Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дистанционна поръчка на части - ЕТ?


iavkata

Recommended Posts

В Еуратек може ли да се поръчват части по телефона, без да е необходимо разкарване до Надежда? Става въпрос за части, чийто парт номер се знае и които, според справката от сайта им, ги няма налични на склад тук и трябва да се поръчат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчвал съм по телефона разни неща от тях, които не са им били на склад. Когато пристигнат ми се обаждат и отивам да си ги взема. Предполагам, обаче, има някакъв финансов лимит, над който може би ще ти искат капаро, което би било разбираемо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искат капаро, при мен не са искали да ми вземат поръчката по телефон. Макар че до момента съм поръчвал по едно нещо и не е било за кой знае каква цифра. Маркучи за радиатора- 60 кинта гарнитура за тандемпомпа около 20 лева...все нищожни суми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това, което ми трябва, е за 35 лв., ама щом и за 20 лв. искат капаро...

 

Мисля, че им е крайно време в 21-ви век да влязат в крак с технологиите и да си направят онлайн магазин за поръчка на части - срамота е в ерата на технологиите да трябва да прекося града 2 пъти (за да поръчам и да се върна) и още 2 пъти (когато ида да си взема поръчката и обратно) и да потурча 2х3=6 часа за няква пластмасарийка за 20-30 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явка, аз даже през мейл-а съм поръчвал разни неща, но наистина дребни. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бачкам близо до ЕТ Надежда, ако искаш мога да съдействам някак. Какво искаш да вземеш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, за по-стари модели, даже е 100% аванс. Понеже се познавам с някои от магазина, за по-дребни неща не ми взимат дори аванс, но както ми казаха за Ф1 вече части на склад не държат. Донякъде ги и разбирам, пълнят се с части, които е малко вероятно да продадат или много се задържат. За нови модели това не важи, ако ти не искаш частта, все някои друг ще я поиска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явка, аз даже през мейл-а съм поръчвал разни неща, но наистина дребни. Поздрави!

 

Монка, ти вероятно си поръчал някоя част, която им е била налична на склад, а не е трябвало да я изписват от Чехия, затова не са ти искали капаро.

 

По принцип, за по-стари модели, даже е 100% аванс. Понеже се познавам с някои от магазина, за по-дребни неща не ми взимат дори аванс, но както ми казаха за Ф1 вече части на склад не държат. Донякъде ги и разбирам, пълнят се с части, които е малко вероятно да продадат или много се задържат. За нови модели това не важи, ако ти не искаш частта, все някои друг ще я поиска.

 

Съгласен съм, има логика в това, което казваш. Точно по тази причина един онлайн магазин решава и двата казуса:

 

1. удобство за купувача

2. сигурност за продавача (щото купувачът плаща при покупката и така търговецът не увисва с пари)

 

Бачкам близо до ЕТ Надежда, ако искаш мога да съдействам някак. Какво искаш да вземеш

 

Благодаря, за предложението, колега, но не искам да ангажирам и трети лица, че става още по-сложно, а и ми е неудобно. Ще се разкарам явно, няма как.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монка, ти вероятно си поръчал някоя част, която им е била налична на склад, а не е трябвало да я изписват от Чехия, затова не са ти искали капаро.

Напротив Явка, нямаха я налична, беше необходимо да я поръчат. Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явка, при интернет покупки имаш право да върнеш стоката в 14 дневен срок. Я си представи да поръчаш части за няколко хиляди лева и да си биеш камшика. Сигурност там за продавача няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен винаги ми искат някакво предплащане мисля, че около половината сума (повечето неща, които съм купувал не са били налични на склад - наличните направо си ги плащам и си ги взимам). :) Колата ми е Октавия 1. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че им е крайно време в 21-ви век да влязат в крак с технологиите и да си направят онлайн магазин за поръчка на части - срамота е в ерата на технологиите да трябва да прекося града 2 пъти (за да поръчам и да се върна) и още 2 пъти (когато ида да си взема поръчката и обратно) и да потурча 2х3=6 часа за няква пластмасарийка за 20-30 лв.

Явка, не си прав. Не се сещам някой друг официален представител на дадена автомобилна марка да има онлайн магазин за резервни части. Не визирам само за в България. Явно има причина да е така.

 

Съгласен съм, има логика в това, което казваш. Точно по тази причина един онлайн магазин решава и двата казуса:

 

1. удобство за купувача

2. сигурност за продавача (щото купувачът плаща при покупката и така търговецът не увисва с пари)

Само по т.1 съм съгласен. Втората точка е непълна. Продавача има сигурност на плащането. Дори има сигурност и по транспорта, защото пратката е застрахована. Но няма гаранция, че ти ще си вземеш пратката. Ясно е, че всички онлайн магазини носят този риск. Ясно е също, че клиент, отказал взимане на пратка, в определени случаи може да бъде осъден за това. Но докато "стандартните" онлайн магазини ще продадат отказаната от клиента пратка на друг клиент и за тях това да не е проблем, защото стоката им теоритично се търси, какво би се случило със специфични и отказани авточасти? Вероятността някой да поиска в разумен срок след твоя отказ същата част клони към нула. Може да я поиска след 6 месеца, след година или две. Не казвам, че е непродаваема, макар че и с този статус може да стане някой ден. А какво би се случило ако отказалите се клиенти станат десетки? Резултата би бил едни неоправдано затворени за Еуратек пари. Никой бизнес не би допуснал това. Предполагам сега ще кажеш, че това е начин да увеличат продажбите си и една малка част от генерираната печалба да отиде за покриване на отказаните поръчки. Добре де, но те имат изградена сервизна мрежа. Мога само да гадая, но предположението ми в тази насока е, че хората, които си купуват резервни части от официален вносител и после отиват да им ги монтират другаде генерират нищожен процент продажби на части. Съпоставено с частите, продадени и монтирани в сервиз на Еуратек. На база на всичко това не виждам основателна причина, подкрепена с бизнес идея, от кой да е вносител или представител да продават части онлайн. Просто няма смисъл.

 

п.с. токущо излизам от ЕТ Надежда ... свалиха няколко Suberb'a от автовоз ...

ако някой си чака колата , може пък да е дошла

Твоята се надявам да са я свалили внимателно от автовоза, след като са видяли, че ги наблюдаваш :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме притесняваш по никакъв начин :) работя на 5 мин пеша от магазина и живея на 10 мин пеша от магазина :)

Ако кажеш няма никакъв проблем да ти свърша работа :) и ще се видиме където е удобно и за двамата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

 

Юли, след като клиентът си е платил за частта онлайн (посредством някоя система тип "paypal" или директно с кредитна карта), парите отиват при търговеца и си остават при него, независимо дали купувачът си вземе след това поръчаната част или не (въпрос на елементарна формулировка тип "купувачът се съгласява, че в случай на отказ от негова страна, по каквато и да е причина, заплатената сума не се възстановява" в Общите условия). Сега, факт е, че е възможно купувачът да не си вземе стоката и тя да залежи в склада, ако никой друг няма нужда от нея, но поне търговецът не губи парите.

 

Както и да е, темата е приключена вече за мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, след като клиентът си е платил за частта онлайн (посредством някоя система тип "paypal" или директно с кредитна карта), парите отиват при търговеца и си остават при него, независимо дали купувачът си вземе след това поръчаната част или не (въпрос на елементарна формулировка тип "купувачът се съгласява, че в случай на отказ от негова страна, по каквато и да е причина, заплатената сума не се възстановява" в Общите условия). Сега, факт е, че е възможно купувачът да не си вземе стоката и тя да залежи в склада, ако никой друг няма нужда от нея, но поне търговецът не губи парите.

 

Както и да е, темата е приключена вече за мен.

 

Мммне е точно така. Специално за PayPal се държат в "пространството" парите, като блокирана сума и никой не ги получава известно време. Това е в случай, че се търгува стока, а не е маркирано като "дарения", "изпращане на пари" и т.н. Затова там стават много добри измами - поръчаш нещо и казваш "не дойде" или "не го искам" -  мрънкаш на пейпал-а и ти връщат парите веднага, ако предоставиш доказателства, макар и изфабрикувани.

 

Това е често срещано при продажби на разни профили - фейсбуци, игри, други. Продаваш си "паролата", за да може някой да влезе и да използва този акаунт от твое име - например за игрите е много важно, защото си стигнал до "емнайсти левел" и оня иска да играе от доста напреднало ниво ;) Тогава този, който купува казва "оня не ми даде достъп", а пък той реално е получил достъпа вече - и хоп, парите ти се връщат и имаш и достъп, сменил си парола и мейла и т.н. :)

 

Криво, ама така работи... Същото е и с "отказвам се от стоката" - остава на търговеца в склада, нито ти е взел пари, нито я е продал, нищо не прави :)

 

 

За питането - поръчвал съм неща по телефон, не съм оставял никакво капаро никога - дори накрайниците на Шрекито, не си спомням, но май ходих на място, за да съм сигурен, че са тези ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко пъти съм поръчвол по телефона и ми го изпращат с наложен платеж. В началото се започва с разговора, че не може така, ама като се примолиш, омекват. Последно поръчката ми беше 50-60 лв. Не се сещам за какви суми съм поръчвал, но е нямало проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.