Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странно поведение на двигателя - 1.4 16V 74kW


k_visitor

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

 

Колата е с 1.4 16V 74kW - BBZ двигател. 198000 КМ.

 

Със застудяването на времето се появиха следните проблеми и се надявам да имате някакви идеи.

1. Пали трудно на студено - развърта няколко пъти докато запали. На топло пали от четвърт. При потегляне след това, при смяната към 2-ра, колата рязко сваля оборотите, но не и до гаснене (аз го усещам сякаш си подава бедна смес).

2. При работа преди да загрее до 90 градуса, до ~2800 оборота не ускорява добре, защото като стигне 3000 оборота, сякаш се пуска турбо - отпушва се - (естествено няма турбо ;) ).

3. Следното не е постоянно и се е случвало два пъти - в движение светна EPC и Traction лампите - тъй като видимо ми е изгоряла Check engine лампата, тя не светва. Поведението на колата не се променя, не влиза в авариен режим.

 

Диагностика показа грешка в MAP сензора и съм готов да го сменя, но искам да събера мнения и идеи за други неща, които може да имат нужда от проверка.

 

Какво е правено скоро:

1. Почистена дроселова клапа със смяна на гарнитурата й (преди ~20000 км.) Самата тя е сменяна, когато колата беше на ~25000 км.

2. Сменена е ламбда сонда (1-вата на изходящия колектор) преди ~20000 км.

3. Филтри въздушен, горивен и свещи са сменени преди ~30000 км.

4. Акумулатора е на ~50000 км - сложен е Март 2012.

 

Ще се радвам ако имате някакви идеи.

Редактирано от k_visitor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е спорно дали въобще имаме чек енджин лампа. При мен определено никога не е светвала. Лампата за ASR-а ти е светвала, защото EPC е вкарало двигателя в авариен режим и то се е изключило принудително. Грешката за MAP-а ако изчезва и се появява периодично, може да губи вакум, като например от преходника за наливане на масло в двигателя. 

 

Пробвай да смениш бензиностанцията и задължително си смени въздушния филтър. Дават 30к км интервал за сменяне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с нова бензинова помпа , а въздушния филтър специално за България и 5000 км. са много ;)

Дросела и сензора за въздух си го чистех всяка година на старата Фабия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви момчета за мненията и идеите.

Проверих и се оказа че въздушния филтър е сменян преди 10к км, но все пак ще го сменя. За момента смяна на бензиновата помпа ми се струва малко скъп ремонт.

@Гена, какво ползваш за почистването (какъв препарат)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.