Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Питане за джанти и зимни гуми


Ванко

Recommended Posts

Здравейте, Момчета!

Харесал съм едни джанти за моя Шкодак.

Можете ли да ми кажете какви трябва да са зимните гуми?

Джантите уж били свалени от А6.Какви трябва да бъдат отворите?

Да не би да не станат и после да се чудя какво да ги правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алекс, карам Шкода Супърб 2007г и се притеснявам дали отворите ще ми паснат...да не стане така да хвърля пари на вятъра и после да се чудя какво да ги правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам те! Затова ти казвам, но нека някой друг да потвърди, че са 5х112, че моята е стара Шкода и е с 5х100 с 15"

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така:

- междуболтовото разтояние ти е 5х112

- централния отвор ти е 57.1мм.

- офсета (ЕТ) може да варира,а взависимост от ширината на джантата(J) и размера гуми.

 

Ако джантата има по-голям централен отвор се слагат втулки,които обират разликата.

Редактирано от deodriver
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са размерите на оригиналните джанти за Суперб 1: 

16' - 7Jx16H2 ET37, 5x112, централен отвор 57.1 - подходящи гуми са с размер  205/55/16, може и джанта с ширина 6.5J, ако ще се кара с 205/55/16

17' - 7Jx17H2 ET37, 5x112, централен отвор 57.1 - подходящи гуми са с размер 225/45/17.

 

На 6.5J джанта може да се слага гума широка от 195 до 215.

На 7.0J джанта може да се слага гума от широка 205 до 225.

 

Препоръчителните размери гуми ги пише на стикера, на капачката на резервоара, както и с какво налягане се карат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ви момчета, но за жалост малко позакъсняхте с отговора, щото вече ги купих.

Сега видях на джантата пише 7Jx16H2 ET42

Това ЕТ ме притеснява...проблем ли е?

Трябва да търся втулки ли, както deodriver е написал по-горе?

Ако да, откъде се купуват?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантите ще седят леко изнесени навън. Не са необходими втулки. Има много онлайн калкулатори където може да се направи тест. :)

Редактирано от Penata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, ако заводската е 37, при 42 ще седи леко по-прибрана. Може и да е проблем, трябва да се пробва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

42 не е проблем. Аз съм карал, на Суперб 1, две зими със стоманени 16 с ЕТ45 (от Суперб 2) и не е имало драма.

 

ЕТ 42 е по-навътре в калника от ЕТ37. Това ЕТ го разглеждайте като разстояние между външния ръб на калника и вертикалната повърхност на джантата. Когато ЕТ расте - джантата влиза навътре в калника и обратно, ако намалява излиза навън. Има и джанти с отрицателен ЕТ - демек джантата стърчи от калника навън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не съм съгласен, ET няма нищо общо с калника :)

 

По дефиниция това е разстоянието между плоскостта на главината и сечението през средата на ширината на джантата. Ако е нула, захвата на джаната е точно през средата.

 

Иначе правилото наистина е обратното на Мечо Пух - "колкото повече, толкова по-малко". Повече офсет, по прибрани джанти.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не съм съгласен, ET няма нищо общо с калника :)

 

По дефиниция това е разстоянието между плоскостта на главината и сечението през средата на ширината на джантата. Ако е нула, захвата на джаната е точно през средата.

 

Иначе правилото наистина е обратното на Мечо Пух - "колкото повече, толкова по-малко". Повече офсет, по прибрани джанти.

Съгласен съм  с теб. Теоретично си прав, но когато хората говорят за джанти и офсет винаги се гледа как стоят спрямо страничната повърхнина на колата. 

Хората казват: "седят ми малко прибрани в калника", а не "прекалено малко ми е отстоянието от повърхността на главината".

 

Опитах се да го обясня малко по-лесно и един вид разговорно.

 

Отстоянието от главината и ръба на калника са в пряка зависимост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Здравейте, Момчета!

Абе предлагат ми едни джанти с размери - 17цола 5*112 ЕТ28 66.6 7.5J

Ще станат ли? По-горе видях, че моето ЕТ е 37 а тези са както виждате ЕТ28, друго което ме притеснява е, че централния ми отвор е 57, а тези са 66,6 и това J също е различно Sauber го е дал моето 6,5 и 7  а на тези това J e 7.5

Според вас ще станат ли? 400лв им търси. Били, като нови без драскотина! Вие, какво ще кажете, да ги взимам ли? И по-издадени навън ли ще стоят?

http://thumb-5415_5C711C16.jpg

Редактирано от Ванко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За размерите не знам. Аз лично НЕфабрични джанти не ползвам. Мое мнение.

Виж колегата @b3lq7a , той имаше едни останали OEM от неговият Супърб. Сигурно още би ги продал, стига да те кефи модела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С това ЕТ бих ги пропуснал. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тази сума с още 100 лв отгоре най-много със сигурност ще си намериш Оригинални. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си имам оригинални джанти, но са доста надрани...така я взех колата с тях.

Мисля да ги боядисам прахово, като преди това се минат с пясъкоструйка, надявам се да станат, като оригиналните.

Някой боядисвал ли е прахово джанти да каже как е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има специални бои за джанти. Не знам прахови ли са или не са, но разковничето е в това, че се пекат на ниска температура след боядисване. По спомени - нещо от сорта на 60C-70C . Алуминиевите джанти не могат да се пекат така както се пече броня, калник или каквото и да е по екстериора след боядисване. Защото стават кашкавалени после и всяка дупка е почти сигурно изправяне на джанта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Ванко написа:

Аз си имам оригинални джанти, но са доста надрани...така я взех колата с тях.

Мисля да ги боядисам прахово, като преди това се минат с пясъкоструйка, надявам се да станат, като оригиналните.

Някой боядисвал ли е прахово джанти да каже как е?

Най-добре е да ги дадеш на някой, който знае какво прави. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.02.2019 г. at 22:01, sauber написа:

Има специални бои за джанти. Не знам прахови ли са или не са, но разковничето е в това, че се пекат на ниска температура след боядисване. По спомени - нещо от сорта на 60C-70C . Алуминиевите джанти не могат да се пекат така както се пече броня, калник или каквото и да е по екстериора след боядисване. Защото стават кашкавалени после и всяка дупка е почти сигурно изправяне на джанта.

Зависи от джантата. Аз съм боядисвал прахово алуминиеви джанти оригинален BBS от Голф 3. Там гумите бяха 195 50 15, т.е. доволно ниски, и въпреки това се кривяха доста по-трудно от едни италиански афтърмаркети Алесио преди тях. 

Та идеята ми е, че въпросното омекване не се случва при всички джанти. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.