Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Фелиция Кабрио 1962


Jelev11

Recommended Posts

Привет на всички !!!

Казвам се Ивайло Желев и от може би около година съм собственик на Шкода Фелиция Кабрио 1962! Ако не съм уцелил точната тема в която да пиша моля да ме извините нов съм както се казва :) 

Какво е свършено до момента по колата ....ами като цяло почти нищо както се казва :) Разглобена е изцяло и сложена на стойка с цел песакоструене(надявам се до края на януари да мине тоя момент)Имам доста липси :(  Нямам предна маска,всичките  никелирани лайсни ми липсват (но в Прагус има всичко както се казва :) )

Имам и една Шкода спартак която ще ползвам за донор за някой от нещата.Като цяло съм пълен лайк в Шкоди-те така че всяка помощ от вас ще ми е абсолютно ценна ,за което ви благодаря предварително!!!Предната година юни месец бях на едно изложение в Габрово ,видях ELISKA да синее между Шкодите там. Не се поколебах влязох и попитах кой е собственика разменихме набързо малко инфо и телефони и си тръгнах. Но за съжаление си удавих телефона и контакта ми с собственика изчезна :( Предполагам ще прочете и ще се свърже с мен .

Това е за сега от мен. Живи и здрави като има развитие при мен ще ви информирам с снимков материал и т.н .Успех и  безаварийно :)

68418737_868494136857658_2803083252951154688_n.jpg

69318477_390466478201975_186401022300651520_n.jpg

81368422_2221374278166219_3797090331950841856_n.jpg

81795245_613441265867973_2264556197266849792_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " @Jelev11 " - Здрасти и Добре Дошъл.. Нямам необходимите познания, за да съм ТИ полезен, но мисля, че има Колеги, които има с какво да помагат. С интерес ще следя как се развива Проекта ТИ. Успех :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фелиции са внесени не малко в България. Поради мекия покрив и високата цена са се продавали много трудно и в крайна сметка почти всички са свършили в ДОСО като учебни автомобили. След това вече са продавани евтино на частни лица.

По темата - Спартак и Фелиция имат не малко разлики и донорът няма да е съвсем полезен. Освен предния мост, който е различен, но взаимозаменяем (Спартаците са чупели лесно предния ресор и често са преработвани с окачване от Октавия с винтови пружини), по купето имат малко общо като детайли. В добавка има разлики по двигателя (Фелиция и Фелиция - супер са с по 2 карбуратора и т.н.).

Можем да си пишем на дълго и на широко, но най-общо - Фелиция е трудна за възстановяване кола и цените на частите са доста високи. Има драми с рамката на челното стъкло и разни уплътнения там.

В Прагос далече няма всичко. Нещичко се произвежда на ново, но за цяла реставрация ядовете са гарантирани.

Като цяло - бих ти препоръчал да идеш до Разград пролетта и да помолиш Пламен за кръгче с Октавията. Вече сам трябва да си решиш дали Фелиция е колата, в която би вложил едни 20+ хиляди лева.

И трябва да знае= - дори и възстановена, ще става за каране лятото и то внимателно. Тези коли са крехки, а части няма.

Според мен е много резонно да търсиш някоя що-годе запазена Октавия за донор. Били от Кочериново имаше няколко, в Плевен при Иво има, масова кола са били и нещо е оцеляло, ама до колко става - масата Октавии са зарязани преди 20+ години. Това като донор за рама и механика.

Колектор и двойни карбуратори е рядкост, повечето са преправени с единичен. То и с двойните, колата е 50 коня.

Нямам връзка със собственика на червената софийска Фелиция, която се подвизава по парадите. И тя е с доста кусури, но пак казвам, части за тях няма и е цял подвиг това, че коегата я е направил да се движи и да има добър вид. Мисля имаше тема в Класик кар-а.

Логично, можеш да пуснеш тема в Класик кар форума, там се подвизават доста хора с части - все нещо ще изпадне.

За запознаване с колата и кое къде и по колко се налива - има книга на български от 62 или 63г от поредицата на издателство "Медицина и физкултура" - една розова. Потърси я, хубаво четиво е.

Аз имам и каталог за резервни части, ама каква е ползата, като частите няма откъде да се купят.

Трябва ти и супер търпелив и кадърен тенекеджия - тази кола в това състояние е възстановима само за много сериозен бюджет.

Като цяло, колите от 50-те и 60-те са много по-трудни от тези от 70т-те. Нищо не пасва, въобще - голямо главоболие.

Почни от регистрацията - може ли, не може ли да се оправи. Ако не може - не се захващай.

Оттам търси части. От България, от Чехия и Словакия, от бивша Югославия дори. 

Като събереш основните неща, чак тогава се хвърляй в дълбокото.

Ако не си възстановявал стари железа до момента, по-скоро  бих те посъветвал да почнеш с нещо по-лесно, отколкото направо с такава трудна кола. Има планина от кабриолети - в тоя бюджет ще подкараш отличен Мерцедес 450SL например. Или нещо английско.

Успех!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.01.2020 г. at 15:59, Jelev11 написа:

Предната година юни месец бях на едно изложение в Габрово ,видях ELISKA да синее между Шкодите там. Не се поколебах влязох и попитах кой е собственика разменихме набързо малко инфо и телефони и си тръгнах. Но за съжаление си удавих телефона и контакта ми с собственика изчезна :( Предполагам ще прочете и ще се свърже с мен .

Собственика на колата се казва Пламен. От Разград е. По обективни причини ви давам телефонния му номер на лично съобщение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7.01.2020 г. at 16:57, m_g написа:

Фелиции са внесени не малко в България. Поради мекия покрив и високата цена са се продавали много трудно и в крайна сметка почти всички са свършили в ДОСО като учебни автомобили. След това вече са продавани евтино на частни лица.

По темата - Спартак и Фелиция имат не малко разлики и донорът няма да е съвсем полезен. Освен предния мост, който е различен, но взаимозаменяем (Спартаците са чупели лесно предния ресор и често са преработвани с окачване от Октавия с винтови пружини), по купето имат малко общо като детайли. В добавка има разлики по двигателя (Фелиция и Фелиция - супер са с по 2 карбуратора и т.н.).

Можем да си пишем на дълго и на широко, но най-общо - Фелиция е трудна за възстановяване кола и цените на частите са доста високи. Има драми с рамката на челното стъкло и разни уплътнения там.

В Прагос далече няма всичко. Нещичко се произвежда на ново, но за цяла реставрация ядовете са гарантирани.

Като цяло - бих ти препоръчал да идеш до Разград пролетта и да помолиш Пламен за кръгче с Октавията. Вече сам трябва да си решиш дали Фелиция е колата, в която би вложил едни 20+ хиляди лева.

И трябва да знае= - дори и възстановена, ще става за каране лятото и то внимателно. Тези коли са крехки, а части няма.

Според мен е много резонно да търсиш някоя що-годе запазена Октавия за донор. Били от Кочериново имаше няколко, в Плевен при Иво има, масова кола са били и нещо е оцеляло, ама до колко става - масата Октавии са зарязани преди 20+ години. Това като донор за рама и механика.

Колектор и двойни карбуратори е рядкост, повечето са преправени с единичен. То и с двойните, колата е 50 коня.

Нямам връзка със собственика на червената софийска Фелиция, която се подвизава по парадите. И тя е с доста кусури, но пак казвам, части за тях няма и е цял подвиг това, че коегата я е направил да се движи и да има добър вид. Мисля имаше тема в Класик кар-а.

Логично, можеш да пуснеш тема в Класик кар форума, там се подвизават доста хора с части - все нещо ще изпадне.

За запознаване с колата и кое къде и по колко се налива - има книга на български от 62 или 63г от поредицата на издателство "Медицина и физкултура" - една розова. Потърси я, хубаво четиво е.

Аз имам и каталог за резервни части, ама каква е ползата, като частите няма откъде да се купят.

Трябва ти и супер търпелив и кадърен тенекеджия - тази кола в това състояние е възстановима само за много сериозен бюджет.

Като цяло, колите от 50-те и 60-те са много по-трудни от тези от 70т-те. Нищо не пасва, въобще - голямо главоболие.

Почни от регистрацията - може ли, не може ли да се оправи. Ако не може - не се захващай.

Оттам търси части. От България, от Чехия и Словакия, от бивша Югославия дори. 

Като събереш основните неща, чак тогава се хвърляй в дълбокото.

Ако не си възстановявал стари железа до момента, по-скоро  бих те посъветвал да почнеш с нещо по-лесно, отколкото направо с такава трудна кола. Има планина от кабриолети - в тоя бюджет ще подкараш отличен Мерцедес 450SL например. Или нещо английско.

Успех!

 

Послушах съвета ти ;) Днес взех една Октавия 60г.

 

 

82055963_10219560003003004_5348344201853534208_n.jpg

82105011_10219560002682996_4983017917198106624_n.jpg

82178647_10219560004123032_6132995565320929280_n.jpg

82414740_10219560004403039_1675793082374684672_n.jpg

82949607_10219560003723022_5167609504136691712_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един като мен... обра скраптта на хората, колега... евала за което!

 

Пожелавам успех с начинанието, дано можем да сме ти от полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.01.2020 г. at 15:24, malkiq написа:

Още един като мен... обра скраптта на хората, колега... евала за което!

 

Пожелавам успех с начинанието, дано можем да сме ти от полза.

Нямаше как да я оставя :) Като се забия в колата следващите месеци ще видим какво ще стане :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.