Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотията българска или тема за чесане на пръсти.


The Best Forman

Recommended Posts

Това кога е било? Първо.

Второ, като нещо някой е произвел да не би той да го е плеснал къде не трябва ?

Не виждам ма изобщо връзка между домостроителни комбинати си и да си плеснеш клетката където ти е кеф.

Се едно ако си купа газова бутилка и зема та я сложа няккъде където може да гръмне напук на всички правила, тоя дето я произвел е виновен ли ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1.6k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    282

  • tuningmania

    190

  • The Best Forman

    189

  • Izolini

    178

Преди 3 часа, tuningmania написа:

След като ТИ спомена за подробности от огромно значение, пак се сетих, кажи конкретно и с факти, какво лошо и/или опастно произтече, от около 20 Годишното съществуване на бетонните гаражи?

 

Миро, мога да ти отговоря и само с едно изречение, но знам че пак няма да си удовлетворен.

 

Та, с едно изречение:

 

Няма нужда да има полза или вреда, защото Общината е СОБСТВЕНИК на поземления имот и като такъв, може да прави с него каквото си поиска, стига да е в рамките на действащата нормативна база в Република България !

          Но, понеже Ти искаш да се конфронтираш с почти всички пишещи в темата, отстоявайки тезата си като опълченец на Шипка – стрелкова позиция, макар и да не си представил нито един правно обоснован аргумент, в подкрепа на поддържаната от теб теза, ще се опитам да ти обясня, та белким проумееш.

 

          Приемаме, че принципно си се съгласил, че съществуването и ползването на тези конструкции като гаражи, е незаконно. 

 

          Питаш, каква е ползата от премахването им. Отговарям.

 

          От любимата ти морална гледна точка, макар че аз предпочитам моралната система на Кант, стъпила върху изконни ценности като дълг към обществото, определени задължения за поведение в полза на същото това общество и принципи на поведение, които да не вредят на обществото. Та, от гледна точка на морала:

           Първо, с премахването на гаражните клетки, ясно се показва на НЕморалните им собственици и ползватели, както и на всички трети лица, че погазването на законноустановените обществени норми, се санкционира и ще се санкционира. Знам, че веднага ще скочиш да ми обясняваш колко по-фрапантни случаи на закононарушения има, но въпросът за малките и големите проблеми, вече го дъвкахме и знаеш позицията ми.

           Второ, с премахването на гаражните клетки, се възпитава адекватно в морален смисъл отношение към изконни ценности на демокрацията, като частната собственост и по-конкретно – че поне от гледна точка на действащото в държавата ни законодателство, тази собственост е неприкосновена. Т.е., ясен сигнал към обществото, че не може да си позволява самоуправни действия в чужд имот.

           Трето, с премахването на гаражните клетки, се възпитава адекватно в морален смисъл отношение към изконни ценности на демокрацията, като действащото законодателство и задължението на всички нас, да го спазваме.

           Четвърто, с премахването на гаражните клетки, се решава един доста остарял във времето проблем, който поради различни по степен на важност причини, стоеше нерешен с десетилетия. Не се считаше за проблем единствено от ползвателите/собствениците на въпросните незаконни гаражни клетки, които предпочитаха да гледат тази невероятна грозотия, но да си държат в тях превозните средства, или да ги ползват за складове, или просто да ги отдават под наем и да припечелват някой лев, макар и на гърба на Общината.

            Пето, с премахването на гаражните клетки, се отварят празни пространства и/или зелени площи, в нашият и без това задъхващ се от презастрояване град. Поне до колкото няма изменение в действащия устройствен план. Дали част от освободената площ ще се застрои или ще се превърне в градинки за отдих и игра, времето ще покаже. Във всеки случай, ще е по красиво и приятно за окото, от тези рушащи се бетонни недоразумения.

            Шесто, Седмо, Осмо, Девето – мога да продължавам да пиша примери до утре, но не виждам смисъл. Дори само едно от написаното по-горе, е достатъчен аргумент в подкрепа на действията на Общината.

 

           Гледам, че доста колеги /начело с Теб/ въртят и сучат около местата за паркиране и изграждането на паркинги.

 

           Обаче, всички пропускате един много тънък, но важен и основополагащ момент в тази дискусия – притежаването на личен автомобил.

 

           Личният автомобил, е изключен от обхвата на НЕсеквестируемите вещи съгласно действащия Граждански процесуален кодекс. Личният автомобил, в гражданския оборот и в облигационното право, представлява т.нар. „Вещ на лукса“, т.е. – той не се явява необходима вещ, а луксозна вещ. Законодателят е преценил, че личният автомобил не представлява пряка необходимост и не е от пряко съществено значение за живота и препитанието ни.

            Бидейки луксозна вещ /макар израза да не е юридически правилен/, притежанието на автомобил е наше лично решение. Притежавайки личен автомобил, ние и единствено ние сме отговорни за това, да си осигурим място за неговото пребиваване и съхранение, за срока на ползването и притежаването му.

            Изключително разпространение сред индивидите от нашето мило общество, имат няколко напълно погрешни разбирания и схващания:

            1.Че, Държавата и/или Общината, са длъжни да ни осигурят място за пребиваване и съхранение на личен автомобил.

            2.Че, купувайки си недвижим имот от градски тип – апартамент, ателие, офис, магазин и прочие, си купуваме и правото на ползване на или направо собствеността върху съответно необходимата ни площ за пребиваване и съхранение /да го наречем паркиране и гариране – ужасен израз/ на личният ни автомобил.

            3.Че, плащайки местен данък при придобиване на имущество и плащайки годишен данък върху превозните средства /по правилно е да се каже „въру правото на собственост на превозно средство“/, сме си платили и правото на пребиваване и съхранение на личен автомобил /паркиране/.

           Да, ама…, НЕ !

           1.Държавата и общината НЕ са длъжни да ни осигуряват място за пребиваване и съхранение на личен автомобил. Ние пък, нямаме правно основание да го изискваме от тях. До ри във вездесъщите Съединени Хамерикански Щати, където практически е почти невъзможно да водиш нормален живот без да притежаваш превозно средство, Държавата, Щатът, Общината, Градската управа и прочие НЕ ти дължат осигуряване място за пребиваване и съхранение на личния автомобил.

           2.Купувайки си недвижим имот /самостоятелен обект/ от градски тип – апартамент, ателие, офис, магазин и прочие, придобиваме САМО и ЕДИНСТВЕНО правото на собственост върху въпросния недвижим имот /самостоятелен обект/, заедно с правото на строеж за въпросния самостоятелен обект върху поземления имот в който е построена сградата, а в повечето случаи и съответните идеални части от самия поземлен имот, в който е построена сградата. По отношение на панелките, нещата стоят дори още по-зле. При тях, освен правото на собственост върху въпросния недвижим имот /самостоятелен обект/, придобиваме само „голото“ право на строеж за въпросния самостоятелен обект, върху поземления имот – общинска земя. Демек, най-просто казано, ако утре блокът падне, ние имаме правото да си построим апартамент в този ЧУЖД – собственост на Общината, поземлен имот. Да, поне това имаме, ама я си построй апартамент на 6 /шестия/ етаж, в несъществуваща сграда, ей така във въздуха… ☹

А вие, ми претендирате за паркоместа и гаражи ?    

           3.Местния данък при придобиване на имущество, се дължи само и единствено за това, че сте имали пари и сте придобили имущество – МПС, ППС, недвижим имот… Не е обвързан с нищо друго и нито Държавата, нито Общината ви дължат нещо, срещу неговото заплащане от ваше страна. Нещо повече – плащането на въпросния данък, е условие за да придобиете имуществото.

           Годишният данък от своя страна, е за това че притежавате и ползвате превозно средство – личен автомобил. Противно на общото схващане, парите от него не са предвидени Държавата и Общината да ни строят магистрали, пътища и улици, а плащането им и вид санкция, че с притежаването и респективно ползването на такава луксозна вещ – личен автомобил, Вие амортизирате построените и поддържани от Държавата и Общината, магистрали, пътища, улици и прочие !!!

           Вече чувам, как някой казва: Ами, защо тогава плащаме винетки ?!?

           Плащаме ги, защото Държавата ни предоставя правото да ползваме бърз скоростен път, а той струва пари и е вид лукс /улеснение при пътуване/ ! Ако не, има второкласни, третокласни и прочие пътища !

 

Та, така скъпи ми Миро. Много има да се разисква по темата, не е за един-два поста, но ако искаш да питаш още - питай ! Ако мога, ще отговоря. Само моля те, задавй правилно въпросите си !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, Моджо написа:

....

 

Те (ДК- тата) оцеляваха благодарение на тях почти до 2000 -та. Както никой не помисли за нормативната уредба , когато ги пускаха , така и до днес ... като са незаконни , защо изобщо се продава този продукт .. както и с пиратките по НГ - продават няколко контейнера (въпреки , че са опастни) , а после броят по новините пострадалите или пък най-пресния пример с тротинетките - първо ги пуснаха , после бяха незаконни , после уж ги урегулираха и на края заметоха всичко под изтривалката , никой нищо не казва , а всички се спъваме в тези боклуци по тротоарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продава се защото не е задължително да го сложиш незаконно. Можеш съвсем законно да си сложиш такава клетка. Не е отговорност на производителя какво купувача прави с нещото.  Търси се, продават и те са дотук. Там продукта да им отговаря на някакви си стандарти за такъв тип клетка и толкова.

Пиратките не са незаконни (и то ползването им, а не продаването им) в общия случай. Зависи от наредба на конкретната община. Незаконни са да ги продаваш на сергия без лиценз, без сертификат за произход, без нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста са и законни, на частни терени. Просто имаше едно 10тие, в което всичко беше изпуснато и сега трябват много усилия, за да се компенсират глупостите от тогава. Всъщност още много хора си мислят, че светът се върти около тях и правят сума ти глупости, уж да си направят живота по-комфортен, а всъщност скапват всичко около тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Моджо написа:

....

Тогава идва въпроса - как са успяли германците да измислят узаконят и впишат същите гаражи в тяхната градска среда (виждал съм и в Берлин и в Мюнхен)?

Същото се отнася и за тротинетките , за пиратките не , те са забранени ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, The Best Forman написа:

Тогава идва въпроса - как са успяли германците да измислят узаконят и впишат същите гаражи в тяхната градска среда (виждал съм и в Берлин и в Мюнхен)?

Същото се отнася и за тротинетките , за пиратките не , те са забранени ;)

Гена, 90/100, че гаражните клетки, които си видял в Берлин, Мюнхен или който и да е друг германски град са поставени или на частни терени или на общински. И в двата случая за тези клетки се плащат данъци, а вероятно и наем.

Относно тротинетките - доколкото знам, в не малко европейски държави, се приеха промени в ЗДП и се урегулира кога, къде, с каква скорост и с какво оборудване/екипировка могат да се ползват. Същото важи и за електрическите колела и всички подобни МПС (държа на М-то!). Нещо, което се опитаха да направят и в България, но веднага скочиха "разбирачите" ;) 

Пиратките са ми извън комптенцията :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щяхме да ръфаме Миро, защо не натиска Супърба в снега нагоре по Витоша и не му пълни километража на правите на магистралата...и защо злоупотребява с кока...кола :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и аз не спец по пиратките , но специално за Германия градските управи  си наемат пиротехнически екипи , защото по НГ трябва да има гърмежи , значи някой , някога е помислил , че може да се напълни спешното с отрязани пръсти.

Между другото съм забелязал (специално за България) , че нещо щом не могат да измислят как да урегулират , го забраняват :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, The Best Forman написа:

То и аз не спец по пиратките , но специално за Германия градските управи  си наемат пиротехнически екипи , защото по НГ трябва да има гърмежи , значи някой , някога е помислил , че може да се напълни спешното с отрязани пръсти.

Ти все едно не живееш в Красна поляна, където в район "синята лампа" на нова година се стреляше с калашници и двуцевки, а тия дето имаха само пистолети пукаха по уличните лампи за да се докажат. Дори в моя квартал тази нова година чух достатъчно "осмици". Да забранят пиратките, тамън ще се избиваме директно.

 

А, една добавка, пак към теб - домостроителните комбинати били виновни, щото произвеждали. Все едно да кажеш, че Арсенал Казанлък е виновен, щото прави калашници и с тях се убиват хора. Оръжието не убива хора, човека го прави. Гаражната клетка не се е материализирала сама на поляната, някой папуняк я е плеснал там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Izolini написа:

...А, една добавка, пак към теб - домостроителните комбинати били виновни, щото произвеждали. Все едно да кажеш, че Арсенал Казанлък е виновен, щото прави калашници и с тях се убиват хора. Оръжието не убива хора, човека го прави. Гаражната клетка не се е материализирала сама на поляната, някой папуняк я е плеснал там.

02.1990 год. изкарах изпита за шофьор , но навършвам 18 м.11 и реших да си изкарам М категорията , защото за превишаване на категорията ЗДвП предвиждаше наказание 50 лв. , а за каране без книжка 200 лв. глоба. Та отивам на ул.Будапеща 1 или 2 , където беше тогава КАТ и един възпълничък чичко с униформа ме вкара в параграф 22 и то заради една М категория .. познай дали успях да я изкарам и познай дали съм карал преди да си взема книжката. Има начини със сигурност нещата да се правят както трябва , и има начин това да е законно ;) но тук винаги закона догонва , ама напоследък все по-често се задъхва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, The Best Forman написа:

ама напоследък все по-често се задъхва!

Е как няма, като Андрешко половин век беше национален герой!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, Izolini написа:

Е как няма, като Андрешко половин век беше национален герой!

 

За това ли искат да го изхвърлят от учебниците?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - Няма Проблем, не го мисли.

 

До @Боре - Как да стигна от Гр. София до Гр. Елин Пелин по второ и/или третокласен Път, тоест без Винетка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, tuningmania написа:

До @PRR

До @Боре - Как да стигна от Гр. София до Гр. Елин Пелин по второ и/или третокласен Път, тоест без Винетка?

По въздух :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, The Best Forman написа:

По въздух :)

Що бе, има автобус, влак. Може и на магаренце или хаджипешовата. То е близо. @Борепо горе събори мита на Илф и Петров "Автомобилът не е лукс, а необходимост". 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През Цариградско. Почти не съм виждал постове там. По под балканския има. Всеки ден го пътувам и единия и другия. 

Спестил си 100 лв от винетка ли? 

Автобуси и маршрутки има често. 

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Моджо - През Бул. Цариградско Шосе, на караулката, има камери за винетки. Тоест, не става от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Моджо - А за влизане в Гр. Елин Пелин от къде? През с. Гара Елин Пелин пак е с винетка..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, tuningmania написа:

До @Боре - Как да стигна от Гр. София до Гр. Елин Пелин по второ и/или третокласен Път, тоест без Винетка?


Нямам идея - Враждебна, Долни Богров, Горни Богров, Мусачево...

Примерно.

Но, честно казано, не виждам смисъл да го правиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То навсякъде е с винетка. Ако искаш изцяло без-няма как.  По-малко вероятно е да хванат по единия маршрут). Казах, че минавам 2 пъти дневно от там. Ако мога да помогна с нещо? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

За това ли искат да го изхвърлят от учебниците?

Ще го изхвърлят, като го четеш като Рогатия - Евангелието. Може да плащам данъци, ама може и да не плащам. Демокрацията била право на избор. Глупости! (направо чувам как го изплюва Учтивия Лос). Държавата (на която демокрацията е частен случай) е като стария затворник, който те пита дали искаш да си мъжа или жената в семейството.

 

@Боретой няма и да го направи, щото Миро е много законопослушен, ама типично популистки се хвана за твоите думи ако не иска да плаща винетка да кара по второкласни пътища.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.