Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Молба за анализ на моята Октавия. Искам да я продам, нека ѝ определим реалната цена.


cenarius

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

 

На мен ми омръзна да наливам пари в Октавията. Сумарно за нея откакто съм я взел Януари съм дал една хубава четирицифрена сума, а колата си  е в недобро състояние. Честно казано не виждам смисъл да наливам пари в автомобил 1999г, близки до месечна вноска за чисто нов такъв.

 

Най-много ме дразни, че се опитвам да я държа в някакъв "ОК" вид, а те нещата се получават 1 оправя 2 се развалят като почти всяка седмица оставам без кола инцидентно. Това не ме радва особено.

 

 

В момента климатика не работи, 2 пъти източват фреона, надуват системата и свалям компресор за ремонт, но в момента пак не се включва компресора. Ляото ѝ се случваше да не се охлажда както е замислена. Веднъж спуках водно съединение и остана без вода и след това ми се наложи да я карам известно време с неработеща перка. Карането на 30*С външна темепратура на парно доведе до изплюването от въздуховодите на материал като "дунапрен/тънка изолация". В мометна не може да си контролира топло/студено. Инсталацията за перките е пренаредена и в момента се включва 1ва и 2ра степен адекватно.

 

Масло тече от където се сети човек - от пробката, от капачката горе, от хидравличната помпа.   

 

Антифриз губи от 2 места на радиатора. 

 

Задното стъкло не се включва изобщо. Сервиза в сухата река диагностицираха, че трябвало да се свали стъклото, за да се оправи. 

 

На празен ход оборотите играят. 

 

и т.н. и т.н. 

 

Колата никак не е лоша, но има много неща да се оправят.

 

Лично на мен ми писна. Вярно, че я карам душманската и два пъти сменям масло тази година (просто си навъртях километрите), но не е като да не съм я глезил. Особено като я взех си вървяха по 300лв/месец за ремонти. И кво стана ... Като насмятам горните проблеми тя ще иска още 1000 само "за да влезе в пътя". 

 

Вече сериозно се замислям за въшка на лизинг. Доста ще се изхвърля обаче, а и каското от 1 000лв няма да ми е особено приятно. То сегашното от 300 не ми е приятно, та камо ли 1000 :)

 

 

 

Някой да иска в Неделя на сбирката да я огледа и да ѝ сложим някаква присъда? Да я правим ли, да я разкарвам ли? 

 

Това е колата => http://imgur.com/a/rL0Cd

 

Лятото с летните джанти и на другата снимка е много мръсна от неделя с прясно боядисаните железни джанти за зимата. 

 

Поздрави,

Ангел

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не съм експерт, но съм я виждал по сбирки таз кола. Освен всичко, което изброяваш за мен е боядисана мега мърляшки, което е предпоставка за корозия. Без да се обиждаш, ако и вземеш 1500 банкет трябва да правиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LoL :)

 

Не съм пуснал темата, за да се обиждам. Мисля, че е по-разумно да я продам, отколкото да се мъча с нея. Хубаво е обаче като дойде някой на оглед да не си губим времето взаимно. От друга страна 1500лв определено е несериозно. 

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1500 са малко, но я сметни колко още трябва да сложиш, за да я вкараш в прилично техническо състояние. Ами то за тези пари направо една що годе прилична можеш да си вземеш със сигурност и в по-добър външен вид, защото както казах, за мен колата е боядисана зле.

Факт е, че не можеш да си избиеш парите за ремонти, това е ясно. Сега има 2 варианта - или продаваш и си на загуба или правиш и си остава вечно твоя.

Километрите не каза, поне 200 хилядница е, предполагам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По километраж е 275, но според мен са повече  :blush:

 

Вечно моя не искам да е. Правех план да е в мен 50 000км. Демек 2016 и 2018 да съм с друга. Но.... Мислех да направя точно това - да налея пари и да я стегна за да я карам 2 години и малко, да навъртя 50 000  и после да я продам, но тези да налея пари нямат край. Просто нямат край. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет :)

 

Наистина - изключително странна тема.. Приятел, не знам каква ти е гледната точка по колата, но се замислих за моята. Преди да започна уточнявам, че просто споделям гледна точка, не съдя никого и се надявам да не засегна някой :)

 

Преди точно три години и месец си закупих моята кола. Octavia 1, 1999g. 1.9 ТDI, AGR мотор. Внос от Австрия.

 

До момента съм дал около 6-7000 лв. в нея, които включват. 2 обслужвания (карам много и просто няма как иначе :) ), основно рециклирано турбо (и то за да ми е спокоен моя задник, всъщност турбото си беше ок), каско през първата година, всички граждански до тук, всички глезотии (биксенон лупи, рейки на тавана, минах от барабанни на дискови спирачки, смених си салона, ама пък там съм почти на нула разходи щото продадох стария) по ходова част (заради гадните австрийски ледове) ВСИЧКО без мостовете (преден и заден) и носачите. два комплекта предни дискове (щото един си беше оставил ръцете и година и половина мислех, че ми ги криви колата, а то момчето било сложило единия от тампоните на предния носач на обратно) де да знам какво още смених.. А, да - пружините също ги смених, амортисьори - всичките, два комплекта гуми също, които другия сезон им идва реда и на тях.. :) А самата кола я платих 2.900. т.е. - за 3 години и месец съм дал, със самата кола около 10хил. ама в тия пари нали ти казвам - пиша и някакви консумативни и такива разходи, дето няма как за всяка кола да не се дадат.

 

Днес смених съединителя - 540 кинта. Като вложение имам намерението да разкарам всичките ръжди - нещо, което ше ми излезе около 5-600лв. още и после - пребоядисване, щото нали ти казвам - ръждата от Австрия си е*ало родата..

 

Но честно да ти кажа нито за миг не съжалявам за парите, щото бих ги сменил същите неща за всяка друга втора-трета или осма употреба кола. Най-много ръждите да си бях спестил с някоя от Италия, примерно, но не се знае мотора в какво състояние щеше да е, щото един познат си взе VW Бора от Италия и само за 2 години хвърли около 5хил. по нея, а самата кола я купи за 5.500.

 

След всички тия редове, мисълта, която (ако се проследява, хаха) е, че много зависи как си си смятал нещата, ако изобщо си ги смятал. За мен колата си е кеф основно, и се радвам, че с нея си върша и работата. А колко се радвам на кака Шкода, трудно ми е да опиша. То има една тема за нея - почти на 100% човека, дето я е писал, ми е уцелил и мойто чувство за колата. Освен това обаче, колата си е и сметка - или ти върши работа и ти изкарва кинти, или си имаш кинти да си ги влагаш и то тогава няма да ти пука.

 

Но от темата ти разбирам, че ти пука, или че не си си сметнал добре нещата или пък самата кола е няква уникална.. Поне на снимки - моята не ми се струва по-добре - за боята имам предвид, ама аз си го знам това и някак не се кахъря, че ше дам мангизи и за пребоядисване, то ше си избие парите, щото смятам да си я карам още поне 3-4 години, дано имам и късмет де.

 

Просто си помисли - за какво ти е колата и дали си я избрал правилно.

 

Определено за малолитражка, колкото и да е нова, не бих дал кинти, най-малкото, щото малката кола си е малка кола. Не може да свърши работата, дето ще ти я свърши голямата, а Octavia-та не е дъ бигест кар, ама си е сериозна. Ти най-добре трябва да си знаеш какво ти трябва. Иначе - стават грешки. Дано ти се оправи и колата, и да не ти е няк'во тъпо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно си взел тотално убит екземпляр.

То и моята ми създава ядове,но в този клас и години просто няма какво да се вземе.

Говорим за коли около 2002-2006 година.

Една Октавиа Тур е добро решение,но пък продавачите не познават парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През 2011 г., когато търсех атомобил наблегнах основно на няколоко неща:

1. Цена - за 10-12 годишни коли максимум 4-5 хил. лв -  Моята (бивша) октавия я взех за  3200.

2. Произход - исках кола от Италия,  защото е по - лесно да правиш двигател, от колкото ръждясало австрийско или германско купе.(2004 до 2008 имах сузуки суфт от Германия и беше ..... страшно).

3. От ВАГ групата, 1.6 двигател за мен е скапан. За това 1.8 20V AGN  или 1.8T. Такива 1.4, 1.6.......

4. Да има екстри - 4ел. стъкла, климатик, централно закл., абс.......

Е, намерих такава съвсем случайно. Един приятел преди мен беше купил 1.6 с газ, но без климатик. Визуално неговата беше по - красива - сив. металик без забележка по купе и салон. Газивицирана в Италия на скромните 300 000 хил. Човека, от когото я беше купил имаше още една - 1.8 с климатик, черна с външни забележки и разбити тампони на носачите. Обявената цена беше доста над 3хил, но се спазарихме.

 

А, сега да сметнем 3хил. колата. 200лв - транзитни номера и ГО.После още 200 за регистрация в КАТ - номера, еко такса, аптечка, пожарогасител... До тук 3400лв.

Обслужване на двг. - ангренажен ремък, ролки, газов обтегач(281лв.), водна помпа, пистов ремък, обтегач на пистовия ремък, масло, филтри, тампони на носачите, шарнири, маншони, нов антифриз, спирачна течност, масло на скоростите - малко над 1000 лв. - като частите бяха лемфьордер, бош, ина,хепу. Имаше и по-евтини варианти, но колата щях да си карам и не съм се "циганил".

Дойде ред на газовия инжектцион - фобос 2 с "високо скоростна" рейка, тороидална бутилка 41л. - и тук около 1000лв. До тук 5400лв.

На следващата година нови дискове и накладки на четирите колела + ремонтни комплекти за цилиндърчетата и водачите на апаратите  - още 400лв.

На по-следващата нови газови амортисьори, нови задни пружини и тампони на амортисьорите. - още около 600лв. После нови тампони на задния мост, в последствие нов мост + нови тампони - още 300 .Стигаме сумата 7000 лв.

Биксенонови лупи + метална кора под двигателя - 400лв. Преди металната кора - два пъти лепене на картера и една смяна с нов - още 300лв.

Ако сметнем и 400лв. нови зимни гуми...... нещата отиват.... Ами нов воден радиатор, нова - голямата - перка на радиатора, нов комфорт модул с ключове.

Продадох я тази година(2016), но не за сумата от 7000+, а за 3000 лв. За петте години, които я карах не съжалявам за парите които съм налял в нея. "Оставията" не ме е оставила никъде.

 

В плюс(+) никога няма да я продадеш. Не зная за колко пари си я купил, но трябва да решиш дали да я продадеш и с още някой лев да вземеш нещо по-ново, или да си я караш. Ремонти минаги ще има.

 

Сегашната ми кола пак е "италиянка", само че е пасат 5.5 1.9 tdi  комби и до тук ми е стъпила над 7000. Лично, за мен благажника на октавията събира повече, но пъс пасата по широк вътре, а и членовете на семейството са +1.

Редактирано от swifter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плана ми беше да я карам поне 3 години. Но тези ремонти край нямат. Приятелите покрай мен правят само дребни неща. Аз не вървя по-назад от твоите ремонти. Дори изобщо. Ако ще си я крам е нужно да направя общо взето  И изборените от теб неща - броня, амортисьори, 4 летни гуми (зимни вече взех), воден радиатор, компресор за климатика. А колата дори няма ABS и дотук съм налял в нея почти 2 000. Мйасторите само ме прехвърлят и ги мързи и едно оправят две счупят. Чакам с дни и понякога седмици за елементарни неща. А накрая си искат тяхното. На мен колата ми трябва. От Януари досега съм навъртял над 20 000км. Това не става с висене по сервизите. Ако за 5 години ще се дават 7 000лв за автомобил, за да е в добро състояние и да не те остави на пътя, не че нещо но аз предпочитам да си купя нова (от магазина). В друг форум го обсъждахме и там ми се смеят че си купувам стари коли. Но аз няма деца, а това че пътувам много не значи, че не мога да си "въртя" и във фиеста/корса/сандеро. Това, че автомобил не те те оставил на път не мисля, че трябва да се слага за плюс. Явно се бъркам? А това че си го обичам не означава и че трябва да сме вечно заедно. Мен адски много ме радва като седна зад волана на октавията. Начина, по който се нося по завоите/магистралата и дори в града ми доставя огромно удоволствие. Всяко нещо си има цена обаче, и ако това ще ми струва по 1000+ лева на година, по-добре да си купя нова за 20 и след 7-8 години да я продам за 10. Но времето и спестените нерви от майстори ще са ми безценни.  Кофтито е, че ако си купя нова, каското ще ме гърби. Затова заглеждам нещо на 5-8 години. Било то и в ниския клас. Все тая. Кола е.

 

 

 

 

п.п. Тези фарове не са ли на една пазарджишка която се въртеше в мобилето под 3500лв? Аз бая я заглеждах и мислех да я бартеросам за моята ( да продам моята и да доплатя). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

винаги съм смятал че колата като мине 200-250 000 вече е скраб... то и затова е толкоз евтина..Купува се и се скъсват от ремонти...Накрая пак излиза скъпо.От друга страна и изхвърлянето с чисто нова...Също не върви при положение че до вчера е купувана кола за 2 000...

Икономически най изгодно е ценовия клас 8-15 000лв на около 100 000км... хем е ефтина хем има още ресурс в нея т.е не е тотален боклук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова от магазина ще ти скъса джобовете. Там има една тънкост, че в гаранционния сервиз като открият нещо не те питат "да го сменяме ли?", а сменят, т.е. идва време за масло, караш в сервиза за масло, но виждат че накладките са за смяна. Сменят накладки с дискове. Отиваш да си вземеш автомобила и носиш само 300 в джоба за смяна на масло. Стъпвашхна касата и ти казват "Сметката ви е 900." Ти: защо, нали само масло и филтри?. Те: Сменихме и дисковете и накладките, защото колата е в гаранция и може да не изкарат 5000км до следващия сервизен интервал. Със старата ти решаваш кое и кога да смениш.

Другото е, че новата кола губи от 20 до 50 процента от стойността си за първите 5 години.

Всеки иска да кара нова кола. Всеки решава сам за себе си как му е изгодно.

И едно нещо научих- колата трябва да я пипа само един майстор. Тръгне ли се обикаляне по сервизите и се е*цава майката на колата.

 

П.С. Да моята беше с пазарджишке номера за окоро 3500лв.

П.С.2. За това, че кола на 200- 250 хел. е за скрап не съм съгласен. Мог да покажа кола на 670 000 която не би казал че е на толкова.

Редактирано от swifter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш мога да говоря с момчетата, които поддържат колите ми, да погледнат и твоята. Много пъти се е случвало при тях да оставят коли, които преди това са били в сервиз и се оказва, че трябва да се сменя това което са "сменили" в сервиза. Последния случай беше с една Хонда ЦРВ. В София е била за смяна на свещи, защото палела трудно. Оказа се, че свещите не са били развивани откакто е кола, но от сервиза са си взели парите, а не са сменили нищо. На първи цилиндър свеща е с бренер и ако наистина бяха развили свещите, щеше да им е трудно я направят за 2 часа.

 

 

П.С. Ето това е старата ми шкода:

01d4ca4a38ed6227b280eb6c9b3295a2_610x0.j

Редактирано от swifter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кинтите за моята ги дадох в първите 2 години. Сега единствено съединителя и тампоните на двг. съм сменил. В рамките на месец. Но от година и нещо кинти, освен за смяна на масло не съм давал. Ей преди 2 седмици ходих при моя човек за да я огледа за зимния сезон, и си бях приготвил пачка за доста неща. Ала сменихме само биалетки и точка - 40 кинта. край. Ше видим напролет. А ходовата част не съм я пипал от февруари 2015.

 

Напълно съм съгласен, че колкото по-малко майстори творят по една кола, толкова по-добре :) Просто трябва да е пич човека и да си чатка от работата. Аз в това отношение имам късмет. Че е и търпелив, и не ме бие, като му се навъртам и си говорим глупости :D

 

Честно казано - след като я преламариня и боадишам, положението е само масло и нафта, и излиза, че за 10-11, си имам кола, която ми е изкарала доста повече. И то за доста години. Има нужния комфорт и сигурност, както и мнооого място зад задните седалки. Ше видим де, предполагам само, но не съм от тия, дето сменят колата през няколко години - ето - минаха 3, и аз просто не виждам кой би ме разделил с нея, освен някое камикадзе, като това, дето ме раздели с предната - добре, че не ме раздели с мен самия..

 

Ама аз пак се отплеснах - за тия 11000лв. имам кола, в която съм сигурен и познавам. Разликата е, че просто началата сума беше по-малка.

 

PS: Към автора на темата - щом би се кефил на фиеста, сандеро или нещо подобно - просто няма смисъл - купувай си и не се ядосвай :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.