Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Каква е била цената за нов автомобил ŠKODA до 1990г.


Alexandar

Recommended Posts

Има и един друг аспекта на темата, който всъщност обхваща не само автомобилите. Това е ценностната система. Сега можеш да поръчаш всичко, а преди не е можело. Хората са чакали с години за кола и обикновено са взимали не това, което са искали, а каквото е имало. 

Обаче, дали сега сме по-щастливи?

Въобще, когато всичко е на една ръка разстояние и е толкова леснодостъпно, дали е по-добре? Аз мисля, че не.

Автомобилите загубиха стойността си, душата си - вече не са "част от семейството". Някои твърдят, че са им скъпи, а в същото време обмислят вече покупката на следващата, която, разбира се, притежава всички галещи егото нови глезотии. И това в рамките на 3-4-5 години?

Обезценяването на новите коли вече е драстично. Цената им на другия ден след покупката, е вече наполовина!

А преди... дядо ми, като си е купил Шкодата, на следващата седмица, на някакъв пазар или нещо такова, човек му е предложил 6200 лв, което е с 1000лв повече от покупната й цена. Но той не я дал, била му е ценна. Това, естествено е било провокирано от невъзможността да си купиш нова кола ВЕДНАГА, заради чакането с години, за което и Жоро писа. 

На днешно време, всичко се получава веднага, но на следващия ден вече е морално остаряло и не е интересно.

Абе, динамичен живот, няма спор...Динамични и мощни коли, няма спор. А колко са стойностни?

п.п. Философски пост се получи - помислих си, че темата е подходяща за него. Ако ли не, то извинете ме!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 81
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    27

  • desislav stanev

    25

  • SKODA 105 RS

    10

  • rsk

    5

Най-много писали в темата

"Каква е била цената за нов автомобил ŠKODA до 1990г."

Айде сега въпроси ще си задаваме :)

 

Трудна работа. Нищо не мога да измисля. Именно, защото темата е всеобхватна и не се знае на къде ще избие.

 

напр. "Пред вратите на Мототехника. Спомени за нашите Шкоди". Не го налагам, разбира се. По преценка. Не знам дали е и подходящо. Като накаква база. Може и да претърпи редакция от ваша страна.

 

Десо, много задълба. Заглавието става още по-трудно.

п.п.Сега е твой ред да предложиш заглавие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно задълбах! 

Заглавието - ами просто "Шкода в Мототехника". Всяка дума определя сама себе си, както и периоди и взаимосвързаности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам заглавие, нося и на критика.

 

Деско, първата Шкода 100 баща ми я купи за 4 600 и след 5г. я продаде за 4 800. Тогава взе втората. Известно време - няколко месеца бяхме с две Шкоди. Старата я караше майка ми. Щот е новобранец. Новата беше светло синя. Много го харесвам този цвят. Спомням си, че баща ми преди да я вземе му казах да вземе синя. Или ме е послушал, или е нямал избор, или вкусовете ни съвпадат. Иначе е фен на бежовото. А каква радост бе, като получи телеграмата... - Викат ме! Викат ме за колаааа!!!

Втората я продаде пак след пет години за 5 000лв. и си взе 105 бяла, втора ръка на 4 000км. корекомска, от пазара в Димитровград. Тази беше изгодно. По памет 6 000лв. Първите Шкоди с 13ки джанти и спойлер на задния капак. 1981г. Някакъв лекар, който работи в Либия я купил, но се уредил за още няколко години да работи там и я продава.

Имаше вноска 74 000 номер от 1976г, но не я използва. Не го и викаха за кола. Чакаше за Вартбург комби. Не знам какво се беше влюбил в тази кола. После презаписа за Волга 2410, после за Лада 2104/ако беше записал Шкода, щеше да вземе, вървяха 84 000 номер, помня го защото имаше тлф. номер, по който вървяха номерата на вноските за всички автомобили/ и после дойде време да затварят Мототехника. Август месец 1990 в двора на Мототехника Пловдив бяха останали само Москвич 21412. Можеше да вземе Москвич и се възползва. Брои 14 000лв. за Москвич! След 14г. чакане взе Москвич. Едва го изтърпя 2г. и го продаде. Взе си 120ка, като моята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че не е по темата Шкода, но видях в ценовата листа Застава Юго 45. Имахме такава - зелена. Помня, че бях с баща ми, когато я взимаше и обикаляхме да гледаме наличните, че зора беше да е с двигател на Фиат. Та...намери си една баща ми и, какво що прави не знам, ни нея взе.

А по темата или по-скоро по мнението на Десо, за предишните и днешните коли... абсолютно съм съгласен. Но да вметна - 16 години имаш Октавията Л&К. Тя си беше член на семейството от където и да погледнеш. Дори и сега, 3 години след продажбата, подържам връзка с човека, който я взе. Праща ми снимки от пътуванията, които прави с колата, както и снимки от подръжката на бежовия салон и интериора, както и на отправените екстериорни забележки. Аз не съм от хората дето често сменят колите и настоящата Октавия също си я имам за семеен член. Вероятно скоро няма да я сменя, едно, защото съм си такъв, а и друго, че тя е чудна и безпроблемна. Пък и...си има душа и тя бре :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми казваше, че първата Шкода S100 са я взели за 4300лв през 1971г. Втората е била към 4600 през 1975та. Това са спомени от разказите на баща ми. И за двете вноските са направени 67ма - за сватбата на нашите, но с малко разлика във времето (около 2 месеца), което резултира в няколко години разлика в излизането на номера и правото да си купиш колата. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от причините баща ми да си купи първата Шкода е това, че е ставало с относително по-малко чакане.

Абсолютно съм сигурен за цените на колите. Особено за втората, че е по-прясна 75-76г. 5 200лв.

Или може от второто полугодие на 75г. да е станала 5 200

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 58 минути, zloQQ написа:

... Пък и...си има душа и тя бре :) 

Има, има, знам. И камъните дори имат , нужно е само маалко да позабавим скоростта, да се огледаме и ослушаме и ако не иде влак, да преминем!

.....

 

По темата за Шкодите , някой чувал ли е някога да се продава в Мототехника или Кореком Шкода 110LS? Питам, защото  в края на седемдесетте години помня няколко такива с БГ регистрации (две софийски-вишнева и бяла и една варненска сиво-бежава). Отделно, сега се сещам, като че ли в книжката за експлоатация на нашата S100 имаше и данните на 110L и 110LS, защо ли, ако не са се предлагали?

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И една зелена 110лс старозагорска. Има тема за нея тук.

В кореком няма. В Мототехника е пълен абсурд! От пловдивския панаир само. Експонатите ги продаваха. Не си ги връщаха в Чехия. Другото е внос от вън.

Всички соц.страни се радваха на всички модели на Шкода. Само ние лапахме мухите. По морето ги гледах и на панаира.

Викам на баща ми, аз хлапе в първи-втори клас, дай да си вземем една изгърбена Шкода. Става въпрос за 110R. Така й виках. Как да я нарека. Детска работа. Видях я на морето и ми увисна ченето. А той ми обещава/лъже/ - ще вземем! Ако трябва до Чехия ще отидем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, благодаря! Има още един въпрос към теб, а и към всички:

Откъде идва разликата в мощността (48 и 52кс) при 110L и 110LS, при еднакъв обем, диаметър и ход на буталото и еднаква степен на сгъстяване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, desislav stanev написа:

Откъде идва разликата в мощността (48 и 52кс) при 110L и 110LS, при еднакъв обем, диаметър и ход на буталото и еднаква степен на сгъстяване?


Различна компресия, различен разпределителен вал и в следствие на това и карбуратори. Последните имат малка разлика сякаш, но все пак...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото намирам информация, диаметър и ход на буталото са еднакви, съответно и степента на сгъстяване. Това което виждам по снимки е вероятно карбуратор Jikov DDSR, който се монтира в 110R.

 

И за да не е спам, ето на каква информация попаднах в един словашки сайт (преведено с Гугъл транслейт):
"

Луксът се плаща

През 1973 г. нормалната Škoda 100 струва 46 хиляди чехословашки крони. За 110L с по-голям двигател и по-добро оборудване е необходимо да се изтеглят до 50 200 корони от матраците. По отношение на текущите евро това би било екстремните 16 хиляди евро. Тъй като средната работна заплата тогава беше около 2500 крони, цялата заплата на един член на домакинството трябваше да бъде спестена на 110L за 20 месеца. И дори парите в ръката ви не гарантираха, че сте стигнали до колата, трябваше да издържите съвета или по-скоро да се запознаете със съвета в дългосрочно ръководство." 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, rsk написа:


Различна компресия, различен разпределителен вал и в следствие на това и карбуратори. Последните имат малка разлика сякаш, но все пак...

Да, валът трябва да е отговора на въпросът ми, аз това виждам като най-логично. Карбураторът трябва да е един, мисля че два последно са слагани на голямото МВ (както и на Фелиция преди това). Благодаря!

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, desislav stanev написа:

Да, валът трябва да е отговора на въпросът ми

 

Разпределителен вал с по-големи фази се слага на 110R.  Преди години, когато масово се засилваха задномоторки се търсеше разпределителен вал от 110ка. Никога не е ставало дума за 110L или LS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи, аз мисля, че 110LS и 110R са с еднакви двигатели.

п.п. И Wiki мисли така

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.09.2020 г. at 23:28, desislav stanev написа:

Жоре, благодаря! Има още един въпрос към теб, а и към всички:

Откъде идва разликата в мощността (48 и 52кс) при 110L и 110LS, при еднакъв обем, диаметър и ход на буталото и еднаква степен на сгъстяване?

 

Деско, леко ме подведе. Съмнявах се в това, което пишеш и трябваше да проверя. Пак в същата книжка, от която са снимките с цените в Мототехника.

Разликата в к.с. идва от различната степен на сгъстяване при двата модела. 8.8/9.5 в полза на LS. Не е еднаква, както казваш. Не знам от къде ти е информацията.

Никакви разпределителни валове не играят. За 4 к.с. повече има и по-лесни методи.

При еднакви други параметри на сравняваните автомобили, Степента на сгъстяване може да се промени от формата на челото на буталото или от изменение на цилиндровата глава. По непотвърдена информация за мен, LS/R имат изменение в цилиндровата глава.

За карбураторите и двигателите - 110L, 110LS, 110R са с двукамерни карбуратори, както е при 120L.  Шкода 100 са с еднокамерни.

Двигателите на 110LS и 110R са еднакви и са с алуминиев оребрен картер, като на 120ка. Шкода 100 е с ламаринен картер тип 105L

Ще споделя с вас данните, които имам :

 

 

119979098_341899700455413_5372022462528390051_n.thumb.jpg.088a7bf2a10f7096dd6c7a1fef101452.jpg

119942077_657989478487386_4671973084376689872_n.thumb.jpg.c3b380771e53bed11cf14478fc79d107.jpg

119986268_949829058861095_5881432147557588288_n.thumb.jpg.edb965f54ae54872723886062a99cf29.jpg

119948182_328397241599932_1524734255517985383_n.thumb.jpg.452440dbcb2946b620369c47e6da428b.jpg

120122170_1029182900864614_1597741525762600000_n.thumb.jpg.a26748b394b408b2957c2d0db1beda8f.jpg

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, подвел съм те неволно, защото и аз се подведох от данни в съответния раздел тук, във форума(100, 1000МВ). Ще трябва някой модератор да ги оправи тези данни, не че някой ще ги гледа...?

Благодаря ти, изчерпателен и аргументиран както винаги! 

Редактирано от desislav stanev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласно моята книжка, твоят въпрос в пълна степен важи за 120L и 120LS.

И на двете им дават степен на сгъстяване 9.5, а са 52 и 58 к.с. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, joro-120L написа:

... Никакви разпределителни валове не играят...


Играят, играят:
100 - 240/233
110L - 239/240
110LS, 110R - 247/247

За сравнение:
105/120 S, L, GL - 240/233
120 LS, GLS - 240/234(233)
130/135/136 - 240/230 (само по-късните 130 от един момент са с 240/234)

1000 (до '66-та) - 235/233
1000 (от '66-та_ - 240/233
1100 - 240/240

За карбураторите не съм имал време да се поровя, но това, че 110LS и 110R са с двукамерни, е достатъчно като ориентир

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, rsk написа:


Играят, играят:
100 - 240/233
110L - 239/240
110LS, 110R - 247/247

За сравнение:
105/120 S, L, GL - 240/233
120 LS, GLS - 240/234(233)
130/135/136 - 240/230 (само по-късните 130 от един момент са с 240/234)

1000 (до '66-та) - 235/233
1000 (от '66-та_ - 240/233
1100 - 240/240

За карбураторите не съм имал време да се поровя, но това, че 110LS и 110R са с двукамерни, е достатъчно като ориентир

 

Тотално я забатачихме? 

Сега пък 120L/LS се оказват с еднакви валове, а Жоро показва и еднаква степен на сгъстяване. Разлика, обаче, от 6 к.с. в полза на LS. Тука вече със сигурност спойлерите  и четирите фара вдигат конете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На времето са се допускали доста технически грешки в литературата за моделите. Вероятно затова и за 110L и 110LS съм писал, че са с еднаква степен. За 120L и 120LS гарантирам 100%, че при 120LS, буталата са с изпъкнало чело, откъдето идва по-високата степен на сгъстяване и 6к.с. в плюс спрямо 120L, която е с равни чела. Снощи рових за мощността на 110R и попаднах на информация за 52 и 62 к.с., като в последствие се оказа, че по SAE е 62к.с, а по DIN е 52к.с. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, desislav stanev написа:

Тотално я забатачихме? 

Сега пък 120L/LS се оказват с еднакви валове, а Жоро показва и еднаква степен на сгъстяване. Разлика, обаче, от 6 к.с. в полза на LS. Тука вече със сигурност спойлерите  и четирите фара вдигат конете...


Не сме я забатачили :)
120L е със степен на сгъстяване 8,5, а 120LS, GLS и Garde са 9,5.
При тези с по-висока компресия, освен буталата, както казват колегите, има и разлика в главата. От завода, различните видове глави излизат с маркировка в различен цвят - боядисано е логото, отстрани на главата. Ще цитирам по спомен, но с черно е маркирана глава за 105, в жълто - за 120L, в зелено 120L, LS, GLS и Garde, бежово - за 130.


b4f96e85-b03d-4294-8bb6-3d9eab7518d0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, desislav stanev написа:

Тотално я забатачихме? 

Сега пък 120L/LS се оказват с еднакви валове, а Жоро показва и еднаква степен на сгъстяване. Разлика, обаче, от 6 к.с. в полза на LS. Тука вече със сигурност спойлерите  и четирите фара вдигат конете...

 

Преди 10 часа, rsk написа:


Не сме я забатачили :)
120L е със степен на сгъстяване 8,5, а 120LS, GLS и Garde са 9,5.
При тези с по-висока компресия....

 

Не сме я забатачили, както казва Роската. Всичко е умишлено от моя страна.;)

 

Реших по този начин да насоча вниманието ви към книгата за допуснатата грешка в техн. данни. А и да обърнем малко внимание и на 120ките. Мисля, че стана по-интересно. Така се получиха логични размисли и интересна допълнителна информация, за да се стигне до истината.

Безспорно, 120L - 8.5, 120LS - 9.5. Написано е точно в книгата "Аз ремонтирам Шкода".  По този начин са постигнали разлика в к.с. при 120ките. Това ме накара да мисля, че по същия начин е и при Шкода 110. Усъмних се в написаното за еднаква степен на сгъстяване при двата модела на 110 и трябваше да направя справка. Данните за Шкода 100/110 са много оскъдни. Затова си позволих да кача тези снимки от книжката.

 

Роска, моля ти се. Безкрайно те уважавам. И като приятел, и като човек с енциклопедични знания за Шкодите. Ценител. Колекциониращ всякава литература за любимата марка. Не използвай термина "компресия", когато става въпрос за степен на сгъстяване. Различни неща са.

 

Преди известно време влизам в един антикварен магазин, съвсем случайно. Аз такива магазини не посещавам. Бяхме из Стария град и все едно някой ме накара да вляза. И.... веднага ми се наби в погледа една много позната брошура. В перфектно за годините си състояние! Нямаше как да не я купя. Навява ми много мили спомени. 70те г. като малък, баща ми ме водеше на техн. панаир в Пловдив. Естествено за него и за мен - малкия Шкодаджия най-голям интерес представляваше чешката палата. Другите ги минавахме транзит. Там чехите от представителството на Шкода ни подариха тази брошура. Баща ми им обясняваше как има Шкода 100 и много си я харесва. На руски, естествено. Веднага я разпъна в гаража на стената. После брошурата изчезна. Прегоря от времето. Тези модели чехите бяха изложили на панаира. Много съм щастлив, че отново я виждам и притежавам след толкова години.

 

120006774_1510231679177281_1178252941718736083_n.jpg.65dbac58f00f0c755a3ddede45a40aca.jpg

 

120128851_1441238819402361_5701506507057156492_n.jpg.c65c0ce749ce9539096e3eff9c007ac7.jpg

 

120078801_1061242154278111_833950399621676718_n.jpg.7a1dd66838ab2864d00e676e3d9c40a2.jpg

 

120040934_774212486687907_7389824125767936145_n.jpg.69d145d7a2b425e6f38d145a51b7aa2a.jpg

 

119986446_3430002707115672_492022180126789459_n.jpg.6cf389e5e5eb7eac781e481d4c1ae3b3.jpg

 

120129745_430052257973524_1151365641511565480_n.jpg.2e97a19584911ee56d44a1aa6ad9f1b4.jpg

 

120189468_806139253547565_8151064164415329433_n.jpg.b7190bdbdc436300c67cedc363752c58.jpg

 

120192077_2669582456690770_4619000195991074292_n.jpg.060c61e9f89dbb167fcc527959820368.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.