Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шибедах - съвети!


Алекси Георгиев

Recommended Posts

Здравейте! Тази сутрин видях, че шибедаха ме е предал. Седалката ми е подгизнала, а долу на стелката буквално се е събрала кофа вода.

Бръкнах с една тел в отворите на двете врати при пантите и се изсипа доста силна струя от лявата страна. Ще се заема щателни с почистването на дренажите, но ще са ми нужни съвети как да стане по-добре защото не съм имал такъв проблем.

Също ще съм благодарен за съвети как да изсуша колата, че ме е страх да не мухляса в това влажно време.

Моля ви за отношение, защото положението е трагично!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Тази сутрин видях, че шибедаха ме е предал. Седалката ми е подгизнала, а долу на стелката буквално се е събрала кофа вода.

Бръкнах с една тел в отворите на двете врати при пантите и се изсипа доста силна струя от лявата страна. Ще се заема щателни с почистването на дренажите, но ще са ми нужни съвети как да стане по-добре защото не съм имал такъв проблем.

Също ще съм благодарен за съвети как да изсуша колата, че ме е страх да не мухляса в това влажно време.

Моля ви за отношение, защото положението е трагично!!!

Със стоманена тел и шише вода поливаш и чистиш докато излезе всичката гняс от четирите ъгъла на тавана надолу по маркучите.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркам с парче стоманена тел в двата предни канала, но не знам навътре тръба ли е или маркуч за да не ги прокъсам във вътрешността. Задните отвори не ги виждам нито при отворен люк, нито при затворен.

Мисля да демонтирам седалката и да я вкарам в къщи до печката. На пода водата попих с домакинска гъба до колкото е възможно, но мокетаа си остава подгизнал. Застлах го с вестник да тегли влагата и ще го сменям. Мисля да пусна сешоар, но да видя как ще го включа, че не ми достига удължителя.

При това положение се притеснявам от мухъл и не знам дали няма да изгние дъното на пустата австрийка ?!

Ще чакам за още съвети и напътствия, че главата ме боли вече от яд!!

След като отпуша дренажните канали, какво да направя с уплътненията на шибедаха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А седалката как се сваля? По-конкретно ме интересува като е с подгрев има ли букса и къде е пиниза за улеснение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега купи си от една железария пружина ф6мм за отпушване на канали. И при отворен люк бъркаш в дренажните дупки. Аз правих това упражнение есента. Пружината излезе чак до пантите на вратите. Ако е много дълга я отрежи, аз така направих, по удобно е. Сега при тия дъждове нямам никакъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бърках със стоманена тел и излезе доста кал и шурна струйка вода след калта, което значи, че калта не е пускала водата.

Страх ме е само с тая тел да не съм скъсал дренажа някъде във вътрешността, че тогава си е*а мамата!!! Това вътре какво е - тръба или маркуч? Какъв материал е самия дренаж?

М/у другото вече свалих седалката и в момента е до печката. Има голям напредък в съхненето и мисля че утре ще е готова. Мокетаа на пода и той леко дръпна, но къде отиде тая вода не знам. От долу ли изтече, попи се във вратата ли...?

Така ще загние ли колата отдолу според вас???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркам с парче стоманена тел в двата предни канала, но не знам навътре тръба ли е или маркуч за да не ги прокъсам във вътрешността. Задните отвори не ги виждам нито при отворен люк, нито при затворен.

Мисля да демонтирам седалката и да я вкарам в къщи до печката. На пода водата попих с домакинска гъба до колкото е възможно, но мокетаа си остава подгизнал. Застлах го с вестник да тегли влагата и ще го сменям. Мисля да пусна сешоар, но да видя как ще го включа, че не ми достига удължителя.

При това положение се притеснявам от мухъл и не знам дали няма да изгние дъното на пустата австрийка ?!

Ще чакам за още съвети и напътствия, че главата ме боли вече от яд!!

След като отпуша дренажните канали, какво да направя с уплътненията на шибедаха?

.

Почисти маркучите и да си сигурен че водата се оттича под колата ,виж отзад встрани под мокета минава и през дупка в пода излиза зад задните гуми да не се измъкнал маркуча от гумения маншон на пода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не се притеснявай, чак толкова, колата няма да загние от едната вода. Ако беше  нещо по-агресивно като изкипял акумулатор тогава да се притесняваш. Сега през зимата всеки вкарва по малко вода в колата си. То е неизбежно. Един съвет, при сняг и променливо време, да си чистиш снега от покрива на колата. На предишната ми беше замръзнала вода в дренажите и при леко разтопяване на снега от покрива, протече от тавана, но беше малко. Сега при тези обилни дъждове, кофти работа със запушените дренажи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...
На 2.12.2017 г. at 17:40, Алекси Георгиев написа:

Аз бърках със стоманена тел и излезе доста кал и шурна струйка вода след калта, което значи, че калта не е пускала водата.

Страх ме е само с тая тел да не съм скъсал дренажа някъде във вътрешността, че тогава си е*а мамата!!! Това вътре какво е - тръба или маркуч? Какъв материал е самия дренаж?

М/у другото вече свалих седалката и в момента е до печката. Има голям напредък в съхненето и мисля че утре ще е готова. Мокетаа на пода и той леко дръпна, но къде отиде тая вода не знам. От долу ли изтече, попи се във вратата ли...?

Така ще загние ли колата отдолу според вас???

 

Да повдигна малко темата, интересуват ме горните въпроси и мен - дренажа някой има ли идея от какво се състои?

Също и какво в купето се разглабя за да се проследи дренажа.

 

След дъжда миналия четвъртък явно е влязла вода - в краката на пасажерската седалка и зад нея, шибедаха има 2 отвора, тече само този от шофьорската страна.

При опит да се почисти с шнур за издърпване на кабели, влиза повече от 2 метра но ефект няма, предполагам връзката е прекъсната някъде в купето но нямам идея кое се разглобява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От двете страни на предното стъкло и отива зад калника. В пространството в купето има пластмаси след тавана, зад които минава, но така и не ги свалях, защото проблеми от тогава не съм имал. Когато се сетя, стискам гумените "звезди", през които се оттича и виждам че работят. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, deaglee написа:

връзката е прекъсната някъде в купето но нямам идея кое се разглобява.

 

Трябва да елиминираш вероятността дали не влиза от основата на предното стъкло, но то е зад таблото. Имам опит с такъв теч при полото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, за момента виждам запушен дренаж, не изглежда като да е от основата на предното стъкло, ще погледна и там. Тези дни ще опитам да сваля жабката и да видя дали няма да докопам или видя нещо допълнително. Ще споделя ако успея да реша проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляйки жабката няма да видиш нищо свързано с този теч. 

Бих те посъветвал да опиташ леко да надуеш с въздух в отворите на шибедаха. Подчертавам леко и внимателно. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

За много години!

 

Да споделя решението при мен, че не успях да намеря такава информация във форума.

Беше се измъкнал маркуча, който идва от предната част на шибедаха и всичко се изливаше в купето от пасажерската страна.

 

След като се свали жабката, се пооткрива отвор отдясно в който може да се бръкне с една ръка, макар и с усилие.

Не се вижда разкачения маркуч от шибедаха, но нямаше място за хубава снимка.

PXL_20211230_092358382.thumb.jpg.e85cce3ceed7aedfd589622cee56f589.jpg

 

Спестен е материал, тъй като маркуча влиза 2-3мм (на опипване се работи) в гумения шлаух за оттичане и при закрепване се разкача.

Побългарих с 4-5 см подсилен маркуч, такъв имах под ръка, свалих гумения шлаух, изчистих го хубаво от цялата гняст и му отрязах края, който се

вижда на отворена пасажерска врата - между захващането на вратата и купето. Заводски оставения отвор е толкова малък че не знам как не е се е задръстил по-рано.

PXL_20211230_092432001.thumb.jpg.864446d324b40faece7e6f436306e2db.jpg

 

След цялата операция, водата свободно се излива навън от пасажерската страна.

Изчистих колкото можах от шофьорската страна и отново отрязах края, който се подава на същото място, там засега е добре.

 

Добре, че уцелих хубаво време и успях да подсуша колата, на слънце и с духалка, явно съм го хванал навреме, защото нямаше нито мухъл нито ръжда по мокета и купето.

 

 

Лека вечер, дано съм бил полезен.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.