Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Няма парно и при 90 градуса


Skodasuperb

Recommended Posts

Здравейте! Само аз вече пиша тук :D Проблема е, че колата няма парно. По всевъзможни начини го разцъквах климатроника-не. Духа ледено. Преди седмица ми се случи да духне за малко леко топло и температурата на колата падна на 0 градуса, а беше загряла до към 70. С кое да започна първо, тоест в кое е най-вероятно да е проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверка на термостата караш 2-3 километра и пипаш маркучите към радиатора и самия радиатор,ако са топли направо го сменяш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверка на термостата караш 2-3 километра и пипаш маркучите към радиатора и самия радиатор,ако са топли направо го сменяш

 

"Няма парно при 90 градуса"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По това описание може да спекло моторчето на климатроника, което управлява топло/студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М*мка му, от сервиза казаха, че са проверили всички възможни варианти и се е оказало, че е ЗАПУШЕНО РАДИАТОРЧЕТО НА ПАРНОТО ... Точно това, което най-малко исках да е. За да се отстрани проблема, трябвало да се сваля цялото табло, което ще отнеме много време, труд и пари. Това ми дадоха като информация. Бесен съм, че са го измислили толкова тъпо и че трябва сега да карам без парно, но нямам време да оставям колата за тази интервенция, а и не планирам нито после да ми скърца таблото щото е махано и слагано пак, нито да дам една маса пари за нещо такова. За съжаление е гадно без парно, но ще е така. :@ (Самия радиатор е 22 лева, но за работа по махане и слагане на табло искат адски много. Няма такава простотия.)

Редактирано от Skodasuperb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери на други места! Недей да оставаш с едно мнение/сервиз. Не си е работа без парно в това време

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление (в случая), човекът ми е близък и не поставям под съмнение думите му... Тъпа работа с т'ва парно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали това, което ще предложа ще е приложимо при теб, за това знаещите да кажат. Иде реч за манипулация, която правят при друга марка коли и може технически да не е изпълнима при Шкода. За да я извършиш, трябва да се разкачат маркучите (би трябвало да са два), които отиват към радиаторчето на парното и да се налее във входящия препарат против котлен камък. После, като започне да си "пробива" път препарата, да се долива, докато не се запълнят маркучи и радиатор с нея. Трябва да поседи 20-30 минути и да се промие, докато изчисти всичко в нея. Така ще си спестиш свалянето на таблото. Нямам идея обаче, дали препарата не е прекалено агресивен и няма да разяде възли/радиаторче. Успех!

Редактирано от joropet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промивка на радиаторчето доста често решава проблема.

При това то не трябва да се демонтира от автомобила.

Процедурата трае 30 - 40 мин. За целта се откачат маркучите захранващи радиаторчето ( вход / изход ) в двигателния отсек  виж ТУК

От външен водоизточник ( чешма със спирателен кран ) посредством маркуч с размер еднакъв или близък на този на захранващите

... последователно се подава вода с по-високо налягане ту на входа, ту на изхода на радиаторчето.

Първоначално водата, която излиза от радиаторчето ще бъде мътна.

Процедурата се повтаря докато не потече чиста вода и в двете посоки ( вход / изход ), след което се възстановява инсталацията 

в първоначалния и вид ... ( при необходимост доливаме антифриз ).

 

п.с. преди да се откачат маркучите от радиаторчето:

 

   1 - процедурата се извършва на студен или леко топъл двигател  !!!!! Safety first

   2 - изпуска се наягането от разширителния съд

   3 - двата захранващи маркуча се клампират ( прищипват със специални клещи ) ... ако нямате подходящи ... може преди това

        да източите охладителната течност от двигателя

Редактирано от nelasms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря наистина много за подробните обяснения, утре ще се занимая с тази процедура и ще кажа как върви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторчето се запушва от ръжда.

Не знам препарат против котлен камък дали ще даде резултат.

Кислол,или нещо такова.За съжаление аз лично не познавам човек,който с промивка да е решил проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държа да отбележа, че днес установих докато карах извънградско с около 120, че както беше загряла на 90, явно от студения вятър температурата падна на 50. Значи нещо не отваря и затваря както трябва. Може ли да е свързано с това, че нямам парно и какво по-точно е? Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държа да отбележа, че днес установих докато карах извънградско с около 120, че както беше загряла на 90, явно от студения вятър температурата падна на 50. Значи нещо не отваря и затваря както трябва. Може ли да е свързано с това, че нямам парно и какво по-точно е? Благодаря.

Класически симптом на издъхнал термостат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Здравейте всички!

Пиша отново в темата, тъй като когато трябваше да сменя термостата зимата за да имам парно и да се чувствам като човек в тая кола, отлагах този момент поради липса на време и факта, че карах и друга кола. Зимата мина, дойде лятото и парно вече не ми трябваше, НО. Ползвах си климатика цяло цято, всичко беше ок, с изключение, че когато включа рециркулация на въздуха вътре в купето, колата вдигаше над 90 градуса (около 100-105-110, но преди червената зона) и се налагаше да задавам на климатроника макс температура и да спирам рециркулацията за да се охлади. Когато тази опция не е включена, климатика си работи нормално и колата си държи 90 каквото и да става. Интересното беше, че дори и на 40 градуса външна температура, като пусках климатроника на HI, отново нямаше парно!!! Както и да е, преди отново да дойде лютата зима искам да сменя термостата. Моля да ми препоръчате марка, а ако може и да постнете линк към сайт направо да го поръчам ще бъде най-добре. Предварително благодаря! Поздрави!

Edit: Забравих да добавя, че дори и лятото колата загряваше много бавно и при движение с по-висока скорост температурата никога не достига 90 градуса, понякога пада на 50-60. Представям си зимата на минус 10 кога ще стигне работна температура с тоя термостат.

Редактирано от Skodasuperb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ти препоръчваш да си намериш къде да смениш радиаторчео на парното.

Там ще ти сменят и термостата.

Иде зима ей,без парно си е евало мамата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих термостат Wahler и съм доволен. Преди смяната стрелката стигаше до 70-80 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо ще пробвам с термостата, защото определено не липсват симптоми на заминал такъв. А т'ва радиаторче на парното така и не ми се иска да се примиря, че е за смяна, защото само като си представя, че поредния смотльо ''майстор'' с ръцете до лактите в **** ще трябва да разглоби цялото табло и после да го сглоби, не ми се мисли след това какво няма да е свързано, какво няма да работи и как ще скърца таблото. Дошло ми е до гуша от сервизи и ''разбирачи''! Последно ми сменяха жилото на дясното предно стъкло, че се беше скъсало. Закарах колата със свалена кора и всички жици разкачени + свалено стъкло. 200 пъти им казах да не забравят да ми свържат всички жици + тази на амбиентното осветление при ръкохватката. Не стига, че ми взеха 100 лв за тази услуга, в момента амбиентното не свети на тази врата! Такива кретени са на повечето места, че може да се застреляш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди в Елбатрон за теци услуги и няма да съжаляваш. Има тема за тях в белия списък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един глас за Елбатрон. За проблени с парно и климатик те са правилния сервиз. До колкото знам пипат внимателно и не претупват. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Намерих в един сайт този термостат WAHLER, но в описанието са споменати 87градуса на охладителната течност, което не знам какво би трябвало да означава? (Съжалявам, не съм запознат с различните видове термостати, ако има такива :D) Пише, че е за Супърб 1.9 131, но аз за всеки случай за попитам. А за сервиза-благодаря, защото вече наистина искам да отида някъде, където знам, че са добри, да им я оставя и да им кажа, че искам като я взема да има парно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

87 са градусите, при достигане на които, започва да отваря термостата. В Елбатрон ще си 0доставят сами частите, като така ще си поемат някаква гаранция за тях.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте отново! Някой има ли възможност да направи снимка или да намери такава от Google под капака при двигателя и да огради или да означи къде точно се намират и кои са тръбите (вход и изход) от радиаторчето на парното! Много ще съм благодарен! Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.