Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотията българска или тема за чесане на пръсти.


The Best Forman

Recommended Posts

Темата си беше (и си е) доста добра. Заглавието е "малко" по-обширно, но това също е част от красотата и :D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1.6k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    282

  • tuningmania

    190

  • The Best Forman

    189

  • Izolini

    178

Така де Академик Неделчев ми отправи забележка и ще се поправя - ние ме пишем простотии , само пишем за простотии :) , който ги прави , да се срамува :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПОРЕДНИЯ пример за това , че когато Държавата (в лицето на компетентните служби) не може да помогне , пречи. Хората тръгнали (без това да им е работа) да помогнат , поста на КАТ не ги пуснал .. добре , че си знаят "другите" пътища.

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, в една "нормална" държава, като Германия и/или Австрия, тези хора щяха да бъдат глобени. Защо ли? Защото, ако закъсат и тях ще трябва да ги вадят с БТР-а. Да припомня ли миналата година, че един такъв хубостник го вадиха (по спомен) два дни?

 

От друга страна, проблема с почистването е сериозен. В "нормална" държава, като Австрия, той е решен като тракторите, които работят на полето зимата почистват. За целта общината сключва договор с тях, а те са отговорни за поддържането на съответните участъци. Защо това не се прави и в България е друга тема (абе същата е, ама не ми се дискутира). Това, естествено, засяга второстепенните+ пътища, а не магистралите и скоростните пътища, които са грижа на държавата.

 

Та, както винаги "ту партс" ;) 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, забележи какво казват оффроудърите "масово са неподготвени за зимни условия". И тук няма държава. Много им здраве на законотворците, че 4 мм грайфер на лятна гума я приравнява на зимна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Гена, в една "нормална" държава, като Германия и/или Австрия, тези хора щяха да бъдат глобени. Защо ли? Защото, ако закъсат и тях ще трябва да ги вадят с БТР-а. Да припомня ли миналата година, че един такъв хубостник го вадиха (по спомен) два дни?

 

От друга страна, проблема с почистването е сериозен. В "нормална" държава, като Австрия, той е решен като тракторите, които работят на полето зимата почистват. За целта общината сключва договор с тях, а те са отговорни за поддържането на съответните участъци. Защо това не се прави и в България е друга тема (абе същата е, ама не ми се дискутира). Това, естествено, засяга второстепенните+ пътища, а не магистралите и скоростните пътища, които са грижа на държавата.

 

Та, както винаги "ту партс" ;) 

Несериозно е и за цяла област да има три машини .. едно време викаха армията , а сега .. факт е , че хората са се справили и може само да им вдигнем един палец !

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, The Best Forman написа:

Несериозно е и за цяла област да има три машини

Къде я видя тази област?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Къде я видя тази област?

Аз съм късоглед и не мога да пея , но ти си музикант и ще ме разбереш , че става дума за добричко ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам, а от къде, извинете, произлиза тази информация? От АПИ? От АОП? Или от ФБ и други по-компетентни източници?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Izolini написа:

Ахам, а от къде, извинете произлиза тази информация? От АПИ? От АОП? Или от ФБ и други по-компетентни източници?

Чети между редовете ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, The Best Forman написа:

Чети между редовете ;)

То не става с четене между редовете, а с факти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Izolini написа:

То не става с четене между редовете, а с факти

 

Цитат

Ни мъ глей , че съм кат фафла в раминете ... знам фатки!!!

... и ми не трЕбат факти :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много обичам някой да ми дава пример с Австрия и как видиш ли се чистело там. На, кадри от 2017г. През цяла Австрия беше така, включае и където вече не валеше. Снегорин НЕ видях. Снимано е посред бял работен ден.

Пътувам из Европа с автомобил най-вече зимата (Декември и Януари). Освен в Словения, никъде другаде не съм видял да се чисти на нивото, на което се чисти в България. И като сложиш факта, че едно единствено минаване през Хърватска е на цена от 35 лв. (повтарям, едно минаване, не седмична винетка) и че в Австрия съм дал 30 лева за винетка и още 15 да мина през Караванкен, а в България със 100 лева карам цяла година където си искам, ми price for value ми е някак далеч по-добре.

 

Редактирано от sauber
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имам опит с минаване през Австрия и Германия в обилен снеговалеж и както бях убеден, че снегорин не е минавал настигнах групата от 3 които чистеха, но буквално 5мин след тях магистралата вече беше с 10см сняг :(

Но съм съгласен, че дори в "нормалните" държави не ловят снежинките във въздуха, както и че и при тях има проблеми. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снежната обстановка навсякъде е една и съща. Природата често е по-силна от всякакви машини. Разликата е, че в едно нормално общество хората просто го приемат и са по-внимателни. Тук на 4см. паднал сняг, има пет тв екипа, които всяват паника и "МАЙКАТА СИ ЕБАЛО". Същото и с Горонабируса. "ШОК, БОМБА, 19 ГОДИШЕН БЕЗ ПРИДРУЖАВАЩИ ЗАБОЛЯВАНИЯ ПОЧИНА ОТ КОВИД-19". Бог да го прости момчето, показват го, то милото било 150кила.

Последните години ми се е случвало минимум три пъти да тръгвам от София към Варна в "Тежка зимна обстановка". Обикновено карам 2-3 км. по сняг около Велико Търново и още толкова около Търговище. Останалите 430км. са на перфектно почистен и обработен асфалт. Ама репортерчетата що да се напъват да свършат някаква работа, като има готова и отработена евтина сензация.

 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, и още нещо. По нова година бях в Пампорово. Движехме комплект аз и приятел със Супърб тройка. Да, 4по4, но все пак лека кола. В едни ледени коловози чакахме всички с джиповете по 150К с гуми от Кауфланд, които се пързаляха безконтролно, че да минем двмата, без да пребоксуваме и сантиметър. Не щото сме Себастиан Льоб и Яри Мати Латвала, а защото бяхме с някви нормални гуми.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако са 4 пак добре. Софиямци специално няма от какво да се оплачат и въпреки това се писка. А вече с навяване, вихрушка, само верижна машина може да мине и то да те прибере на топло. Клата си остава където е докато не мине фъртуната.

Ти се забий в пряспа метър и нещо или те затрупа па чакай убавите гуми да те извадят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, sauber написа:

Снежната обстановка навсякъде е една и съща. Природата често е по-силна от всякакви машини. Разликата е, че в едно нормално общество хората просто го приемат и са по-внимателни. Тук на 4см. паднал сняг, има пет тв екипа, които всяват паника и "МАЙКАТА СИ ЕБАЛО". Същото и с Горонабируса. "ШОК, БОМБА, 19 ГОДИШЕН БЕЗ ПРИДРУЖАВАЩИ ЗАБОЛЯВАНИЯ ПОЧИНА ОТ КОВИД-19". Бог да го прости момчето, показват го, то милото било 150кила.

Последните години ми се е случвало минимум три пъти да тръгвам от София към Варна в "Тежка зимна обстановка". Обикновено карам 2-3 км. по сняг около Велико Търново и още толкова около Търговище. Останалите 430км. са на перфектно почистен и обработен асфалт. Ама репортерчетата що да се напъват да свършат някаква работа, като има готова и отработена евтина сензация.

100% съм съгласен. Ама за това освен репортерите са си виновни и онази част от шОферите, които искат зимата пътя да им е като през лятото. Има зима, следователно има зимни условия за управление на МПС. Точка. Всеки има право да упреква снегопочистващите фирми само ако не са почистили до толкова, че да може да се минава. А то някъде заснежено, някъде ледец да има и повечето шофьори почват да негодуват... Разглезихме се като нация адски много. Зимата да е сухо, телефоните с неограничени минути за смешни пари на месец, домашния интернет бичи мегабити за жълти стотинки, труда почти навсякъде е нереално нисък като заплащане... Ама скоро това ще секне. Инак е като чифте пищови на гол тумбак...

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям тезата, че "Българина" е интересна порода, която иска всичко да му е на "шес", но когато е друг да го свърши. В конкретния случай - пътищата да са излъскани до сух асфалт, а той да търкаля с летен регенерат на поне 8 сезона ;) Но, за това пак сме си виновни ние. Защото, когато такъв закъса, ние търсим начин да му помогнем да издрапа и този път, вместо да звъннем на 112 и да съобщим, че въпросният индивид е с неподходящи гуми за сезона с което е предизвикал задръстване и предпоставки за ПТП. 

А темата за еФтините гуми много добре се връзва и с онази за поддръжката на премиум автомобил - аз ще го купя, пък гумите ще си взема втора ръка или от Кауфланд ... за по еФтинко ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стга с тоя кауфланд бре. И в гуми центровете има евтини гуми. 99% е до акъл, не до гуми. Оня де в ЛЕДА по подбалканския имаше няколко такави индивиди. Бързи. Ма много бързи. Не на черен лед. На бял и видим и пределно ясен лед. Ся, то и аз мога да карам с 130 направо по леда. Нали? Не е особено трудно.  Ма карам с 60. За всичките Бръзи не знам, но за двама от тия знам :

 - Бръз номер Идно - Разбра по трудния начин, че да караш по лед направо може, ма нещо със завоите не се получава работата.

 - Бръз номер Две -  Тоз индивид разбра, че да спираш на лед не е като на асфалт. Хубавата новина е, че на ТИР-а му немаше нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

112 не е ли само за спешни случаи.Иначе днес и жена ми е паднала на заледена улица в "елитен " столичен квартал със зона и високи данъци. Това при положение, че снощи е подала сигнал.В тази държава ако спре да се краде и се изритат калинките за две години ще стигнем Швейцария.

Редактирано от Passi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Passi написа:

112 не е ли само за спешни случаи.Иначе днес и жена ми е паднала на заледена улица в "елитен " столичен квартал със зона и високи данъци. Това при положение, че снощи е подала сигнал.В тази държава ако спре да се краде и се изритат калинките за две години ще стигнем Швейцария.

112 е за подаване на всякакви сигнали свързани с опасност за живота и здравето на хората. Това включва паднали дървета, замръзнали пътища, тротоари и т.н. и .н.

Относно заледената улица - ако наистина е улица е отговорност на общината и пре-спокойно може да подаде жалба с копие до Столична Голяма Община и Столичен Инспекторат. Ако е паднала на тротоара, то тогава е отговорност на съответната кооперация/къща, пред която се е случило и е редно пак да се подаде жалба срещу съответните собственици - пак до общината с копие до СГО + СИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, PRR написа:

Напълно подкрепям тезата, че "Българина" е интересна порода, която иска всичко да му е на "шес", но когато е друг да го свърши. В конкретния случай - пътищата да са излъскани до сух асфалт, а той да търкаля с летен регенерат на поне 8 сезона ;) Но, за това пак сме си виновни ние. Защото, когато такъв закъса, ние търсим начин да му помогнем да издрапа...

Не позна, коУега. Онзи ден, точно като падна снегО в София, на един 30 метров баир в Драгалевци една баничарка бАксуваше и не можеше да се качи. Разминах се с него, слизах надолу. Онзи гледаше тъпо. Навярно е чакал да спра и да го бутна. Снега не беше много, със сигурност е бил с кофти гумета. Свърших си работата, гледам онзи още там и не може да се качи. Седя си аз в колата, пия си кафето, гледам го и му се радвам на пича. Накрая се отказа, обърна и отиде от другаде да опитва. Тръгнах и без зор изкачих стръмното. Що така бе Миме :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случката става на улица която е заледена при всеки сняг. Сигнали са подавани многократно и ефекта е нулев. А карането със скапани гуми според мен изобщо не е за 112.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, ID A написа:

Гена, забележи какво казват оффроудърите "масово са неподготвени за зимни условия". И тук няма държава. Много им здраве на законотворците, че 4 мм грайфер на лятна гума я приравнява на зимна.

Какви гуми от Кауфланд? Законът казва, че грайфер 4 мм за лятна гума или 1,6 мм за зимна гума е достатъчна при сняг 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.