Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Citroen


Recommended Posts

Сравнявайте си ги , мерете си ги , аз в такова скоро няма да се кача , а ти Жоре може да смениш "дъртия* Супърб с една "нова" С5 .. както каза Чавдар - много е яка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • The Best Forman

    14

  • joro-120L

    10

  • Logrus

    9

  • Алекси Георгиев

    5

преди 13 минути, The Best Forman написа:

Жоре може да смениш "дъртия* Супърб с една "нова" С5 .. както каза Чавдар - много е яка.

 Само с С6.

Направил съм си избора. Говорим по принцип, безпристрастно. ;)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro-120L Жоре аз затова му дадох на бае ти Генчо размери на 508 и С5 - един клас са с Октавия. Отделно че Гената сравнява Фабията с Клио (тук намеси и Рено) и 208, а не с Меган, С4 и 308. Макар че тук трябва да се включи и Скала дето е нещо насредата м/у Октавия и Фабия - много ми станаха моделите и вече на моменти не знам кой с кой се мери.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съглсен с някои сравнения. Точно 308 и C4 са от класа на Октавия. Съответно 508 и C5 горния клас, а на 608 и C6, Skoda няма аналог, но ако погледнеш гамата на VW, има(ше) Файтон, а сега Артеон. 208 си е баш Клио/Фабия/Корса

Сега в коя кола вътрешното пространство е една идея повече, не се ангажирам да претендирам.

Имам няколко примера за голяма ма външен вид кола, а вътре като дядовата ръкавичка. Опел Инсигния - много скопен багажник. Едни раздути навътре калници и багажник колкото на Фабия комби най-много. Пространството за хората не съм го тествал.

Хонда Акорд - вътре ако седнем двама по-високи отпред, отзад няма място за крака - дори и детски. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, ghost_rider написа:

... на C6, Skoda няма аналог

Сравнявам ги, като върхови модели на двете марки. Като размери и комфорт. Дизайн и надеждност не коментираме.

С6 е само с 5 см. по-дълъг от Супърб 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май възможността да определиш сексуалността на един французин и да им класифицираш моделите са съизмерими :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

...Опел Инсигния - много скопен багажник. Едни раздути навътре калници и багажник колкото на Фабия комби най-много...

А колонката на шофьорската врата не те ли избута към дясната седалка? Сякаш е правен за кльощави дребосъци до 170см.

Казах аз - Опел само жертви 😁

 

Ако приемем че съм объркал с 508 и то се мери със Сюпърб, то тогава 408 е еквивалент на Октавия, а 308 на Фабия. 208 е още по-надолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Logrus написа:

А колонката на шофьорската врата не те ли избута към дясната седалка? Сякаш е правен за кльощави дребосъци до 170см.

Казах аз - Опел само жертви 😁

 

Ако приемем че съм объркал с 508 и то се мери със Сюпърб, то тогава 408 е еквивалент на Октавия, а 308 на Фабия. 208 е още по-надолу.

В Инсигния не съм се возил, затова не коментирам вътрешното пространство, но багажника е скандално тесен и плитък!

408 е някаква междинка, както беше Рапид - прилича на Октавия, ама по-малък и тесен. Скалата и тя е някаква никаква. По-скоро се приравнява с Октавия, просто е хеч, защото Октавията нали няма такова купе. Нейното НЕкомби е лифтбек - форма на седан, ама се отваря като хеч. Като за последното не ме разбирайте погрешно, това е една много добра комбинация и си я карам и използвам с кеф. 208 си е точно Фабия. По-надолу са 108 = CityGo.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

Имам няколко примера за голяма ма външен вид кола, а вътре като дядовата ръкавичка. Опел Инсигния - много скопен багажник. Едни раздути навътре калници и багажник колкото на Фабия комби най-много. Пространството за хората не съм го тествал.

Хонда Акорд - вътре ако седнем двама по-високи отпред, отзад няма място за крака - дори и детски. 

И при Мерцедес Е-класа W211 е така. За другите серии, не знам. Гледаш отвън голяма кола, отзад няма място за краката. Облегалките на предните седалки са вдлъбнати, за да се отвори място. Също, широка центр. конзола и теснотия за водача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пежо и Ситроен,като цяло нямат читави бензинови двигатели те са правят на една база от 1.0 до 1.6 и са гола вода ,като вървеж и разход пък за здравина да не говорим ,новите им са още по-зле мой познат едва изкара 180 к км с 1.6THP отиде на вторични защото не подлежал на ремонт при PSA освен дизел за предпочитане 2.0 HDI другите са компромис дори хваления 1.6 HDI 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, ghost_rider написа:

Не съм съглсен с някои сравнения. Точно 308 и C4 са от класа на Октавия. Съответно 508 и C5 горния клас, а на 608 и C6,  208 си е баш Клио/Фабия/Корса

 

100% верн изказване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, The Best Forman написа:

Знам , че Рая кара френска кола , ама нали и тя е служебна .. с ккаво съм се изложил. Ай няма да ти пожелавам да смениш Октавията с едно красиво и тясно Пежо или някоя С5 -ца 🤣

Гена, що реши, че е служебна? Семейна е, наша, лична - както първата 3008 от 2018-та, така тази от 2023-та. Забравил си, че навремето търсих кола за жената, когато поради разни обстоятелства искаше да се разделяш с Фабията. И трябва да ти кажа, че за този автомобил само хубави неща мога да кажа/напиша. Това, че съм фен на vRS не означава, че няма други готини коли. Всеки път като я карам, го правя с кеф - адски красив дизайн, много удобна както за градско, така и за извънградско, много по-маневрена от vRS-а и не на последно място - комбинацията от 1.5 дизел с 8-степенен автомат правят неща, които от VAG не са и сънували. На старт е перфектна и препарира бая коли в класа си, че и нагоре, а разхода е смешен - 3.5-4л/100 на шосе със 100-110км/ч., на магистрала със 140 около 5. А това е SUV-че, не кола. Също така адски много ме кефи, че на втория ред няма "канал" - пода е равен. Като недостатък мога да посоча само две неща, които са и въпрос на вкус, но за мен са минус - пластмасите на вратите при Шкода са много по добри на допир/пипане и второто - франсетата са решили, че трябва да интегрират пръскалките за челното стъкло в рамената на чистачките. Последното не ме кефи, защото чистачката тръгва заедно с пръскането, т.е. стъклото не е предварително намокрено.

 

Преди 1 час, skodafen написа:

Пежо и Ситроен,като цяло нямат читави бензинови двигатели те са правят на една база от 1.0 до 1.6 и са гола вода ,като вървеж и разход пък за здравина да не говорим ,новите им са още по-зле мой познат едва изкара 180 к км с 1.6THP отиде на вторични защото не подлежал на ремонт при PSA освен дизел за предпочитане 2.0 HDI другите са компромис дори хваления 1.6 HDI 

Съгласен съм. Лошите им бензинови двигатели са всеизвестни. Затова ако ще е франсе, в случая Пежо, задължително дизел - тези им двигатели са чук. Едно време имах една Vectra C, Гената я знае. Кораба майка тежеше доста. Направи ми проблем на морето, отказа да пали заради клапан за високо налягане и трябваше да я прибера с пътна помощ от района на Созопол до София. Жената тогава караше едно Пежо 308 1.6 eHDI, май към 115 коня беше. По стечение на обстоятелствата беше с него тогава. От пътната помощ ми поискаха към 600 кинта, за да ми докарат Опела до София. Купих за 50лв. твърда връзка и това малолитражно дизелово Пежо ме изтегли бе никакъв проблем до София, поддържайки санитарния минимум от около 90км/ч на магистралата, за да не всяваме смут. Много пъти се наложи и да изпреварваме, защото Ганьо си джитка, примерно със 70... И сега като се сетя се смея, защото беше весело - изпреварваш Ганьо, който го интересува само средния разход, той вижда, че го изпреварва кола, а после вижда теглича и втората кола и пули очи. Та за това пътуване Пежото даде малко над 6л/100 с включен климатик и закачени 2 тона отзад. Е няма такъв двигател. Бъзиках жена ми, че вече така ще пътуваме, защото се пада по 3 и нещо литра разход на кола. Твърдата връзка още си я пазя, за спомен.

 

Наскоро карах DS4, със същия 1.5 дизел като на 3008. Също е много красив автомобил, но вътре, независимо, че е точно DS, от Пежо са се справили по-добре. Седалките бяха много удобни, но някак вътрешното разпределение беше малко недомислено, някак по-неудобно, съпоставено с Пежо. От големите DS-и, чисто като дизайн, за мен Пежо пак са по-добри. За вътре е спорен въпроса.

 

За Рено. Рено 19 (това с изрязаната решетка и стърчащата емблема, другото, предишното май Шамад беше, вече не помня) и Лагуна са коли, които винаги съм харесвал. Но новите им модели тип Аркана и т.н. са някак недодялани. И тези тъч скрийнове, дето са ги наслагали са супер неудобни. Уж голям екран, ама на практика голяма част от него е изядена от разни тъчове за управление. Но най-недомисленото е, че медията не е на нивото на очите, както е при Пежо, при Шкода и т.н., а е забита в таблото. Което означава, че за да цъкнеш вентилатор, сваляш погледа от пътя, за да погледнеш навигацията, отново забиваш поглед надолу. И най-тъпото е, че за разлика от повечето други автомобилни производители, които използват собствен софтуер за управление на тъч и медия, от Рено ползват ... Андроид. А за сервизната им мрежа - мъка, некадърници. Дори познат търговец в Рено ми го потвърди. То и Венци @shaft имаше драми с тях.

 

Иначе Жорката @joro-120L по -горе ме върна много години назад с окачването на Ситроен. Возил съм се на XM, а години преди това на BX. Това бяха коли, които все едно нямат допирни точки с пътя, все едно си във въздуха. Неповторима возия.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

То и Венци @shaft имаше драми с тях.

То това не спря, докато не спрях да карам колите там, тоест прежалих гаранцията :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То темата е за Ситроен, ама... сервиз за Рено в София има само един читав, ама шансът да се класираш е да си запазиш час поне месец по-рано. Официалните са тотал щета. Същото май се отнася за всички марки де - официалните сервизи са перални за пари, пълни с некадърници. 
А иначе, колкото и дъртият доктор да ги плюе, французойките са далеч по-комфортни от идентичните немски возила (то това май и за момите от двете нации важи 😁). Визия.....ми по-скучна кола от Фолксваген е трудно да се измисли. Дали гледам Голф 2 или Пасат 8 е все тая. Добре че пуснаха Артеон, че да има нещо дето хваща окото отчасти.

ПСА от години (над 10) нямат читав бензинов мотор - както каза един познат "Бензиново Пежо си взимаш само ако хобито ти е да хвърляш пари по улиците". Дизелите им са добри, но не бих казал по-добри от на другите марки. За разлика от ПСА Рено имат доста добри бензинки напоследък - 1.3 и 1.6ТСе са чудни мотори.

За качеството на изпълнение всичките, без значение на произхода, са един дол дренки - докато не се счупи нещо стават, а после си е е**о мамата. А относно размерите - то напоследък е такава мешавина, че всички са в един клас - ВОЗИЛО НЕКВО. А откакто се появиха някакви междинни модели (като Скала например) ми е съвсем мътно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам развили сте темата 🤣

 

Аз до сега нямах никакво наблюдение и мнение отностно френските автомобили, освен предразсъдъците в главата си. 

Сега на тая ксара за пръв път имам допир до такЪва кола. И то дето се вика ѝ видях карантията.

Мотора не ме кефи как е направен. Не че съм инженер, ама ... подкрепям си ВАГа с две ръце. Полото ми също е с 1.4 мотор, ама е 100 коня, и е много по-оправно и по-удобно да правиш нещо откъм мотор спрямо това "недоразумение". Охлаждането на този Ситроен според мен е измислено по някакъв странен начин, който не е оправдан, освен с това просто да се различава от другите мотори. За ефективността на охл. с-ма няма да влизам в подробности. Всички знаете некогашните деъгели как се охлаждаха с "ризи". Не подкрепям такива изпълнения. 

Но не мога да си изкривя мнението, че тази кола на 20+ години вози толкова меко, плавно и готино и то с 14 цола джанти. И не само торсионната задница, а като цяло. 

Салона е скучен, тесен, неудобни седалки, а таблото с приборите избива рибата с тоя будилник вместо оборотомер. Защо?!? Не си го обяснявам. 

 

В случая, пак казвам, купена е да вози пенсионери, те са доволни, ремонта е "без пари" и частите ѝ не бяха скъпи.. Това е важното.

 

На 25.11.2024 г. at 12:46, cuca7 написа:

А къде у Враца правихте главъта?

 

Главата я прави човек, който работи в един гараж в Младост, а е шлайфана в ОКС, при пресечката отиваща за ВиК-то.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Logrus написа:

... - 1.3 и 1.6ТСе са чудни мотори.

...

Това твърдение предполагам е в рамките на шегата 😀 .. аз псувах чехите, че една сонда се предаде месец  , след като изтече гаранцията , ама румънците не знам какво ще ги правя ако седмица след изтичане на гаранцията мотора хвърли котва .. инак да чудни са (ако не са ми дома).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, The Best Forman написа:

Това твърдение предполагам е в рамките на шегата 😀 .. аз псувах чехите, че една сонда се предаде месец  , след като изтече гаранцията , ама румънците не знам какво ще ги правя ако седмица след изтичане на гаранцията мотора хвърли котва .. инак да чудни са (ако не са ми дома).

И това казано от някой дето не смее да си настъпи колата щото на миксера му е слаб ангела и чието парно работи само като катери баир....Мусала например 🤣
Специално 1.4 и 1.6 на Рено са наистина много добри, което обаче не важи за 1.4 и особено за 1.2.    Ето, за да ти начеша крастата, 1.2 на Рено е ПО-ЛОШ от 1.2 на Вагените 😉
Ай ся стига си спамил и хейтил на общо основание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие щот не спамите на общо основание , щот разположението на телевизора и меките седалки не правят автомобила добър .. добре , че са вагените , инак кой ще прибира французойките от улиците .. и се замисли при толкова много гаражи из София да кажеш , че няма кой да ги прави , значи мазохистите са на изчезване ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro-120L И аз не съм съгласен на това как приравняваш класовете. С5 е един клас със Супърб/Пасат. С6 е един клас нагоре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, niki написа:

С5 е един клас със Супърб/Пасат.

Как разбра. Кое те кара да мислиш така. Виждам, че и други хора споделят това мнение.

Гената каза да вадим ролетки и аз се водя по този критерий. Сигурно има и др. критерии.

/някои, които не се интересуват може и да не знаят за съществуването на С6. сравнително рядък, почти не се среща по улиците./

 

На 27.11.2024 г. at 21:18, The Best Forman написа:

Значи , като сравняваш , сравнявай модели от един клас - като говориш за С5 , ами качи се или опъни ролетка в Супърба на ПРР ,

 

Попадна ми и една снимка с наследниците на легендарния DS

 

1004_ds_cx_xm_c6.thumb.jpg.212b9683a8b192abe99ef15b6ef7ad12.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://carwarninglights.net/car-guide/car-segments/

Супърб е клас D, а С6 е клас Е по тази възприетата класификация. Или ако ги сравним с модели на БМВ и  Мерцедес, Супърб и Пасат са от сегмента на тройка и Ц-класа. С6 е от сегмента на петица и Е-класа. Рулетката не е класификация или поне не общоприета. Иначе да, и Супърб и Пасат са голям размер за сегмента си, но не са от по-високия сегмент. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Citroën_C6

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Škoda_Superb

ПП Знам че уикипедия не е официален източник. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, Ники. До сега не съм знаел и не съм се интересувал в детайли за класовете. Ясно е, че има някаква класификация, премиум марки и т.н. Но, до тук ми стигат познанията. Повече го карам на окомер.;) В такъв случай, Супърб предлага много за класа си. Аз си го сравнявах с БМВ 5-та серия и Е-клас на Мерцедес. Тоест, с един сегмент нагоре. А разстоянието между предни и задни седалки е като на S-класа.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак първият нов Супърб е създаден на платформа създадена за китайския пазар, а иначе казано Пассат дълга база. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.