Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

O1 vRS - една от малкото оцелели


al3xxx

Recommended Posts

Здравейте, колеги! След кратко прекъсване и след десетина проби на разни марки и типове двигатели, аз се завърнах в начален стадий. 

По тази кола ме подпали Ники (@sharpshooter_) още едно време и от тогава - аз търсих, търсих и тъкмо намеря рс Октавия 1 - изпреварват ме купят я ... Или е прекалено окаяно състоянието или са прекалено много парите. Все нещо се случваше. 

Докато не запалих от Варна и не отидох до село Завет (Разградско), след близо половин година следене на обявата и предлагане на колата на всякакви мои близки и познати. Колата беше обявена само в някаква фейсбук група "Шкода купува-продава" и изглеждаше абсолютен кош по обява. 

Отидох с нагласа, че няма да има останала кола, но все пак отидох ... 

Колата беше внос от Швеция преди година, с доста сервизна история там. Беше прибрана в един прашен и влажен гараж и беше почти съсипан, ама не знаеше, че аз ще се поява там и ще я изкарам от гаража. Нямаше нищо платено, вътре беше цялата мръсна и наръзена с отрова за плъхове, която лепнеше... 

Та купих това недоразумение за 4300лв, платих му всичките документи, смених му масло с маслен филтър на тротоара и се прибрах до Варна на ход! 

 

Колата се оказа на реални 217 000км, в перфектно техническо здраве и напълно оригинален, но занемарен в последно време вид ( от катализатори до"прахосмукачката" - secondary air injection system и до стелките на пода) всичко си беше както си е било! 

Ето част от снимковия материал. Качвам темата в "Проекти", защото вече колата е доста променена и ще се старая да качвам сравнително често промените. Поради липсата на време не обещавам, че ще отговарям много своевременно, но ще опитам да развивам темата "на пълна газ" 

 

IMG_20201023_184416.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата както се вижда от първата снимка избирах и оглеждах по тъмно с фенери...

Ето и още малко снимки от покупката на следващия ден по светло:

"Гаражът за съхранение", който споменах се вижда отзад. След като минахме нотариус и колата на практика вече беше моя, собственикът на къщата и колата реши да отвори "портите на гаража" - лявото крило липсва, просто защото излезе от пантите и падна право върху 5тата врата на шкодата хаха - от тогава знам - спойлерът на багажника е много здрав!

 

122957333_692440831695082_3027032616877857356_n.jpg

123048519_997001274130002_1938814625511122197_n.jpg

122952315_627585921242724_5639616750514580442_n.jpg

122904666_692789408031934_8620796471233429389_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега малко и за интериора:

Колата беше уникално мръсна...

 

124537806_721684488479331_9096704912832175636_n.jpg

124646070_700641450580180_6309136611712186252_n.jpg

124979030_2765214940414115_761547994749217226_n.jpg

124780245_1551237515263708_7549091207185046006_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарение на мой приятел, който се занимава с малко по-специална грижа за автомобилният интериор - Жорката от "Detailing Jordanov" с моята октавийка се случи следното:

 

128944299_1121041848326690_7416967859903513273_n.jpg

128981688_870501210425646_3028463700579403393_n (1).jpg

143196195_122731659709223_3225660000810130769_n.jpg

129068042_2826386224265794_3066852353031053407_n.jpg

129166209_3795001733918922_8667959707007691913_n.jpg

142469020_430685234917514_4130357152784623460_n.jpg

142498026_3735133433211488_7575821766397244328_n.jpg

143177546_1344432682582282_635335727361021896_n.jpg

128144333_836293763825850_6283888131563685286_n.jpg

127965977_376106373600315_7678913857616332441_n.jpg

128144333_836293763825850_6283888131563685286_n.jpg

124568611_362725481622410_2311059486805221860_n.jpg

124623744_386530509337324_6327696827976933921_n.jpg

124690058_820694365415949_3639408356929403696_n.jpg

124787182_3649888991741157_4378825868628863073_n.jpg

124803968_288887732361899_6339201483399081551_n.jpg

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алекс, и тук да ти честитя новата бИгачка. Със здраве да я караш и да твориш по нея. Случила е на собственик. Онази вечер не можах да я огледам добре, че беше тъмно и трябваше да пътуваш. Надявам се следващия път да се отбиеш за по-дълго. И с гащиризон на Вюрт :)

 

Твоя приятел е магьосник. Този светъл салон го е направил като нов. Респект за което. Ще следя темата с интерес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, Юли! Непременно за вюрта ще измислим нещо ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Пепи! Ти също имаш доста заслуги по колата! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка и тук, Алекс! Най-накрая се намерихте! ? За мен също ще е интересна тема и ще се радвам, ако мога да съм полезен с нещо. А като каза Швеция, моите 17ки ги докара едно момче точно от Швеция и се оплакваше доста от неговата рс-ка. Имал е доста проблеми с налягането на маслото, понеже явно няма кой да се занимава да сваля картер и да сменя или чисти маслоприемника. Та ако още не си извършил тази процедура, горещо ти я препоръчвам, за да няма изненади вбъдеще.

 

П.С Салона наистина се е освежил чудесно и може би, ако продавачът беше направил тази процедура, колата отдавна щеше да е продадена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекрасно е отново да се появи проект за Октавия 1 vRS! Честито за колата и адмирации за ентусиазма! Дълго време да те радва, ти да я награждаваш с добавки, а и нас като зрители!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала Алекс, чуНдесна е!

Наистина ме зарадва с тази тема и с новата придобивка.

Безаварийни километри ви желая и да си служите вярно един на друг!

С нетърпение очаквам развитието на темата :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудна кола, честита да ти е! Салона направо ме втрещи - все едно е станал НОВ! Чакам развитието на темата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алекс, 

Честито и от мен! 

Знам, че от доста време си търсиш О1 vRS и се радвам че най накрая си взел. Изглежда супер,  особено след първите ти намеси. Като знам предната ти О1 как я беше нагласил с нетърпение очаквам и на тази какво ще й "причиниш"

Много да те радва и безаварийни километри ?

Аз също с нетърпение ще чакам развитието. 

 

П. С. 

Трябваше ДКН да го вземеш 2252... Запазена марка за страхотни О1 vRS ???

Ама щом има 2ки се приема ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви на всички! 
Да ви се връщат пожеланията, без на теб малък хаха!
 

Ето малко ъпдейт по темата:

Колата получи доста добро цялостно обслужване до най - малките детайли. Не съм снимал този процес, но включва къде що има част за подмяна (която подлежи на амортизация + оригинално масло в скоростната кутия).

Наложи се и цялостен ребилд на спирачната система - към момента с оригинални размери дискове и накладки, като предните дискове са 312мм, а задните са 256мм вентилирани.128586815_671954366814101_3133486349217069584_n.jpg.a83f8f59eea807e75099793ff5b006b2.jpg129015570_681354255898765_9217282150642937949_n.jpg.d443dccecc25974ea01696bf788b2648.jpg129052274_1024349054750173_7003016834122465453_n.jpg.e1aac487376608fc833c09ec1eb496e2.jpg129176757_179831000465221_8205014796979361570_n.thumb.jpg.118b788c6e0b47bc2fdb1cba618ec910.jpg

 

След това вече беше ред и на гумите - въпреки, че вече живея във Варна, още имам спомени от повечко сняг - та се подсигурих с хубав грайфер, който така и търках по топлия асфалт, но гумите препоръчвам при по - снежните райони. Не вият и се държат добре на мокро.  142699513_2832952547021780_1908877359459786875_n.thumb.jpg.fd1caa41c9a7611bfe5041a474a1bae1.jpg

 

Колата беше все още страшно запушена и "едва пробуждаща се"  Та започнах да я "мия" на странни места. 

142707288_132658838695951_1889974881387238972_n.thumb.jpg.ee752f8a0e18cd3b3965dbc7213c7e5b.jpg143643223_2580915155502410_1707097251249736954_n.thumb.jpg.6e8c4e0e519f880445e121c641fee304.jpg143306997_805908179999063_2354530116553340873_n.thumb.jpg.ccbf64406dc398cd2b0a029e5ee98410.jpg

 

Реших да проверя и какво става под оригиналните калобрани на предните калници, заради които ще сменя и калниците  на пролет:

127945862_3612655718780540_8519387806816267568_n.thumb.jpg.e37d774b4f590c6a2b2882c072c9b2ab.jpg128051923_214494043417283_8046175486888507716_n.thumb.jpg.2e859c2b3555cb61c3aeb35bede2bb1f.jpg128051873_413032416535878_4767865062819144468_n.thumb.jpg.4ca11d082beb3e0a75761f08b5d6faa4.jpg

 

Измих и цветята, та продължих напред.

Въпреки многото сервизни документи, които намерих от Стокхолм и някои крещящи за мен знаци, че колата е  на реалния си пробег, реших да проверя все пак и по втория метод "доверието - майка на знанието" : 

143035480_133707895262137_787639906567134782_n.jpg.f29bf9ed2ac024755c0171a17980fed8.jpg

 

Обслужих набързо и фаровете - единият ксенон беше изгорял, другият, не че имаше нужда, но наредих всичко Osram CBI (Cool Blue Intense). 

Фаровете са много свежи, светят идеално.

 

128065591_416108726423393_7376738309381139718_n.jpg.fa7fe4f65ee09e8c5ee8af7b75bf1f69.jpg

 

Дойде ред и на малко смяна по интериора - двоен дин плейър Alpine  - добрата стара класика (изпробван за такава кола, само че L&K) липсват леко ниските честоти - в процес на работа съм там. 

 

126242734_431208774936475_4858089808515534218_n.thumb.jpg.bfba29d47c7a0bf599b4fe9b7ea86916.jpg

 

Следва продължение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко добре, обаче мен продължаваше нещо да ме гложди, колата работеше някак прекалено "запушено" и тихо, та реших бързо да променя това.

Огледах добре нагорялата ауспухова система:

От турбината тръгваше на едва ф47мм - срамота!

129140160_1157209801362087_2667654341598606664_n.thumb.jpg.a041d21a6529e3bfc9f6dbb44ed767d6.jpg

надолу преминаваше мисля на около ф50 имаше двоен катализатор, който си беше на мястото...  

128525687_4005806069433841_446896045594437215_n.jpg.7efbed034bdd8a2ea35e5fa1f8033d38.jpg128868843_664736290891549_6698880243666800660_n.jpg.7b2662e181d2add445bc6a7717c72c09.jpg

 

И разбира се задно гърне - резонатор дори то изгоряло от голяма температура

128874830_412212153237977_4625294613014647619_n.jpg.e847ef7f0145728dced5e1bff65d905e.jpg

 

Нямаше как да оставя нещата така и бързо взех мерки: 

Цялостна генерация с изключение на крайното гърне (него си го запазих) и 1 резонатор по средата след меката връзка, за да може и да се пътува все пак, като редувахме ф60мм и ф55мм.

Вдигнахме една идея оригиналния накрайник, за да изглежда малко по - добре. 

Ефекта се получи много приятен и плътен звук, същевременно сравнително тиха, като има още какво да се желае за в бъдеще. 

128919283_2513388132291897_420841364164650284_n1.jpg.55ab93c6b1fe21bd3bcc2b0c89960df9.jpg128886715_1100000907124622_2566463091565005597_n.jpg.aaebfe44ae4aeb9d3a35c35eaceb6a1d.jpg128981023_206212257652978_5843988337335053163_n.jpg.5e6d6469c3d3202dab90ce04cfa0932f.jpg128888693_204758777891241_6750232332209777218_n.jpg.5067047d7663bc2b75c28ecc10618e01.jpg

128604566_131642575204608_1988564056766717695_n.thumb.jpg.c7146c5f9d84b81b5eb49c57db9cdc5c.jpg

 

 

Задният и предният мост на колата са за смяна, 1-годишният престой във влажният гараж със застоял въздух са дали резултат - в гаража ми съм си прибрал едни италиянци на малко км (като нови), остава да намеря време и да ги сменя, заедно с перифериите, нови тампони навсякъде и тнт, но това в друга тема.  

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алекс , бива ли така - правиш класика , а не и слагаш най-класическото (ГИ) :)

Честито и от мен!

Това да са и последните ремонти , другото ъпгрейди!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Всичко с времето си, остави го малкия хаха

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еххх, тая генерация, защо така през пръсти?!? И на меката връзка изобщо не й е мястото толкова назад. Така поставена, няма почти никаква роля и скоро може да очакваш проблеми около някоя заварка покрай даунпайпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ще има промяна преди меката връзка скоро - търся подходяща клапа за прехвърляне тих и - шумен режим, та затова там я сложихме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Малко да ъпгрейднем темата, че скучна все още.

След като влезе в ритъм с извеждането на изгорелите газове, трябваше да направя нещо и със "засмукването" на чистия въздух.

 

Поради прекарването на covid 19 старият въздушен филтър - не ставаше хаха.142854523_3216205575146683_7712947554689940911_n.thumb.jpg.6a7e6c5af29b7fe653eae9cdddb56072.jpg

 

Трябваше някакъв вид housing, та открих много добър вариант - оригинално тяло Bosch на дебитомера от 1.8T 224 BAM на 80мм.

138511407_392388831848061_3795347375101516238_n.thumb.jpg.b70e3695e856680c2f89100838ef2a0d.jpg

 

И конусен въздушен филтър оригинален за Honda Integra Coupe DC2, DC4 с двигател 1.8Type R 190к.с.

Филтъра е на интейк 80мм и влиза в дебитомера идеално плътно, има си коляно на 45 градуса, така че пасва перфектно.

Поставих го в оригиналната долна част на кутията.

138039453_333840744343027_3316709301022796207_n.thumb.jpg.ad03a584d0a9e67077ddaeca083b22c7.jpg137683914_419666199285133_5632818969022927864_n.jpg.916ced8ef07a16e82b230c302cdd727f.jpg

 

 

137561032_235073051566903_5638507595682268613_n.jpg.1ce495371c9bdbc92c3e36f3a7b1b76b.jpg

Редактирано от al3xxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като излекувахме "белият дроб" трябваше да направим нещо и за тласкането на кръв, та поразкрасихме

п.с. имам приятел, който има турбо - център тук във Варна и е доста добър в ремонта и ъпгрейда на турбокомпресорите - мисля, че ще се убедите сами:

Така изглеждаше щом го свалих (предполагам за пръв път, предвид сложността на сваляне и изгорелите гарнитури и болтове за монтаж):

143231961_323714882297563_8020782423297592697_n.jpg.12ab60a676785d3c135ff0be91a95e4e.jpg

 

Така изглеждаше няколко часа по-късно:

132136763_224499759193364_3414485716277633472_n.thumb.jpg.d8e2931b2500a8200dd75a36790175a8.jpg132052378_425614225483132_7025397858567425101_n.thumb.jpg.d309fd7c5d776332c4b720ed645be2e4.jpg137627172_394903554938005_4379920217212384553_n.thumb.jpg.6dcbba71f368c5ab77cf27ea7d6790df.jpg138190535_3655452404534678_2399024505541789563_n.jpg.3d7cdc66f658008474084e2905cec893.jpg138427504_853178825414479_8251604786860520143_n.jpg.be1556b858b949f4a6768bbf03b8bfc9.jpg132040300_379662553142687_6937659035720322118_n.jpg.d1d6b1ac08696de70f4dd05c0c05571f.jpg

142670839_244612910452950_8832988628240765329_n.jpg.97abe0023d587812477d2dd541f140a3.jpg

 

Турбото оригинално на AUQ моторите си е K03S, та реших да не влизам в прекалени приключения с монтажа на K04, тъй като колата все пак преди всичко ще е ежедневка. А и цялостното добро състояние на турбото и това, че  беше без никакви пукнатини по чугуна, ни накара да ъпгрейднем това K03S-a с двоен хибрид с фрезована компресорна перка и cut back на вала, заедно с нов оригинален, но по-твърд гейт. 

След тези корекции Пепино ще може спокойно да се поразвихри скоро  :)

137502499_433924204316228_5855604978191596566_n.jpg.45bc299357cfc0c1dba69b3ab5586af0.jpg142607557_1164108974018744_617953448458875566_n.thumb.jpg.0cefc63f019f3e89c73f8a6dc96a5431.jpg131633460_769252367272210_8340430383982546458_n.thumb.jpg.f728579c6e13dc5b7318a08e383a560a.jpg131954729_137959521269666_6245771594461004779_n.thumb.jpg.9cdfce9cf651e4f0838c02058a23c022.jpg131943618_857114855145220_8994772038679318554_n.jpg.03d43ad247fde0e715197062e6e3dec7.jpg132190963_407752436946609_1598599464926204528_n.thumb.jpg.e8e8c81f95c2b8cc2a0a19e3fbf82f4b.jpg

 

Всички гарнитури бяха сменени, както следва заедно с крепежните елементи и болтове.

Ефекта дори с оригинален софтуер и изключен дебитомер(заради промяната във въздушния поток) беше уау.

НО въпреки това реших да направя един ребилд и на всмукателя, като там подмених в бързината 4 нови инжектори също от Audi TT 1.8T 224 BAM.

Инжекторите закупих нови - Bosch около 70лв/бр. за жалост не правих снимки, защото времето ме натискаше доста.

След тях ефекта беше още по-осезаем (колата продължи да си бъде с разкачен дебитомер и оригинален софтуер хаха)

Остава да й сменя бензиновата помпа, защото започна "да се обажда" на първи старт в студеното време.

 

Скоро продължението...

 

 

131994311_323645102040754_2063786521744107538_n.jpg

132060012_210882553918410_2210975209897092375_n.jpg

137319889_312068843533132_9036233604006892730_n.jpg

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесен ъпгрейд. Каква мощност се очаква да се извади и на какво налягане ще се кара? 

 

Давам 2 идеи за оптимизация на интейка и кулера. Предвид направените промени до момента, ще повлияят положително и ще дадат завършен вид на нещата.

 

Screenshot_20210218-080658_Chrome.thumb.jpg.5fca024a8a7a4e30b37e612abc4dbdd6.jpg

 

И един уголемен кулер, изцяло алуминиев, който си остава на заводското място.

42cf6eaa687d2b27d06185d78a48d20c_307x@3x.progressive.jpg.a9ab7d9781def902f8061b997498e6b7.jpg

 

За още по-добро обдухване на кулера съм виждал да правят хибрид между подкалник от Q7 и Октавия, като по този начин потока и отведения затоплен въздух от кулера се извеждат извън коша.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.