Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Датчик вътрешна температура


vladkant

Recommended Posts

Здравейте, при свалянето на моторчето на циркулационната клапа, открих че имам и датчик за вътрешна температура (така казва Гугъл). 

Въпросът ми е как мога да разбера дали работи

 

20210627_160756.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, joro_kem написа:

е, ако ти работи коректно климатроника, значи и датчика работи

Ми тези жеги от последните дни, не охлажда както трябва....ама мисля че за комби и изгнил дунапрен който хвърчи от духалките мисля че е нормално. 

Преди вентилатора понякога сам си определяше оборотите, сега не го прави. Не знам дали имат връзка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това мисля да направя, след като сменя мАторчето на циркулационната клапа  за въздуха вътре/вън.

....ама нали обичам да бъзикам нещата, може първо да видя какво ще покаже селф чека на климатроника

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.07.2021 г. at 7:53, vladkant написа:

Здравейте, при свалянето на моторчето на циркулационната клапа, открих че имам и датчик за вътрешна температура (така казва Гугъл). 

Въпросът ми е как мога да разбера дали работи

 

20210627_160756.jpg

Моторчето V71  ли е? Че при мен дава грешка чат-пат и как се сваля? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 @Andro73  Като това от линка и от снимката е.

https://images.app.goo.gl/chjA82FFFrvMPx3d9

В дясно над вентилатора има винтче, същото като на капака вентилатора, развиваш и после трябва да го измъкнеш от лостчетата. Аз го измъкнах доста грубо и бая мамата.....че се изнервих. Буквално трябва да легнеш под жабката.....и е доста тясно, датчика се вади с извъртане, мисля беше на обратно на часовника- две зъбчета го държат.

За съжаление нямаше как да пъхна телефона да снимам, иначе исках да направя клипче

20210627_163446.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, vladkant написа:

Ако искаш може някой ден да се видим някъде и да ти го покажа

Мерси може да, а откъде купи ново? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Andro73 написа:

Мерси може да, а откъде купи ново? 

Още не съм, чакам заплата че цените са от 100 до 250 кинта за смотаното моторче за клапата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О2 имах проблем с циркулационната клапа- непрекъснато цъкаше и се наместваше, дори и при спрян климатроник. Беше се зацапал потенциометъра за положението на клапата . Отворих , почистих с WD-40 и смазах с вазелин и на редукторчето малко смазка и готово...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, димон написа:

На О2 имах проблем с циркулационната клапа- непрекъснато цъкаше и се наместваше, дори и при спрян климатроник. Беше се зацапал потенциометъра за положението на клапата . Отворих , почистих с WD-40 и смазах с вазелин и на редукторчето малко смазка и готово...?

И аз мислех да мина с почистване, ама се оказа че пистите са яко изядени и две от крачетата на потенциометъра са счупени, като едно липсваше напълно, а другото беше обърнато на опаки. Т се налага смяна с ново мАторче.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

@Andro73 моторче-70 лв Stark (нямам никаква идея каква е тая марка), датчик- 20 лева Topran , доставка 20 лева от аутодок. Поръчани на 21.07- пристигнаха на 29.07 със Спиди/DPD.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се замислих относно заглавието на темата ми. Може би съм подвел с името, защото става въпрос за датчика който е между циркулационните клапи за въздуха в купето (на смиката), но чичко гугъл така ми каза-"датчик вътрешна температура".

https://www.google.bg/search?q=1j0907543b&prmd=mivn&sxsrf=ALeKk03U-srWHbR1Hw6WV073ndHlwN6nrA:1627611708908&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjFiPeN3onyAhVjhv0HHdtCC7kQ_AUoAnoECAIQAg&cshid=1627611718354&biw=360&bih=560#imgrc=HW6iWoKmsaqNOM

Сетих се че на духалката която обдухва стъклото има още един датчик, или поне така си мисля, иначе няма за какво друго да е тази сфера (след малко ще кача снимка).

Ако админите преценят- нека променят името на темата.

Т този датчик е над моторчето за клапите и се маха/поставя, като се завърти по посока (или обратна) на часовниковата стрелка. В случая е на пред или на зад, защото е разположен напреко на колата.

Има възможност и като се махне вентилатора и клапите са отворени, да се хване отвътре и от дам да се извърти, после се издърпва посредством жиците.

Оказа се, че когато се пусне на студено, тоест се изключи "Econ", клапите автоматично затварят въздуха от вън, автоматично застават в положение циркулация на въздуха в купето.

Ако след смяна на моторчето ги проверявате дали работят- изключете климатика ?

.....че аз за малко да изпотрошя всичко ?

20210729_204907.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Докато не съм забравил :)

да напиша развитието след смяната на датчика който е в самият въздуховод веднага под филтъра на купето и над вентилатора.

Климатика се държи като едно време когато колата беше чисто нов внос на реални километри ?

а именно- вентилатора от време на време сам си променя оборотите, независимо че е намкс. Също така усещам и че сам размества клапите и сам решава на къде колко да пуска, независимо че не е на режим "AUTO", и съм пуснал да духа на всякъде- обдухване на прозореца, духалките на таблото, духалки в краката.

Другото което разбрах при пуснат климатик (малко по трудния начин, щото се наложи да разглобявам отново....), когато де пусне климатика автоматично се затваря клапата за циркулация и въздуха започва да циркулира само вътре.

....аз реших че новото моторче нещо му е станало когато съм сглобил всичко и се наложи да разглобявам отново, при пуснат климатик, калапата не подлежи да реглаж от бутоните.

едно уточнение- климатроник, че на всякъде напердаших климатик, да не объркам някой :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Другото което разбрах при пуснат климатик (малко по трудния начин, щото се наложи да разглобявам отново....), когато де пусне климатика автоматично се затваря клапата за циркулация и въздуха започва да циркулира само вътре."

 

Това изобщо не ми се струва нормално. Ако бутона за рециркулация не е натиснат, трябва да взема въздух от вън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това става само , когато е в режим Ауто и трябва бързо да смъкне от висока температура .. в ръчен режим не го прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Това става само , когато е в режим Ауто и трябва бързо да смъкне от висока температура .. в ръчен режим не го прави.

Това за бързото охлаждане не го знаех. А зимата, при голям студ, дали пак включва рециркулацията за бързо затопляне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, baijoro написа:

Това за бързото охлаждане не го знаех. А зимата, при голям студ, дали пак включва рециркулацията за бързо затопляне?

Моята (Фабия 3) при затваряне на клапата включва климатика .. четох някъде , че било за да не се запотят стъклата .. при Октавия 1 нямам идея дали е същото . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.