Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

"Удървени" спирачки


vladkant

Recommended Posts

  • Отговори 82
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • vladkant

    37

  • lyubcho88

    13

  • joro-120L

    10

  • PRR

    5

@lyubcho88 имам клапанчето с маркучите комплект, смених го с чисто нов и старият ми остава да прашлясва, пробвах го с духане и се оказа че клапана си работи, после установих че от тъпото маркуче за два кинта.....което на мен ми се върза близо 60....ама има и такива моменти...

Ако искаш мога да ти го дам и да пробваш с него преди да поръчваш :)

А относно картинката, не помня от къде я гепих, но реших да я сваля на телефона а не тепърва да я издирвам из нета когато ми потрябва.

На щуцерите на клапаните, измерих най танката част (точно зад удебелението) 4 мм, в най дебелата част беше 5 мм. За дебелите мога утре да разкача и да пиша размер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е маркуча с клапана, колега от форума ми го прати 

https://m.avtochastionline24.bg/oen/1j0612041cm

А парт номера който пише на маркуча който е на клапана е:1J0611939F

В ЕТ клапана е 36 лева, но трябва да им разказваш дълго и широко какво точно търсиш. По този порт номер нямат такава част

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Малко развитие по темата....

след смяна на дебелият маркуч с клапана, нямаше кой знае какво различие....смених маркуча от клапан N73 (75 не помня...) към актуатора- имаше някакво подобрение.....временно....

От известно време проблема се върна.

Единственото което установих, е че когато подавам газ- спирачката е перфектна, в момента в който пусна газта, спирачката се удървя при повторно последователно натискане....

Това ме кара да мисля че има "изтичане" на вакуум и то голямо. Не се чува съскане, не мисля че вакумният резервоар е спукан, надявам се че и сервото си е наред, понеже няма загуба на спирачна течност и маркучите са чисти.

Тънките вакумни маркучета са на една или две години и нямат видими пукнатини.....

.....моля давайте някакви идеи, аз лично вече нямам идея какво да сменям и къде да търся проблема....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.08.2019 г. at 20:31, vladkant написа:

надявам се че и сервото си е наред, понеже няма загуба на спирачна течност и маркучите са чисти.

 

Сервото няма нищо общо със спирачната течност. И от това следва, че не можеш да мислиш, че е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я споделете как се тества сервото дали му е скъсана мембраната, че може там да е проблема...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държи се натиснат педала на спирачката, пали се двигателя. Като запали, педала леко пропада. Това означава, че сервото е изправно.

Но, това едва ли ще е тест в конкретния случай, защото има моменти, когато спирачките работят нормално.

Ако е скъсана мембраната, проблема ще е постоянен. Това в горния си пост го написах, за да разсея една заблуда.

Колегата на няколко пъти споменава, че спирачната течност в казанчето е черна. Това са стружки от гумичките на спир. помпа.

Демек, и те си заминават, но не от тях е проблема. Точно обратното - при износени гумички педала потъва, а не се втвърдява.

Губи се вакуум. Точно той помага за по-лекото и ефективно натискане на педала.

Дали някъде по трасето или от сервото - не мога да кажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според зависи. При мен понякога омеква при първо натискане, после се удървя. Сервото ми е спукано на 100%  (чух го как изпука при едно рязко спиране). Докато работи двигателя спирачката е по - мека отколкото, ако е изгасен, при мен е така, дори и с пукнато серво. Тази събота и неделя искам да го сменя, дано успея сам да се справя, че е голям зор да се измъкне оста от педала на спирачката. Новото-старо серво хвана яко прах в гаража... :)

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това нормално поведение ли е?

Подавам гас(з) и държа едни обороти, и в момента в който натисна спирачката се чува прищракване или прицъкване и оборотите падат....

Ще се пробвам да кача видео

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И друго се сетих....на маншончето от към педала имаШЕ дунапренче, дали е проблем че вече го няма?

20190810_180020.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така, не мога да изфорсирам с натисната спирачка, преди години дори бях пуснал тема, уж нормално било. Маншончето не е проблем. Вчера и днес не съм се занимавал да сменям серво, че термометъра в Русе наближава 40 градуса. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво установих токущо след като в багажника имам около 130 кила тежест- автомобилиту спира перфектно и след 10-то последователно натискане на спирачката.....т май ще обезвъздушавам и ще сменям течноста за спирачки. Вариянт за недостиг на вакуум май отпада- поне за мен, ако някой има идея защо спирачките в натоварено положение са перфектни а празна- са дЪрво, да дава мнение....вече съм склонен и на баячка да ходя.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм запознат в детайли с Октавия, но при автомобилите съществува така наречения "кантар", който регулира спирачното усилие в/у задните колела, според натоварването на задната ос. Или, при товар в багажника, пропуска по-голямо налягане на течността.

Дали е изправен кантара, може да се провери при ГТП на валовете. Демек, колко държат задните колела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам до колко ще е от полза, но на моята Октавия мога да си форсирам с натисната спирачка без проблем и без да се чуват каквито и да било звуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се че спира когато иска. Първо написах че спира (бях я пробвал из ценнъра между светофарите), но после на бул. Рожен я пробвах отново, оказа се че спира когато си поиска. 

@joro-120L за кантара и аз знам че би трябвало да го има, преди седмица лежах под колата, но не успях да го видя, колата не я бях вдигнал на крик и не успях да разгледам както трябва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще хвърля един джокер - дизеловите автомобили за разлика от бензиновите са снабдени с вакуум помпа и ако тя работи , когато си поиска , нормално е да се одървят спирачките.

Премерете системата за херметичност и проверете какъв вакуум създава помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, The Best Forman написа:

Ще хвърля един джокер - дизеловите автомобили за разлика от бензиновите са снабдени с вакуум помпа и ако тя работи , когато си поиска , нормално е да се одървят спирачките.

Премерете системата за херметичност и проверете какъв вакуум създава помпата.

Към края на миналата година съм сменил абсолютно всички уплътнения на тъпата помпа....

При това положение, не би ли трябвало да имам проблем и с горивото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Вакуум помпата осигурява само вакуум за спирачките. Ако имаш спукан маркуч спирачката ще се "удърви", но пък не виждам връзка с оборотите. Тя се върти от ремък и е достатъчно маломощна за да не я усети двигателя. 

Относно кантара - той е на задната греда и при натоварване увеличава усилието отзад. При коли с ABS неправилният реглаж и/или неизправност може да се усети само при натискане на спирачката в завой при което колата може да се "засуче". Не е желателно да се тества по пътната мрежа, защото лесно може да се стигне до завъртане, ако наистина има дефект там. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, PRR написа:

Тя се върти от ремък 

При мен не е от ремък, директно на двигателя е вързана. А и колата е 4х4 и не успях да видя кантара. Може би защото не можах да се завра както трябва отдолу. На снимката е помпата когато й сменях уплътненията. Реглаж за последно е правен 2018 след ремонт по окачването и смяна на  амортесьорите- което не е гаранция че пак не е за реглаж.....

20180811_205018.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 1 май няма кантар. Вакуум помпата е на разпр. Вал за тези с роторна помпа, за помпа дюзата е с тандем помпа, там не знам как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сервото е вързано с помпата посредством едно късо, но по-дебело маркуче. Още в началото (от към помпата) има разклонителен щуцер и еднопосочен клапан, който не трябва да изпуска вакуум. Ако това маркуче и клапана са ок, системата за вакуум на спирачката е херметична. Остава да смуче въздух някъде от съединение, примерно от коляното дето свързва маркуча. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.