Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотията българска или тема за чесане на пръсти.


The Best Forman

Recommended Posts

преди 18 минути, ID A написа:

... ГТП са някакъв смях, ще раздават стикери. И като ти с евро 6 и аз с евро 4 и някоя 120са се окажем в една група? Защо е нужно да измисляме топлата вода? Има еврокатегория, за раздават стикерите по нея.

...

Защото, Иво, тази категория е на хартия. Всеки уважаващ себе си Ганя веднага чипира, маха катализатор, ДПФ и всичко останало и евро категорията остава на 'артия ;) Ей затова си трябва мерене. И, ако се окажем в една евро категория със 120ката, отиваме в сервизчето и си оправяме таралясника ;) Е, разликата е, че в Германия ще ти спрат МПС-то при такава ситуация, ама и до там ще стигнем ... надявам се!

И пак да се върнем на темата - всички реват за това, че нищо не се прави, но когато се прави се реве, че не се прави така. Ами как се прави? Кажете. Явно знаете. Аз не знам и затова си трайкам и не давам много-много идеи :rolleyes:?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1.6k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    278

  • tuningmania

    190

  • The Best Forman

    180

  • Izolini

    172

Според мен могат да го направят така:

Затягат ГТП и там/тогава ще се види, кой има катализатор, ДПФ, ГПФ и т.н. Не е нужно да се издава  стикера, който е в съответствие с показанията на автомобила и да се лепи. Има регистрация за тази работа. И камери дето да гледат за стикери няма нужда! Има достатъчно камери вече, които гледат регистрацията :)

Ето - не се харчат пари за стикери и камери, не се лепи нищо на джама! Не ми изглежда толкова трудно да затегнат ГТП...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти все още не разбираш. Новата еко категория ще ти я дават в пунктовете за ГТП. Същите дето сета "уж" замерват. И за 120ката не ме разбра. Наредбата е така написана, че 120ката може да е 4та (най-високата за мпс с двг), към която се отнасят всички с евро 5 и евро 6.

Как реално ще се променят нещата? И сега има гтп с проверка на газовете. Как се очаква за нощ да започнат да спазват правила, като не са ги спазвали десетилетия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, ако като не променят нищо, как очакваш да се промени нещо? Само питам, за един прЕател ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @PRR - Е нали от Хората идваха Проблемите? Предлагам нищо да не се прави и да чакаме Хората сами да решат да си оправят Автомобилите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така, Миро, прав си! Някой прави нещо, друг мрънка "То при нас колко е зле, те на запад колко добре .." пък те 'кат нас ;) И едните хора и другите хора. И всичко зависи от хората. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

УКогато се прави нещо, то трябва да се прави с мисъл и да се следи за неговата ефективност и ефикасност. В случая уж се прави нещо, но всичко е така замислено, че нищо да не стане.

Миро, промяната я видяхме в Красно село и Триадица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Има две причини за провал - действие без мислене и мислене без действие", ако ме разбираш ;) 

 

PS: Понеже 5-6 страници по-рано стана дума за програмиране, та се сещам за "Agile Manifesto" и идеологията "с малки стъпки, но често"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме интересува защо не се мият улиците, защо се позволява на камионите да изкарват буци кал по улиците и защо се дава на получовеците от Факултето, Филипините и Христо Ботев да горят каквото намерят. Тези неща комбинирани вдигат праховите частици повече от автомобилите, но е по-лесно да се дерат шофьорите. Даже изследването на БАН поръчано от общината показва, че не автомобилите са основният проблем за замърсения въздух. 

Последно преди някой да ме атакува: ходя на работа с колело дори и при минус 7-8, а когато не мога пеша или с градския транспорт. Просто ме дразни лицемерието на властите, които само искат да симулират дейност. 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @niki - Ей сега ще ТИ се обясни, че властите са си перфектни и ТИ нещо си се объркал.

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам от къде идва прахта, но за 15 дни си оставих колата пред нас без да я пипам...имаше 1 пръст прах! А улицата е що годе чиста...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е чиста, мога да се хвана на бас, защото ако е чиста, ще е единствената чиста в София. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - От около 15 Години си чистя сам Автомобила. София никога не е била по-мръсна от колкото е сега.

  • Несъгласие 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, niki написа:

Мен ме интересува защо не се мият улиците, защо се позволява на камионите да изкарват буци кал по улиците и защо се дава на получовеците от Факултето, Филипините и Христо Ботев да горят каквото намерят. Тези неща комбинирани вдигат праховите частици повече от автомобилите, но е по-лесно да се дерат шофьорите. Даже изследването на БАН поръчано от общината показва, че не автомобилите са основният проблем за замърсения въздух. 

Последно преди някой да ме атакува: ходя на работа с колело дори и при минус 7-8, а когато не мога пеша или с градския транспорт. Просто ме дразни лицемерието на властите, които само искат да симулират дейност. 

Защо не се мият не мога да ти отговоря. Те и "едно време" не се миеха често (веднъж в месеца), но определено беше по-добре.

За горенето - не се дава, а не се глобяват. Но и никой не ги "ковлади" ;) 

Виж, за буците кал е и твоя отговорност. Когато строиха LIDL на Черни Връх камионите бяха изкарали кал и аз се обадих на 112. За мое учудване на връщане, около час по-късно, имаше патрулка и си "лафеха" с някои хора от обекта. Втори път не ми се наложи да звъня. Та в тази връзка - ти звъниш ли, като видиш че замърсяват ?

За симулирането на дейност - цялата държавна администрация се опитва да го прави. Твоя/моя отговорност е да ги накараме да си вършат работата. Е, за да сме напълно честни, има и изключения, които си я вършат и без да ги юркат, но са единици.

 

@tuningmaniaАз пък твърдя, че тази година е значително по-чиста от миналата, от по-миналата (нямаше сняг и не ползваха толкова пясък/химия) и от 2012та. Само ще ти припомня, че 2012 масово се ревеше по форумите от хлъзгавия асфалт след ползваната химия и натрупаните купчинки с пясък покрай улиците. Ама, много българска черта, бързо ги забравяме тия неща ;) 

 

@zloQQ, 2006та започнах работа на 7ми км и си паркирах колата пред офиса. Не за 1 ден, а за 1 час измитата кола беше с пръст прах. След това вече нямаше значение още колко се трупа, защото вятъра го издухваше - нямаше как да задържи повече ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прахта е много пряко свързана с бума на строителството. Не само от камионите, които изкарват кал на платното, а от целия процес, най-вече бетонирането. Ремонтите на улиците също генерират страшно много прах - рязане, фрезоване, рязане на бордюри и плочи, пясък...

 

А това с миенето на камионите е много завързана история. За всеки обект, от който се изкарват земни маси, има изискване да имаш мивка. Колко се мие е отделен въпрос. ПРР е дал пример по-горе. Само ще ви кажа, че когато се строеше МС8 мивката беше оборудвана с 4 пароструйки, по една за всяка двойка колела. И въпреки това винаги оставаше по нещо което да падне.

Има и обратния пример - сега ще правя изкоп. Трябва да имам мивка - ок. Ама официално няма канализация. Да съм събирал калната вода във варел ??? Освен това официално има "улица", но е без асфалт. Аз ще измия камиона на излизане от обекта, после той ще кара 50 метра по черен път до асфалта??? Или ще левитира до там?

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мръсотията в София е мега комплексен проблем, който не знам дали има някакво дори и сложно решение.

1. Строежите изхвърлят във въздуха прах

2. Камьоните от строежите разнасят гняс навсякъде

3. От толкова паркирани автомобили по кварталите, адекватното почиставане и измиване е абсолютно невъзможно. Пред моят блок мият около 2 пъти в годината, ефект почти няма. Преди да се измие, трябва да се почисти, а то няма как да стане. Загледайте големите булеварди. Там където нощем минават камиончетата прахосмукачки, а понякога и се мие. Дори в ъглите между асвалта и бордюра е чисто. Ама няма наспрели коли...

4. Трафика до някъде, макар че за мен това съвсем не е от водещите проблеми свързани със замърсяването

5. Естественото вентилиране на котловината е трудно защото... ми защото е котловина.

6. Огромна част от градинките са на почва или със супер рехава растителност. Това според мен означава, че при сухо време и вятър, нищо не задържа финната почва да се разнася където си иска.

 

И сигурно още 100 проблема. Или иначе казано, всичко е както във всеки мегаполис, в който живеят твърде много хора на квадратен километър - трудно за управление.

 

Между другото, преди да се храни пак общината, искам да кажа, че поне в моето каре в Борово, от около 5-6 години поддръжката е на добро ниво. Минават бригади, косят, чистят основоно градинките, метат се и се събират листа когато е нужно. Преди няколко дни буквално изринаха градинката пред нас, а тя е бая голяма. Нямам търпение да видя точно колко ще остане в същото състояние, макар че има кошчета навсякъде. Преди 3-4 години аз и няколко мацки от входа почистихме една огромна градинка. Събрахме всички боклуци, пометохме, изкубахме треволяци и прочие. Стана "образцова". Ми точно след 3 седмици беше същата кочина...

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да мрънкам ще се включа с това, че не се ползват машини за чистене на улиците. Отчасти причината е, че се търси заетост на една определена етническа група... Лично, политически некоректно, мнение ;) Ако се ползваха машини ефективността щеше да е в пъти по-голяма, съответно можеше да се чистят булевардите по няколко пъти месечно и замърсяването да падне. Ама ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Механизирането и мангализирането не се изключват, по-скоро трябва да се допълват. Е, има го и моментът, че бригада бенгалци излиза по-евтино от закупуването и подръжката на една хубава машина.

Интересно е, че всички гледате в рамките на околоМръсното - в някой сух, ветровит ден погледнете и към дефилето, за да видите облаците прах от обработваемите земи - да ги бетонираме ли? ?

А иначе е вярно, че нашего брата, столичанина (да не се бърка със софиянец) е свиня, ама като правителството се самосмени и нещата ще се оправят ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Logrus написа:

... Е, има го и моментът, че бригада бенгалци излиза по-евтино от закупуването и подръжката на една хубава машина. ...

Несъгласен :) Машината изисква поддръжка и консумативи, но върши 100х (поне) повече работа. С една машина можеш да изчистиш 30км/ден (6 часа х 5км/ч), докато за същата работа ще са ти необходими поне 30 индивида. Дори да си стиснем ръцете на 15, пак дневните им надници ще са в пъти по-малко от горивото + надницата на шофьора на въпросната машина + амортизацията + и т.н. и т.н. Това е чисто икономическата обосновка. След това идват политическата и социалната и всичко отива в кръглата папка ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съгласен съм с теб, ама нали гледаме реалното положение - бенгалци бол, техника ич. ?

Другото е пожелателно - дано само да се случи преди да ми умре от старост галапагоската костенурка ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.