Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Двигателят работи само на празен ход


inpeev

Recommended Posts

След едночасов престой пред офиса запалих колата без проблем . Както винаги оборотите на празен ход бяха около 900 . При натискане на педала за газ обаче не последва повишаване на оборотите . Повторих операцията 3-4 пъти , без резултат . След около 5 минути реших да пробвам отново - колата запали без проблем , като от ауспуха излезе кълбо дим . Вече около седмица карам без проблеми , но съм доста напрегнат да не се повтори в най-неподходящия момент , например на някой светофар . Колата е Октавия 1 , дизел , 90 к.с. AGR - 2003 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах много, но май педала на газта (потенциометъра) не е реагирал изобщо, така ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, ghost_rider написа:

Не разбрах много, но май педала на газта (потенциометъра) не е реагирал изобщо, така ли е?

Точно така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли вероятност машинката на педала на спирачката да е дала фира?

Питам, защото когато натисна педала на спирачката и подам газ- не поема и газта не реагира.

До колкото помня е някаква защита, и ако машинщата на спирачката е зациклила на натиснат педал, може от там да се получават нещата.

Мое НЕкомпететно мнение!

......разсъждавам на глас...

Според мен, най лесният начин за проверка (на моето мнение), е като се изключи машинката и се подаде газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, vladkant написа:

Питам, защото когато натисна педала на спирачката и подам газ- не поема и газта не реагира.

До колкото помня е някаква защита, и ако машинщата на спирачката е зациклила на натиснат педал, може от там да се получават нещата.

Аз до сега не съм попадал на такава защита. Даже един път на една некарана 1 година кола така - с леко притисната спирачка и газ - изчистих досковете от ръжда, че я карах на сгледа с купувач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е така- натискам спирачката и подавам газ и няма реакция, може би след трето/четвърто напомпване на газта почва да вдига обороти и да я отчита, може и при мен да е дефект без да знам. Просто споделям :)

.....имам спомен че го обсъждахме или съм чел из форума....

Редактирано от vladkant
Допълване на коментара
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, леко съм те подвел.

Но все пак го има ефекта който описах.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При натисната спирачка, леко покачва оборотите след което спира подаването на газ, независимо че натискам до долу педала на газта. При повторното подаване на газ, вече поема.

Извинявам се още веднъж за подвеждащата насока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 59 минути, vladkant написа:

При натисната спирачка, леко покачва оборотите след което спира подаването на газ, независимо че натискам до долу педала на газта. При повторното подаване на газ, вече поема.

Извинявам се още веднъж за подвеждащата насока.

при мен няма връзка между педала на спирачкта и този на газта- при натиснат педал на спирачката и подаване на газ , оборотите се увеличават !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 15.06.2021 г. at 17:05, inpeev написа:

След едночасов престой пред офиса запалих колата без проблем . Както винаги оборотите на празен ход бяха около 900 . При натискане на педала за газ обаче не последва повишаване на оборотите . Повторих операцията 3-4 пъти , без резултат . След около 5 минути реших да пробвам отново - колата запали без проблем , като от ауспуха излезе кълбо дим . Вече около седмица карам без проблеми , но съм доста напрегнат да не се повтори в най-неподходящия момент , например на някой светофар . Колата е Октавия 1 , дизел , 90 к.с. AGR - 2003 г.

По темата има развитие . Колата работи без проблем до 20.06. На 21.06 сутринта запали трудно ,  потънала в облак от дим , като оборотите на празен ход варираха от 600 до 900. Повторно запалване даде същия резултат. По съвет на майстора в кварталния автосервиз сменихме горивния филтър . До момента проблеми няма .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога се изумявам. Вярно че резервоарите отдавна не са ламаринени, за да ръждясват и да се събират боклуци, но в горивата има достатъчно боклуци, утайки от цистерните на бензиностанциите и вода, та се чудя защо хората пренебрегват смяната на горивните филтри независимо от вида гориво. Вярно горивния филтър за дизела не е 5 лева, за колкото може да се купи маслен, но не бих казал, че е скъп, особено в сравнение с проблемите и неудобствата, които може да причини несмяната му. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...
На 30.06.2021 г. at 9:12, inpeev написа:

По темата има развитие . Колата работи без проблем до 20.06. На 21.06 сутринта запали трудно ,  потънала в облак от дим , като оборотите на празен ход варираха от 600 до 900. Повторно запалване даде същия резултат. По съвет на майстора в кварталния автосервиз сменихме горивния филтър . До момента проблеми няма .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата работи без проблеми до вчера - 14.02.2022 год , когато след запалване започна да работи нестабилно на празен ход - обороти 800-900 а при подаване на пълна газ от ауспуха излиза гъст черен дим и оборотите са не повече от 1200 . Симптомите са същите , както преди да сменя горивния филтър . Изключвам варианта за запушен горивен филтър , тъй като е сменен преди около 7 месеца и колата е минала 3500-4000 километра. Остава да проверя горивната помпа , но не зная къде се намира тя и как да проверя изправността й . Напомням, че колата е Шкода Октавия 1 , дизел , 90 к.с. ,AGR , 2003 г, хечбек .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на блокирала клапа за плавно гасене в не напълно затворено положение .. дизела се управлява с промяна в количеството на гориво , а гъстия черен дим говори за липса на въздух .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че не е възможно отново да се е запушил филтъра. Историята познава и такива случаи. Все пак от филтър до филтър има разлика в качеството, а и не е ясно какви боклуци влизат в резервоара или са там от дълго време. 

Все пак и аз мисля, че е малко вероятно. Помпата ти е точно пред теб като вдигнеш капака леко в ляво, маркуча от филтъра отива директно в нея. Само че и аз като колегите, не бих набедил нея. Мисля, че не и стига въздух, но от къде точно не знам. 

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, The Best Forman написа:

гъстия черен дим говори за липса на въздух

 

И аз мисля, че е това. Като даваш газ някой да погледне дали някой маркуч преди турбото не се сплесква и да прави вакуум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, The Best Forman написа:

Аз залагам на блокирала клапа за плавно гасене в не напълно затворено положение .. дизела се управлява с промяна в количеството на гориво , а гъстия черен дим говори за липса на въздух .

Къде се намира тази клапа ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че колегите говорят за това

При мен се намира между двигателя и купето в ляво пред пасажера

клапан.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако я проверяваш, виж и маркучетата за вакуум които са там, може някое да се е напукало и да не прави достатъчно вакум че да затвори или отвори (не я знам как действа клапата) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.02.2022 г. at 9:15, Pepino написа:

А защо не и направите диагностика? 

Защото не мога да я придвижа , стои пред офиса вече няколко дни !!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.02.2022 г. at 23:04, ghost_rider написа:

Не че не е възможно отново да се е запушил филтъра. Историята познава и такива случаи. Все пак от филтър до филтър има разлика в качеството, а и не е ясно какви боклуци влизат в резервоара или са там от дълго време. 

Все пак и аз мисля, че е малко вероятно. Помпата ти е точно пред теб като вдигнеш капака леко в ляво, маркуча от филтъра отива директно в нея. Само че и аз като колегите, не бих набедил нея. Мисля, че не и стига въздух, но от къде точно не знам. 

Маркуча от филтъра води не напред , а назад , към купето ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.