Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Motul 8100 5w40 X-cess или X-clean? Каква е разликата?


jorojoro

Recommended Posts

Здравейте, Колеги!

 

Каква е разликата между двете масла - Motul 8100 X-cess и X-clean?

И двете са 5w40 и по спецификация на VW 502 00 и 505 00, но X-clean-a има И 505 01?

 

Досега съм ползвал на моята шкодичка само X-cess и съм доволен...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

X clean се води, че е по-екологично. Демек не е по-добре за автомобила. Най-вероятно обаче, няма точно никаква съществена разлика между двете и е все тая. Аз карам с X cess и съм щастлив. Говоря за бензинов атмосферен мотор.

Ако си за спецификация, която само едното покрива, нямаш питане, взимаш него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е по 505 00, което го има и на двете... затова и ми беше питанката.

Ще се радвам ако и други колеги споделят мненията си :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето... всяко масло си има datasheet (спецификация)

 

Motul 8100 X-cess 5w40:

http://www.mekaconsul.com/pdf/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf

 

Motul 8100 X-clean 5w40:

https://oilgroupbg.com/pdf/motul/motul-8100-x-clean-5w40.pdf

 

Четейки спецификациите разбираме, че X-cess е по-добро масло за по-старите талиги :) X-clean е за по-новите кошници с DPF и т.н. Общо взето, X-clean има по-ниско съдържание на сяра и по-малко образува нагар. Към края на живота си, маслото по-скоро чисти двигателя, отколкото да го смазва много добре... 40 000км карах с това масло моята каруца - X-clean 5w40. След магистрално или по-продължително каране, особено лятото (при добре загрят двигател), при паркиране и работа на място чувах как чукат повдигачите. Моторът звучеше по-шумно и общо взето по-голям разход имах. 

 

Не съм карал с X-cess, защото oil selector-a на Мотул не ми го предлага за моята кола (не съм чел, дали става - вероятно и то ще стане), и направо смених марката с Ravenol VST 5w40 - нито чукат повдигачите, двигателят е супер тих (супер глухо работи, тихо и мазно), разходът ми падна с около 500мл/100км и усещам колата, че работи една идея по-добре и по-леко. Вероятно същото бих усетил и с X-cess. Но... X-clean-a ми е гадничко масло, лично според мен, за моята кола. :( 

 

Хубаво е да се погледне и разликата във показанията на двете масла:

 

X-cess 5w40:

image.png.e6257a0f0b44726a764e56c1b7ba262d.png

 

X-clean 5w40: 

image.png.f214b4e84809e2a96200b1a898c49bd4.png

 

Разликите се виждат нагледно. Приблизително близки масла, но си има разлика. :) Така казано, за нашите географски ширини си карай с X-cess-a и не се оглеждай в X-clean-a... няма смисъл. 

 

 

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.09.2019 г. at 8:56, shaft написа:

и направо смених марката с Ravenol VST 5w40 - нито чукат повдигачите, двигателят е супер тих (супер глухо работи, тихо и мазно), разходът ми падна с около 500мл/100км и усещам колата, че работи една идея по-добре и по-леко.

Същото направих и аз  със VMP обаче и нещата се промениха ,както си описал по-горе.Иначе и аз чувах повдигачите след магистрално каране и загрят двигател.Температурата на маслото също ми се понижи.Абе супер си е масълцето и занапред само с него ще карам ,че не са ми малко километрите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се , че ще наспамя темата на колегата ,  но искам да попитам хората карали  с масло спецификация 505.01 от кое като марка са доволни и евентуално (може и на л.с) от къде са го закупили. Последния път сипах уж кастрол 5 на 40 обаче явно е менте тъй като 10 000км не го буташе , а сега за 1000км съм досипал 300гр. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

fatrat:

 

FUCHS TITAN GT1 SAE 5W-40 XTL

Само, че трябва да е немски Фукс, а не този от Евро07 и съмнителните интернет доставчици.

Равенолчета, Бардалчета и пр. са типични рекламни балони.

 

Достатъчно добър атестат за FUCHS е, че мотоциклет Yamaha и то много скъпа на мой приятел работи добре единствено с FUCHS Silkolene при изпробвани MOTUL, BARDAHL и REPSOL.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...
На 18.09.2019 г. at 8:56, shaft написа:

Общо взето... всяко масло си има datasheet (спецификация)

 

Motul 8100 X-cess 5w40:

http://www.mekaconsul.com/pdf/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf

 

Motul 8100 X-clean 5w40:

https://oilgroupbg.com/pdf/motul/motul-8100-x-clean-5w40.pdf

 

Четейки спецификациите разбираме, че X-cess е по-добро масло за по-старите талиги :) X-clean е за по-новите кошници с DPF и т.н. Общо взето, X-clean има по-ниско съдържание на сяра и по-малко образува нагар. Към края на живота си, маслото по-скоро чисти двигателя, отколкото да го смазва много добре... 40 000км карах с това масло моята каруца - X-clean 5w40. След магистрално или по-продължително каране, особено лятото (при добре загрят двигател), при паркиране и работа на място чувах как чукат повдигачите. Моторът звучеше по-шумно и общо взето по-голям разход имах. 

 

Не съм карал с X-cess, защото oil selector-a на Мотул не ми го предлага за моята кола (не съм чел, дали става - вероятно и то ще стане), и направо смених марката с Ravenol VST 5w40 - нито чукат повдигачите, двигателят е супер тих (супер глухо работи, тихо и мазно), разходът ми падна с около 500мл/100км и усещам колата, че работи една идея по-добре и по-леко. Вероятно същото бих усетил и с X-cess. Но... X-clean-a ми е гадничко масло, лично според мен, за моята кола. :( 

 

Хубаво е да се погледне и разликата във показанията на двете масла:

X-cess 5w40:

X-clean 5w40: 

 

Разликите се виждат нагледно. Приблизително близки масла, но си има разлика. :) Така казано, за нашите географски ширини си карай с X-cess-a и не се оглеждай в X-clean-a... няма смисъл. 

 

 

Здравейте, хайде и аз да бутна въпрос по темата. Предстои ми смяна на масло и аз се оглеждам за Мотул.

Може ли да се каже че с Мотул масло двигателя ще работи по безшумно? Има отзиви по други форуми за шумна работа на двигател, сравнявайки с масла Мобил и Кастрол.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.06.2024 г. at 15:45, Levcho написа:

Здравейте, хайде и аз да бутна въпрос по темата. Предстои ми смяна на масло и аз се оглеждам за Мотул.

Може ли да се каже че с Мотул масло двигателя ще работи по безшумно? Има отзиви по други форуми за шумна работа на двигател, сравнявайки с масла Мобил и Кастрол.

Изключваме правилния избор на масло по спецификация за конкретния автомобил, ясно е, че така трябва. Обобщеното заключение за шумна и съответно по-тиха работа на двигателя не е коректно. Например, опитах една смяна на масло на 2.0TFSI с Total Quartz 5w40, не помня точната му разновидност, но със сигурност беше от високия клас масла на Total. След 3000км го източих, не ми допадна как работи моя двигател с него. От друга страна, аналогично масло, отново на Total, подбрано по спецификация за Peugeot-о на жена ми - двигателя мърка и е доволен. Сипах Motul и двигателя ми утихна. Ако бях пуснал пост със съдържание "с Total двигателя ми работи по-шумно отколкото с Motul" без да уточня подробности, това би било подвеждащо и би означавало, че Total не е ОК масло, което не е вярно.

 

Със сигурност всички съвременни масла са ОК (не визирам потенциалните ментаци) и никое от тях няма да ти счупи мотора. Подходящия избор, ако искаш да се заиграваш, е до двигател, конкретни предпочитания и най-вече личен опит. В съседна тема ти написах - аз от Bardahl за 2.0TFSI не съм доволен и между двете марки предпочитам Motul, но пък колегата @Izolini според собствените си влечатление е на точно обратното мнение - за 1.6 дизел предпочита Bardahl пред Motul.

 

Не разчитай изцяло на форумите. Често хората пишат крайни заключения на база собствената си камбанария, което не е коректно и често подвеждащо. Сипи читаво масло от дадена марка, при следващата смяна отново сипи добро масло, от друга марка, за която си се чудил дали да не избереш. Така сам ще стигнеш до най-доброто масло за твоите нужди, за твоя стил на шофиране и конкретно за точно твоя двигател.

 

И ако искаш да задълбаеш във филма, в който си се вкарал (и аз извървях този път), разгледай маслата на Ravenol - за цени можеш да разгледаш в Oilgroup (нямам нищо общо с тях, не ги познавам, но цените има са повече от ОК).

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.06.2024 г. at 12:08, Mishelle написа:

но пък колегата @Izolini според собствените си влечатление е на точно обратното мнение - за 1.6 дизел предпочита Bardahl пред Motul

Обективно с Motul двигателя в началото работи по-тихо. Но в края на пробега пък става по-шумен, от колкото с Bardahl. Факт е, че аз карам бързо и товаря двигателя, а на Bardahl дават по-висока температура на работа без да започне да гори и да губи свойства. Така че предпочитанията ми към него може и да произлизат от стила ми на шофиране. За някой, който не пердаши със 180-200, предполагам Motul ще е по-добрият избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако питате мен, слагам каквото предлагат в сервиза. Ич и не ми пука за маслото. Важното е да има. По спецификация. В момента съм с Кастрол - сервиз Люси. Преди това бях с Лики Моли - Пепино, а още по-преди с Шел - Еуратек. Двигателя си е същата ярмомелка, ако говорим за шумове. Нормално за дизел. Той така си работи по други причини. Останалото са внушения.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен, определено има разлики в масла отговарящи на един и същи стандарт. А това, че на теб не ти пука е друг въпрос. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, niki написа:

А това, че на теб не ти пука е друг въпрос. 

Четеш ли какво пита Левчо. И трите масла, които съм споменал са му в полезрението, в различни теми. Няма разлика в работата на двигателя.

п.п. Не съм от хората, които ходят в сервиз с тубите масло в ръка. Един вид е неуважение или подценяване на сервиза. Сервизите, които посещавам не са случайни и им имам пълно доверие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен никой не ми се е обидил, че искам конкретно масло. А и не мисля, че е обидно или неуважително. Колата си е моя, а не на който и да е сервиз. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за пълно доверие в сервиз. Това обяснява всичко.

Ники, маслата, които съм посочил са добри. Просто не се задълбочавам толкова в рекламни брошури. Както каза - това си е мой проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.06.2024 г. at 19:10, joro-120L написа:

В момента съм с Кастрол - сервиз Люси. Преди това бях с Лики Моли - Пепино, а още по-преди с Шел - Еуратек. Двигателя си е същата ярмомелка, ако говорим за шумове.

 

На 30.06.2024 г. at 21:26, joro-120L написа:

Няма разлика в работата на двигателя.

 

На 3.07.2024 г. at 13:27, Levcho написа:

Смених маслото Мобил 5*30 (пробег 10к) с Лики Моли 5*30. За сега не усетих никаква шумова разлика в работата на двигателя. Дори съм измерил, 64db е и при двете.

 

Не мога да не се поФаля. Усещам ги и без уред. Музикален слух, майна. 😂😎

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

 

 

 

Не мога да не се поФаля. Усещам ги и без уред. Музикален слух, майна. 😂😎

Навремето превехме настройки на главата на Финезията да прави по добри записи. Влизам на бас че имаш хубава настройка на слуха. :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при настройка на главата на слух, се търси максимално възпроизвеждане на високите честоти.

И ти си добре, след като уреда е потвърдил твоята първоначална констатация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Да, това с глават а азимута ми хареса, бях го забравил :)

От опита с индистриалните масла мога да кажа че дори и "марките" си ги поръчват в рафинериите и го пълнат в каквито искаш туби/варели.

Ако си си закупил една марка и след две години отиваш за същото, вероятността да е ама 'баш същото' е малка, най-малкото друга гнец е.

съгласен съм също че инвестиция в много добро масло не си заслужава на семейна каляска. Няма да пържиш на писта или офф-роуд че да е екстремно.

понякога дори евтино масло от супермаркета може да се окаже доста добро попадение. В скандинавието например има масло което се продава от марката на магазина, но е доставено от Тексако, а че отговяря на спецификациите спор няма. В Теско съшо имат собственна марка, както и другите вериги на добри цени.

След подходящо четене може да се замисли човек дали да залага на брандираните лъскаво туби.

Така поне аз мисля, всеки си преценява сам, слагай смело нужната спецификация/стандарт и газ, няма да живеем по 200 години с тоя автомобил, пък и на повечето вече са им го взели животеца...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, mag_kiril написа:

След подходящо четене може да се замисли човек дали да залага на брандираните лъскаво туби.

Така поне аз мисля, всеки си преценява сам, слагай смело нужната спецификация/стандарт и газ, няма да живеем по 200 години с тоя автомобил, пък и на повечето вече са им го взели животеца...

Според мен хем си прав, хем не си. Ако караш само нови коли от магазина и ги сменяш/връщаш на всеки 3-5 години, нормално е да те интересува само спецификацията на маслото. Но на вторичния пазар масово се гледа кога, как и с какво е бил обслужван даден автомобил, което е нормално и няма лошо. Със сигурност доста бавно ще се продаде автомобил, в двигателя на който е наливано масло, отговарящо по спецификация, но закупено от Кауфланд, например. Съпоставено с автомобил, на който обслужването е било с така наречените от тебе лъскави туби.

 

Всъщност бързата продажба и то на добра за продавача цена важи и за новите автомобили. По заводско предписание на колата на жена ми дават смяна на масло на 25К. Аз го сменям винаги на 15К, още от първата смяна. След 5 години, когато дойде време за смяна на автомобила, не го връщам на вносителя, а го пускам на пазара с обява и го продавам сравнително лесно, на справедлива цена. Така губя по-малко пари, съвестта ми е чиста, а новия собственик купува перфектен автомобил на 120К км., придружен с цялата документация кога, какво и защо е правено по него. Всъщност по-малката загуба на пари не е точно така, защото съм сменял по-често масла и филтри. Но пък това се изравнява грубо с %, който ще вземе вносителя при обратното изкупуване на колата или при продажбата й от мое име.

 

Станали сме голямо консуматорско общество (в глобален мащаб). Колата да изкара 5 години, телевизора да си избута гаранцията, на телефона 2 години са му ОК, защото идва ред на новия модел и т.н. А успоредно с това цъкаме с език, когато видим нещо, произведено преди 20-30 и повече години - колко яко е направено, материали не са жалени, качеството е топ. Та производителите вече нямат интерес да правят качествени продукти. Важното е да са красиви, а под опаковката какво има, никой вече не го интересува.

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.