Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте, колеги,

Имам намерение да си закупя Октавия 2. Покарах една с автоматична кутия, но скоростите ми се сториха доста къси на 1.9тди DSG 6 скорости.

Интересува ме DSG 6 на 2.0 ТДИ по-дълги ли са от 1.9ТДИ и как са сравнение с ръчните скорости.

Идеята е скоростната кутия да е с по-дълги скорости, автоматика не е задължителен.

Поздрави!

Публикувано (Редактирано)

Здравей колега,

DSG в режим "D" при плавно ускорение се стреми винаги да държи двигателя в икономичен режим на работа. Това е причината да превключва по-рано, при по-ниски обороти около 1500-1800.

Ако искаш по-дълги предавки просто избираш режим "S" тогава кутията превключва при 2300-2500 оборота. ( същото се постига и в режим "D" при бързо ускорение ... т.е. кутията се адаптира към стила ти на управление)

Редактирано от nelasms
Публикувано (Редактирано)

Ванка, не е точно така. При D и здраво натискане отива почти до 4000 оборота. Ако е на S при педала опрял в бутона сменя на 4000, а при натиснат и бутон отива на 4500. Разликата между D и S е в началните обороти при доускорение и всички свързани с това по-високи режими.

Друг е въпроса, че след 4000 "тъпче" и няма голма полза, поне според мен.

Редактирано от Izolini
Публикувано (Редактирано)

Дълги и къси предавки зависят от предавателното число на кутията или диференциала, а не кога сменя. Дали по-рано или по-късно.

Напр. Къса кутия е на 5та 120км/ч 4000об/мин. Дълга - на 5та 120км/ч 3000об/мин. Същото се отнася и за останалите предавки.

Като първа и втора могат да са еднакви за двете кутии. Т.е. не става въпрос само за пета. Това е пример.

Редактирано от joro-120L
Публикувано

Ектествено че на двулитровата са по-дълги предавките. При 35 коня и 70 н/м повече, няма как да не са по-дълги.

Публикувано

Тука за автоманична или ръчна кутия се коментира щото някой комевтари са ми странни

Публикувано

В темата има 4 отговора. Третия е уточнение към първи и втори. Четвъртия е съвсем логичен.

Публикувано
Интересува ме DSG 6 на 2.0 ТДИ по-дълги ли са от 1.9ТДИ и как са сравнение с ръчните скорости.

Идеята е скоростната кутия да е с по-дълги скорости, автоматика не е задължителен.

Поздрави!

 

Ако никой не ти каже от опит и наблюдения, търси в техн. данни за моделите, които те интересуват. Предавателни числа на скоростите - 4та,5та,6та... и на диференциала - Главно предаване. Колкото е по-малка цифрата/пред.число/, толкова е по-"дълга" предавката.

Публикувано

Идеята на темата беше, ако може колеги да споделят на какви обороти е двигателя (ръчни скорости/DSG)на топ предавка - например с 80км/120км/160кмч. 

Сегашната ми бензинова кола с 80кмч/2000 оборота, на 120кмч е около 3000 оборота, а със скорост 160кмч е около 4000 оборота.

Предпочитам да си купя 6 скоростно DSG, но ако намеря запазена с ръчни скорости ще избера нея.

Изгледах няколко клипчета в youtube и останах с впечатление, че 1,9TDI 105кс, DSG със 6 скорости при скорост 160км е около 4000 оборота, които ми се сториха високи за дизелова кола. 

Публикувано

И последно каква е идеята на темата че не разбрах.Кой мотор и кутия не интересуват

Публикувано (Редактирано)

Колега, нещо друго си гледал. И 1,9 и 2,0 с 6 степенно DSG със 180 км/ч са на 3500-3600 оборота на шеста. 1,9 мотора е на 4000 оборота при 160, но на пета предавка.

Едит: Клиповете в Тубата са на ускорение в режим S, който цеди предавките и при 160 още е на пета.

Редактирано от Izolini
Публикувано (Редактирано)

@srservice

Идеята на темата е,че си събирам инфирмация за Октавия 2 с дълга скоростна кутия, за предпочитане  DSG. Може 1.9TDI или 2.0 TDI. 

Ако 2.0 TDI е с по-дълга скоростна кутия, очаквах някой да ми потвърди.

Благодаря на колегата Joro 120l и на Стефан I за сериозното отношение по темата ми.

 

Ако 2.0 TDI е с по дълги скорости бих се отказал от 1.9TDI 

Редактирано от alexander82
Публикувано (Редактирано)

Здравей колега,

Понеже съм се интересувал, какви скоростни кутии се монтират в Октавия 2 мога да потвърдя мнението на Стефан - ДСГто при 2,0 е с по-дълги предавки от 1,9. Предавателните числа на кутиите са едни и същи, разликата е в диференциала или крайното предавателно число. Бях си направил една таблица за км/ч и обороти на двигателя при всички ръчни кутии. Мога да си поиграя и да ти кажа точно на какви обототи с каква скорост е единия и другия двигател. Ако искаш наистина дълги скорости и не държиш на автоматик - 2,0Тди при фейслифта е с най-дългата кутия.

Редактирано от t5onko
Публикувано

@izolini

Ами явно съм се заблудил, но понеже покарах една 1.9 с DSG и останах с впечатление, че на топ предавка с 80/90 км е на около 2000 оборота.

 

@t5onko

Благодаря Ти за съдействието колега. 

Не ми е удобно да те занимавам да изчисляваш за 1.9 TDI, но ще се радвам да ми изпратиш за ръчни скорости 2.0 TDI(за които имаш таблица).

Днес ми потвърдиха, че 2.0 TDI е с най-дълга кутия.

 

Иначе няма да Ви лъжа предпочитам автоматик, защото карам 80% градско, но всичко зависи коя кола е по-запазена.

Иначе към DSG кутиите нямам забеляжка- превключват прекрасно.

Публикувано (Редактирано)

Е, тя разликата при DSG /особено ако ти харесва/ и ръчната кутия, при нормално шофиране, е толкова пренебрежимо малка /освен ако не си Чичо Скрудж и 200 милилитра гориво са еквивалентни на цената на живота/, че няма какво да питаш и избираш.

Взимай DSG и си гледай кефа.

Поздрави.

 

П.С. Ако причината за твоето проучване, е разход на гориво, най-малкият е при оптимално съотношение: скорост, обороти и подходяща предавка, което в 99 % е факт при DSG.

Редактирано от Боре
Публикувано

Не, причината на темата не е този литър гориво.Просто съм фен на дългага скоростна кутия.

При дългата кутия винаги можеш да свалиш една предавка при липса на мощност, но при късата няма как да намалиш оборотите и децибелите в купето. 

Публикувано

Не, причината на темата не е този литър гориво.Просто съм фен на дългага скоростна кутия.

При дългата кутия винаги можеш да свалиш една предавка при липса на мощност, но при късата няма как да намалиш оборотите и децибелите в купето. 

Има логика в това което казваш, но пък по-горе си написал, че 80% караш градско, което от лично моя гледна точка изключва смисъла от дългата кутия. Аз съм с 2.0 бензин на Fabia и "кутията ми е дълга", което лично мен понякога страшно много ме изнервя, защото в пиковите часове, когато средната скорост в града пада на 30км/ч съм нито за 1-ва, нито за 2-ра, нито за 3-та и става едно адско ръчкане. Иначе ако се заимаш с 1.9TDi с DSG сподели мнение, тъй като от известно време обмислям 1.6 или 1.9 TDi с DSG кутия, точно за да избегна описания по-горе момент и още съм на фазата със събирането на информация :) 

Публикувано

От 3 месеца карам Октавия 2.0 ТДИ (2012 г.) с 6 скоростна ДСГ.
Много съм доволен. Много приятно се кара в града, има 2 режима.
Имам чувството, че превключването зависи от стила на каране.... но може да е само усещане.
3000 км съм минал (около 1000 извънградско) - средният разход засичан по зареждания е еднакъв с този от компа на колата - 6.0 на сто.

Публикувано

Не е само усещане.

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.