Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda octavia vRS или superb sportline


Recommended Posts

Здравейте! Любопитно ми е, какви са разликите между двата модела на тази така хубава марка :) интересно ми е дали vRS-a е по пъргав от суперба и въобще какви са разликите(естествено знам, че мощността се влияе от кончетата, но ако са с близки коне и nm) и т.н. Нещо като сравнителна характеристика между тях, но от лични мнения  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

надали някой ще може да ти даде смислен отговор без да посочиш и двете коли с какви двигатели са. Да се сравнява Октавия със Супърб - не е много удачно. Съвсем различни коли са. Коя колко пъргава е пак е много относително, зависи за кои двигатели говорим. Дай малко по-точно и може да се опитаме да внесем повече яснота.

Редактирано от simichoil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При топ-а на топ-а разликата е 35 коня, 200 кила и 0.6 сек. до 100. Моторите според мен са еднакви, разликата е в софтуера. AWDто е еднакво, кутията е еднаква. Супърба е малко по-голям, с повече екстри. Това е разликата в двете коли. По всяка вероятност Октавията като пътно поведение по завоите ще е по-добре. Макар че с тия ел. рейки...забрави да е какъвто и да е кеф (лично мнение).

Така или иначе, за някой, който не е професионален пилот, разлика във вървежа и поведението едвали ще е осезаема. Виж разликата от 15-20 К (грубо) в цените се усеща и от непрофесионалисти :D

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, simichoil написа:

Здравей,

надали някой ще може да ти даде смислен отговор без да посочиш и двете коли с какви двигатели са. Да се сравнява Октавия със Супърб - не е много удачно. Съвсем различни коли са. Коя колко пъргава е пак е много относително, зависи за кои двигатели говорим. Дай малко по-точно и може да се опитаме да внесем повече яснота.

Прав си, най-вече ме интересуват дизеловите 2.0 tdi двигатели, може би не най мощните, но около порядъка на 110 или 140 kw. Например :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 4 часа, simichoil написа:

 

 

Sauber, щом суперба е малко по лек и с повече екстри и пр, защо октавията би се държала по добре на пътищата, особено на тези с завои? Не разбирам особено, и бих те помолил да обясниш това за рейките. Какво значение имат те? карам окти2 1.6 и бих казал, че има кеф, въпреки че сега се замислих... 

 

Още нещо, AWD постоянен ли е или е от типа Халдекс(или както се казва) само когато ти се наложи. Поздрави!

Редактирано от _Pepo_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супърба е по-голям и по-тежък. На дълъг път ще е по-комфортен от Октавия. В заглавието се пита за vRS, пък след това се уточнява да не са най-мощните мотори.

Най-добре отиди на някоя сбирка и разгледай на живо двата модела. Виж в раздела за сбирките кога има за Варна. Колегите са отзивчиви и ще ти покажат каквото те интересува. AWD-то е с халдекс при всички Шкоди.

В момента все едно питаш каква е разликата между 3-а и 5-а серия на БМВ или Ц и Е класа на Мерцедес ;).

 

Най-лесно е да отвориш каталожните данни и да видиш коя колко е дълга/широка, колко тежи, колко ѝ дават като ускорение от 0 до 100 и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, _Pepo_ написа:

Sauber, щом суперба е малко по лек и с повече екстри и пр, защо октавията би се държала по добре на пътищата, особено на тези с завои? Не разбирам особено, и бих те помолил да обясниш това за рейките. Какво значение имат те? карам окти2 1.6 и бих казал, че има кеф, въпреки че сега се замислих... 

 

Още нещо, AWD постоянен ли е или е от типа Халдекс(или както се казва) само когато ти се наложи. Поздрави!

 

Супърба не е по-лек, няма как да е. Мислех, че интуитивно ще се разбере, това което съм написал ?

Ел. рейката е прекрасно нещо, по принцип...Маневриране в града, паркиране и прочие са меко казано улеснени. Тялото ти получава информация от автомобила от 3 места:

- Седалка (разбирай го гръб и задник)

- Педали (предимно от към спирачката и вибрации)

- Волан

Когато си с ел. рейка, това, което чувстваш от волана като "сигнали" няма нищо общо с реалността. При по-екстремно шофиране кеф няма, защото предните колела не ти дават обратна връзка. Дори на моменти, чисто интуитивно въртиш волана, с усещането си, че гумите сочат еди колко си на дясно, а реалността е тотално друга. Това съм го плюл и съм мрънкал за него от години. Всички ми се присмиваха и ми обясняваха как съм консерва и назадничев. И така докато не се оказа наскоро, че БМВ ще връщат хидравличните рейки, точно заради хора като мен. Сигурен съм, че и други марки ще ги последват скоро.

Ел. рейките също така имат възможност (някои от тях) да им се нагласи усилието, но това само ти дава различен усет при въртенето на волана, няма общо с обратната връзка от предните колела.

До колкото знам и последните поколения 4x4 на Шкода са с Халдекс. Демек предно и колата като е на зор хвърля въртящ и на задните колела. В тоя ред на мисли, AWD не е правилният термин :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, sauber написа:

И така докато не се оказа наскоро, че БМВ ще връщат хидравличните рейки, точно заради хора като мен.

Хахахаха,кажи чесНо.Те задното отказаха, и минава всичко на предно или X-drive,па ще връщат хидр.рейки.

Явно им липсва времето с течащи и тропащи рейки на БМВ нали?

 

Двете коли(Супърб и Октавия)нямат почти нищо общо,освен че са Шкода.

Аз бих взел Супърб.

Редактирано от igeorgiev82
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, igeorgiev82 написа:

Двете коли(Супърб и Октавия)нямат почти нищо общо,освен че са Шкода.

Аз бих взел Супърб

Бихте ли се обосновали защо ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@_Pepo_ Различни класове коли, различни материали при изработката, разнични екстри вътре...

Супърб-а е много по-качествен като изработка вътре, по-обезшумен, вози много по-комфортно, друг клас кола е просто. Все едно да сравняваш Ауди А4 и Ауди А6.

Пиша това като човек който е карал Октавии (лични и все още карам такива служебни) и сега карам Супърб. Ако имаш възможност - скачай на Супърб. Пак зависи и какво търсиш. Аз смених Октавията със Супърб - защото си имаме бебче и вече исках комфорт и повече пространство. Не съжалявам дори за миг. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата мутира в (не)очаквана посока, което я прави лаладжийска, според мен. От топ моторизация отидохме на 2.0 дизел (може би не от най-мощните) и питанки що са в два различни класа аджеба тия модели и що някой предпочита едната пред другата. Добре, че отпадна условието за лични впечатления...

п.п. не се заяждам, изказвам лично мнение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.