Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Леко отклонение в температура Octavia 3


AlexGG

Recommended Posts

Здравейте уважаеми колеги , като новодошъл да благодаря за приема и да попитам за мнение за следния казус :

 

Притежател съм от месец на Шкодилак Октавия 3 , 2014г. , 1.6дизел/110 коня . Закупена е извън България и съм я карал общо около 4000 км .

 

Последните 2 карания за общо 450 км по магистрала на темпомат на 130-140 км имах 4 пъти случаи ( винаги при изкачване ) в който стрелката на температурата се преместваше малко след 90 градуса ( милиметър-2 ) по средата до следващото деление и в рамките на 3-4 секудни  бързо се връща обратно на 90 точно вертикално , без да отпускам газта или да променям скоростта .  Градско няма проблем , освен много по-бавното загравяне сравнение със старата кола ( Пасат 5.5 1.9 ТДИ 131 ).

 

Закупих я от представителство и според тях и тамошен втори сервиз подлежи на обслужване след  9000 км , сменил съм масло и всички филтри , проверил съм антифриза .  Поради други много важни неща в личен план ми се налага да отложа обслужването с около 2 месеца или с около 3-4 хил км. 

 

Като всеки който си е дал 5 годишните спестявания и трепери на новата кола , искам да попитам дали някой не е минал през подобен случай , и ако ви се занимава да дадете мнение/съвет ,  дали да ме хваща паниката и да я вкарам веднага в сервиз или мога да я изчака планираното . При консултация с първите двама майстори с които имам някакви приятелски отношения вдигнаха рамена и казаха : " нещо ти се е*§*а термостата , карай спокойно " ... ама нещо не съм напълно спокоен .... 

 

Благодаря предварително и дано да не съм предизвикал смях или подигравки. 

 

Поздрави и Весели празници 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Колега

На колко километра е колата? Може да е термостат, но може да се окаже водна помпа. На диагностика ще си покаже. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам има термостати които отварят на по-висока температура , не знам какъв се вгражда в конкретния модел , но си струва да се проучи преди да се вкарате във филми по смяна на датчици, помпи и други елементи на охладителната система .

Успех !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата в момента е на 202 хил. Където я купих ми казаха че трябва да се обслужи на 210 , даже редовно ги правили и на 220 . Ръчках я из града със VAG-a   половин ден (две батерии на лаптопа около 2 часа ) без да покаже или запише грешка, там показваше 89-92 градуса , като според Интернет на 92 бил термостата на този двигател , освен да е грешка на уредите ( имаше такава тема в чужд форум за пасат 7, който дори и след смяна на термостат и водна помпа си мърдал така над 90 малко  )

Преди 3 часа, Impress_me написа:

Здравей, Колега

На колко километра е колата? Може да е термостат, но може да се окаже водна помпа. На диагностика ще си покаже. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте. При мен днес се случи следното- стрелката на температурата мина 110 градуса почти 115, след това се върна на 100 като видимо се виждаше как се движи между градусите след това закова на 90 и не мръдна. Това в рамките на 20-25 км. Досега не е надвишавала 90 градуса- преди 10на дена ми направи впечатление че вдигна до 90 градуса за много кратко време(за близо 5 мин) след като я запалих сутринта при -10 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно "запекла" водна помпа. Тя има нещо като "кожух", който ограничава дебита и за по-бързо загряване. За съжаление не е много надежден и понякога блокира. След подобен проблем (при мен стрелката не мръдна, но старт-стопа се изключи поради невъзможност да поддържа работна температура) и диагностика в ЕТ я смениха по гаранция.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Отидох в понеделник в ЕТ Стара Загора обясних проблема с температурата, реагираха веднага. Смениха водната помпа,старата била блокирала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем преди около година, вдигна градуси, но с парното на макс се оправи, после на прибиране към града, в който живея след около 2 часа пак същото. Взех да чета и, логично, което прочетох е че този пръстен който е около перките на водната помпа и просто, когато загрее той забавя да се отдръпне и съответно колата продължава да работи без охлаждане. Понеже колата ми тогава беше в Холандия и взех да ходя по сервизи наляво надясно, като тогава колата загряваше нормално и си държеше 90 градуса. На диагностика не показа никакви грешки, термостата си отваряше нормално и реших да продължа да я карам. От тогава не се е случвало, като съм имал и пътувания Холандия-България през лятото отделно на това в България. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема изобщо не е задължително да е постоянен. Доста хора споделят, че им го е правило само веднъж, но са стигали до червената лампа за прегряване и гасене на двигателя, преди всичко да се оправи. Та, както пише JORDITO, сменяй я докато е време. Особено, ако е в гаранция!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, колата не е гаранционна вече. Ориентировъчно колко струва да се смени водната помпа в ЕТ? И друго, чудя се дали само нея да сменя, или и ролки и ремъци понеже колата е 2014г., но пък все пак е на под 80к км.?

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Петър12 написа:

понеже колата е 2014

Попадаш в програмата 4+. На твое място бих сменил всичко по ангренажа, така или иначе ще се разглобява всичко заради помпата. Попитай и дали имаш опция да върнеш старата помпа за рециклиране, за да ти продадат нова с отстъпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

И аз дойдох на това положение - блокирала водна помпа с ограничителя върху работното колело. Гениално техническо решение, водата до 115 градуса, но с парното се прибрах последните 3км. Завираше за секунда.

Шкода имат отворен TPI 2039483/7 май е за Октавия, детаил правен от желязо в помпата и гумен салник който запича. Новите версии били с керамични части (незнам точно къде) и уж подобрени. Гледам по авточастите има и помпи на реномирани производители без тази "екстра" но Шкода пак набутват техните помпи.

При мен на 7 години и малко над 100к км избучи, не ми поеха нищо от разходите (в чужбина), би следвало да си поделим разходите въпреки че сме извън гаранция.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.02.2021 г. at 7:11, joro_kem написа:

Попадаш в програмата 4+. На твое място бих сменил всичко по ангренажа, така или иначе ще се разглобява всичко заради помпата. Попитай и дали имаш опция да върнеш старата помпа за рециклиране, за да ти продадат нова с отстъпка.

Сигурен ли си, че се разглобява всичко? Защото смяната на моята, по гаранция, отне по-малко от 3 часа и половина с теста, което не ми се връзва с пълно разглобяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.10.2021 г. at 5:01, joro_kem написа:

Под всичко съм имал предвид ангренажния тракт. Не знам на О3 колко време отнема.

Съгласно ракладката на часовете на Шкода смяна на водна помпа е 5 часа работа и още половин ча ако се сменяват ролките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко човекочаса ще отнеме една операция не отговаря (винаги) 1 към 1 с реалното време за работа. Пример - ако една операция се извършва от двама човека за един час се фактурират два човекочаса. Освен това нормата винаги е завишена. До колко това е правилно е въпрос на друг разговор.

Но това е "малко" извън фокуса на тази тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.