Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Škoda 120L - Проект "Rusty"


__smirnoff__

Recommended Posts

е как, прочел съм го, и други като него, и половината форуми съм прегледал :) То оттам се почва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо , +12 V те на бобината нямат нищо общо нито със стартера , нито с включвателя му

 

Чист проводник от контактния ключ , дори предпазител във веригата му няма . Във веригата на запалителната уредба от

съoбражения за абсолютно сигурна работа по време на движение той не се предвижда конструктивно за почти всички

марки и модели ретро и  класически автомобили .

Потърси си белята с прекъсването във входа на предпазител номер 2 . Това ти са консуматорите от контакт. Влизат две черни жици ,

съединени заедно. Едната е от контакта клема 15 , другата ти е захранващата линия + 12 V на бобината.

 

п.п. Жоро , повече нямам работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ще е следващото, което ще проверя! Предпазител номер 2 съм го сменял, беше изгорял на червената шкода като се беше запалила от нагризаните от мишки кабели. Тогава го взех от тази шкода, а на тази и сложих нов, когато я подкарвах. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Такааааа, да споделя малко по развитието - откакто смених бобината, не е правила никакви проблеми. Изчаках известно време, преди да пиша, за да мога да я покарам и да я тествам. Близо 2 резервоара вече не е правила проблем. 

 

Сглобих си един карбуратор - SEDR 32 с механична втора клапа и със сменени жигльори по схема за спортна 130-ка. Резултатът е тука има-тука нема :D Над 2500 оборота върви яко,има ряз, усеща се мощност. Под 2000 обаче е доста тегаво. Ясно е, че не достига въздух - изобщо не пали без смукач, и празния ход е на косъм от гаснене, дори при почти нацяло отвит болт за въздуха. При подаване на газ се дави и гасне. Със смукач работи прекрасно, но оборотите на празен ход са около 1800-2000. И върви доста. 

 

Имам желание да си поиграя малко с въздушните жигльори, макар да съм малко негативно настроен към постигането на по-добър резултат. Тъй като свободното време е доста малко, реших да не се заигравам за момента. Ще си прехвърля само механичната втора клапа на обикновен 120-ков SEDR, и ще си карам така, поне докато не дойде момента (някой ден в бъдещето) за 136 двигателя. 

 

В скоро време се очаква и обновяване откъм салон. Имам подръка (подариха ми) цял салон за заигравка, ще се мъча да го напасвам. Като дйде време ще споделя повече подробности, за момента само ще спомена, че е полуспортен от синя кожа, май съм уцелил без да искам цветовата схема със задната кора :D Волан сложих по-малък, спортен, много пасна на возията и сега колата се управлява още по-приятно. 

 

Също така таблото ми все повече започва да сдава багажа. Вероятно няма да си заслужава възстанвяването, имайки предвид, че и най-важният уред - уреда за температурата, не работи. На някой ако му се намира някакво изостанало табло с оборотомер, дали кръглото, дали 136 таблото, с удоволствие бих го отървал от него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 58 минути, __smirnoff__ написа:

Сглобих си един карбуратор - SEDR 32 с механична втора клапа и със сменени жигльори по схема за спортна 130-ка. Резултатът е тука има-тука нема :D Над 2500 оборота върви яко,има ряз, усеща се мощност. Под 2000 обаче е доста тегаво.

 

Ми те бегачките от 2000 оборота нагоре почват да работят кат хората. Значи, това условие си го постигнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 130 ми се струва, че и дифузьорите са по-големи, не става само със жигльори ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, joro-120L написа:

 

Ми те бегачките от 2000 оборота нагоре почват да работят кат хората. Значи, това условие си го постигнал.

 

Да, от тази гледна точка е точно както трябва да е :D Всъщност в планината се кара много готино, както е в момента

 

преди 8 минути, SKODA 105 RS написа:

На 130 ми се струва, че и дифузьорите са по-големи, не става само със жигльори ?

 

Да, с 2 мм са по-широки :) Имам и такъв карб, но ще чака 136 мотора, той всъщност си е неговия карбуратор. Може и там да е разковничето, кой знае, 2мм са си 2мм... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мене ми се въртят някакви пъклени мисли - дали да не слагам механична втора клапа. Имам чисто нов неслаган 32SEDR за 120L. В миналото съм накупил поне два Икова от Вартбург с идеята да правя карбуратор с механична втора клапа. Особено пък и на газ... Общо взето безмислени занимания, ама е, мисля си. Качи моля ти се снимки от преправянето.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и да пиша , и да давам акъл като адвокат не става  -минал съм на Russian performance.

Преродих се със самаров карб.

SAM_0181.JPG

SAM_0180.JPG

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, m_g написа:

На мене ми се въртят някакви пъклени мисли - дали да не слагам механична втора клапа. Имам чисто нов неслаган 32SEDR за 120L. В миналото съм накупил поне два Икова от Вартбург с идеята да правя карбуратор с механична втора клапа. Особено пък и на газ... Общо взето безмислени занимания, ама е, мисля си. Качи моля ти се снимки от преправянето.

 

 

Мисли си, мисли си, определено има полза от заигравката :)  Може да не е огромно подобрение, но се усеща. Ще снимам като го свалям тези дни да местя на другия карбуратор. Не е трудно, единствено една планка се преправя, всичко друго само се сглобява/разглобява.

 

Преди 3 часа, malkiq написа:

Още 2мм и щях да съм цар... скъпи, ако липсваха 2мм щеше да си царица?

 

???

 

Преди 1 час, fulcrum написа:

Аз и да пиша , и да давам акъл като адвокат не става  -минал съм на Russian performance.

Преродих се със самаров карб.

 

 

И в този твоя вариант си трябва заигравка, както и например вартбургов карб с неговите жигльори не върви добре на Шкодата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо ,как може едно прасе дето иска две кила дажба фураж , да му даваш само едно?За карбовете съм ти казал

старо правило - посдигуряваш  винаги сетъп за по голяма кубатура.  Който прави леко по голяма циклова  порция горивовъздушна

смес .Трябва да остане , за да стигне. Винаги ще имаш и ще можеш да постигнеш долната  стехиометричната   граница

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Както обещах, ще разкажа колкото мога по-подробно как става преминаването към механична втора клапа на карбуратор Jikov SEDR 32. За целта ни е нужен карбуратор-донор, отново Jikov SEDR 32, но произведен за употреба във Wartburg. На практика карба е същия, с малко разлики - има обратен бензин, втора клапа е механична, смукача е малко по-различен, и горе на капака има повече дупки за монтаж към вартбургова филтърна кутия. Разбира се, и жигльорите са различни.

 

Много важно нещо, до което стигнах по трудния начин - всички планки по задвижването на клапите са закалени! Има малка преработка по задвижващата планка, затова е нужно да се има предвид! Аз успях да счупя една планка, за щастие имах вече готова преработена. Ето как изглеждат двата карбуратора, първия е шкодовия, втория - вартбурговия:

 

20200117_191031.thumb.jpg.8fb1bafad615e8500d3af7ef34ae36ea.jpg20200117_191007.thumb.jpg.c47379b792057e324188ba592f7aa0aa.jpg

 

Ясно се вижда, че шкодовият карбуратор има само планка за механично затваряне на втората клапа. Планката на вартбурговия трябва да се прерабти задължително - нужно е да се затвори с около 1,4 мм, за да може да затваря клапата - иначе остава отворена, и колата работи всеки път на различни обороти според това колко се е затворила. Малките ролки на втората клапа са различни при двата карбуратора - не е невъзможно да се сменят, но чисто технологично е в пъти по-лесно да се преработи планката. Ако само се смени ролчицата с по-голяма, става много трудно движението, имат разлики в местоположението на ролките двата карбуратора. 

 

Другата разлика, която имат двата карбуратора, която е важна при смяната, е в смукачите. Шкодовият карбуратор има едно допълнителни кръгло "израстъче" в долната част на смукача, което пречи на вартбурговата планка да се движи. Вариантите са два - или се изпилява и се реже, или се слага смукача от вартбург. Ето и нагледно за кое говоря:

 

20200117_191331.thumb.jpg.c5a7ec2621551cac582c6fef6379c788.jpg

 

Съответно при вартбурга този ограничител липсва:

 

20200117_191636.thumb.jpg.ac166f454d3ec966f404570984f66285.jpg

 

Смяната е лесна, като трябва да имаме предвид, че трябва да сменим и отвътре въздушната клапа. Ето разликите:

 

20200117_191901.thumb.jpg.b34fa0c56e2dc4cadc3c0d46925659d4.jpg

 

Смяната е лесна, държат се на по една малка зегерка. 

 

И последно, остана само да затапим мястото за бившия вакуум. На вартбурговият карбуратор на мястото си има капаче, като трябва да запушим дупката за вакуума. 184485259_20200117_191331.thumb.jpg.6956fbbfdc396a93518f8566683eb8b9.jpg

 

Ето го и капачето от вартбурга:

 

20200117_191333.thumb.jpg.dbcc36acd180f3b6d31552e0a3482f70.jpg

 

И общо взето това е цялата преработка. Като изключим преправянето на планката за газта, цялото нещо приключва за 20-30 минути. Важно е да се подготвим и с дистанциращи шайби, като нареждаме планките на първа клапа - трябва да дистанцираме новата планка леко навън, да не опира в смукача, и също така да внимаваме да не я изкараме много навън и да прескача ролката на втора клапа. 

 

И вече си имаме доста по-жив карбуратор във високите обороти, много по-отзивчив.

Надявам се да съм би достатъчно ясен, имам склонноста при такива дълги обяснения да пиша объркано, моля някой ако има неясноти, да попита, ще се опитам да обяснявам възможно най-ясно ) 

 

На 8.01.2020 г. at 11:44, m_g написа:

На мене ми се въртят някакви пъклени мисли - дали да не слагам механична втора клапа. Имам чисто нов неслаган 32SEDR за 120L. В миналото съм накупил поне два Икова от Вартбург с идеята да правя карбуратор с механична втора клапа. Особено пък и на газ... Общо взето безмислени занимания, ама е, мисля си. Качи моля ти се снимки от преправянето.

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си редактирам мнението, имам едно леко доуточнение - "израстъка" на смукача, който пречи на планката, е държача за пружинка за стандартната планка - в случая вече не е нужна, също е хубаво да се знае, не пречи липсата й.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря! Супер подробно си го написал, браво за което.  Цялата работа изглежда елементарна, рано или късно Шкодата ще се сдобие с механична втора клапа. Да стигна до там да я подкарам по-активно и ще си мисля за подобни доработки. Карбуратори имам достатънчо много, а ми се ще да си остане синия корпус на въздушния филтър с фунията. Все още не съм я изкарвал моята навън и предстои да видя как ще се държи на бензин. Аз обичам да си имам пълен резервоар и да си карам спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нищо :) Наистина не е трудно, най-тънкият момент е преработката на планката. Трябва да може да отваря и затваря плътно и двете клапи. Днес например открих, че на 3 уж еднакви карбуратора имам 3 различни ролчици на планката на втората клапа. Ходи разбери... От това зависи самата преработка на планката. Всичко друго е елементарно.

 

И аз обичам с пълен резервоар да карам, но бялата лястовица не ми позволява :D Поизгнил е резервоара (от едната година седене, преди си беше наред) и като го напълня догоре при люшкане мирише на бензин, явно таи някъде, затова го пълня до половината. И ми отнема от кефа на карането, признавам си. 

 

Тази вечер си направих кефа - покарах колата 3-4 часа из вечерен Пловдив. Повозих се с приятели, послушах музика. Адски много ми харесва как вози с напълно ревизирано окачване, определено иска втвърдяване, обаче. Ще се играе с амортесьорите, височината също има нужда от още малко корекция. Колкото и невнимателно да карам на моменти, все още не съм закачил никъде, дори предната маска. Малкото спортно воланче много добре се вписва, и е много приятно да се кара, дори и из града. Седалките, обаче, са ужас. Гърба ме заболя още на десетата минута. Това усещане си го спомням и от другата Шкода, там изчезна, когато сложих салон от 130-ка. Уж същия, ама малко по-твърд. Нямам търпение да ги разкарам тези седалки, ще им дойде реда скоро (надявам се), замислил съм нещо интересно. И откъм светлинната уредба също ще има изненади скоро, още утре започва заигравката със стоповете. И един алтернатор съм приготвил, с вградено реле, от Deutschland - тока е важно да е както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Иво, чудесно си описал преработката. Имам и аз един вартбургов карб от доста време и все му се каня да го сложа, но сега вече с твоето ноу хау съвсем мисля, че наближи този момент. Като гледам колко внимание обръщаш на Ръсти и как се заиграваш с разни детайли, другата Шкода не ревнува ли? ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ревнува, но и нея не я забравям, ходя към гаража почти всяка седмица да я припалвам, понеже няма сняг даже и я изкарвам за по едно кръгче из центъра :)

Ама съм им казал да не ревнуват много една от друга, все пак са големи момичета, да се разберат по някакъв начин помежду си, в моето сърце има място и за двете :D

 

 

п.п. вартбурговия карб ако го сложиш така директно на шкода - няма да работи изобщо добре, жигльорите са "нищо общо". Предполагам си наясно, но нека го напиша, и други хора може да четат :)  

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години ми го подари приятел, който го е карал на Жигула. Думите му бяха, че върви много с него, но съответно и гори доста повече. Ако го сложа на Белослава, ще й дойде доста добре. Но там идеята е да вървим напред, а не назад. Обаче виж Ярослава щ го приеме с огромна радост! ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ще пита за още! :D 

Като каза жигула, от около година се каня да пробвам на брачеда жигулата с някой от сглобените ми Икови. Нейния карб умря, и затова е наредена за операция, интересно ми е как ще движи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като пробваш Иков на Жигула, би трябвало да я скопи. За 1200 кубикови мотори 2101 е с кръгло 10 коня по ДИН по-мощен от 120Л и там не малка роля има карбуратора.

Аз не бих се занимавал - там заводския лицензен Вебер е много, ама много добър карбуратор. Некапризен и на практика вечен, ако не са правени пакости от някой, който не разбира. Определено е по-качествен от Иков, или от серията К съветско производство.

Самото поставяне - може да има нужда от смяна на шпилки (по-къси, по-дълги). Освен това, там дроселовите клапи се управляват механично чрез лостова система, което ще иска преправяне. Задвижването на въздушната клапа е също на обратно. Отгоре тенджерата как ще пасне, не съм сигурен - стандартно е на 4 шпилки в капака на карбуратора.

На 2101 са слагани няколко различни модификации карбуратор като се почне с ДААЗ 2101-1107010 и вървим с допълнителни цифрички -01, -02, -03, мисля има и варианти с Озон.

Разлики има разни - примерно системата за разтоварване на поплавъковата камера и така нататъка. На ранните има клапан за разбалансиране и съответно не се получават проблеми от повишено налягане на парите в поплавъковата камера. Озон е с вакуумно задвижване на втората клапа - гонили са икономия и са постигнали окуцяване на автомобила и уж по-добра екология.

За Самара слагат лицензен Солекс, но и той е правен за икономия и екология. На Шкода сигурно ще работи, ама аз не бих го и погледнал.

Та за въпросното Жигули бих ти препоръчал да търсиш именно 2101-1107010 без индекси. Това си е лицензния Weber DCR от ФИАТ 124, даже на най-първите 2101 от 1970г. е поставян италиански карбуратор, преди да заработи Димитровградския автоагрегатен завод (руския, не българския Димитровград). В момента карам 1700 кубика форсиран с именно такъв ранен съветски карбуратор (вярно, със сменявани жигльори) и върви отлично. Максимална 190, а ако не я натискам пада под 6/100 при да речем 7,5/100 със стандартен мотор и каране празна извънградско с до 80. Тук играе и главно 3,9 при серийно 4,3, както и наличето на 5-та предавка. Дребен недостатък - заради високата степен на сгъстяване се кара само на 98 и по-добре на 100 октана. Откровено съм се изненадвал колко малко гори, ако не се кара здраво.

Има безброй модификации на Вебера - уж най-корава и за най-мощен двигател в 2106-1107010, имам и такъв (или такива) - слаган е на ранните Лади 1600. Както вече казах, има мегдан човек да си играе, докато постигне максимално вървене.

С малко повече въртене на гайки в рамките на няколко часа на Жигули можеш да монтираш двигател 1500 или 1600, което определено носи смисъл на каросерия с килограмите на 120-ка (855 срещу 825кг сухо тегло по заводски данни).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно 1200 кубика е жигулата, от първите години на производство, италианският Weber. Оригиналният си е, само че нещо сдаде багажа, и не можахме да го подкараме. Брачеда и на майстор го води, и той каза - за смяна е. На сухо поставихме шкодов карб, но не я запалихме тогава. Иначе съм наясно с всичко което казваш, но за идеята сме решили да тестваме с него (някой ден, като остане свободно време). Няма да кара с Иков, само за проба. Жигулката иначе  е бонбон, когато си я кара като ежедневка делим един гараж с нея:

 

71963374_10217017831250649_6958191918278770688_n.jpg.0f69b4956b80c370401cb34ca166530e.jpg 

 

Сега поради неработещият карбуратор малко я е оставил на заден план и кара един опел, но иначе е супер колата. Не съм му отделил достатъчно време на ладовия карбуратор, честно казано ако го взема да го разглобя, да му купя един ремонтен комплект, да се заиграя с него - сигурен съм, че ще стане. 

 

Малко извън темата, да разкажа истарията на Жигулката. Тя е в нашето семейство от чисто нова. 1972 година я купува на дядо ми брат му. Дядо ми бяха трима братя, и живеехме всички в построената от тях фамилна къща - на всеки брат по един етаж. Там са ни и гаражите, където в момента си държа другата Шкода. По едно стечение на обстоятелствата, и тримата дядовци имат внуци, родени през една и съща година - брачеда, другия брачед, и аз. Сега вече не живеем в семейната къща, но с брачеда живеем в една кооперация и си взехме общ двоен подземен гараж. Та тази жигулка е била подложена на специално внимание. Родителите ни разказват как в гаража е прибирана върху килим, винаги измита и с чисти гуми. Зимата са пускали печка в гаража. Общо взето - гледана кола. Някъде средата на 80-те брата на дядо ми я продава на другия брат - дядото на брачеда. Той от своя страна я дава на сина си, и оттам 2005, когато станахме на 18, отива при брачеда. Два пъти сменяне на всички ламарини, цялостно боядисване. И досега не е изкарала нито една нощ навън, дори и в момента седи в гараж. Продължава да бъде обгрижвана, старае се брачеда, помагам и аз. Дано успеем да я съхраним и за идното поколение по подобен начин.

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво , единствения начин да съхраните формата е да и направите отливка от стъкломат .. това нещо и в хола да го сложиш , ще намери начин да ръждяса ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

035155042-big.jpg?r=0

 

Поздрави брачеда от мен! Тука се запознахме през март 2015 на път за Калояново. Ще видим кога ще се домъкна до Пловдив с някоя от старите техники. Нали съм пловдивски зет :) , та ходя отвреме навреме до Кичука. Ще ми е много приятно да се съберем.

Навремето тия коли са си били престижни и скъпи. В самото начало са се продавали без ред - и ние така сме я взели. Мсово се е чакало за Москвич, а Жигулите са си стояли в Мототехника. После става на обратно, та 80-те вече се е чакало с години. Познавам поне няколко човека, които са гарирали Ладите на черга или дори на килим. Мераклии. Дядото на Митко от Перущица си е направил гаража като част от лятната кухня. Сяда си на масата и си гледа червената 1500S. Уникално пазена кола и много красив цвят.

В Бяла Слатина един дядо пък си държи чиста 1500 пак така на черги. Никога не я е валяло дъжд и няма точица забележка, а е минал 100-тина хиляди, колкото и да е странно.

Моята не е имала тоя късмет. От нова - само навън пред блока. До средата на 90-те със задължителното чергило. Откраднаха го и така не сложихме повече.  И все пак до 2002-ра за 29г. беше ръждясала само козметично, та смених само калници и външни прагове. На сегашния ми акъл нямаше да ги сменям нацяло, а само където имаше язви, ама а де.... После я размазах челно и заради заварките с оксижен на страниците изгни стената между купето и мотора - тя си беше и нагъната. Накрая вече оставих само тавана от старата кола. Сега купето е изработено изцяло от ремонтни панели, които са с ниско качество на метала. Подготвителните материали и боята на Глазурит, както и консервацията на всички кухини си казаха думата. Корозията е само лош спомен. За близо 7 години от ремонта няма и точка ръжда, а съм минал към 20000км. Е, гаражна е, няма как просто.

 

Ти наливал ли си Шкодите с консервант? Не си спомням, сигурно да. Аз съм супер доволен от заводския консервант на БМВ - литър от него беше 30-тина лева в Ауто Бавария. Жигулата е буквално залята с него в кухините. Може би ще взема такъв и за зелената. Тя има да се кърпи мъничко отдясно, и след това мисля да я налея яко.

Интересно, дали чехите са предлагали пластмасови подкалници за Шкода? Поляците имат за Полски Фиат. Руснаците още от 70-те продават метални протектори за Лада, Москвич и Волга, а от 90-те пускат пластмасови кори, които вършат отлична работа. За кола, която не се кара зимата, няма особен смисъл, ама ако се ползва за забавление на сняг - едни протектори и яко консервант могат да отдалечат посещението при тенекеджията.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето много ми харесва идеята с гаражите с килими. С удоволствие бих си направил подобен гараж, ако имам къде. За съжаление обаче вече живеем в едно друго време, не се ценят нещата както е било преди. Тогава колата е била на почит, всеки е чакал години за да я има, пазили са ги, ако нещо стане - нямаш друга. Сега ги сменяме като носни кърпи, ама те и сегашните коли нямат душа, не мога да си представя да си вкарам примерно хюндая на килим... докато Шкодата бих. Но сега и хората сме по-различни, и вече уважението към вещите не е на почит, а парадокса е, че масово хората са по-меркантилни от преди. 

 

Червената Шкода е пълнена с парафини и смазки. Напълни я обаче бояджията, доверих му се напълно, уговорката ни е да изкара поне още 20 години :D Той си ги знае кое-как-къде, а не му е и първата Шкода, така че той я направи консервацията. Бялата Шкода не знам дали някой ги е обработвал кухините. Като гледам как е боядисвана и качеството на кърпежите по нея, дълбоко се съмнявам някой въобще да се е сетил за смазки :D Като започна работа по купето, вероятно ще я понапълня и нея с парафини, макар да не планирам боядисване изобщо, само кърпежи. 

 

Не съм виждал да има подкалници. Ама все пак аз захапах едва последните няколко години от работещите шкодови магазини. Мисля, че е имало някакви варианти, бяха ми предлагали преди години, но колко са оригинални и дали са мислени и продавани за Шкода, не зная. Знам, че някои хора са приспособявали от други коли подкалници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.