Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Периодичен проблем, играещи обороти на свободен ход


sauber

Recommended Posts

Колеги, привет,

По принцип с автомобилите драма няма. Като се счупи нещо го купуваш, караш колата при някой, който знае какво прави, той го подменя и караш с 200. Имам обаче един проблем със Супърба, който е с неизвестна причина и ме дразни безумно.

 

Какъв е проблема:

Светва лампата на ESP, оборотите на празен ход играят първоначално за около 4-5 секунди и после се закрепят нормално. При подаване на газ на празен ход, колата се форсира перфекто, няма проблем. При връщането към нормални обороти проиграват отново за момент докато се стабилизират. При избиране на D (колата е автомат), има притрисане/ритник в кутията. Проблем с качване и връщане на предавки няма, драмата е само при първоначалното включва на директна. Проблем с в включване на задна няма.

Кога се проявява:

Проявява се само и единствено след като автомобила е работил известно време на място. Но не винаги. Обикновено когато оставя колата да работи например 10-15 минути (за да ми духа топло), лампата на ESP светва и започва горният цирк. В движение никога не се е случвало, случава се само когато работи на място на празен ход.

Как се самооправя:

Проблема или изчезва сам докато колата работи на празен ход (рядко) или след като потегля. В рамките на 500 метра лампата гасне и колата няма абсолютно никакъв проблем. Проблема може да се появи отново когато спра и колата поседи 3-4 минути на едно място.

Какво казва диагностиката:

- Дебитомер

- Неефективно подгряване на катализатор

- Ламбда сонда

По мнение на Евгени и другият ми доверен майстор, трите неща може да са свързани и едно от тях (MAF-а или ламбди) да предизвикват останалите две. Това, което казаха и двамата е, че се почва от дебитомер. Съответно:

Какво съм направил:

- Проба с два чисто нови дебитомера. Единият на Магнет Умрели, другият не знам на коя марка. При поставянето и на двата, колата започва да не работи както хората. Направо тресе, без въпросната лампа да е светнала или нещо от сорта. С нейния си дебитомер всичко е наред.

 

Този проблем се беше появил преди няколко месеца, след което изчезна. Съвпадна с протичането на радиатора на парно и при изчезването, аз, както и два доверение майстора го отдадохме на това, че може нещо да е било намокрено от теча на радиатора, а след ремонта и изсъхването проблема да е изчезнал. Ми да, ама не, завърна се. Това, което мога да кажа е, че не е от мокрото време на вън, както и че според мен не е свързан с ниските температури. Все пак първият път когато се прояви и после изчезна, беше Август или Септември, не помня вече.

Изключае това, колата няма абсолютно никакъв друг проблем. Карам е чудовищно, с 300, не я жаля. Пали, работи, включва, връща и качва предавки. Не прекъсва. Обслужва си се редовно и прочие.

 

Знам, че едва ли на някой се е случвало нещо подобно, защото тия "схеми" са само при мен, но някой дали има идея от къде да почвам? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дросела чистен ли е ? от опит мога да кажа че лампата светва най-вече от ламбда сонда как е на живи данни ? както го описваш трябва да гори,като танк 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живи данни не са сваляни за съжаление. Дросела не е чистен, поне не и от както колата е моя собственост. Коя лампа светва при теб от дросел? Ако има драма със зацапан дросел, мисля, че проблема ще е постоянен. Тук изглежда да е електронен, защото се появява, създава ядове. След което изчезва и всичко е 6. Разхода е нормален (за колата, иначе не е нормален). Няма абсолютно никакво повишение, както и за съжаление понижение :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

леки колебания в оборотите се наблюдават при силно зацапан дросел,а лампата най-вероятно свети за проблем с основната регулираща сонда поне при мен светеше заради сондата,мой познат имаше същия проблем светеше му тази лампа първо го накараха да смени дросела,нищо не стана после смени и дебитомера угаснала за няколко дни после пак светнала накрая каза,че сменил сондата и изгаснала затова е много важно да си види на живи данни с ваг-ком или друг тестер 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, Евгени-Трансексперт. А пробвал ли си да ти я преслуша @Pepino? Живи данни, каране, пробване.

Наборчето е голяма работа, може и без компютър да разбере какво става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, не знам дали това за Евгени беше въпрос дали е той, но да, той е единият човек, който е разсъждавал по темата.

С Пепино така и не успях да се уцеля, човека е доста зает, аз за съжаление също. Ако трябва да инвестирам време в това да се засичам с него, по-скоро ще хвърля колата (грубо казано) :)

Утре съм в Транс-а по принцип, за разни консумативни раЛти (масла, филтри, клаксон). Просто се чудех дали да я оставя на Евгени с по-сложно задание и да го играем проба грешка. Тъпото е, че мотора е сравнително рядък, еле пък при Шкода и не са много хората, които имат какъвто и да е опит с него. И то по-скоро не с него, а с периферията му.

Мисля да видя дали в рамките на утрешния ден Евгени може да поръча сонди, да му ги доставят и да ги подмени и ще видим какво ще стане. То големия дерт е, че тоя проблем пак изчезва и може да се появи отново след 1 година. Да е постоянно счупено - да го хванеш, ама то не е ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След обслужване днес при Евгени и след като имах повече инфо от предния път, когато имаше този проблем, той даде следните насоки, на които да обърна внимание и следя:

1. Волтаж

- Проблемен алтернатор/акумулатор. ESP изключва, защото грубо казано не му стига ток, мотора не държи стабилни обороти на празен ход, защото влиза в нещо като аварием режим и сменя картата. Има голям резон, предвид това, че проблема го има само на празен ход, сиреч когато няма сериозни обороти, които да въртят алтернатора мъжката

2. Меки връзки

- Евентуално проблема да се причинява от изходящата ламбда след катализатора, тъй като между нея и катализатора са меките връзки. Ако изпускат от някъде, може просто до нея да не стига коректно ниво газове и да бърка връзката към мотора каква смес да подава

3. Самите ламбди

- Божа работа, не се пипат преди да се провери дали не е от меките връзки.

4. Дебитомер
- Все по-малко вероятно, но не невъзможно. По-скоро краен вариант

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тц, не става със статично замерване. Поръчах си днес една хуйня с блутут да следя живи данни на телефона. Ще видим до къде ще го докараме :) Подозирам, че проблема е смешен и пръднал, но труден за откриване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ъпдейт за многобройната аудитория, ползваща този двигател и вълнуваща се от проблемите му. :D

 

Успях да провокирам няколко пъти проблема. Следя с блутут четеца - никаква драма с волтажа. Държи същите стойности каквито и когато проблема не се проявява - от 13.6 до 14.1, според какво е пуснато (климатроници, подгреви по седалки, а-у). Обаче... На два пъти след като се появи проблема излиза грешка за MAF-а. Изчиствам я и проблема изчезва след няколко секунди. Случавало се и преди да изчезне от самосебе си, докато колата е стационарна, но рядко и никога за толкова кратко време. Така че не го отдавам на съвпадение. За мен е 100% сигнал, че драмата реално е в дебитомера. До тук лесно, поръчвам дебитомер и се сменя, но ако бяхме в идеален свят.

В реалност ситуацията е такава оказва се, че при препредаването на кодове между производители, често се случва да поръчаш дебитомер Бош, който носи номера на оригиналният Хела, а в кутията пристига Хитачи или Магнет Марели или какъвто и да е, но не и точния за твоя автомобил. Та с тая игра на проба-грешка не знам как ще се справя, ама ще го мислим...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сън не ме лови откакто колата ти прекъсва ;) Хубавото е, че поне имаш насока какво да следиш и какво да смениш. Аз бих пробвал при някои от големите вносители на части да поръчам и да рекламирам докато не уцелят номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Драмата е решена и беше в дебитомера. След дълго дебнене на  живи данни се оказа, че оригиналният дебитомер е със странен проблем. Не знам точно какъв, но всеки път щом входящият поток от въздух преминеше 36C и "екшъна" се появяваше. При движение, явно поради това, че моторният кош се обдухва и охлажда, веднага щом температурата паднеше под 36C, колата отново беше пушка.

В крайна сметка взех дебитомер STARLINE, някаква тотално куча марка. Просто за да видя кво що. Монтирах го, колата работи, но неспокойно. На вторият път реших да го оставя за по-дълго време и ПУФ -магията се случи. Все едно се адаптира и заспа. И всичко вече е наред над месец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито. Вече всичко е куча марка,  тъй че хич да не ти пука.  Важното е че работи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.