Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Относно Автокаско


Recommended Posts

Колега,

 

много много не разбрах от поста ти за какво уплътнение става на въпрос, но аз не виждам причина след като казваш че са две щети да не можеш да отремонтираш само едната, а другата не. Друг е въпросът, че така както си описал увреждането, същото не ми се струва да е покрит риск - липсва събитие, покрито по полицата, въпреки че говоря малко наизус, без да знам ОУ по договора.

 

В зависимост от това как е скл. застрахователния договор би трябвало да имаш следните избори - ремонт по експертна оценка, ремонт в доверен сервиз / или по предоставени фактури, след предварително съгласие на застрахователя /, или ремонт в офиц. сервиз. Не виждам причина от Алианц ако ти одобрят щетата да ти изплатят пари, ти да си купиш частта и да си я смениш сам или в сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте,

 

Преди три дни учавствах в ПТП с мойта Шкодичка. В трафика на Околовръстния път, при спряло положение, изчаквайки колоната да продължи, един ахмак с БМВ през една кола зад мен пропусна да спре. Удари колата зад мен, от там удрят мен и аз чуквам този отпред. По протокола от КАТ, аз вина нямам никаква. Веднага звъннах на телефона на Алианц и информирах какво е станало. От там ми казаха, че на следващия ден трябва да отидя да заведа щета. Така и направих. Още на другия ден отидох в Еуратек при представителя на Алианц. Снима колата, заведе щетата и сега чакам одобрение.

Първият ми въпрос е дали някой има идея колко горе долу се чака да ми потвърдят щетата, за да мога да записвам час за сервиза.

Другото, което ми е интересно е дали ще ми подменят засегнатите компоненти или ще пада якото китосване и изчукване.

Ударът не беше силен, но отпред изглежда ламарините са меки като хартия. Този отпред едва имаше драскотина, а при мен има сгънат капак, огънат десен калник и ожулена броня.

Като се стигне до ремонт, мисля да съм доста взискателен защото все пак за това плащаме каското.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първият ми въпрос е дали някой има идея колко горе долу се чака да ми потвърдят щетата, за да мога да записвам час за сервиза.

 

Ако каското е на разсрочено плащане има вероятност да ти дадат възлагателно писмо т.е. направление за сервиз след плащане на последната вноска.

 

 

Другото, което ми е интересно е дали ще ми подменят засегнатите компоненти или ще пада якото китосване и изчукване.

 

Зависи при огледа какво е написал вещото лице в протокола за щетите. Трябваше при завеждане на щетата да ти е ясно това.

П - подмяна на детайла. Всичко друго е изчукване и китосване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каското е платено цялото.
За второто, не трябва ли все пак компетентните лица в сервиза да преценят кое е за подмяна, кое е за китосване и изчукване?

Това ми е първото завеждане на щета, няма как да знам всичко. Особено, че "П" означава подмяна. Общо взето, както всяко едно нещо, и тук трябва да си информиран предварително за най-малките детаили, инак остава риск да те метнат...

В крайна сметка каквото искат да правят, ако нещата не са изрядни, просто няма да я приема, пък да видим до къде ще стигне това...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около седмица ще отнеме да ти излезе възлагателното писмо. Никой няма да ти се обади, че е при тях, затова трябва ти да звъниш.

Искай да я оправят във Ветек, от сайта направо вземи телефона и се обади да се разбереш, кога могат да я приемат колата и направо си я караш сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За второто, не трябва ли все пак компетентните лица в сервиза да преценят кое е за подмяна, кое е за китосване и изчукване?

Това ми е първото завеждане на щета, няма как да знам всичко. Особено, че "П" означава подмяна.

 

Не. Застрахователя казва на сервиза какво ще се прави.

При огледа се обясняват тези неща. От човека, който извършва огледа и описва щетите. Кое ще се сменя и кое не. Не, че ти трябва да си подготвен предварително. Не съм се изразил ясно.

Ако видиш буквата "П" някъде, това означава, че съответния детайл ще бъде подменен. Напр. предна броня - П

Освен това имат и три степени на деформация на детайла. 1-лека, 2 - средна, 3 - тежка.

Б - боя, боядисване на детайла в основния цвят, М - боядисване мат.

Това всичко го определя застрахователя. Затова и огледа се извършва от вещо лице.

Ако сервиза има някои претенции за описаните щети или такива, които са били скрити и са се открили след разглобяване на детайла, като напр. изкривена греда под бронята се извършва втори оглед.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Застрахователя казва на сервиза какво ще се прави.

При огледа се обясняват тези неща. От човека, който извършва огледа и описва щетите. Кое ще се сменя и кое не. Не, че ти трябва да си подготвен предварително. Не съм се изразил ясно.

Ако видиш буквата "П" някъде, това означава, че съответния детайл ще бъде подменен. Напр. предна броня - П

Ако от сервиза преценят, че определеното при първоначалния оглед е малко, могат да поискат допълнителен оглед за повишаване на степента на увреда. Рядко е, защото вещите лица при застрахователя си знаят работата, но се случва.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен пък, винаги от сервиза казват кое е за ремонт и кое за смяна. Друг е въпросът, че последна дума има вещото лице на застрахователя...

Също така, винаги съм имал втори оглед!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около седмица ще отнеме да ти излезе възлагателното писмо. Никой няма да ти се обади, че е при тях, затова трябва ти да звъниш.

Искай да я оправят във Ветек, от сайта направо вземи телефона и се обади да се разбереш, кога могат да я приемат колата и направо си я караш сам.

Имам ли възможност за избор наистина? Ветек да не са тези в Елин Пелин?

 

Надявам се на коректност от страна на Алианц и сервиза. Алианц като че ли имат добро реноме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ветек са в Обеля. Тук - ВЕТЕК ЕООД

Sofia, Obelya, ul. Akademichna 4, 1231 Складова Зона, София

088 862 9280

 

https://goo.gl/maps/cMeza5Me6SD2

Наистина са много добри. Вили е страшен пич.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При завеждането на щетата вещото лице ви пита в кой сервиз желаете да се ремонтира колата. Те имат списък с доверените сервизи.

Дано този да е в списъка. Също така имате право да смените сервиза, ако сте избрали вече.

 

п.п. не знам при гаранционните и лизингови автомобили как стои въпроса с избора на сервиз.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бих искал да споделя моя опит с Алианц, може да бъде полезен на някой.... годината на голямата градушка в София, мисля, че беше 2014-та... шкодата отнесе хубава порция... почти нямаше детайл, дето да не приличаше на гофрета. Тогава, след завеждане на щетите в Алианц, реших да ремонтирам колата в ЕТ Сливен... единствената причина беше, че там нямаше опашки и веднага я взеха. При втория оглед на колата в Сливен ЕТ излезе със становище, че предния капак подлежи на смяна, тъй като считаха, че от топлината положения кит ще падне и детайла отново ще е за ремонт. От централата на Алианц излязоха с "експертно" становище, че подмяна не се налага, е капака трябва да се китоса и боядиса. На въпроса ми в Алианц, "какво правим, като падне кит-а?" ми бе отговорено, че отново ще правим детайла и те евентуално пак ще платят. Тогава, в яда си панисах писмо до централата, че щом техните специалисти разбират повече от официалния сервиз на марката, то аз няма да подпиша протокола за ремонта и колата ще си остане в сервиза. Отне им 7 дни, за да напишат ново писмо, в което се казва, че по изключение са съгласни да подменят предния капак на колата... та, съвета ми е, търсете си правата... всеки един застраховател се опитва да мине метър... и ако стане, стане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за информацията, предполагам ще ми помогне в по-нататъшната идилия.

Интересно защо завеждащият щетата не ми зададе тези въпроси...

Редактирано от Habits
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При втория оглед на колата в Сливен ЕТ излезе със становище, че предния капак подлежи на смяна, тъй като считаха, че от топлината положения кит ще падне и детайла отново ще е за ремонт. От централата на Алианц излязоха с "експертно" становище, че подмяна не се налага, е капака трябва да се китоса и боядиса. На въпроса ми в Алианц, "какво правим, като падне кит-а?" ми бе отговорено, че отново ще правим детайла и те евентуално пак ще платят.

Ебаси боклуците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, съветвам ви да си търсите правата и да не се оставяте на думите на застрахователите. Те винаги гледат да си спестят разходи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Виждам, че темата е стара, но все пак да си попитам. Смятат да направя това каско https://www.sdi.bg/zastrahovki/avtokasko/kasko-izbor/ 

Някои правил ли го е - доволен ли е? Виждам, че според застрахователната сума се избира коя ще е застрахователната компания... моята евентуално ще бъде Булстрад - за тях впечатление някой има ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, divaka192 написа:

Виждам, че темата е стара, но все пак да си попитам. Смятат да направя това каско https://www.sdi.bg/zastrahovki/avtokasko/kasko-izbor/ 

Някои правил ли го е - доволен ли е? Виждам, че според застрахователната сума се избира коя ще е застрахователната компания... моята евентуално ще бъде Булстрад - за тях впечатление някой има ли?

Правих 3 години на едно Клио и според мен си заслужаваше. Имахме едно ПТП не по наша вина и платиха добре. Като компания са от по-добрите, но трябва да имаш документ от събитието. Мисля че в условията пишеше, че приемат до 2 щети на полица без протокол (така наречените паркинг щети). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм запознат с продукта на SDI, но те са само брокер и посредничат. Криятерия за избиране на читава ЗК е само един:

а/ Българска - не

б/ Чуждестранна - да

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, sauber написа:

Не съм запознат с продукта на SDI, но те са само брокер и посредничат. Криятерия за избиране на читава ЗК е само един:

а/ Българска - не

б/ Чуждестранна - да

 

Като каза чуждестранна - Олипик - да, ама НЕ! ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

Като каза чуждестранна - Олипик - да, ама НЕ! ?

 

Под чуждестранна имах предвидсобствеността да няма общо с България ;)

Разбирай - Дженерали и Алианц.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.