Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

[Octavia MK2, 2.0 BMM] Заден ляв прозорец работи наобратно


delyandamyanov

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Скоро увеличихме Skoda семейството с още един представител - Octavia MK II Комби, 2.0 TDI 140 к.с. (BMM), 12.2006 г. Много е готина количката, с приятен набор от екстри е и изглежда пазена и правилно поддържана.

Още с купуването обаче забелязах странно поведение на задния ляв прозорец - при сигнал за вдигане, той се спуска, а при сигнал за спускане - се вдига. С две думи - работи наобратно. Това се случва от бутона на самата врата, както и от бутона на шофьорската врата. Съответно при задържане бутона на дистанционното за вдигане на прозорците и заключване, всички се вдигат, но въпросният се сваля. Днес свалих кората, но всичко си изглежда окей откъм свързване.

 

Въпросът е - някой сблъсквал ли се е със сходен проблем и смятате ли, че проблемът е локален - в самото моторче, което движи прозореца или е глобален - компютър (или comfort модул)? ?

Редактирано от delyandamyanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взето на заем от братския ФВ форум:

 

"има още един гъдел...
тъй като се поставя наопаки (моторчето), физически, с главата надолу от нормалното му положение в голфа-електрониката му подава... обратен поляритет... мотора върти наобратно! на сваляне-вдига, на вдигане-сваля.
ще речете-е, голяма работа-ще си ползва копчето наобратно-ще свикне.
ама не става.
защото с вдигане на стъклата с ключа, при заключване, шофьорския джам ще...пада...
дори да е здраво старото моторче (в моя случай) и да сложите само електрониката на него-то пак върти наобратно-такъв сигнал му се подава от електрониката... която точно ви трябва...
тука решението е много внимателно да се развият 4те болта, които държат статора, да се измъкне той, само ламаринената част, с магнитите и да се завърти на 180 градуса. и пак да се сглоби.
така юг се сменя със север в постоянните магнити и подмагнитването завърта ротора наобратно.
и проблема се решава.
надявам се да спестя на някой ден, изпълнен с нерви, какъвто беше моя вчера..."

Успех, колега! И да те радва колата поже

лавам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше случай и в клуба, на О2. При едно падане на акумулатора, задния ляв прозорец започна да се движи на обратно. Май така си и остана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново! Благодаря за бързите отговори.

 

Снощи след повече ровене, намерих в briskoda една тема, в която се говори за идентичен проблем. Получило се е от падане на акумулатора отново... Два основни съвета бяха да се откачи акумулатора за известно време или да се кодира с диагностика (VCDS). Днес по-късно ще пробвам решението с откачането на батерията за 10-на минути и ще споделя резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма промяна след изключване на акумулатора. Остава другото решение с кодирането с VCDS или евентуална подмяна с друго моторче.


Благодаря на отзовалите се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с кодиране не е много ясно. Трябва да намериш О2 с приблизително твоите екстри и да и се види кодировката. Иначе няма смисъл от подмяна според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърсих в турски форуми на ВАГ (WV, Сеат, Шкода) има доста много потребители които са изживели този проблем. Гугъл намери също че и при Опел и Рено се получавали същите грешки след прекъсване на енергийно захранване.

Като решение в най малко 5 форума окончателно са отстранили проблема с решението което колегата "zloQQ" е написал по горе. Завъртане на статора на моторчето.

Проблема е бил в грешка на командния режим на платката на моторчето която се получавала при енергийни проблеми в мрежата.

 

Сега ми хрумна, дали може да се "излъже" моторчето. Измислих ей този трик, не знам дали ще задейства и ще има ефект но може би по някакъв начин може да се вкара моторчето в правилен режим..

Вдигни всички стъкла. Спри енергийното захранване от акумулатора и изчакай час. Прекъсни електрическото захранване (махни кабелите) което свързват моторчето и копчета при проблемната врата.

Свържи енергийното захранване, смъкни трите стъкла. Пак рекъсни енергийното захранване и изчакай час. Свържи кабелите на проблемното моторче. Свържи енергийното захранване.

:)

Както казваше поя преподавател по алгебра преди да ме вдигне на дъската,  дано да не стане "цапано дупе с тикви".

Успех

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, Levcho,

Звучи интересна идеята ти. Следващата седмица мисля да опитам този трик. Ако не се получи, може би ще обърна статора на моторчето.

Правих опити с VCDS да променя кодирането на вратата да стане същото като на задна дясна, но без никакъв успех. На Measuring blocks си показва, че сигналът към моторчето е правилен (клик надолу показва "Opening", съответно клик нагоре на бутона показва "Closing"). Output tests също доказва, че проблемът е в моторчето.

 

Ще споделя резултат. Хубава и спокойна вечер!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, delyandamyanov написа:

Привет, Levcho,

Звучи интересна идеята ти. Следващата седмица мисля да опитам този трик. Ако не се получи, може би ще обърна статора на моторчето.

Правих опити с VCDS да променя кодирането на вратата да стане същото като на задна дясна, но без никакъв успех. На Measuring blocks си показва, че сигналът към моторчето е правилен (клик надолу показва "Opening", съответно клик нагоре на бутона показва "Closing"). Output tests също доказва, че проблемът е в моторчето.

 

Ще споделя резултат. Хубава и спокойна вечер!

Това електроника е понякога доста нелогично нещо, направо шантаво.

Миналата седмица в една приятелска група от Шкода'джии се спомена за подобен проблем.

В оторизирания окръжен Шкода сервиз са демонтирали проблемното моторче и са го свързали в друг авотомобил, там проблемното моторче работело правилно. :)

После сложили ново моторче в проблемния автомобил, новото работело в правилен режим. Със цел тест, са сложили отново старото в проблемния автомобил, пак работело в грешен режим. Накрая са сложили чисто ново моторче и са приключили с въпросителни наум.

Хайде върви и го разтълкувай това положение или удари 3-4 ракии и го напсувай. :)

Успех

 

 

 

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно колата различава моторчетата. Как е друга тема.По-скоро става някакво окъсяване в пусковата верига на самото моторче и електрониката тръгва по sw клон да подава на обратно командите. За друга кола, това е "ново" моторче и тя не обръща командите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Здравейте,

 

След известно време отлагане на тази процедура с обръщането на моторчето, днес ѝ дойде ред.

 

Процесът е следният:

1. Сваляне на кората на вратата (може да се види tutorial в youtube);

2. Откачаме буксата на целия модул, който управлява прозореца. На снимките по-долу е отбелязана с червена единица.

4. Отбелязваме си текущата посока на металния кожух на модула за по-лесно ориентиране после.

3. Развиваме трите болта на модула. Отбелязани са с 2,3 и 4. (По спомен са Т30)

viber_image_2021-03-06_19-02-10-1.thumb.jpg.d239251d1077ed9180c3fc1af731ed6c.jpg

4. Сваляме модула от вратата внимателно. Прозорецът няма да падне, механизмът, който държи прозореца, си остава на вратата.

viber_image_2021-03-06_19-02-10.thumb.jpg.955d70d0566564cf313b6408c889aa29.jpg

5. Развиваме четирите болта на модула внимателно. Отбелязани са с 5,6,7 и 8. (отново по спомен - Т25)

6. Тази стъпка е много важна и прецизна, за да не си създавате излишна работа по-късно. Изваждаме металния кожух на модула като държим здраво черната пластмаса, на която се вижда само ръба след самия кожух. Има шанс силните магнити вътре, при изваждане на кожуха, да издърпат оста на моторчето (9) навън и да се измъкнат четките. При мен се случи точно това. Налага се да извадим оста, като внимаваме да не изскочат пружинките, които натискат четките, понеже са трудни за намиране :D. След като си поставим пружинките и четките на място, поставяме обратно оста. В този случай, ще сложим металния кожух първо върху оста с пластмасовата част, за да не се разместят четките отново при поставяне директно върху модула. Гледаме посоката на кожуха да е обратна на стандартната.

Може да пробвате самия модул с няколко затегнати болта дали се движи. Ако само цъка (вероятно реле) в модула, значи четките не са на правилното място.

viber_image_2021-03-06_19-02-11-4.thumb.jpg.b14beb0b7bb2992c88739c24f925e433.jpg

 

7. Връщаме си болтове 5,6,7 и 8.

8. Връщаме си модула на вратата и затягаме 2,3 и 4.

9. Поставяме си кората на вратата обратно.

 

Имаме правилно работещ прозорец. :)


Преди да започнете, уверете се, че имате:

* пластмасови щипки, които държат кората на вратата (както знаете, много от тях се чупят при вадене)

* Торкс камъчета (гедория)

* Търпение, ако нещата се объркат с четките на моторчето.

  • Благодаря 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно описание! Благодаря! Безпроблемно да е ползването занапред пожелавам!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, delyandamyanov написа:

Здравейте,

 

След известно време отлагане на тази процедура с обръщането на моторчето, днес ѝ дойде ред.

 

Процесът е следният:

1. Сваляне на кората на вратата (може да се види tutorial в youtube);

2. Откачаме буксата на целия модул, който управлява прозореца. На снимките по-долу е отбелязана с червена единица.

4. Отбелязваме си текущата посока на металния кожух на модула за по-лесно ориентиране после.

3. Развиваме трите болта на модула. Отбелязани са с 2,3 и 4. (По спомен са Т30)

viber_image_2021-03-06_19-02-10-1.thumb.jpg.d239251d1077ed9180c3fc1af731ed6c.jpg

4. Сваляме модула от вратата внимателно. Прозорецът няма да падне, механизмът, който държи прозореца, си остава на вратата.

viber_image_2021-03-06_19-02-10.thumb.jpg.955d70d0566564cf313b6408c889aa29.jpg

5. Развиваме четирите болта на модула внимателно. Отбелязани са с 5,6,7 и 8. (отново по спомен - Т25)

6. Тази стъпка е много важна и прецизна, за да не си създавате излишна работа по-късно. Изваждаме металния кожух на модула като държим здраво черната пластмаса, на която се вижда само ръба след самия кожух. Има шанс силните магнити вътре, при изваждане на кожуха, да издърпат оста на моторчето (9) навън и да се измъкнат четките. При мен се случи точно това. Налага се да извадим оста, като внимаваме да не изскочат пружинките, които натискат четките, понеже са трудни за намиране :D. След като си поставим пружинките и четките на място, поставяме обратно оста. В този случай, ще сложим металния кожух първо върху оста с пластмасовата част, за да не се разместят четките отново при поставяне директно върху модула. Гледаме посоката на кожуха да е обратна на стандартната.

Може да пробвате самия модул с няколко затегнати болта дали се движи. Ако само цъка (вероятно реле) в модула, значи четките не са на правилното място.

viber_image_2021-03-06_19-02-11-4.thumb.jpg.b14beb0b7bb2992c88739c24f925e433.jpg

 

7. Връщаме си болтове 5,6,7 и 8.

8. Връщаме си модула на вратата и затягаме 2,3 и 4.

9. Поставяме си кората на вратата обратно.

 

Имаме правилно работещ прозорец. :)


Преди да започнете, уверете се, че имате:

* пластмасови щипки, които държат кората на вратата (както знаете, много от тях се чупят при вадене)

* Торкс камъчета (гедория)

* Търпение, ако нещата се объркат с четките на моторчето.

 

Пропуснал съм да кача една от снимките. Тук кожухът е вече обърнат на 180 градуса.

viber_image_2021-03-06_19-02-10-3.thumb.jpg.384ad84edb54a7b8bcd0c2c33567a5d9.jpg

 

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, zloQQ написа:

Страхотно описание! Благодаря! Безпроблемно да е ползването занапред пожелавам!

 

Благодаря, колега! Сега вече може спокойно да се активира и функцията "Rain closing", която до момента щеше да причини само щети от широко отворения заден ляв прозорец... :D 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не мога да остана само с "купичките" които ти дадох.

 

Адмирации за описанието на решението и снимковия материал!!!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Здравейте приятели.В този форум съм нов.От скоро имаме шкода октавия в семейството,купих я от Швейцария на 115000км 1.9ТДИ DSG. Уникален автомобил. По темата ,падна акумулатора докато я регистрираме. Проблема с задно ляво ел.стъкло.На диагностика пишеше грешно кодиран заден ляв модул.Обърнах статора както беше описано по горе и всичко заспа перфектно.Благодаря ви за инфото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.