Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Automatic Supplementary Heater / Допълнително подгряване в купето


fr1nklyn

Recommended Posts

Здравейте,

 

Тъй като дойдоха студените дни, реших да проверя какви са ми опциите за по-бързо загряване на температурата в купето. На старата B7-цата нямах електрически подгрев на радиатора на парното, а мой приятел със същата кола, но с друг двигател имаше - разликата беше, че когато си запалим колите и в студа пред офиса, неговата започваше да духа топло 2-3 минути след запалване, а моята 10-15 мин след това...

 

В ръководството от Шкода не пише много, но пък намерих че имам тази глезотия, след като задържа бутона Menu, натисна зъбното колело "Settings" и отида в Air Conditioning Settings.

 

Според TDI Club Forum-a, условията са:

- температурата на водата да е под 75 С

- оборотите на двигателя да са над 500 rpm

- напрежението на акумулатора е над 9 V (източник: https://www.drive2.com/l/8585985/)

- температурата навън е под 5 C (източник: https://www.drive2.com/l/8585985/)

- температурата на климатроника настроена на "High"

- ECON опцията да е изключена, което в нашия случай май означава A/C опцията на климатроника да е включена, заедно с Auto бутона? Принципно компресора не се включва под 5 С, но щом го искат...

Цитат

Activation conditions


The electrical auxiliary air heater is activated:

- in the case of the 2C-Climatronic and Climatic: automatically via the CAN data bus; in the case of the heating system: if the occupants set the heating output to over 90% at the operating unit (analog signal),- if the water temperature is below 75°C,
- if the engine speed is higher than 500 rpm,
- if no load management system is active and
- if the ECON button is not pressed.

 

Нямам търпение да го пробвам, за момента колата ми е паркирана в гараж, но ще ми се налага да я оставям навън не рядко тази зима, така че се надявам да сработи.

 

Въпросният реотан има парт номер 1K0 963 235 F / 1K0 963 235 G / 1K0 963 235 H и се намира плътно до радиатора парното в краката на шофьора.

 

Надявам се да съм помогнал на някой да му е по-топло, а и ще ми е интересно да споделите дали знаете/ползвате тази благинка :)

 

Поздрави!

 

ad3222553.jpeg

Screenshot 2020-11-27 at 16.19.10.png

post-82876-0-38815000-1424130749.thumb.jpg.c62d9a404de1d25c9cae82861e192241.jpg

Редактирано от fr1nklyn
Адрес на коментара

Всъщност маркирал съм грешната страна. Изглежда да седи точно от другата страна на радиатора, където на последната снимката има празно пространство... Ето и една тема в руския форум, как се retrofit-ва въпросното нещо на О2 https://www.drive2.com/l/8098657/

Адрес на коментара

Не лоша екстра е, но не очаквай чудеса. 

Има два типа 'реотани' , тези с F са без управляваща логика и са на принципа On/Off (след като горните условия са изпълнени). 

Има втори тип, които регулират мощността спрямо натоварването на мотора, като идеята им е да са по щадящи акумулатора/алтернатора. 

Реотанчетата по спомен бяха рейтнати до 1кВ.

 

 

Адрес на коментара

Привет, имам тази благинка на Немъртвия /Голф 5+/.

Явно е от втория вид, за който говори колегата, по-горе.

Включва се и се управлява самичък, при външна температура 4 и под 4 градуса, с натискане на бутон “Auto” на климатроника.

При всички автомобили на ВАГ които съм виждал или притежавал, фабрично настроената температура на климатроника, при режим “Auto”, е 22 градуса.

Чудеса не прави, но наистина след 2-3 минути започва да духа топло и си струва инвестицията, дори за афтърмаркет монтаж.

На Съби /Сюпърб 3.6/, нямам тази екстра, но имам фабрично вградена система с печка “Webasto” - там вече имам всякакво управление, програмиране, настройки за температура, време на работа, зимни, летни /само за охлаждане и пречистване на въздуха/ режими, дистанционно командване и прочие.

Ползвам тези екстри и на двата автомобила. 
Намирам ги за полезни и удобни.

Поздрави.

 

Адрес на коментара
Преди 2 часа, Боре написа:

На Съби /Сюпърб 3.6/, нямам тази екстра, но имам фабрично вградена система с печка “Webasto” - там вече имам всякакво управление, програмиране, настройки за температура, време на работа, зимни, летни /само за охлаждане и пречистване на въздуха/ режими, дистанционно командване и прочие.

 

Мисля, че тази екстра с реотаните е само за дизеловите автомобили, за това я нямаш на Супърба. Предполагам, че голфа ти е дизел? То реално и на бензинката не й трябва много време да зпаочне да духа топло, докато тия дизели зимата са егати ужаса... Моята А4-ка 1.9 е без въпросните реотани и я чакам да започне да духа топло една камара време... :) 

 

Преди 6 часа, Onewithforce написа:

Има два типа 'реотани' , тези с F са без управляваща логика и са на принципа On/Off (след като горните условия са изпълнени). 

Има втори тип, които регулират мощността спрямо натоварването на мотора, като идеята им е да са по щадящи акумулатора/алтернатора. 

 

На O3 и на Голф МК7 май са 1K0 963 235 H, където знам че трябва да пуснеш парното на "Hi" според поста в TDIClub. Но ако трябва да съм честен, не намерих някаква документация, която подкрепя това твърдение. Някой пишат, че си се включва сама и на О3, стига двигателя и времето да са студени.

Адрес на коментара
преди 25 минути, fr1nklyn написа:

Някой пишат, че си се включва сама и на О3, стига двигателя и времето да са студени.

не смея на 100% да твърдя, но мисля, че и при мен се включва помощен отоплител на О3 2.0 tdi facelift. имам и О1 1.9 tdi pd в изрядно техническо състояние, определено загрява много по-бавно от О3.

Адрес на коментара

След 10-на дни колата ще има няколко нощувки навън. Мисля, че на някой от линковете имаше VCDS канал, на който може да се види дали работи. Ако стане, ще видя дали реотаните ще се включат, когато климатроника е на 22.0 градуса, а не на High.

Адрес на коментара
Преди 21 часа, winrg написа:

При О2 фейслифт при работещ нагревател оборотите се вдигат до 1000 

 

Да, даже малко повече. Днес излезнах от гаража, където колата показваше 9 градуса. Изчаках да падне температурата до -3 за около 1-2 минути, колкото реално беше температурата навън и пуснах климатроника на Hi. За отригателно време колата започна да духа леко топло, не много но достатъчно да обърне въздуха вътре. КАто спрях на светофара оборотите бяха малко над 1000. Изключих климатроника, за да видя дали оборотите се вдигнаха от него(нямаше как да съм в регенерация, защото за температурата на антифриза не беше мръднала...), но останаха над 1000. На следващия светофар бяха падналина 900 или там колкото е нормално за колата. Пуснах климатроника отново на Hi и тръгнах.. На следващата спирка, оборотите пак бяха над 1000 - явно, за да се променят оборотите на място, трябва колата да е била в движение поне за малко. Изключение прави, ако колата е седяла на много студено по-дълго време и я запалиш, примерно първо палене за деня, тогава пак държи високи обороти.

 

Като цяло съм доволен от системата, топличко ми е. Утре ще пробвам как ще е като е седяла на -3 - -5 вечерта.

 

Само малко ме притеснява, не се ли трият съединителите на DSG-то повече, като тръгвам от по-високи обороти? Ако излизам сутрин и съм в задръствания, имам доста тръгвания на над 1000 оборота?

Адрес на коментара

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.