Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотията българска или тема за чесане на пръсти.


The Best Forman

Recommended Posts

А какво казва закона за зимната гума в Германия или Австрия, например? От чисто любопитство питам. На какви параметри трябва да отговаря зимната гума, според тяхното законодателство?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1.6k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    278

  • tuningmania

    190

  • The Best Forman

    180

  • Izolini

    172

преди 4 минути, axel написа:

А какво казва закона за зимната гума в Германия или Австрия, например? От чисто любопитство питам. На какви параметри трябва да отговаря зимната гума, според тяхното законодателство?

Мисля, че ще отговори на въпроса ти: https://www.continental-tires.com/transport/knowhow/european-winter-regulations

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Тази таблица, обаче е за камиони и бусове, където би трябвало регулациите да са по-строги. Дали е така, не зная, но така си го представям. :)

Изненадва ме това, в колко държави няма въобще регулации. Ясно, че в някои от тях снега е по-скоро изключение( или мираж), но пък в други, като Дания например, зимата си е доста близка до нашата!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В таблицата пише за Германия, ППС < 3.5 t трябва да със зимни гуми. Зимна гума е тази със символ снежинка в планина. Допуска се гуми M+S асо са произведени преди 2018, но до 2024! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 57 минути, ID A написа:

Какви гуми от Кауфланд? Законът казва, че грайфер 4 мм за лятна гума или 1,6 мм за зимна гума е достатъчна при сняг 

Те ако са останали 4мм аз дори лятото не я карам?!? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, гледайки разговора тук за гуми, днес видях едни такива, верно, зимни, но ограничителя беше по-изпъкнал от грайфера. Не знам как, но така беше...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - По-важно от всяка гума, е подготовката на Шофьорите.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С удоволствие ще ти наблюдавам подготовката с летните гуми на Юли в Редута.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Izolini написа:

С удоволствие ще ти наблюдавам подготовката с летните гуми на Юли в Редута.

Ицо, не подценявай думите на Миро. И с хубави зимни гуми, който не го бива не може да се справи, хората с добра подготовка и не толкова добри гуми биха се справили или по-важно, имат правилна преценка и знаят, че има риск да не се справят в определена ситуация и просто не влизат в нея, докато неподготвените разчитат на "щом съм с нови гуми, ще мина", а то не е само до гумите. 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, ghost_rider написа:

или по-важно, имат правилна преценка и знаят, че има риск да не се справят в определена ситуация и просто не влизат в нея

Ключовата фраза. А за тази преценка дори не ти трябва кой-знае каква подготовка като шофьор, просто да помислиш дали можеш или не можеш. Ама понеже у нас всичко може, значи и всеки индивид може всичко.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм съгласен с Миро. Ако някой си мисли, че гумите ще му карат колата, жестоко се лъже.

Перфектната комбинация е добър шофьор с добри гуми. В дадена ситуация, добре премислена, гумите с една нищожна идея ще му помогнат. Или да спре, поради причини независещи от него, или да излезе от закъсване в сняг.

 

преди 4 минути, Izolini написа:

... А за тази преценка дори не ти трябва кой-знае каква подготовка като шофьор, просто да помислиш дали можеш или не можеш.

 

Напротив, това са качества или един от критериите за добър шофьор.

 

п.п. Моля ви се, прекратете с тези гуми и тук. Има си достатъчно теми специално за това. Писна ми от тези гуми. А и тази тема върви на там. Не обезличавайте интересната тема на Гената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, axel написа:

Благодаря! Тази таблица, обаче е за камиони и бусове, където би трябвало регулациите да са по-строги. Дали е така, не зная, но така си го представям. :)

Изненадва ме това, в колко държави няма въобще регулации. Ясно, че в някои от тях снега е по-скоро изключение( или мираж), но пък в други, като Дания например, зимата си е доста близка до нашата!?

Включва както леки, така и товарни: "Vehicles < 3.5 t GVW must be equipped with tyres marked with the Alpine-Symbol (3PMSF) from 1 January 2018 on all axle positions. Vehicles with > 3.5 t GVW must be fitted with tyres ..."

Преди 2 часа, tuningmania написа:

До "ВСИЧКИ" - По-важно от всяка гума, е подготовката на Шофьорите.

Надявам се това да го написа за спорта :) Разликата в спирачния път на сняг между лятна и зимна гума е около 3 пъти (не 3 метра!). Същото се отнася и относно способността, на гумата да "държи" в завоя и да "дърпа". Т.е. при такива условия е 90% гума, 10% магаре ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - Метри не съм мерил, но и с лоши гуми (а съм Шофирал с такива) не съм се удрял ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, joro-120L написа:

... 

 

п.п. Моля ви се, прекратете с тези гуми и тук. Има си достатъчно теми специално за това. Писна ми от тези гуми. А и тази тема върви на там. Не обезличавайте интересната тема на Гената.

 

Ааааа, чакай чакай. 

Неможе така да се спре. 

Смятам, че е много важно и разход на гориво и смяна на масло

Та.... 

Дали след събарянето на бетонните клетки  ще се повиши разхода извънградско от 2.8л до 3.3 л.... Ужас! 

?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, mRt написа:

 

Ааааа, чакай чакай. 

Неможе така да се спре. 

Смятам, че е много важно и разход на гориво и смяна на масло

Та.... 

Дали след събарянето на бетонните клетки  ще се повиши разхода извънградско от 2.8л до 3.3 л.... Ужас! 

?

 

Ще се повиши и повече ако те домързи да си изчистиш снега от тавана ;) може да те догони и някоя ядосана Фабия да ти обясни какво се случва с откъсващите се парчета :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, The Best Forman написа:

..... може да те догони и някоя ядосана Фабия.... 

 

Пепо не се ядосва лесно, а с Данчо ще се разберем, та така с догонващите Фабии... ??

А снега от тавана... Не ме мързи да го чистя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, mRt написа:

 

Пепо не се ядосва лесно, а с Данчо ще се разберем, та така с догонващите Фабии... ??

А снега от тавана... Не ме мързи да го чистя. 

Ти не караш само Шкода , а с другото и други Фабии могат да те хванат :) .. и Коце със 100янка даже ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, tuningmania написа:

До @PRR - Метри не съм мерил, но и с лоши гуми (а съм Шофирал с такива) не съм се удрял ;)

Не си, защото си се съобразявал с галошките ;) И мен ми се е налагало, но правя всичко възможно да не си го причинявам пак ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да подхвана една друга тема, която донякъде има общо с писаното по-горе. Всяка зима, когато валне сняг се вижда съвсем ясно кой има гараж и кой няма. И всяка година ми прави впечатление едно и също нещо. Голяма част от S-класите, A8-ците и т.н. имат сняг по ламарините... Разбира се, има и такива, които са чисти, нощували в гараж. Та немога да разбера как ще дадеш толкова много пари за автомобил, а нямаш гараж за него. Нещо сбъркан ми се вижда този приоритет. Избиване на комплекс ли е да караш голяма и скъпа кола, без да има къде да я прибереш? Същевременно съвсем обикновени коли са без грам сняг по себе си, явно собствениците им имат гараж. По груби сметки една по-нова S-класа струва повече от моята Skoda + гаража ми. Опитвам се да намеря логика, ама не откривам такава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логика йок, казано на чист български език ;) Не рядко се виждат S-класи пред панелни блокове в кварталите. И аз не разбирам логиката, ама българина е странна порода. Кара луксозна кола, но живее под наем в "широк център"...

И за да сме в тон със заглавието: утре пак очаквам да се развихрят подвижните купчинки сняг :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга страна - т'ва е купчина желязо, което има застраховка. К'во да ѝ треперя на колата, да ѝ взимам гараж, а-у... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Велко. Купчина желязо е. И най-вероянто има и застраховка. Ама не иде реч да й трепериш, защото и от гаража могат да ти я измъкнат. А за липса на логика, приоритети и комплекс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Mishelle - Кой и как определи, че еди какъв си Автомобил, трябва да върви с еди какъв си Дом? Това са лични неща, които не засягат никой друг и в този ред на мисли не трябва да им се слагат общи норми :) Има Хора, за които Автомобила няма емоционална стойност, нито пък финансова. Не съм от тях, но им завиждам благородно..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро, как да ти кажа ... странно е. В смисъл, че аз не бих заробил един апартамент в/у четири колела. И бих си купил по-добро жилище, вместо да го метна на 4+ колела... Някак едното ми се струва по-важно. Ама кой пък съм аз ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.