Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

София - Мюнхен (през Загреб)


Samo

Recommended Posts

Някой пътувал ли е този маршрут тази година?.

Интересуват ме следните особености:

МПС категории M1 и N1 – леки пътнически и товарни МПС с пълна маса до 3.5т. към м.април 2016г. могат да се движат през обособените еко-зони БЕЗ СТИКЕР, но се очаква това да се промени към началото на 2017г. Тези регулации са приети с наредба на австрийското Министерство на селското и горско стопанство, околната среда и водното стопанство.
Гр. Виена, провинцията около Виена, както и редица територии в Източна и Югоизточна Австрия вече попадат в такава Еко зона.

За Еко зони са обявени и участъци от пътно-транспортната мрежа в страната, включително части от основни транспортни коридори, минаващи през страната!

Преминаването през тях е разрешено единствено с поставен на видно място на предното стъкло Еко-стикер.

Источник: http://ekozoni.eu/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D0%BA%D1%82/%d0%b0%d0%b2%d1%81%d1%82%d1%80%d0%b8%d0%b9%d1%81%d0%ba%d0%b8-%d0%b5%d0%ba%d0%be-%d1%81%d1%82%d0%b8%d0%ba%d0%b5%d1%80/

Предвидената глоба е ~2100euro.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази глоба е за Австрия за шофиране без стикер. Най-добре си купи съответните стикери. Миналата седмица си взех такъв стикер за Германия от Декра в София.

Искаха ми само голям талон, нищо не са гледали по колата. Като гледам за Австрия искат още няколко документа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покрай Мюнхен минавах два пъти 2016 и началото на 2017 , а в Австрия бях по Гергьовден т.г. и дали е късмет или нещо друго , но никой и за нищо не ми е търсил стикери или нещо друго свързано с N1 то на Фабията.

Зачетох наредбата за Австрия и малко по-долу изрично пишеха за над 3.5 тона ... да не е само за камиони и бусове това ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не става дума за N1 или М1 кола. Става дума за еко сертификат

resizeWidth.jpg

Еднократен е и оказва евро стандарта(сертификата) на автомобила.

Стикера за Германия ще си го взема , издава се веднага и в София може да се вземе от поне 2 места срещу 30 или 36 лв зависимост от фирмата.

За Австрия ми е конкретното питане....

ЕДИТ: Понеже в бързането съм написал маршрута, но не съм описал точните точки на минаване:

София-Белград-Загреб-Любляна-АВСТРИЯ-Мюнхен

Редактирано от Samo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак ще попитам - сигурен ли си , че това е за всички , а не само за лекотоварни , товарни и пътнически автомобили над 3.5 т.

Питам , защото в Австрия се нагледах на дърти возила с немска , австрииска и каква ли не друга регистрация и на никоя кола нямаше такива стикери , а повечето бяха дъртички (преди 2000 год.) .

Като ги слушах как гърмяха мога да се закълна , че повечето бяха и без катализатори (демек и Е3 не покриват).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също мисля че тия стикери са само за товарни автомобили. Именно върху такива ги гледах преди няколко седмици и ми направи впечатление. Леките коли имат само стикер за ГТП. Аз съответно пътувах без такъв стикер и не е имало никакви проблеми, дори и в центъра на Виена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно влизам от Мюнхен, вчера се прибрах, карахме служебната кола, Рено Трафик 2010, пета поредна година ми е за по една седмица в Мюнхен, не е имало спиране от полиция или проверки.

Понеже бях на изложение там (Munich Hi-end в M.O.C.), в халетата докато товарехме-разтоварвахме, се нагледах на камиони и бусчета от цяла Европа.

Използваме български спедиторски фирми, с не особено нови камиончета и но и двете имаха такива стикери, мисля, че и двете бяха с Евро 5.

И аз мисля, че за леките автомобили, не важи това, защото в Австрия и Германия, въпреки, че преобладават коли с индекси RS, GT, GTS, VRS, M, S и т.н. има и доволно много таратайки, тази година толкова много голф 3 и 4 видях в Мюнхен, че направо не ми се вярваше.

И относно таксите за магистрали, силно препоръчвам минаване през Унгария. Тази година го направихме така: София - Сърбия - Унгария - Австрия - Мюнхен. Сърбия, два тола - 14Е общо, винетка за Унгария+винетка за Австрия - 27Е за 10 дни, т.е. и за връщане. Когато се прибирахме, спахме в Сегед, ползвахме същите винетки, като в Сърбия тола беше общо 11Е. Това прави, 52Е за отиване и връщане.

Миналата година, ходихме с ГОЛЯМАТА джипка (GL420) и ние на отиване решихме да минем през София-Белград-Загреб-Любляна-Австрия-Мюнхен. Грубата сметка беше 75Е за една посока, Словения има безумни толове+24Е за Караванкен тунел. Просто сметнете разходите и преценете, според мен не си струва за 80км по-малко, да дадете толкова пари. Времето за пътуването с почивки и малко мотаене и по двата маршрута излезе едно и също, като пътуването през Унгария е супер спокойно - 150км/ч през цялото време и с внимание за камерите по навигация, за  3,5 часа може да я минете. Австрия, оправиха всички ремонти около Виена (почти де, има усмихати конуси и надписи Stau, тук-там) и там се кара бързо.

Признавам, че пътя през Хърватска и Словения е много живописен и дори сняг може да видите :)

Редактирано от Bucket
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спим 2 вечери в Загреб. Ако трябва да се върна до Унгария за да вляза пак в Австрия ... ще ми убие половин ден път.

Заради платените тунели обмислям през Марибор и Гратц да мина и там попадам точно на въпросната еко зона... Обадих се днес на един авер в Австрия първо ми каза че за първи път го чува, После обаче се обади той и каза че може и да е активно вече не беше 100% сигурен. Обадих се в австрийското посолство. Не бяха наясно и ме помолиха след 14 да им се обадя пак и ще ми кажат каквото са разбрали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което прочетох из разни австрийски сайтове излиза, че стикерите са необходими за камиони и автобуси. Относно леките коли - стикер е необходим само ако колата е регистрирана като N1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стикера за Германия ще си го взема , издава се веднага и в София може да се вземе от поне 2 места срещу 30 или 36 лв зависимост от фирмата.

 

Привет, Колега,

 

Преди две години пътувах до Германия (Франкфурт) и обратно с Шкодата. Купих си предварително зеления стикер от немски eBay магазин, като цената беше 7 евро със стикер, позволяващ лесно премахване и последващо поставяне на стъклото, и с доставката. Днес проверих и само стикерът се предлага за 6 евро с доставка до България.

Хубавото е, че е с лазерен печат на номера и би следвало да издържи по-дълго време на UV лъчите. При мен за близо две години се вижда добре.

За да го издадат е нужно да им изпратите копие на регистрационния талон на колата, като може да скриете личната Ви информация. Аз изпратих снимки на големия талон, като им указах и кой е номерът на автомобила. Те ми отговориха, че за моят двигател се полага зелен стикер и след съгласие го поръчах. Дойде за около седмица и е валиден немски документ. Изпратиха и фактура, която пазя - тя удостоверява кой е издал стикера. 

 

Магазинът е този:

http://stores.ebay.com/autoroth/

 

Виждам, че са продали над 6000 стикера (само по едната обява, вероятно са и повече :) ).

 

Тук има повече информация за Австрия:

https://www.umwelt-pickerl.at/en.html

Изглежда стикерът е само за товарни автомобили. Това също е полезен сайт:

https://www.green-zones.eu/en.html

 

Поздрави, лек и приятен път!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно влизам от Мюнхен, вчера се прибрах, карахме служебната кола, Рено Трафик 2010, пета поредна година ми е за по една седмица в Мюнхен, не е имало спиране от полиция или проверки.

Понеже бях на изложение там (Munich Hi-end в M.O.C.), в халетата докато товарехме-разтоварвахме, се нагледах на камиони и бусчета от цяла Европа.

Използваме български спедиторски фирми, с не особено нови камиончета и но и двете имаха такива стикери, мисля, че и двете бяха с Евро 5.

И аз мисля, че за леките автомобили, не важи това, защото в Австрия и Германия, въпреки, че преобладават коли с индекси RS, GT, GTS, VRS, M, S и т.н. има и доволно много таратайки, тази година толкова много голф 3 и 4 видях в Мюнхен, че направо не ми се вярваше.

И относно таксите за магистрали, силно препоръчвам минаване през Унгария. Тази година го направихме така: София - Сърбия - Унгария - Австрия - Мюнхен. Сърбия, два тола - 14Е общо, винетка за Унгария+винетка за Австрия - 27Е за 10 дни, т.е. и за връщане. Когато се прибирахме, спахме в Сегед, ползвахме същите винетки, като в Сърбия тола беше общо 11Е. Това прави, 52Е за отиване и връщане.

Миналата година, ходихме с ГОЛЯМАТА джипка (GL420) и ние на отиване решихме да минем през София-Белград-Загреб-Любляна-Австрия-Мюнхен. Грубата сметка беше 75Е за една посока, Словения има безумни толове+24Е за Караванкен тунел. Просто сметнете разходите и преценете, според мен не си струва за 80км по-малко, да дадете толкова пари. Времето за пътуването с почивки и малко мотаене и по двата маршрута излезе едно и също, като пътуването през Унгария е супер спокойно - 150км/ч през цялото време и с внимание за камерите по навигация, за  3,5 часа може да я минете. Австрия, оправиха всички ремонти около Виена (почти де, има усмихати конуси и надписи Stau, тук-там) и там се кара бързо.

Признавам, че пътя през Хърватска и Словения е много живописен и дори сняг може да видите :)

Доколкото знам в Словения е с винетки и струват 30 евро за месец. Аз го проспах преди 2 години и ДАИ ме глобиха със 100 евро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Словения 15€ е винетката за 10 дни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Словения 15€ е винетката за 10 дни.

Цената е тази, но за 7 дни. Така от години словенците цакат туристите ( скиорите ) със седмични ски пакети да си купуват месечни винетки за 30 €.

Редактирано от nelasms
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Да се отчета.

Винетка в Австрия за еко сертификат не си взех. На плитвичките езера случайно попаднах на един австриец със Супърб комби дизел. Директно си го питах човека. каза че ако не влизам в града не ми трябва нищо друго освен винетка.

За Словения също не купувах винетка. Минах през 1во и 2ростепенните пътища. Разстоянието за преминаване през Словения бе по малко от 50км докато вляза в Австрия. Пътищата са много добри. Няма особен трафик.

Редактирано от Samo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой наясно ли е как стои въпросът с ремапнатите дизели? Приемаме, че колата си има DPF и не пуши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За къде питаш?

За Австрия може да ти кажа че ако си махнал ДПФ и се усъмнят в тебе ... със сигурност оставаш без кола и е СКЪПО отделно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питането ми е основно за Германия, но и за останалата част от ЕС не е излишно да има информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.