Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Термостат Фабия 1 1,9 SDI


Драганов

Recommended Posts

Колеги,Фабията ми загрява много бавно - 10-15 км.са и нужни,да изправи стрелката на 90 гр. Купих термостат 4256.87D50 Wahler (такъв ми дадоха в Ауто1 ) и реших да го сменя.Обаче....къде се намира това чудо? Дебелия маркуч,отиващ отдолу на радиатора излиза  от едно място над динамото (колата е с климатик). Достъпа до 2 болта (вероятно държащи термостата) е силно затруднен.Освен това,в колмплекта на термостата освен О-пръстен и един гумен уплътнител има някаква гарнитура (като от клингерит)със сложна конфигурация ( голям кръг за термостата и по-малък правоъгълен) и с дупки за 3 болта.Как се сменя това чудо и къде се слага въпросната гарнитура?

Благодаря предварително на отговорилите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това май не термостата за твоята кола номера му според етка е 044 121 113

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче....къде се намира това чудо? Дебелия маркуч,отиващ отдолу на радиатора излиза  от едно място над динамото

 

Термостата е на горния маркуч на радиатора по принцип. Точно къде е не мога да кажа.

Проследи маркуча към двигателя и ще го намериш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това май не термостата за твоята кола номера му според етка е 044 121 113

Точно такъв е:

https://www.autopower.bg/%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82-skoda-fabia-hatchback-6y2-1.9-sdi-d16808c44.html

 

 

само че в комплекта има и един плосък гумен уплътнител със същия диаметър и някаква гарнитура със сложна форма.

А в тази руска инструкция за смяна на термостата съвсем не мога да се ориентирам:

http://vwts.ru/cooling/fab/fab_cooling_rus.pdf

Всъщност,на схема 5.11 термостата е точно на долния маркуч до водната помпа,зад генератора.Ще се ходи на сервиз,явно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,намерих ръководство:

http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/power_unit/1.4/51;_55;_59_kw_tdi_pd_engine/engine_cooling/cooling_system/removing_and_installing_coolant_regulator/

 

За съжаление се сваля и алтернатора,Явно смяната на термостата не е за начинаещи ентусиасти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се смени без да се сваля алтернатора малко е неудобно но става, трябва ти удължения и чупещо рамо за най малките тресчотки ако ме разбираш. Като слагаш новия той се завърта и законтря за пластмасата и нямаш грижи.

Редактирано от radionov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се смени без да се сваля алтернатора малко е неудобно но става, трябва ти удължения и чупещо рамо за най малките тресчотки ако ме разбираш. Като слагаш новия той се завърта и законтря за пластмасата и нямаш грижи.

Благодаря! Вероятно ще стане и с ония гъвкави удължители,отдавна се каня да си купя.

Нещо такова:http://www.tashev-galving.com/041%20GED%20022/%D0%A3%D0%B4%D1%8A%D0%BB%D0%B6%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%BA%D0%B0,%20%D0%B3%D1%8A%D0%B2%D0%BA%D0%B0%D0%B2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе, 30 лв за един удължител! Това е наглост! Купи си цяло гедоре за 100-120 върши чудесна работа.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като слагаш новия той се завърта и законтря за пластмасата и нямаш грижи.

Почти на 100% ще се счупят пластмасовите зъбчета на фланеца, които трябва да държат термостата още при свалянето. За това препоръчвам, колегата да се запаси с малко канап, с който да върже термостата, за да може да го монтира заедно с фланеца на блока. След това се изтегля канапа преди да се завият болтовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе, 30 лв за един удължител! Това е наглост! Купи си цяло гедоре за 100-120 върши чудесна работа.

А,просто това ми излезе с Гуглето,ако купувам,ще е нещо Райдър,Топмастер,абе китайско,но евтино.

 

Почти на 100% ще се счупят пластмасовите зъбчета на фланеца, които трябва да държат термостата още при свалянето. За това препоръчвам, колегата да се запаси с малко канап, с който да върже термостата, за да може да го монтира заедно с фланеца на блока. След това се изтегля канапа преди да се завият болтовете.

Тия зъбчета при сваляне или при слагане на термостата има опасност да се счупят?

 

Редактирано от Драганов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като развиеш фланеца, трябва да го завъртиш, за да излезе термостата и зъбчетата не се чупят. Това обаче е на теория, а на практика термостата е залепнал за блока, а пластмасата е доста опечена и резултата е счупени зъбчета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо не ползвате сервизи за по-друдно достъпните ремонти

не си струват разправиите за 30тина лева за подмяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Забравих да пиша,че ми смениха термостата (още миналата година),но ефекта не е много положителен - пак загрява бавно,даже стария термостат май си е в изправност. Явно дизелите са така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.