Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Странно поведение на климатик


Skodasuperb

Recommended Posts

Здравейте. С покачване на температурите в комбинация с гадните задръствания, колкото и да не съм фен на климатика, все по-често ми се налага да го използвам и забелязах, че нещо не е нормално. Нагласен е на температура 22-23 градуса през повечето време. Като спра на светофар компресора изключва и започва да духа влажен хладък въздух (усеща се, че не е климатик). Като започна да се движа и колата е в обороти над 1000, включва и започва да духа студено отново. Това с изключването го прави преди да е достигнал зададената от мен температура в купето. На другите ми автомобили, също компресора изключва и се включва, но някак без това да ми прави впечатление и да има промяна в температурата на въздушната струя. Също така понякога ми е правило впечатление, че когато включва компресора сякаш не може да зацепи и ремъка издава странен звук, усеща се все едно компресора изисква много сила за да се задвижи. Не знам дали двете неща са свързани. Пиша тази тема, защото знам, че ако отида за допълване с фреон винаги ще ми '''напълнят системата'' дори и да не е била причината в това. Възможно ли е да не работи правилно заради ниско ниво на фреон в системата, или просто компресора е пътник? Благодаря предварително. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега,

Една техническа корекция да ти направя - говориш за Климатроник, а не климатик.

Което само усложнява нещата. Възможни проблеми на прима виста от мен:

1. Датчик за купе температура, които подава грешно и заради това "гаси" преди да е достигнал реално зададе температура. На първо място и най-просто "профилактика", издухай сензора за вътрешна темепратура с въздух под налягане. Например компресор на бензиностанция. Намира се в лявата решетчица на контрол панела на климатроника, между бутона за обдухване на предно стъкло и този за вътрешна циркулация на въздуха.

2. Може компресора да е тръгнал да си ходи. Макар че, много по-вероятно е просто да умре и това е. А твоя звучи, че работи спорадично. По-скоро смятам, че не е това.

3. Да, може и да има липса на фреон и масло. Както си казал ти обаче, трудно е да се довериш на сервиз. По тази точка съвета ми е по-долу.

4. С филтъра на купето как си? Свали го, провери го. Виж как се върти вентилатора. 

 

Какво бих направил аз? Ето това:

1. 

- самодиагностика и туко виж си каже.

2. Според това какъв проблем покаже диагностиката или ако въобще не покаже - час в Елбатрон, където знаеш, че няма да ти намажат ските и ще свършат добра работа, максимално бързо и ефективно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и мерси за изчерпателния отговор.  :cheers:

Филтърът на купето случайно да се намира под черната кора под чистачките вляво? Ако е така значи съм го виждал...Но дотам... :D. Това със самодиагностиката ще го пробвам още утре. Иначе самият компресор сам по себе си не издава някакви странни звуци, както и когато колата се движи няма никакви грижи, (чувал съм само ремъкът да изскърца един път, както споменах). Тук да си вметна един бърз въпрос. На Супърба ангренажният ремък защитен ли е добре, затворен ли е по някакъв начин, така че да е защитен от околни или външни потенциални ''опасности'', защото един приятел скъса ремъка, който задвижва И компресора на климатика и той по някакъв начин е скъсал ангренажния ремък и оттам чудесии... За Мицубиши става въпрос ако е от значение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко смешно може да звучи, но...да не караш с включен ECON режим? Ако случайно е така, изключи го, нагласи климатроника на 18-19 и виж дали пак ще прави същото :)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и мерси за изчерпателния отговор.  :cheers:

Филтърът на купето случайно да се намира под черната кора под чистачките вляво? Ако е така значи съм го виждал...Но дотам... :D. Това със самодиагностиката ще го пробвам още утре. Иначе самият компресор сам по себе си не издава някакви странни звуци, както и когато колата се движи няма никакви грижи, (чувал съм само ремъкът да изскърца един път, както споменах). Тук да си вметна един бърз въпрос. На Супърба ангренажният ремък защитен ли е добре, затворен ли е по някакъв начин, така че да е защитен от околни или външни потенциални ''опасности'', защото един приятел скъса ремъка, който задвижва И компресора на климатика и той по някакъв начин е скъсал ангренажния ремък и оттам чудесии... За Мицубиши става въпрос ако е от значение. 

 

В ляво се намира ако си срещу колата. Иначе е в дясно. Филтъра се сменя за точно 1 минута. Отваряш капака, махаш гуменото уплътнение, което обикаля коша на мотора и всъщност държи кората на място. Не е нужно да го махаш цялото, а само да освободиш кората. Вдигаш я, вадиш стария филтър и слагаш нов/проверяваш стария. Под филтъра се вижда вентилатора, който е един доста бързо въртящ се цилиндър. За компресора по-скоро не мога да се изказвам супер адекватно. Но не смятам, че има хипотеза, в която е "тръгнал" да заминава. Или или е положението при него според мен.

Колкото до ремъка - при твоя мотор не знам. Колегата предател (защото си продава Супърба) stanley може да каже, той е със същият мотор. Аз съм с бензинов V6, които е по съвсем друг начин мисля. При мен специално ремъка е БАЯ защитен, което е болка в задника, когато трябва да го сменяш. До достигане на така нареченото "сервизно положение" на колата, имаш към 3 часа разглабяне при мен...

 

Малко смешно може да звучи, но...да не караш с включен ECON режим? Ако случайно е така, изключи го, нагласи климатроника на 18-19 и виж дали пак ще прави същото :)

Успех!

 

Да, виж да не си направил тоя "гаф". Трябва да е на Auto и да настроиваш САМО температурата, нищо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверихте ли перката на радиатора дали се включва след включване на климатика? По описанието ми звучи като да не се включва. В движение от въздушния поток успява да охлади достатъчно фреона и затова духа студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажния ремък е защитен с капак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези дни ми е малко лудница и няма развитие по темата, но успях да проверя за този пистов ремък и ми е интересно защо е между 400 и 800 лева комплектът?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше една ролка, Бога ми не помня коя точно, която я имаше само оринална. С около 10 % отстъпка беше 400 и нещо лева. 10% е макса, който дават официалните. Там няма такива филми като 30-40-50 % отстъпка, както е при афтър маркета, заместители и като цяло НЕ ОЕМ неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50.00    - Обтяжна ролка - Ina 

57.83    - Обтяжна ролка - Ina

175.50  - Ангренажен комплект с лагери - Ina

25.20    - Антифриз

14.10    - Термостат - Wahler

9.74      - Пистов ремък - 48353 Gates

18.83    - Пистов ремък - 58399 Gates

18.07    - Купе филтър Knecht

8.16      - Маслен филтър Knecht

10.43    - Въздушен филтър Knecht

22.50    - Горивен филтър Knecht

72.00    - Водна помпа - Hepu

78.00    - Castrol 5л 5W40 Magnatec 

 

Това е за 1.9TDI, от Ауто + преди 3 години, с 20% отстъпка.

Не вярвам цените да са се променили драстично.

 

1.9 TDI e супер евтин за обслужване, на фона на съвременните автомобили. 

Дори и "голямото" обслужване не е страшно.

 

Само да вметна, че 1.9 TDI 131к.с. има 2 мотора, който се вграждат в Суперб.

Моят е AVF, другият е AWX (по спомен, слагат го масово в А4).

AVF e с 20 Nм повече от AWX по каталожни данни

AWX имаше някаква ролка с амортисьор, която беше доста по-скъпа, отколкото при AVF.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Само да вметна, че 1.9 TDI 131к.с. има 2 мотора, който се вграждат в Суперб.

Моят е AVF, другият е AWX (по спомен, слагат го масово в А4).

AVF e с 20 Nм повече от AWX по каталожни данни

AWX имаше някаква ролка с амортисьор, която беше доста по-скъпа, отколкото при AVF.

25,ако има съществено значение.

285/310Нм

AWX е по-нов мотор,5 степенна кутия.

Вгражда се и във Пасат В 5.5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва по VIN номер да видя моята с кой двигател е, защото нямам идея. AVF го водят ''Sport engine'', нямам идея защо  :running: . Аз Superb със 131 к.с. и ръчна скоростна кутия с 6 скорости не съм виждал! Всичките са били с 5. Същото и с автоматиците, включително и моята. Целият комплект съм го сменял на 130 хил. км, сега колата е на 190 хил. Няма да имам време тази седмица, но следващата се надявам да успея да направя една профилактика на климатична система. Решил съм да пробвам в 6+. Никакво наблюдение нямам върху тези сервизи още, но ще ги видим. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

(Това е за триене) :D

Редактирано от Skodasuperb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Такаам. При загрял двигател като включа климатика перките изобщо не тръгват. Отдавам на това и слабата работа на климатика, явно без перките не може да направи добро налягане на въздуха. Въпросът е сега какво следва? Подлежат ли на ремонт тези перки или направо да купувам нови?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За начало може да пробваш да подадеш директно напрежение към перките. Откачаш буксата и подаваш директно ток от акумулатора. Ако тръгнат, търси проблем по датчиците.

Не съм наясно как се управляват тези перки, но ако им трябва сигнал от компютъра, може и да не тръгнат с директно подаване на 12 V.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За начало може да пробваш да подадеш директно напрежение към перките. Откачаш буксата и подаваш директно ток от акумулатора. Ако тръгнат, търси проблем по датчиците.

Не съм наясно как се управляват тези перки, но ако им трябва сигнал от компютъра, може и да не тръгнат с директно подаване на 12 V.

Колега,заблуждаваш го.

Голямата перка е Виско,ако и тя не се върти докато работи двигателя е пътник.

Малката е електрическа,подпомага Виското.

Не е изключено да са приключили живота си.Но не пускай компресора,защото ще го потрошиш.Оправи си перките първо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам горното мнение на колегата cuca7. Преди да пипаш компресора си оправи перките. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Здравейте отново. Излъгал съм ви, тъй като когато гледах беше тъмно и съм гледал само едната перка (електрическата). Тя действително не включва. Виското си върти. Колата беше загряла на 90 градуса, с включен климатик и перката не включва. Прилагам и линк към видео, което направих.

Какви биха могли да бъдат причините поради които да не включва? Редактирано от Skodasuperb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ръка върти ли се лесно перката? Може да е датчик, може да е блокирал/изгорял мотор. Колегите, които са по-наясно с управлението на тази перка ще кажат дали има нещо по-специфично.

Ако се включва на няколко степени, може да има изгорели съпротивления за по-ниските скорости. Ако степените се управляват от компютъра, тогава сигурно ще излезе нещо на диагностика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно е изгоряла - слабо място им е тази перка. Пробвай да я включиш с директно подаване на ток дали ще тръгне. До колкото знам не се ремонтира - сменя се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.