Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чукане в кормилната рейка


bushido

Recommended Posts

Здравейте колеги!

От около 1 месец ми се появи едно отчетливо чукане отпред вдясно. Чува се особено ясно при минаване  през малки неравности, но и при големи дупки пак го има. След цялостен преглед на предницата майсторите ми казаха, че вероятно чукането е в кормилната рейка. Предните амортесьори са нови на 3 месеца. По ходовата част всичко е наред. Външните накрайници на кормилната рейка нямат луфтове. След мое настояване смених преден вътрешен накрайник на кормилната рейка-уви напразно. Показаха ми стария-абсолютно здрав, не толкова стегнат като новия, но определено няма как да чука от него. Та въпроса ми е има ли какво друго да чука в рейката така, че да се чува отдясно. Възможно ли централния прът на рейката да чука по някакъв начин и да пренася звука надясно. Него не го ли притискат семерингите така че да не може да хлопа. Ако все пак съм в някаква заблуда ме поправете. Поинтересувах се в нета за устройството на кормилната рейка и ми се струва, че единственото останало място за хлабини са там където влиза кормилния прът и върти червяка. Някой , който е наясно може ли да даде акъл, щото като гледам отива към рециклиране или търсене на старо, което хич не ми се иска. И какво ви е мнението-кое е по-добро от двата варианта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първият съвет от мен е да чуеш второ мнение, най-добре при Евгени от Трансексперт ако си в София (не виждам от тел). Не го казвам, защото е експерт в областта на рейките, а защото аз лично само на него имам доверие в София.

Колкото до последният ти въпрос, аз бих проверил цена за оригинална, а ако цената е абсурдна (може да е, но може и да не е), бих избрал вариант с рециклиране. Никога не съм бил фен на части втора ръка поради две причини:

1. Голям зор е намирането и разправията с моргаджийте, а и не знаеш на какво ще кацнеш.

2. Рециклирането със сигурност не е като оригинала, но поне някаква гаранция ще има. А и аз не съм чувал някой да се е опарил с рециклирана хидравлична рейка. Може и да има такива случаи, но по-скоро са редки.

Успех и дано да се окаже нещо дребно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От много неща може да е.
При мен беше същото, ясно чукаше при малки дупки. 
След "преглед" в читав сервиз от белия списък се оказаха тампони на носачите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че рейка се рециклира, когато протече. За чукане в рейката, някъде предлагат натягане на някакъв реглажен болт, но трябва да се внимава защото може от прекалено затягане кормилото да "засече / блокира" в някакво положение и ако скороста е висока и не може да се спре безопасно става меко казано неприятно.

 

Иначе си мисля да си погледнеш накладките дали нямат някакви хлабини. Дали чукането се чува при леко натисната спирачка. Не знам какво точно е чукането и стрелям на посоки. При мен задна вътрешна накладка ми се беше разместила и при неравности тракаше зверски силно и дразнещо. При движение по павета направо имах чувството, че колата се разпада. В 3 сервиза не можаха да го хванат. Говориха ми за предни носачи, за мека връзка на гърнето, за кората под мотор, за подкалниците, за какво ли не... и накрая - накладка.

 

Окачването на Суперб 1 колкото и да е вече старо и добре познато, на повечето места не им се занимава с диагностика на проблема (поради сложност и повечко елементи - 12) и веднага препоръчват пълна смяна на предницата. 

 

Аз бих проверил още веднъж носачи, тампони, накрайници, както и дали при монтажа на амортесьорите е спазена процедурата за монтаж. На един приятел при монтаж на нови амортесьори му бяха обърнали една планка наопаки и 2 години му почукваше предницата, докато не разглобиха и не забелязаха грешката в монтажа.

 

Опитай се да прецениш кога чуваш чукането и дали е тъпо - глухо или отчетливо - звънко. Дали звукът е по скоро като "метал в метал" или нещо друго. Само при дупки и неравности ли го има или също при преминаване през "легнал полицай".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай се да прецениш кога чуваш чукането и дали е тъпо - глухо или отчетливо - звънко. Дали звукът е по скоро като "метал в метал" или нещо друго. Само при дупки и неравности ли го има или също при преминаване през "легнал полицай".

Чукането е ясно и звънко-точно като от метал в метал, но имам чувството, че не се чува от едри части. Накладките по-скоро дрънчат. И го чувам ясно отдясно. Затова питам възможно ли е да се предава от кормилния прът и да се чува вдясно. На мен ми се струва че ще го чувам в краката си, ако е така.

Редактирано от bushido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи проверка, като когато колата е вдигната на подемник, така и в "напрегнато положение" т.е. когато колата си е стъпила на гумите. Например ритни няколко пъти предна дясна гума или се опитай да разклатиш колата. При мен хлабавата накладка си пролича най-ясно, когато колата беше вдигната на подемник и ударихме задната гума (от където чувах тракането) с ръка.  Удряш с длан / юмрук и слушаш. Провери 4-те гуми за всеки случай.

 

Рейка може да трака от каре на кормилен прът или от разбити втулки, но тук трябва някой който се занимава с ремонт на хидравлични рейки да каже.

Все си мисля, че ако има някаква хлабина в кормилната уредба, ще се усеща и някакъв луфт или вибрация във волана.

 

Също така погледнии тази тема: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/32607-%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D1%80%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D0%B0-%D0%BE1-2001-%D0%B3/

 

Аз лично съм ходил при Оги 0886 122677 (не знам до колко е актуален номера) в сервиза му в Люлин и беше много в час с проблеми по рейките.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз рециклирах рейката миналата година - 150 лв. Много се чудех, втора ръка или рециклиране, за втора ръка имах предложения от 90 лв. до 180 лв. Симптомите бяха чукане и луфт в стержена вдясно и луфт във волана. При вдигната кола на крик, а и когато си е стъпала на земята - колелото си играеше, така карах около 1 година и накрая протече. След рециклирането усещането във волана е меко казано ужасно, явно първоначално много ги затягат, волана не се връщаше сам, трябваше да му помагам и беше адски тежък. Едно ходене от Русе до Варна и обратно и всичко си дойде на мястото, волана пак си стана много лек и вече грам не я мисля. Някои казват, че рециклирането издържа около 50 000 км. Аз тези километри ги нямам още и не мога да го твърдя със сигурност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решил съм да потърся още едно, последно мнение и после ще решавам какво да правя. По-скоро май ще рециклирам, че с моя късмет кой знае на какво ще попадна на старо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колеги оказа се тампон на амортесьора-бил някакъв преправян с поставена метална подложка и се оказа че се удрят една в друга металната подложка  с друга метална част от тампона. След смяна почукването изчезна. Добре че поисках наново сваляне на амортесьора за да проверим дали не е някакъв дефектен и да проверим тампона и по този начин тръгнахме пак да търсим най-малката беля, че щях да се вкарам в голям филм. Дето се казва -размина ми се!!! 

Редактирано от bushido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер! Добре, че не се вкара във филма с рециклиране на рейката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.