Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бракуване и продажба


Recommended Posts

Здравейте, 

Продавам си старата кола тя е в движение но всичко е изтекло. Имах няколко обаждания за части. Колата се намира в София но е с хасковска регистрация. Ако реша да я бракувам и  така да я продавам къде  мога да върна номерата, навсякъде или само в Хасково. Съответно после за да я продам (искам да я продам цялата) и да не нося някаква отговорност за нея какво трябва да направя. До колкото знам ако я дам в автоморга мисля че издават бележка , но ако я продам на частно лице трябва ли да мина през нотариус за прехвърляне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрият вариант е да викнеш фирма, която да ти я натовари. Взимат, плащат на място, документално всичко оправят. Даже не съм сигурен дали не е техен ангажимент да приберат и върнат номерата в КАТ.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекратяването на регистрацията и връщането на номерата се извършва само по месторегистрация на МПС.

Ако се предаде в морга, те издават "документ, че превозното средство е прието за разкомплектоване"

Ако се прекратява регистрацията без такъв документ, то се прилага "декларация за съхраняване на превозното средство в частен имот", т.е. да не седи на някой тротоар.

Източник

 

преди 2 минути, sauber написа:

.... Даже не съм сигурен дали не е техен ангажимент да приберат и върнат номерата в КАТ.

 

Не е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако дадеш колата на фирма, изкупуваща за “желязо” стари автомобили, ще получиш документ от нея. С този документ, комплекта рег. номера и талона на колата отиваш в КАТ по регистрация на автомобила. Там даваш документа и номерата, талона го дупчат и ти го връщат. С което автомобила се сваля от отчет в КАТ. Информация за това следва да се подаде от КАТ към общината. Добре е да се отиде след месец-два в общината и да се провери дали е отписан автомобила и при тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Малко неприятно ,че трябва да се разхождам ако реша да я бракувам.
А след бракуването как се продава на физическо лице пак  през нотариус  или няма нужда. Тоест ако я вземе някой и реши да прави глупости да нямам аз проблеми.
И още едно питане , получих писмо че ще бъде свалена от регистрация още ноември, та до колкото разбрах ако платя гражданската трябва да изчакам от НАП да пуснат информация до КАТ , което се случва всеки понеделник , а ако искам в същия ден да карам колата трябва да отида до КАТ да платя някаква такса за да я впишат на момента и да не чакам информация от НАП. Това плащане може ли да се случи в КАТ София при положение ,че колата е с Хасковска регистрация.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не по последният ти въпрос, но:

Една кола с българска регистрация я "продадох в Швеция". В кавички, защото само по договор се води, че е сключен там. При сделки на територията на Швеция, няма такива филми като нотариус и а-у. После човека си се прибра с нея в Швеция, обяви договора и си сложи шведски номера. Ще го питам дали шведската полиция или той самият изпрати по поща/куриер обратно номерата в България. Защото може би и ти би могъл да го направиш по куриер до КАТ Хасково.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, sauber написа:

Не по последният ти въпрос, но:

Една кола с българска регистрация я "продадох в Швеция". В кавички, защото само по договор се води, че е сключен там. При сделки на територията на Швеция, няма такива филми като нотариус и а-у. После човека си се прибра с нея в Швеция, обяви договора и си сложи шведски номера. Ще го питам дали шведската полиция или той самият изпрати по поща/куриер обратно номерата в България. Защото може би и ти би могъл да го направиш по куриер до КАТ Хасково.

 

Ами, не ги е пращал със сигурност !

 

Защото практиката /на база на съответната нормативна уредба/ във всички държави от ЕС, както и Швейцария и Люксембург, е че звеното на Пътна полиция в което се регистрира "новозакупеният" ХаФтомобил, унищожава старите регистрационни табели. 

 

Точно както и у нас, когато си купиш нерегистриран в България "нов внос" ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това, когато продадох един бус на гърци чинно си върнах номерата в КАТ и оставих маляките да си вадят временни номера и да си заминават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре сега в крайн сметка.

1 . При бракуване автомобила как се продава
 1.1 Ако е за скрап или разкомплектоване ясно там са юредически лица и дават документ.

 1.2 На физическо лице как се продава . Предполагам трябва да се  сключи нещо като договор че я копува.

 

2.При свалено ППС от регистрация след сключване на полица Гражданска отговорност за автомобила , регистрацията ще бъде подновена отново по служебен път. В момента информация между Гаранционния фонд и МВР се обновява веднъж седмично, така че възстановяването на регистрацията няма как да става в рамките на 24 часа. Ако шофьорът иска това да стане веднага трябва да отиде до КАТ и да подаде заявление за подновяване на регистрацията.

Това заявление само в КАТ по регистрация на автомобила ли може да се подаде или във всеки КАТ.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Radiii написа:

1.2 На физическо лице как се продава . Предполагам трябва да се  сключи нещо като договор че я копува.

Тази част от въпроса не я разбирам. Имаш предвид, че МПС вече е с върнати номера в КАТ и свалено от регистрация от настоящия собственик, след което се продава на някой друг?

Преди 11 часа, Radiii написа:

2.При свалено ППС от регистрация след сключване на полица Гражданска отговорност за автомобила , регистрацията ще бъде подновена отново по служебен път. В момента информация между Гаранционния фонд и МВР се обновява веднъж седмично, така че възстановяването на регистрацията няма как да става в рамките на 24 часа. Ако шофьорът иска това да стане веднага трябва да отиде до КАТ и да подаде заявление за подновяване на регистрацията.

Според моя застрахователен брокер полицата си е активна и всичко си е наред в момента, в който тя се появи на сайта в гаранционния фонд. Съответно МПС може да се движи по пътищата. Това със служебната дерегистрация заради липсваща гражданска било въздух под налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

Тази част от въпроса не я разбирам. Имаш предвид, че МПС вече е с върнати номера в КАТ и свалено от регистрация от настоящия собственик, след което се продава на някой друг?

Да.

 

Искам да знам всички варианти как мога да продам колата. За да може като се обади някой да я иска , според това дали я иска регистрирана или не какво трябва да се предприеме и направи.

 

Цитат

 Това със служебната дерегистрация заради липсваща гражданска било въздух под налягане.

 

Абе и мен ми се вижда малко да е ттака . Реално аз плащам гражданска минавам преглед , и след 2 часа ме спира КАТ теоретично всички документи са ми изрядни , те документ че я свалят и зачисляват за регистрация не се получава.

То в крайна сметка няма да рискувам аз да карам , но все пак имах желание да разбера дали във всеки КАТ може да се подаде бележката за регистрация. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Radiii написа:

Да.

 

Искам да знам всички варианти как мога да продам колата. За да може като се обади някой да я иска , според това дали я иска регистрирана или не какво трябва да се предприеме и направи.

На този въпрос преди 2 години @Боре ми беше обяснил как се прави, т.е. дали трябва да има нотариална заверка на договора или не. Даже го направих. Но където е обяснил - там си е останало - не помня какво каза. Намерих и договора с който съм продал, на моя няма заверка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Izolini написа:

За това, когато продадох един бус на гърци чинно си върнах номерата в КАТ и оставих маляките да си вадят временни номера и да си заминават.

 

Не Ице, не заради това !

 

А защото и тогава, и сега, това е особеният ред по който се продават ХаФтомобили за износ от Република България ;)

 

Връщаш твоите регистрационни табели, издават ти нови - специално за износ и щастливият кУпувач има едномесечен срок да изнесе МПС от страната !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Открехвам леко темата с няколко въпроса.

За бракуване на автомобил. Ясно ми е, че собственика ще ходи в кат с номерата, талоните, и документ от лицензирана фирма за разкомплектоване (или декларация за съхранение в частен имот), ще си подаде съответната молба и ще си плати таксата от 5 (или колкото е в момента) лева.

Тук изниква въпроса. Какви са негативите, ако купувача не е лицензиран и много държи да си я бракувам с декларация за съхранение в частен имот? Съответно, какви са предимствата при обратната ситуация?

 

И малко по-различен въпрос.

Какъв е реда и какво ще ми струва, ако искам да запазя съответните регистрационни табели, за да си регистрирам "новия" автомобил с тях? Номера е най-обикновен, но освен че няма да се налага да помня нов номер, ще мога да използвам винетката, до края на срока и, който в случая е над 7 месеца.

Дали е рентабилно или да ги давам за унищожаване и да вземам нови?

Edit: Ако информацията, която ми попадна току що от 2020г. по втория въпрос е вярна, със сигурност ще преминем към нови номера. 500 лева дават за скрапа, няма начин да ги дадем за някакви си табели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше в Германия , можеше да си регистрираш колкото искаш автомобили поред с един номер , но в България мисля няма практика да си запазваш номера - "хвърляш" колата , връщаш номера .. по едно време полицаите се сърдеха ако махнеш черната линия в номера и се караха за унищожаване на държавна сибственост :)

Ако данъка не е някой убийствен , задръж с бракуването докато изтече винетката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат:

100 лв. е таксата, която трябва да се плати, ако искате да запасите регистрационния си номер, в който няма повтарящи се цифри.

 

https://www.economic.bg/bg/a/view/veche-moje-da-zapazite-registracionnija-nomer-na-kolata-si

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно номера - да, вече може да се запази. Продаваш си колата и си сваляш номера и си го слагаш на следващата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, deas написа:

Цитат:

100 лв. е таксата, която трябва да се плати, ако искате да запасите регистрационния си номер, в който няма повтарящи се цифри.

 

https://www.economic.bg/bg/a/view/veche-moje-da-zapazite-registracionnija-nomer-na-kolata-si

Благодаря, това ме интересуваше.

За Германия знам, но все пак сме в България. А за изчакванего няма как да стане -духна гарнитурата.

Ще я прежалим винетката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

Благодаря, това ме интересуваше.

За Германия знам, но все пак сме в България. А за изчакванего няма как да стане -духна гарнитурата.

Ще я прежалим винетката.

 

Винетка не може да се прехвърли на друго МПС (може да се запази за същото , ако сменяш номера ).

При бракуване можеш да си върнеш евентуално част от платената Гражданска отговорност. А това има смисъл , ако е платена еднократно и остават повече от 2 месеца до края. Подава се молба от собственика в застрахователната компания  носейки един куп документи и ти връщат някаква част от платената сума. Като цяло е досадна процедура , но може да стигне за няколко бири 😁

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.