 5W40 според вас или някаква друга идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моята я карах с 5/ 40 до като я продадох на 88000км и не гореше капка от него дори и при смяна на 15000км. Мисля че и при теб няма да го пипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Мисля , че моята стара Фабия даде отговор на странното чукане в мотора , което изчезва и се появява без следа.

Та предисторията - колата е 1.4 AQW мотор , кара я брат ми и лятото ми се оплака от въпросното чукане , което се появява рядко само на топъл мотор. Купих цяла маслена помпа , верига , защото е за смяна , но не намерихме време лятото. Единствения друг симптом , който нямаше обяснение е губенето на малки количества вода и се появиха големи количества пресечено масло т.н. майонеза по капачката и отдушника на картерните газове. Човека си я кара няколко месеца така докато не налял някакъв евтин антифриз , който довършил нещата и колата смеша водата с маслото . Виновника - тапите в главата и по-точно най-лявата над повдигачите на 3 и 4 ти цилиндри беше с дупка и явно стичащата се вода е водела до блокиране на хидравличните повдигачи и чукане (или така поне аз си го обяснявам).

Сега колата е с нови тапи , болтове на главата , гарнитури и чакам резултати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.