Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Удар отзад - моля за съвет


ndandanov

Recommended Posts

Здравейте, Колеги,

 

Днес при спиране на пешеходна пътека в града от моя страна, автомобилът зад мен поради малка дистанция и несъобразена скорост ме удари.

 

За щастие, всички хора в колите и наоколо са добре и без травми.

 

Ударът се усети сериозно. За щастие спирането беше по наклон нагоре и не мисля, че колата въобще се премести напред, понеже държах спирачката и по този начин не застраших пешеходците.

 

Предполагам, че скоростта на колата зад мен е била около 30-40 км/ч, тъй като при мен няма твърде съществени поражения, или поне според моето неопитно мнение. Надявам се, че няма и изкривяване на геометрията отзад - за няколкото километра, в които прибрах колата след удара, нямаше нищо нередно на пръв поглед.

 

Като цяло бронята беше спукана от предния собственик, като сега пукнатината се увеличи. Меката пластмаса от долната част на бронята (престилка?) е огъната на едно място, но я изправих на ръка (има нужда от изправяне или смяна). Единият сензор за парктроника, който аз си монтирах, е с повреден корпус, но мисля, че функционира. Едната планка за захващане на бронята е скъсана. Подът на багажника е леко огънат на мястото на удара.

 

Прилагам снимки:

 

- поглед отзад

20170816_181516-1.jpg 20170816_181540-1.jpg
 
- спукването на бронята
20170816_181519-1.jpg
 
- пластмасовата престилка и сензора за парктроник
20170816_181531.jpg 20170816_181536.jpg
 
- скъсаната планка за захващане на бронята и огънатия под на багажника
20170816_181635.jpg
 
Според мен е добре да търся такава броня втора ръка (примерно от кола на части) и да я сменя. Извода за пълнене на газ също е на бронята, така че ще трябва и него да прехвърля.
 
Ако не намеря броня, към момента мога и така да карам с едно наум. Мислех си и евентуално за залепване (имам малък опит с композитни технологии и лепила - авиомоделист съм), но не знам дали си струва.
 
 
Колко трудоемка е смяната на бронята? Как да процедирам с дъното на багажника и планката за захващане, която е скъсана?
 
Ще съм Ви благодарен за съвети, как е най-разумно да процедирам. :-)
 

Поздрави,

Ники

Редактирано от ndandanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоша случка! Добре, че си бил на спирачка и се е разминало на пешеходците. За бронята - каско...? Ако нямаш - може да я възстановят хора, които се занимават с тази дейност. Аз съм правил спойлери на мотор - много добре станаха. Относно планката - трябва да я възстановиш, иначе няма как да захванеш бронята. Ако намериш броня, не е трудна смяната изобщо. Ама такъв цвят...трудно ще е според мен. Дъното на багажника ако не е много огънато, аз лично бих си го оставил така. Но не пречи да идеш до някой тенекиджия и да ти каже колко ще струва за планката и дъното. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо каско?! Нали са го ударили и другия има ГО - или нещо не съм разбрал? Колега, не попълнихте ли двустранен протокол поне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобна случка преди два месеца. Понеже за автобусите от градския транспорт мигачът е абсолютно предимство, в локалното на колелото на Лъвов мост един автобус тръгна от спирката засичайки автомобилът пред мен. Автомобилът спря, спрях и аз, но зад мен имаше една Е-класа ... Погледанах в огледалото, защото сравнително рязко се наложи да спра и видях как пича зад мен се беше "набрал" на волана и само пуснах спирачката за да не "поема удара", тъй като нямаше място да бягам напред. Ожули ми бронята и съвсем леко я размести, но написахме двустранен протокол с номер от КАТ, човекът си се призна за виновен без разправии. Отидох при застрахователя му ( и двамата бяхме без каско), заведох си щета и ми изплатиха 120 лв за екстрата, но още не ми остава време да си я оправя. Та колега, ако сте написали двустранен протокол със сигурност щяха да те обезщетят, което едва ли ще покрие 100% от разходите по ремонта, но щеше да ти помогне.

В твоя случай провери (както каза колега по-горе) във фирма, която се занимава с ремонт на брони и прецени кое ще ти е по-изгодно. Пода на багажника, ако не е много деформиран и не пречи на затварянето на бажника, и не е разместил декоративните пластмаси (и не те дразни :) ), можеш и да го оставиш така. Провери дали не е наранена боята по купето, за да не започне да корозира.
Успех!

Редактирано от assensi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Колеги,

 

Благодаря Ви за мненията!

 

Нито аз, нито причинилият ПТП-то имаме каско.

 

Шофьорът зад мен се е опитал да ме изпревари, изнесъл се е наполовина (пътят е двулентов във всяка посока на движение), но някакъв джип го засякъл в лявата лента и той, за да не удари него, се е върнал зад мен, точно докато спирам на пътеката. Късно е видял, че спирам, и ме е ударил. В интерес на истината, спрях на пътеката и след около 3-4 секунди ме удари, т.е. трябва да е имал време да реагира при съобразена скорост.

 

Човекът веднага си призна, че е виновен и каза ще правим това, което реша аз.

 

Да, ама аз имам книжка от 6 години и това ми е първо ПТП, поради което бях малко притеснен - все пак возих и двама души в колата, както и много неподготвен за действие при такива ситуации. Обадих се на баща ми, който е професионален шофьор с много години опит, и той ме посъветва или да викаме КАТ, ако ни се чака, или да попълним протокол, или просто човекът да ми даде 100-на лв., за да оправя щетите.

 

Тъй като при човека щетите са доста по-значителни (Peugeot 406 комби), но двигателят му видимо работеше без проблеми, решихме, че няма смисъл да викаме КАТ. Освен това, пътят е натоварен и около 18 ч. вечерта щяхме вероятно да предизвикаме задръстване, докато дойдат от полицията. Нямаше пострадали хора, за щастие, тоест останаха другите два варианта.

 

Човекът имаше протокол, но не бях сигурен доколко ефективно ще определят щетите по моята кола и дали ще изплатят сума, с която да мога да възстановя поне част от щетите. Също така не знаех дали трябва да се носи в КАТ - доколкото разбирам, трябва да се обадим на 112, откъдето ни дават номер и с този номер и протокола при застрахователя на виновния да ида с колата, където ще оценят щетите и евентуално ще изплатят сума.

 

Затова се спряхме на третия вариант - не знам дали е удачен, имайки предвид случилото се, вероятно не е и никак законен.

 

 

Иначе намерих броня в същия цвят (поне по снимките) за цена около 80 лв. без доставката от Враца до София. Впрочем, ако моята беше напълно здрава преди удара, вероятно нямаше да се спука.

 

Подът на багажника не е много деформиран - има една вдлъбнатина по долния ръб с ширина около 4 см. Не пречи на затварянето на багажника и не са разместени декоративните пластмаси. Доколкото гледах, няма наранена боя по купето.

 

Това, което ме притеснява, е планката, която е скъсана - изглежда ми от много тънка ламарина. Не знам дали е удачно да се захване нова планка с болтове към долната част на багажника. Ще трябва да изправя и един-два ламаринени жлеба, в които влиза въпросната "престилка". Те също са от долната страна на багажника, но са си от по-здрава ламарина и са боядисани в цвета на колата.

 

Между другото, вчера стана точно 1 година, откакто купих колата. :)

 

Поздрави,

Ники

Редактирано от ndandanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих избрал варианта с 2-странния протокол, въпреки неудобствата, които си споменал. Завеждаш си претенциятата и я вкарваш за оглед. После каквото сабя покаже. Поне според мен, в София се взема по 150 лв на елемент, а при теб освен боя ще има и друга работа (визирам планката и изчукването).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година един се спря в мен докато чаках да се включа на кръгово, щетите бяха- скъсана броня, гредата стана на обратна дъга, изкривен лиген за резервната гума и в последствие се оказа и един или два датчика на практроника.

Писахме двустранен, неговият застраховател беше Лев Инс- изплатиха ми 250 лева.....а аз изхарчих близо 700 за броня и греда втора ръка- 120 лева, тенекиджия-500 лева и не помня колко ми излезна епоксидната смола за да запълня дупката от газовата пълначка, плюс 30 лева по спомени за шпрей и лак за бронята.

В ЕТ бронята е 390 лева подготвена за боя, мислех че за тези пари ще е боядисана ама Ц

Страта броня продадох за 50 кинта май, т от нея пих една бира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам една излишна ''престилка'' в добро състояние, не й търся цена и я подарявам, ако решиш нещo, пиши ми.

Иначе преди 4 години един автобус ме удари отзад в зимно време - счупена броня, счупена лайсна и пукнат стоп ДЗИ ми изплатиха 400 лв. Аз я оправих за около 200, с броня втора ръка и боя, а стопа така си остана с незначителна пукнатина.

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, гредата под бронята в същност е бронята! Пластмасата отгоре е за красота, тоест освен броня търси и гредата под нея защото кято свалиш бронята ще видиш, че и гредата е сплескана и не я ли смениш, при евентуален бъдещ удар пораженията ще са по-големи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като си сменях бронята с изненада установих, че задната греда я няма и удара е бил директно в пластмасата, но не е стигнало до шасито. Така и си я оставих - без греда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново,

 

Благодаря Ви за отговорите!

 

Велко, би ли могъл да ме ориентираш към материали относно това как се сваля бронята?

 

Благодаря ти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.