Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте колеги

Имам проблем който се изразява в следното:

Пътувах и после 2 дни колата беше спряна.

След като я запалих и вдигнах капака превантивно забелязах, че през капачката за масления филтър избива масло. Угасих, купих нов филтър и гумен уплътнител, който си е комплект смених ги и завих капачката обратно.

Когато се прибрах забелязах, че в казанчето за антифриза има мехурчета като от бира (смених и антифриза по препоръки). След около седмица разходки по сервизи всички ми казват че и няма нищо на колата, но незнайно защо продължава от капачката да "сълзи" масло и въпреки стягането на 2,5 Нютона както пишеше на филтъра сякаш се развива сама с около 5 мм. и успява да протича по малко масло. Колата не е прегрявана, парното грее силно, мотора работи равномерно, не "губи" масло (освен през филтъра) и маслото е сменяно преди около 3000 км., антифриза е нов от 1 седмица, като също не намалява или увеличава.

Единствено ми прави впечатление, че когато колата работи и вдигна пръчката за маслото масло по пръчката няма, но когато  угася си идва на средно положение, както съм го налял - дали това е нормално също?

 

Имате ли някакви съвети за мен или....?

Колата е:

Фабия 1.2 12В; 2004 г.; бензин, няма газ.

 

Благодаря Ви предварително.

Поздрави.

 

Публикувано

Не е нормално. Щом избива,имаш високо картерно налягане. 

Освен това ,няма как маслото при работещ двигател да не го хваща пръчката,след като я угасиш да се появи. Отделно мехурчета в казана ...

Къде е колата?

Погледнете сервизите от белият списък, и се обърнете към тях.

Публикувано

Колега, ако няма някакви неплътности по масления филтър, които да предизвикат теч, като напр. някакви язви където ляга уплътнението или неправилен монтаж или саморазхлабване на тялото на филтъра - опитай да го притегнеш...То проблема е в повишено налягане в маслената магистрала. Има там един клапан за регулиране на налягането. Но, работата е за сервиз.

Публикувано

 Щом избива,имаш високо картерно налягане.

 

няма нищо общо.

Публикувано

Имах подобен случай с предишната кола. Проблемът бе във филтъра, смених го и се оправи. При мен един ден след запалване на двигателя маслото си изтече, беше изкарало гумения ринг извън канала му. Филтърът се бе запушил от клапана му, който не позволява връщането на маслото в картера. Може и грешката да бе моя, защото след запалването ми загасна и при повторно палене изфорсирах, а бе -20°С.

При теб по скоро гадая, не затягаш достатъчно, не е правилния филтър или налягането е прекалено голямо, ама едва ли!?

Публикувано

незнайно защо продължава от капачката да "сълзи" масло и въпреки стягането на 2,5 Нютона както пишеше на филтъра сякаш се развива сама с около 5 мм. и успява да протича по малко масло.

Кажи честно ,че на капачката пише 2.5 нютона?

Да не е да пише 25нютона или 2.5кг/м?

И веднага произлиза и следващия въпрос.

Намерил си динамометричен ключ по скоро е отвертка не,че няма но е доста скъп с такава точност в този диапазон и си успял да я преходиш с преходи до квадрат 1/2 за да стегенш филтъра?

Не ,че нещо но ако ще се лъжем в симптомите ще се излъжем и в диагнозата!

А това в твоя случай е важно.

Публикувано

Здравейте Колеги,

Благодаря за отговорите и предположенията на всички.

В интерес на истината имам 2-ма приятели със сервизи, които не успяха да ми кажат от какво би следвало да е това.

Проблема с антифриза (мехурчетата) го изчистих почти веднага, след като смених целия антифриз с нов.

Масления филтър заедно с уплътняващия пръстен също е нов. Стария пръстен след като го извадих забелязах, че се е сплескал прекалено много и видимо беше доста по - тънък от новия.

Въпроса ми е къде се намира този клапан за регулиране на налягането на маслото и възможно ли е да се запуши някъде самата капачка на филтъра - къде по скоро да търся запушване?

Относно динамометричния ключ аз лично нямам, но затягането го направихме в сервиз на приятел, който разполага с такъв ключ.

Прави сте, не съм сигурен дали беше 2.5 кг, 2.5 нютона или 25 нютона, тъй като самото затягане го прави техника и по "оглеждане" писах 2.5.

Благодаря Ви предварително.

Поздрави.

Публикувано

Здравей, колега. Аз маслото си го сменям сам и винаги филтъра го стягам на усет, но до сега не е текъл. Това което се сещам, че може да провериш за запушване е отдушника на двигателя, това трябва да е маркуч влизащ някъде във въздушния филтър. Малко вероятно е да е запушен защото тогава ще ти излиза пръчката за маслото, но все пак го виж.

Публикувано (Редактирано)

 Това което се сещам, че може да провериш за запушване е отдушника на двигателя, това трябва да е маркуч влизащ някъде във въздушния филтър. Малко вероятно е да е запушен защото тогава ще ти излиза пръчката за маслото, но все пак го виж.

 

Това са картерните газове бе хора. Или вентилацията на картера. Както писах по-горе няма нищо общо с маслената магистрала за високо налягане, където се намира и масления филтър и с мазилната уредба по принцип.

Не го подвеждайте човека.

Редактирано от joro-120L
Публикувано

Аз принципно бих заложил просто на калпаво уплътнение ... преди време сменях на Голфа уплътнение на масления охладител и при вида на кучата марка , заложих на марковото , защото тъкмо бях приключил една сага с немарков термостат ... много вероятно гумата да е твърда на студено и на топло да омеква и да пуска ... бих пробвал на топло да го дозатегна тоз капак.

Публикувано (Редактирано)

Гена, втори филтър тече.

Въпроса ми е къде се намира този клапан за регулиране на налягането на маслото и възможно ли е да се запуши някъде самата капачка на филтъра - къде по скоро да търся запушване?

 

Намери схема на мазането на двигателя и ще видиш. Иначе трябва да я търся аз. Не го знам точно къде е.

Клапана се намира или в маслената помпа или в блока в близост до картера.

Твоите приятели в сервиза ще го намерят или смени сервиза.

НО, преди това да проверят филтъра, дали е стегнат и дали не се саморазвива и да търсят причината за това. Този, който го е стягал. Фасулска работа за един сервиз.

п.п. Имай предвид, че налягането на маслото е 4 атмосфери или бара, както сега е модерно да се казва. И от най - малката хлабина ще пропуска. А филтъра е най-слабото място в цялата система.

Редактирано от joro-120L
Публикувано

Здравейте колеги

Днес ще е надявам се часа на истината. След обяд ще съм при тях и надявам се искрено да рабера какво се случва и да го отстраня.

Проверявах всичките маркучета за запушване и не открих такова поне аз.  Филтъра в момента е доста добре затегнат и не се развива, както казах преди но въпреки всичко отново сълзи. Ще пиша какво се е случило и в крайна сметка отново ще сменя филтъра и уплътнението. Даже ако препоръат и самата капачка ще купя само и само да е това проблема.

Благодаря на всички колеги и очаквате "новини".

Подздрави.

Публикувано

Колеги,в същия филм се вкарах преди около два месеца когато сменях маслото! Реших и аз да спазвам препоръчителната стойност на затягане от 2,5кг сила,стегнах капачката на филтъра с тази стойност, запалих двигателя огледах за течове, монтирах кората отдолу и доволен започнах да карам.До преди това винаги съм стягал прословутата капачка с около 5кг и съм нямал проблеми,след около две седмици с ужас констатирах че от филтъра ми тече масло и маслото на двигателя е на минимум.Наложи ми се да отвивам капачката на филтъра и да сменям гумената гарнитура.Мисля че 2,5кг е недостатъчно за да не се получават течове!

Публикувано

Стягайте си го на ръка с тресчотката. Какви са тия 2.5. Винаги го стягам на ръка и никога не е имало проблеми. Даже не съм си мислел, че е възможно да има такива ядове. А ако искате да сте спокойни, мисля, че може да се застраховате с американско тиксо намотано на кожуха на филтъра за да не се отвива.

Публикувано

Здравейте Колеги,

За момента положението е "закрепено". Нова капачка не е нужно да се купува.

Обърнахме (завъртяхме) гумения пръстен на уплътнението, но си мисля, че ще е нужен нов въпреки всичко и затегнахме филтъра, макар че преди съм си го стягал само на ръка.

Засега теч няма, но при пипане има едно много тънко омасляване.

Въпреки всичко си мисля, че не е много ок да нямам масло по пръчката докато работи двигателя.

Колега felicialx имаш ли идея какво може да "кара" капачката да се саморазвива?

Поздрави.

Публикувано
Въпреки всичко си мисля, че не е много ок да нямам масло по пръчката докато работи двигателя.

 

Здравей,

 

Всичко е ОК. Нали знаеш за какво служи масломерната пръчка. Тя не е сложена там, за да се вади и гледа при работещ двигател. Използвай я по предназначение.

Публикувано

Не знам какво може да я кара. За пръв път чувам такова нещо. Аз нямам обяснение. Днес дори се присетих и погледнах моя филтър да не се е саморазвил. :)

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Здравейте Колеги,

Сагата продължава. смених филтъра и въпреки всичко сълзи масло. Поръчал съм капачка за филтъра от Еуратек. Понеделник ще е тук и ще сменим отново филтър но този път с капачката. Има възможност в някой от сервизите да са навили капачката на криво и ..... беля. Ще пиша отново, когато има резултат.

Поздрави на всички.

Публикувано

Те ако са ти навили капачката на криво и новата няма да ти помогне ,само ще си изхабиш новата капачка!!! Пробвай да си навиеш старата капачка без филтър и гумената гарнитура,ако се навива на криво ще е си проличи и тогава смени всичко комплект !!!

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.