Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за охладителни перки


kykata

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Става въпрос за Шкода Фабия 1 (6Y) комби, 2001г. 1,9 SDI, 64к.с, а именно:

-при достигане на оптиманлна температура(90°) и двете перки ли трябва да се сработят или само едната? Същото се отнася и при включен климатик?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При достигане на температура се пуска едната перка, като ако стане по горещо се включва на втора степен. Ако пуснеш климатика си. включват и двете независимо от достигната температура. Поне при Голфа ми който е с 2 перки е така.На Октавията която е само с 1 перка всичко зависи от моментната температура.

Редактирано от edisonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При достигане на температура се пуска едната перка, като ако стане по горещо се включва на втора степен. Ако пуснеш климатика си. включват и двете независимо от достигната температура. Поне при Голфа ми който е с 2 перки е така.На Октавията която е само с 1 перка всичко зависи от моментната температура.

При мен, ако включа климатика работи само малката, както и при достигане на температурата. Голямата не се включва, а понеже аз знам, че трябва да се въртят и двете и при достигане, и на климатик(vw са така), помислих, че проблемът ще е в перката, но да попитам все пак може и така да е.

Редактирано от kykata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Днес реших да проверя, къде е проблемът. Извадих буксата на перката, до перката стигат 14V(запален автомобил, с и без пуснат климатик). Свалих перката и и подадох директно ток от акумулатора, не тръгна. Отворих я, измерих има ли верига от буксата към четките, всичко беше наред. Измерих белия кондензатор и той е наред. Отстрани има нещо като термосъпротивление(снимка 2), което показваше над 3,4мегаома и при нагряване спадаше при охлаждане се повишаваше, което ме навежда на мисълта, че работи, но стойностите, които показва са нереални. Накрая му подадох директно ток на първата четка както е на прикачената снимка(1) и перката тръгна да се развърта. Въпросът сега е: 
- Щом всичко е наред, кое може да е проблемът?
- Ако това продълговатото е термосъпротивление някакво, каква му е температурата и ако презапоя ново като мост дали ще стане?

(снимка 1)
http://prikachi.com/images.php?images/65/9097065G.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/73/9097073u.jpg

(снимка 2)

http://prikachi.com/images.php?images/67/9097067s.jpg

Букса
http://prikachi.com/images.php?images/68/9097068p.jpg

Редактирано от kykata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , под акумулатора има кутийка с релета управляващи перките , потърси проблема първо там .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , под акумулатора има кутийка с релета управляващи перките , потърси проблема първо там .

Щом до перката стига ток смятам, че всичко е наред?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плюс си мерил , ама минус стига ли ? Аз останах с впечатление , че си ги подкарал принудително с плюс , но ако се управляват по минус ?

Аз гадая , защото на моита Фабия такъв проблем не се е появявал , но това е моита логика на търсене на проблем с жиците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и минус пуснах, даже и аз помислих, че се управлява от минуса. Проблемът май обаче е от това дъгообразното, на сн.3 мощно съпротивление от кантал. През него, последователно се захранва ротора на дв. и тогава моторчето работи на първа степен. И понеже кантала не се запоява, са направили връзките му с едни защипващи скобички /като О-пръстенчета/. С времето, понеже тока през него не е малък и се нагрява доста, тези връзки се прецакват и първата степен на моторчето изчезва. Ще пробвам да ги почистя и да ги пристисна с някакви секачки. Идеята е да се оправи контактът. Но има вероятност и това съпротивление да е изгоряло /малка, но съществува/.

Редактирано от kykata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Проблемът е в резистора. Сега направих мост и го изолирах, a перката директно тръгва на втора степен. Сега ме притеснява, ако я сложа да работи така, има ли шанс да се запали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.