Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Няколко въпроса относно покупка на Супърб2


f(x)dx

Recommended Posts

Здравейте,

 

Това е първото ми питане в този форум, постарах се да се ориентирам в правилата, но ако нещо съм объркал – моля за извинение.

Търся си нова (стара) кола и Октавия и Супърб са ми в полезрението. Съгласно определения бюджет, целевата група са коли 2008-2011г. Имам обаче няколко въпроса, на които не мога да си отговоря и се надявам някой да хвърли светлина.

 

Първо, чудя този мотор 1.4 ТSI дали няма да е много слаб за Супърб. Ясно е, че до голяма степен нещата са субективни, затова ще дам пример.

Като шофьор се определям по-скоро като умерен. Обикновено карам с ограниченията на знаците. Избягвам да превишавам скоростта и когато го правя обикновено е с макс 10 км/ч. Но и не обичам да съм под максимално разрешената скорост (стига да е подходяща за пътните условия). Не се свеня, когато някой се влачи пред мен да го изпреваря, но го правя при достатъчно голямо свободно пространство и в двете ленти. Не ги обичам тези номера да се изстрелям рязко и да се навра пред някой само да съм 10-15 метра по-напред. Или пък още по-лошо – да влезна в насрещната лента и да се прибера на косъм, принуждавайки всички наоколо да набиват спирачки, за да ме пазят.

 

В момента съм с VW Bora, 105 к.с. Колата в никакъв случай не е състезателна, но все пак си върви, колкото ми е нужно. В града се изстрелвам на светофарите и ако съм първа кола рядко се случва да не мога да се откъсна. На магистрала Тракия по баира към тунела няма проблем да ускори от 100 до 140 за секунди, дори и да се наложи да сваля на 4-та. Когато е нужно поддържа 140-150, макар в повечето време да съм 100-120. Колата има ряз, когато изпреварвам набира бързо, дори и да съм пълен с багаж и пасажери.

Истината е, всичко това не става на готово и от само себе си. С времето се научих да изцеждам това, което ми трябва от въпросните 105 коня – сваляне на по-долна предавка, газ до 5-6 хил. оборота, предварително ускорение преди да тръгна да изпреварвам... Абе знаете как стават нещата. Най-голяма мъка е като тръгна да изкачвам някой стръмен планински път с много завои примерно Беклемето или към пистите на Банско. Тогава едвам, едвам отлепя колицата, често минавам на първа, че ще загасне и накрая замирисва на феродо от съединителя. Но съм свикнал.

 

И сега въпросът, на който се опитвам да намеря отговор – Супърб с  мощност 125 к.с. дали ще върви подобно на моята Бора с нейните 105?

На теория Супърбът е 16% по-тежък, но с 19% повече к.с. Разполага и с близо 30% по-голям въртящ момент, а и го дават от 0 до 100 да ускорява за секунда по-бързо.

Демек – математиката казва, че за моето каране ще ми е ОК.

На практика обаче как стоят нещата?

 

Вторият ми въпрос е доста свързан с първия – ако 1.4 ТСИ е слаб мотор за Супърб, как се явява за Октавия? Отново припомням – не съм състезател и не очаквам колата да ме залепя за седалката при натискане на газта.

 

Вероятно вече се питате що толкова разпитвам за 1.4 след като си има и 1.8? Веднага отговарям – доколкото разбрах имало някакъв фабричен дефект на буталата та покупка на Супърб с този мотор си била рискова. Това веднага води до третия ми въпрос – този проблем само за Супърб ли е характерен или го има и при Октавия със същия двигател?

И разбира се четвърти – има ли как да се хване, ако буталата са заминали? Аз самият не разбирам от коли, ще я карам на диагностика в сервиз, но да знам на какво да им настоявам да обърнат повече внимание.

 

Ами горе-долу това е. Ще се благодарен за всяко мнение, дори и да не е по зададените въпроси.

 

П.П. дизел не ща. Не мога да трая как смърди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен 125 коня са му малко на тоя параход. За Октавия биват. Но това е абсолютно субективно, в крайна сметка баба знае и 2 и 200.

 

Обаче ТСИ от това поколение не са достатъчно надеждни и устойчиви за да се купуват втора ръка. Варианта е да търсиш такава от БГ, която да има сервизна история. И да са сменени нещата гаранционно.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм карал 5 години октавия 1.8 ТСИ, но както казва колегата, колата трябва да има история, за да знаеш как е сервизирана и какво е било отстранено гаранционно. Проблем с тези двигатели е именно обтегача на веригата, като за "проблематични" мотори ги дават всички ТСИ-та от тези години. Преди години имаше хубава статия в аутобил по този проблем. Аз лично, досега не съм попадал на информация, да има дефект в буталата.

По мое субективно мнение, супърб ще върви доста тромаво с тези 122 коня, но за сметка на това ще харчи, като за по-голям двигател. Независимо, че пишеш, че нямаш "нервен" крак, мисля, че излишъка от мощност няма да ти пречи.. разхода на 1.8 в нормално каране извън София е повече от задоволителен.. клони към 7/100. Разбира се, най-важното остава състоянието на всяка конкретна кола, която гледаш... моята октавия я продадох на 128 000 реални км и за тези близо 70 000, който й навъртях никога не съм чух "особен" тракащ шум от веригата.. чувал съм, че това са първите признаци, че нещо започва да се случва. Разбира се, този двигател се слави като "маслояд", но пак казвам, за 70 000 км ми се е случвало да доливам на два пъти, по около 1 литър. Възможно е, просто да съм имам късмет, не знам.. Желая ти успех в намирането на най-добра за теб кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че 2011 г проблемът с буталата и обтегачите на веригите е решен

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей F(x) :),

Мисля че първите поколение на всички TSI мотори (1.2,1.4, 1.8 TSI 2008 - 2010) са засегнати от проблема с веригата, обтегача и буталата.

125 коня за Супърб 2 мисля, че са малко. Аз карах Октавия 1 с 101к.с и колата си вървеше прекрасно, но лично за мен си беше слабичка. Особено на дълъг път с багаж, хора, интензивен трафик и т.н и аз съм го гледал филма със засилването и изцеждането - лично мен започна да ме дразни в един момент цялата тази математика и балистика при нормално извънградско шофиране. Решението за мен беше смяна с по-мощен автомобил. Карам си го пенсионерската, но когато ми се наложи натискам газта и не го мисля дали или...

 

Имаме семейна Шкода супърб 2 1.8TSI и съм очарован от динамиката на тази не малка кола. Мотора е сервизиран редовно само в оторизиран сервиз и няма гореизброените характерни проблеми. Колата я купихме на 50000 от първи собственик - сега е на 90000. Не трака, не тропа, не гори масло. Не казвам, че това е мотора за тази кола. Казвам, че не е задължително всички 1.8TSi  да са кенефи.

 

Съвет:  качи се и покарай някоя 1.4, качи се и покарай 1,8 виж какво е предлагането и звеми колата в по-добро общо състеояние.

Има доста коли на пазара от първи собственик със доказуема история ;)

 

Успех с покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Да повдигна малко темата с едно питане.

Вероятно ще ви се стори смешно, но не ги разбирам твъдре

 

Тези коли с климатик ли са или с климатроник? Може ли да се познае по таблото?

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11489737002703132&slink=2ipaig

 

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11490374915990957

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да повдигна малко темата с едно питане.

Вероятно ще ви се стори смешно, но не ги разбирам твъдре

 

Тези коли с климатик ли са или с климатроник? Може ли да се познае по таблото?

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11489737002703132&slink=2ipaig

 

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11490374915990957

 

С климатик са.

Климатроника изглежда така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немците му викат "ауто клима". Има термостат, чрез който се управлява натоварването на компресора и се поддържа зададената температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немците му викат "ауто клима". Има термостат, чрез който се управлява натоварването на компресора и се поддържа зададената температура.

 

а каква е разликата с климатроника тогава?

Че не мога да настроя точно 24 градуса, ами на око колкото врътна между 22 и 26?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това + две или повече зони на регулиране, повече сензори вкл. и такива за влага. 

Ползвам и климатик (О2) и климатроник (Г7) и не отчитам особена разлика.

Редактирано от stefan l
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а каква е разликата с климатроника тогава?

Climatronic е запазена търговска марка на Volkswagen, т.е. само VW (или други компании от групата VAG вероятно) могат да имат климатроник. Другите имат автоматичен климатик :-) А разликата във функционалността е голяма, по мое скромно мнение - автоматичния климатик много по-бързо достига желаната температура в купето и прави температурата много по-приятна и равномерна.

 

А по въпроса за двигателите - 3 години карах Superb 2, TDI 170PS 4x4, и мисля че такъв двигател или поне 160 PS TSI са абсолютния минимум за тази кола. Сериозна машина си е като тегло и габарити

Редактирано от Sneaky Bastard
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този Супърб 1,4TSI много голичък горкия откъм екстри.

Мотора е слаб със сигурност, но може би ще има възможност да се ремапне..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам Суперб 1,8 ТСИ 2010г. Мотора е 160 кс и е много добър за това купе. 1,4 може би ще му дойде слабичък на този "шлеп" за Октавия не знам.

Но както са написали по-горе колегите провери добре, защото имат проблем със сегментите на буталата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.