Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

прегряване на двигател 2.0 TDI


krasy

Recommended Posts

Бих искал да споделя за проблем с повишаване на температурата на двигателя в Skoda Superb 2.0 TDI , 7dsg -190к.с.

При пробег на автомобила  134 хил.км  (предимно извънградско каране)  при нормално каране и външна температура 22*С, най-неочаквано дизеловия  двигател вдига 120*С и светва червена индикация за прегрят двигател.

При извършен обстоен преглед на радиаторите, по тях няма външни замърсявания, антифриза в разширителния съд е в норми . Видимо всичко е наред...

След 10мин работа на мотора на място, температурата се нормализира - 90*С. При изминаване на следващите 200км няма проблем с температурата, ала след 250км отново 120*С и червена индикация.

 

По препоръка на ЕураТек, сменихме водната помпа, дано проблема да е бил в нея.

Много моля, ако някой е имал подобен проблем, да сподели как е решен.

Редактирано от krasy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • krasy changed the title to прегряване на двигател 2.0 TDI

Да не запецва термостат? Водната помпа е също възможност за т'ва спорадично загряване. Дано тя да е била проблема и да продължава безпроблемната експлоатация на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също смених помпа поради сходни причини. На тези двигатели помпта е с "кожух", който се управлява от ECU-то. За съжаление понякога не "отваря" и двигателя вдига температура. След смяната, на около 75к км, не съм имал проблеми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във водната помпа има вграден клапан, който най-вероятно има конструктивен проблем.

 

За съжаление не само водната помпа е проблемна. Старт/Стоп бутона отстрани на волана не работи нормално и желателно да се подмени преди изтичане на гаранцията

Мое мнение е, че предишното поколение Superb 2 са по-безпроблемни по отношение на двигател

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, копчето се подменя гаранционно. Т'ва си го има още от първите С3...

Технологично си дърпат напред с всеки следващ модел, но наистина, четейки/говорейки с хора, надеждността/качеството пада. Ако е някакво успокоение, не е само при Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Неволите продължават с нова сила. Прав беше механика от сервиза на ЕТ,  че е по-удачно бензинов двигател, новите дизели нямат нищо общо със старите.

Както вече споделих преди 3 месеца при 134 хил.км  поради повишаване на температурата на двигателя Superb 2.0 TDI -190к.с   сменихме водната помпа.

При 139 хил.км се констатира загуба на антифриз. Видимо нищо смущаващо -студена колата пали от раз, има мощност и не пуши.

Видимо няма течове от гумените съединения, на паркинга където нощува няма мокри петна.

На 4-5 дни трябваше да се долива антифриз...

Закарахме автомобила за диагностика в ЕураТек със съмнения за спукан кулер и гарнитура на глава.

За наше огромно съжаление, тези лоши съмнения се сбъднаха. Ремонта излезе 2900лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само тегаво и солено излиза поддръжката.

Само за сравнение до преди 3 години карах O2  1,9 TDI, която за продадох на реални 240 хил. км (купена и сервизирана само в ЕТ) без нищо да е сменяно по двигателя...

Бяха сменяни само консумативи. Мога да покажа фактури от сервиза на ЕураТек.

 

Велко, за всеобщо съжаление не се правят вече такива дизелови двигатели 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"...съмнения за спукан кулер и гарнитура на глава. За наше огромно съжаление, тези лоши съмнения се сбъднаха"

 

Е как, и двете заедно ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначално при диагностика в сервиза на ЕураТек ни бе заявено, че нещата се оправят с нова гарнитура глава.

След разглабяне се установи -спукан кулер, гарнитура глава, охладител на изпускателна система, всички болтове на главата и др. уплътнения

Нямам нерви да иброявам останалите по-дребни неща. Крайната сметка е солена. Добре поне, че не се наложи шлайфане на главата...

 

Бъдете Здрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега малко са те натоварили със гарнитура глава. Същия проблем с това поколение двигател, но 1.6. Колата си харчеше антифриз и то доволно. Симптомите бяха точно на спукана глава. В Порше казаха или е кулер или глава. Купих си кулера сам и го смених в неоторизиран, но доказъл се сервиз. От тогава съм минал около 15 хил. км. Нивото не е нръднало от това което беше при излизане от сервиза. Масово се свалят глави за този проблем. За който аз твърдя, че е фабричен. Но още не се знае добре и най-лесно е да се каже - глава. В Порше имат инструмента за тест точно на кулера и при мен го установиха на 90%, че е той.

 

Ето и моята тема: 

 

 

П.П. Виждам, че си от ВТ. Има колега от Горна Оряховица със същия проблем на Октавия 3, но пак с 1.6 двигател. По неговите думи в ЕТ при Вас нямат уреда за тестване на този проблем.

Редактирано от Деян
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кулерът има на 2 датчика, първия е на вход а втория на неговия изход. Не е нужен специален уред за тестване на кулер.

Щом вторият датчик при сваляне е целия мокър -кулера е спукан.

Относно цената на гарнитура глава за двигател 2.0TDI  - 98лв с ДДС

Мога да покажа фактура от ремонта в ЕураТек

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Днес, малко преди Русе без никакви видими симптоми и при мен се получи същото. 120+ градуса и таблото светна с предупреждение.

Само на 91-2к километра е колата.

Препоръчайте сервиз в Русе. Алтернативата ми е репатрак до Горна :( и там когато намерят време да я правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, Samo написа:

Днес, малко преди Русе без никакви видими симптоми и при мен се получи същото. 120+ градуса и таблото светна с предупреждение.

Само на 91-2к километра е колата.

Препоръчайте сервиз в Русе. Алтернативата ми е репатрак до Горна :( и там когато намерят време да я правят.

 

 

Някъде из мненията го има и телефона на Краси. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
На 31.07.2022 г. at 14:30, Samo написа:

Днес, малко преди Русе без никакви видими симптоми и при мен се получи същото. 120+ градуса и таблото светна с предупреждение.

Само на 91-2к километра е колата.

Препоръчайте сервиз в Русе. Алтернативата ми е репатрак до Горна :( и там когато намерят време да я правят.

Ретроспекцията:

Блокирала водна помпа. Смяна на ангренаж и ролки (по мое желание, така и така се отваря , а смяната е съвсем скоро).

Голямо благодаря на колегата Краси!

Редактирано от Samo
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.